2023 Bahar Yarıyılı Kayıt Yenileme
2022-2023
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
BAHAR
DÖNEMİ DERS KAYITLARI
DUYURUSU
Üniversitemiz Önlisans/
Lisans / Lisansüstü programlarına kayıtlı öğrenciler için 2022-2023
Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Ders Kayıt İşlemleri akademik
takvimde yer alan ve aşağıda belirtilen
tarihlere bağlı olarak E-Campus sistemi http://e-campus.isikun.edu.tr/ üzerinden yapılacaktır
Ders kayıt- Ders seçim işlemlerinize yardımcı olmak üzere hazırlanan e campus kullanım kılavuzu için tıklayınız.
http://e-campus.isikun.edu.tr/files/media/ders_secim_kilavuzu.pdf
Kayıt sistemimiz
tüm öğrencilerimiz için 21.02.2023 saat 09:00'da açılacak ve 24.02.2023
tarihinde saat 17.00 ders seçimine
kapanacaktır.
Bahar yarıyılı
Eğitim Başlangıcı; 27 Şubat 2023 (Online)
-
İstisnai uygulama, 2022-2023 akademik
dönemi sonunda hazırlık programından programlarına geçmiş olan (mali engeli bulunmayan)
öğrencilere sistem tarafından otomatik ders programı atanacak olup, e-campus
sisteminden takip etmeleri gerekmektedir.
DERS KAYITLARINDA TAKİP EDİLECEK İŞLEMLER
TARİHLER
21.02.2023
Salı, 4. sınıf lisans - 2.
sınıf önlisans - lisansüstü öğrencilerinin bahar yy ders kayıtları
22.02.2023
Çarşamba, 3. sınıf lisans - 1. sınıf önlisans -
lisansüstü öğrencilerinin bahar yy ders kayıtları
23.02.2023 Perşembe, 2. sınıf lisans - tüm önlisans - lisansüstü öğrencilerinin bahar yy
ders kayıtları
24.02.2023
Cuma, 1. sınıf lisans - tüm önlisans -
lisansüstü öğrecilerinin bahar yy ders kayıtları
06-10.
03.2023 Pazartesi- Cuma, Online ders ekleme-
bırakma ve geç kayıt dönemi tüm
öğrenciler için.
Yönetmelik ve yönergelerimize
ulaşabileceğiniz link; https://www.isikun.edu.tr/hakkinda/mevzuat/egitim
Alınabilecek En Fazla Kredi Miktarı
(Önlisans/Lisans)
Normal ders yükü
30 AKTS kredisidir. Bitirmiş olduğu krediye göre birinci sınıf statüsündeki
öğrenciler fazla ders yüküne kaydolamazlar. GNO'su 2.49 ve altında olan
öğrenciler için bir yarıyılda en fazla ders yükü 31 AKTS kredisidir. GNO'su
2.50-3.49 aralığında olan öğrenciler için bir yarıyılda en fazla ders yükü 37
AKTS kredisidir. GNO'su 3.50 ve üstü
olan öğrenciler için bir yarıyılda en fazla ders yükü 43 AKTS kredisidir. ÇAP
programındaki öğrenciler için bir yarıyıldaki en fazla ders yükü 45 AKTS kredisidir.
