Işık Üniversitesi Enformasyon Teknolojileri Yüksek Lisans Programı, 2004 yılında açılmış, takip eden yılda da öğrenci almıştır. İlk mezunlarını 2006 yılında vermiştir.
Programı başarı ile tamamlayan öğrencilere "Enformasyon Teknolojileri Yüksek Lisans Diploması" verilmektedir.
Işık Üniversitesi Enformasyon Teknolojileri Yüksek Lisans Programında öğrenim görmek isteyen adaylar, program kabul koşullarını sağlayarak Lisansüstü Eğitim Enstitüsü başvururlar.
Kayıtlı olduğu programın tüm derslerini başarı ile tamamlayan ve genel not ortalaması en az 3.00
olan öğrenciler diploma almaya hak kazanır.
Son yıllarda bilişim teknolojilerinin, her alanda olduğu gibi, iş dünyasındaki kullanım alanı da sürekli genişlemektedir. Bu gelişmelerle birlikte dünyada ve ülkemizde disiplinlerarası yaklaşım ve uygulamaların önemi de günden güne artmaktadır. Enformasyon Teknolojileri Yüksek Lisans Programı, bu alandaki insan-gücü eksikliğini gidermek ve bu alanda araştırma yapacak kişileri yetiştirmek amacıyla kurulmuştur.
Bu programda öğrencilere işletme yönetimi ve bilişim teknolojileri disiplinlerarası bir anlayış çerçevesinde öğretilmektedir. İş dünyası için bilişim sistemlerinin geliştirilmesi ve bu sistemlerin yönetimde etkin bir şekilde kullanılmasını ve işyerinin bu yolla rekabet gücü elde etmesini sağlayacak kişileri yetiştirmek, Enformasyon Teknolojileri Yüksek Lisans Programının amaçlarındandır. Bu programı tercih edecek öğrencilerin bilgisayar teknolojilerine ve işletme yönetimi konularına ilgi duyması beklenir. Bu bölümden mezun olmak için, öğrencinin Tezli prgram için 21 kredi-saat ders alması ve Tez yapması Tezsiz prgram için 30 kredi-saat ders alması ve Proje yapması gerekmektedir.
Mezunlarımız Bilişim Sistemleri Yöneticisi, Bilişim Sistemleri Danışmanı, Yazılım Proje Yöneticisi, Yazılım Mimarı, İş ve Sistem Analisti, İş Zekâsı Analisti,IT Denetimcisi, Veri Madenciliği, Büyük Veri ve Bulut Bilişim Uzmanı, Veri Tabanı Yöneticisi, Ağ ve Bilgi Güvenliği Uzmanı, Yazılım Geliştirme Uzmanı, İletişim, Ağ ve Bilgi Güvenliği Uzmanı, Kurumsal Bilgi Mimarisi Uzmanı gibi mesleklerde kariyerlerini sürdürmektedir.
Programı başarı ile tamamlayanlar doktora programlarına başvurabilirler.
Yönetim Bilişim Sistemleri programı Işık Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği' nde belirtilen ölçme ve değerlendirme hükümlerini uygular.
Örgün eğitim, İngilizce
Dr. Öğr. Üyesi Gülsüm Çiğdem ÇAVDAROĞLU (Bölüm Başkanı) , cigdem.cavdaroglu@isikun.edu.tr
Mehtap Altay (Bölüm Sekreteri) 444 07 99 - 7162, mehtap.altay@isikun.edu.tr, Fax: (0 216) 712 14 74
Değişim (Amerika Birleşik Devletleri, Meksika, Güney Kore), ERASMUS+ programları (bkz. http://www.isikun.edu.tr/international/ )
Kod | Adı | T | P | L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
IT506 | Bilgisayar Ağları Uygulamaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
IT512 | Internet Programlama Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
IT520 | Veritabanı Yönetim Sistemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
IT524 | Geleneksel Olmayan Veritabanları | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
IT527 | Ağ Güvenliği | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
IT531 | Bulut Bilişimi İçin Veri Depolamanın Temelleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
IT535 | İleri Veri Ambarlama ve Veri Madenciliği | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
IT538 | Semantik Web | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
IT581-589 | Enformasyon Teknolojisinde Özel Konular | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) 7. Düzey ( Yüksek Lisans) Eğitimi Yeterlilikleri | PÇ1 | PÇ2 | PÇ3 | PÇ4 | PÇ5 | PÇ6 | PÇ7 | PÇ8 | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilgi | Kuramsal Olgusal |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |||||||||||||||||
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |||||||||||||||||||
Beceri | Bilişsel Uygulamalı |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |||||||||||||||||
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. | |||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | |||||||||||||||||||
Yetkinlik | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |||||||||||||||||
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | |||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | |||||||||||||||||||
Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | ||||||||||||||||||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | ||||||||||||||||||
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |||||||||||||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | |||||||||||||||||||
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | |||||||||||||||||||
Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | ||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |||||||||||||||||||
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | |||||||||||||||||||
TYYÇ İşletme ve Yönetim Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 7. Düzey (YÜKSEK LİSANS Eğitimi) | |||||||||||||||||||
Bilgi | Kuramsal Olgusal |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | |||||||||||||||||
Alanının ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimi açıklar. | |||||||||||||||||||
Beceri | Bilişsel Uygulamalı |
Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||||
Alana ilişkin bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||||||
Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||||||
Yetkinlik | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir. | |||||||||||||||||
Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır. | |||||||||||||||||||
Örgüt/Kurum için vizyon, amaç ve hedef belirler. | |||||||||||||||||||
Yetkinlik | Öğrenme Yetkinliği | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | |||||||||||||||||
Yetkinlik | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |||||||||||||||||
Alana ilişkin çalışma yapanlarla iletişim kurar. | |||||||||||||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.. | |||||||||||||||||||
Çalışma alanlarına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |||||||||||||||||||
Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. | |||||||||||||||||
Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz edebilme ve etkin biçimde yürütür. | |||||||||||||||||||
Alana ilişkin yapılacak çalışmalarda özgünlük ve katkı sağlar. | |||||||||||||||||||
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
○: Kısmi katkı, ●: Tam katkı
Ders Kodu | PÇ1 | PÇ2 | PÇ3 | PÇ4 | PÇ5 | PÇ6 | PÇ7 | PÇ8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
IT500 | ○ | ○ | ○ | |||||
IT590 | ● | ● | ● | ○ | ● | ○ | ○ | ○ |
Mesleki seçmeli | ● | ● | ● | ● | ○ | ● | ● | ● |
Tamamlayıcı seçmeli | ○ | ○ |