YAP programındaki öğrenciler için bir
yarıyıldaki en fazla ders yükü 37 AKTS kredisidir; ancak GNO'su 3.50 veya üstü
olan öğrenciler için Madde 14-(5) bendi uygulanabilir. ÇAP ve YAP
programlarındaki öğrenciler fazla ders yüklerini ancak ÇAP ya da YAP
programlarındaki derslerden alabilirler. (http://www.isikun.edu.tr/i/content/14119_1_isik-universitesi-ders-kayit-yonergesi_R2.pdf
(Madde 14)
Ders Alma Öncelikleri
Lisans ve Ön lisans Öğrencilerinde; F notlu dersine, dersin açıldığı ilk yarıyılda tekrar kaydolmak
zorundadır. Bu yönergedeki diğer kısıtlar nedeni ile öğrencinin tüm F
derslerine tekrar kaydolamadığı durumlarda, öncelikle öğrencinin öğretim
programında alt yarıyıllarda bulunan dersler tekrarlanır. Öğrenci, DD ya da DC notlu derslerini, bu
yönergedeki diğer kısıtları gözeterek istediği zaman tekrarlayabilir. CC ve üstü notlu dersler tekrarlanamaz. (http://www.isikun.edu.tr/i/content/14119_1_isik-universitesi-ders-kayit-yonergesi_R2.pdf
Madde 12)
Lisansüstü öğrencilerde ;Yüksek lisans programlarında CB, Doktora programlarında BB ve üstü
bir not ile başarılı olunan dersler tekrar edilemez.http://www.isikun.edu.tr/i/content/14119_1_isik-universitesi-lisansustu-egitim-ve-ogretim-yonetmeligi_R1.pdf
(Madde 28)
Enstitü
öğrencilerimizin ders seçimleri Uzaktan Eğitim ve Örgün öğretim
programlarındaki farklılık nedeni ile Danışmanları ile iletişime geçerek ders
alma süreçlerini tamamlamaları ve sekreterliklerinden bilgi almaları
gerekmektedir.
Öğrencinin derslere, haftalık ders
programında saat çakışması yaratmayacak şekilde kaydolması esastır. Zorunlu
hallerde en fazla iki dersin birer saatlerinin çakışmasına izin
verilebilir. Çakışmalı ders
programlarında, devam gereklerini yerine getirmek öğrencinin sorumluluğundadır.
(http://www.isikun.edu.tr/i/content/14119_1_isik-universitesi-ders-kayit-yonergesi_R2.pdf
(Madde 18)
Ders şubelerine kaydolabilecek en fazla
öğrenci sayısı ve dersi alabilecek öğrenci kümesi, dersi açan programlar
tarafından belirlenir. Kotası uygun olmayan derslere zorunlu hallerde öğrenci
kaydı için, öğrencinin danışmanının olumlu görüşü ve dersi veren programın
onayı aranır. (http://www.isikun.edu.tr/i/content/14119_1_isik-universitesi-ders-kayit-yonergesi_R2.pdf
(Madde 13)
Üst
Yarıyıldan Ders Alma
Öğrenciler, öğretim programlarındaki
derslere, yarıyıllara göre sıralandığı dizide, boşluk bırakmadan kaydolmak
zorundadır. Mezuniyeti geciktirici zorunlu durumlarda ya da dizideki derslerin
açılmadığı durumlarda, öğrenci öğretim programındaki üst yarıyıllardan dersleri
danışman onayı ile alabilir.
(http://www.isikun.edu.tr/i/content/14119_1_isik-universitesi-ders-kayit-yonergesi_R2.pdf
(Madde17)
Kredi ücretine göre kayıt
Programındaki tüm dersleri, 15 ya da daha
az AKTS kredisi haricinde tamamlayan öğrenciler, yarıyıl ücreti yerine kredi
başına ücret öderler. Alabileceği
derslerin açılmaması ya da önkoşulları sağlamaması nedeni ile bir yarıyılda 15
AKTS kredisinden fazla ders alamayan öğrenciler kredi başına ücret öderler.
(http://www.isikun.edu.tr/i/content/14119_1_isik-universitesi-ders-kayit-yonergesi_R2.pdf
(Madde6)
ÖDEME
Mali İşler Daire Başkanlığı midb@isikun.edu.tr, finans@isikun.edu.tr ile iletişime
geçilmelidir.
Kayıt esnasında mali engele takılan
öğrencilerimizin ücret ve ödemeler için ilk etapta Mali İşler Daire
Başkanlığı finans@isikun.edu.tr, finance@isikun.edu.tr ile iletişime
geçmesi gerekmektedir.
Öğrenci İşleri Daire Başkanlığının bu
konuda yetkisi yoktur. Ücret
ödemelerinde, Mali İşler Daire Başkanlığı banka kontrolleri sonucunda öğrencinin
sistemini açmaktadır. Ders seçimi bu süreç ertesi gerçekleşebilir.
Ders Kayıtla İlgili Diğer Hususlar:
* Kota Yöneticisi, Akademik Birimler tarafından yetkilendirilen, dersin kotasını belirleyen akademisyendir, süreç kotanın artırılması/eksiltilmesi e-campus üzerinden Kota Yöneticisi tarafından yürütülmektedir. Kota artırma talebi, kota yöneticisine başvurarak yapılabilir. https://ogrenci.isikun.edu.tr/duyurular-ve-bilgilendirme/danisman-ve-kota-yoneticileri
* Ders seçimleri sırasında, tarafınıza akademik biriminizce atanmış, danışmanınız ile iletişime geçmeniz gerekir. Akademik danışmanınız öğrenci bilgi sistemi üzerinde kişisel sayfanızda yer almaktadır.
Pasif Öğrencilik
Ders seçimleri tamamlanması ertesi, ders seçimi
yapmayan/mali yükümlülüğü olan, süreci tamamlamayan öğrencilerin statüsü YÖK
mevzuatları gereği eğitim dönemlerine sayılarak ''Pasif Öğrenci''
statüsüne çekilecektir.
İlgili Mevzuatlar gereği pasif öğrenci statüsünde
bulunan öğrencilerimiz; e-Devletten ve Üniversitemizden Belge alamazlar. Öğrencilik haklarından yararlanamazlar.
Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
2022-2023 ACADEMIC YEAR SPRING SEMESTER COURSE REGISTRATIONS
E-Brochure
2022-2023 Academic Year Spring Semester Course Registration Procedures for students enrolled in Associate / Undergraduate / Graduate programs of our university will be made through the E-Campus system http://e-campus.isikun.edu.tr/ depending on the dates specified below in the academic calendar.
Course registration- Click here for the e campus user guide prepared to help you with your course selection process.
http://e-campus.isikun.edu.tr/files/media/ders_secim_kilavuzu.pdf
Our registration system will be
opened for all our students on 21.02.2023 at 09:00 and will be closed to 17.00
course selection on 24.02.2023.
Spring Semester Education Beginning; 27 February 2023 (Online)
-
Course
registration procedures will be carried out by our students
themselves, including our students who registered to our University for the
first time in the spring semester of the 2022-2023 academic year. Course
registration will not be done automatically by the system.
-
Exceptional
application, at the end of the 2022-2023 academic semester, students who have
passed from the preparatory program to the program (who do not have financial
disabilities) will be assigned an automatic course schedule by the system and
the e-campus system inneed to follow up.
PROCEDURES
TO BE FOLLOWED IN COURSE REGISTRATIONS
DATES
Tuesday, 21.02.2023, Spring Semester Course Registrations of 4th Year
Undergraduate - 2nd Year Associate Degree - Graduate Students
22.02.2023 Wednesday, 3rd year undergraduate - 1st year associate
degree - spring semester course registrations of graduate students
23.02.2023 Thursday, 2nd year undergraduate - spring semester course
registrations of all associate degree - graduate students
24.02.2023 Friday, 1st year undergraduate - all associate degree -
spring semester course registrations of graduate students
06-10.03.2023 Monday - Friday, Online course
adding-dropping and late registration period for all students.
Link where you can reach our regulations and
guidelines; https://www.isikun.edu.tr/hakkinda/mevzuat/egitim
Maximum
Amount of Credits That Can Be Obtained (Associate Degree/Undergraduate)
The normal course load is 30 ECTS credits. Students with first-year status
according to the credits they have completed cannot enroll in excess course
load. For students with a GPA of 2.49 and below, the maximum course load in a
semester is 31 ECTS credits. For students with a GPA in the range of 2.50-3.49,
the maximum course load in a semester is 37 ECTS credits. For students with a GPA of 3.50 and above,
the maximum course load in a semester is 43 ECTS credits. The maximum course
load in a semester for students in the DMM program is 45 ECTS credits.
For students in
the YAP program, the maximum course load in a semester is 37 ECTS credits;
however, Article 14-(5) may apply to students with a GPA of 3.50 or above.
Students in DMM and YAP programs can only take their excess course loads from
the courses in DMM or YAP programs. (http://www.isikun.edu.tr/i/content/14119_1_isik-universitesi-ders-kayit-yonergesi_R2.pdf (Article 14)
Taking
Lessons Priorities
For
undergraduate and associate degree students; Students must re-enroll in the F grade course in
the first semester in which the course is offered. In cases where the student cannot re-enroll in
all F courses due to other restrictions in this directive, the courses in the
lower semesters of the student's curriculum are repeated first. The student may repeat the courses with DD
or DC grades at any time, taking into account the other limitations in this
directive. Courses with grades CC and
above cannot be repeated. (http://www.isikun.edu.tr/i/content/14119_1_isik-universitesi-ders-kayit-yonergesi_R2.pdf
Article 12)
In
graduate students; Courses that are successful with
a grade
of BB and above in CB and Doktora
programs in master's
programs cannot be repeated. http://www.isikun.edu.tr/i/content/14119_1_isik-universitesi-lisansustu-egitim-ve-ogretim-yonetmeligi_R1.pdf (Article 28)
Due to the difference in the course selections of
our graduate school students in Distance Education and Formal education
programs, they should contact their advisors to complete the course taking
process and get information from their secretariats.
It is essential
thatthe student enrolls in the courses in a way that does not create an hour
overlap in the weekly course schedule. In compulsory cases, a maximum of
two courses may be allowed to overlap one hour each. In overlapping course schedules, it is the
student's responsibility to fulfill the attendance requirements. (http://www.isikun.edu.tr/i/content/14119_1_isik-universitesi-ders-kayit-yonergesi_R2.pdf (Article 18)
The maximum
number of students who can enroll in the course branches and the set of
students who can take the course are determined by the programs that open the
course. In case of compulsory registration for courses whose quota is not
suitable, the positive opinion of the student's advisor and the approval of the
program offering the course are sought. (http://www.isikun.edu.tr/i/content/14119_1_isik-universitesi-ders-kayit-yonergesi_R2.pdf (Article 13)
Taking
Courses from the Upper Semester
Students must
register for the courses in the curriculum without leaving any gaps in the
series sorted by semesters. In cases where graduation is delayed or in cases
where the courses in the series are not opened, the student can take the
courses from the upper semesters in the curriculum with the approval of the
advisor.
(http://www.isikun.edu.tr/i/content/14119_1_isik-universitesi-ders-kayit-yonergesi_R2.pdf (Article 17)
Late Registration
Students
who cannot register for courses on the
normal time specified in the
academic calendar can register
for courses during the course addition and drop-off period by fulfilling their financial obligations. Additional financial obligations related to late registration are determined by the Board of Trustees.
(Announcement
link extra charge) (http://www.isikun.edu.tr/i/content/14119_1_isik-universitesi-ders-kayit-yonergesi_R2.pdf ( Article 8)
Registration
according to credit fee
Students who
complete all courses in the program, except for 15 or fewer ECTS credits, pay a
fee per credit instead of a semester fee.
Students who cannot take more than 15 ECTS credits in a semester due to
the fact that the courses they can take are not opened or do not meet the
prerequisites pay a fee per credit.
(http://www.isikun.edu.tr/i/content/14119_1_isik-universitesi-ders-kayit-yonergesi_R2.pdf (Article 6)
PAYMENT
midb@isikun.edu.tr of the Department of Financial Affairs and finans@isikun.edu.tr should be contacted.
Students who have financial obstacles during registration
should contact the finans@isikun.edu.tr of the Financial Affairs Department and the
finance@isikun.edu.tr for fees and
payments in the first place.
The Registrar's Office does not have authority
in this regard. In the case of wage
payments, the department of financial affairs opens the system of the teacher
as a result of bank trolls. Course
selection can take place the next time this process.
Other Issues Related to Course Registration:
* The Quota Administrator is the academician who determines the quota of the course authorized by the Academic Units, and the process of increasing / decreasing the quota is carried out by the Quota Manager via e-campus. A request for a quota increase can be made by contacting the quota administrator
* During course selections, you should contact
your advisor, who is assigned to you by your academic unit. Your academic
advisor should be placed on your personal page on the student information
system.
Passive
Student
After the completion of the course selections, the status of the students who do not make course selections/have financial obligations and do not complete the process will be counted to the
education periods in accordance with the
YÖK legislation and will be withdrawn to the status of "Passive
Student".
-https://ogrenci.isikun.edu.tr/duyurular-ve-bilgilendirme/danisman-ve-kota-yoneticileri
Students who are passive students in accordance with the relevant
legislation; They cannot get documents from e-Government and our
University. They cannot benefit from
their student rights.
Registrar's Office