Programı başarı ile tamamlayan öğrencilere, "Mimarlık Lisans Diploması" verilmektedir.
Işık Üniversitesi Mimarlık lisans programlarında (Türkçe/İngilizce) öğrenim görmek isteyen adaylar, ÖSYM tarafından yapılan YKS veya DGS sınavlarına girip ilgili puan türünde yeterli puan almalı ve tercihte bulunmalıdır. Yerleştirme işlemleri ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılmaktadır. Yurtdışında lise öğretimini tamamlamış adaylar da Üniversite tarafından belirlenen koşulları sağladıkları takdirde programa kabul edilebilirler (bkz. Yurt Dışından Öğrenci Kabul Yönergesi).
Tüm uygulamalar, "Önlisans ve Lisans Düzeyinde Programlar Arası Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik", "Işık Üniversitesi Lisans Düzeyindeki Kurum İçi - Kurum Dışı - Yurt Dışı Programlar Arasında Yatay Geçiş Yapılması Esaslarına İlişkin Yönerge", "Işık Üniversitesi Çift Anadal Programı Yönergesi", "Işık Üniversitesi Yandal Yönergesi" hükümlerine göre yürütülür. Öğrencinin önceki kurumunda aldığı dersler, Işık Üniversitesi Senatosu'nun not dönüşümüne ilişkin kararı uyarınca (bkz. Not Dönüşüm Tablosu) ilgili kurullar tarafından transfer edilir.
Kayıtlı olduğu programın tüm derslerini başarı ile tamamlayan ve genel not ortalaması en az 2.00 olan öğrenciler diploma almaya hak kazanır (bkz. Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği).
Mimarlığın çalışma alanı giderek genişlemekte. Mezunlar yüksek lisans, sanatta yeterlilik, doktora gibi akademik çalışmalara katılabilmekte; Mimarlar Odası'na üye olup, bağımsız olarak meslek icrası kapsamında iş yerleri açabilmekte, devlet kurumlarında ve özel kurumlarda iş olanakları bulabilmektedirler.
Programı başarı ile tamamlayanlar, yurt içi ve dışı yüksek lisans programlarına ve mezuniyet genel not ortalamalarına göre, doktora programlarına başvurabilirler.
Mimarlık Programları, Işık Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nde belirtilen ölçme ve değerlendirme hükümlerini uygular.
Örgün eğitim, Türkçe ve İngilizce lisanlarında yürütülmektedir. İngilizce eğitim; ön hazırlığın dışında, eğitim içinde tamamlayıcı derslerle güçlendirilmektedir.
Prof. Dr. Nuran Zeren Gülersoy (Bölüm Başkanı), zeren.gulersoy@isikun.edu.tr
Bölüm Sekreteri: 444 07 99 - 7205, Fax: (0 216) 712 14 72
Değişim (Amerika Birleşik Devletleri, Meksika, Güney Kore), ERASMUS+ programları (bkz. http://www.isikun.edu.tr/international/ )
1. YARIYIL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adi | T* | U* | L* | C | E* | T* |
ARCH 101T | Mimarlığa Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | D1 |
ARCH 103T | Mimari Temel Tasarım | 2 | 0 | 4 | 4 | 7 | D1 |
ARCH 105T | Mimari Anlatım Teknikleri | 2 | 0 | 4 | 4 | 7 | S |
ING 101T | İngilizce I | 3 | 1 | 0 | 3 | 5 | L |
MATH 103T | Matematik I | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | S |
HSS 100T | Profesyonel Etik | 1 | 0 | 0 | 1 | 1 | SS |
Dönem Kredileri | 18 | 30 |
2. YARIYIL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adi | T* | U* | L* | C | E* | T* |
ARCH 102T | Yapı Bilgisi I | 2 | 0 | 2 | 3 | 5 | D1 |
ARCH 104T | Bina Bilgisi | 2 | 0 | 2 | 3 | 5 | D1 |
ARCH 106T | Yapı Malzemeleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | D1 |
ARCH 108T | Mimarlar için CAD I | 1 | 0 | 2 | 2 | 3 | S |
ARCH 110T | Topografya | 2 | 2 | 3 | 5 | D1 | |
ING 102T | İngilizce II | 3 | 1 | 0 | 3 | 5 | L |
ARCH 112T | Statik - Mukavemet | 3 | 1 | 0 | 3 | 5 | D1 |
Dönem Kredileri | 20 | 33 |
3. YARIYIL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adi | T* | U* | L* | C | E* | T* |
ARCH 201T | Mimari Tasarım Stüdyosu I | 0 | 0 | 8 | 4 | 7 | D1 |
ARCH 203T | Mimarlık Tarihi I | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | D1 |
ARCH 205T | Yapı Bilgisi II | 2 | 0 | 2 | 3 | 5 | D1 |
ARCH 207T | Mimarlar için CAD II | 1 | 0 | 2 | 2 | 3 | S |
ARCH 209T | Yapı Statiği | 3 | 1 | 0 | 3 | 5 | D1 |
TUR 101 | Türkçe I | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | H |
Dönem Kredileri | 17 | 27 |
4. YARIYIL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adi | T* | U* | L* | C | E* | T* |
ARCH 202T | Mimari Tasarım Stüdyosu II | 0 | 0 | 8 | 4 | 7 | D1 |
ARCH 204T | Mimarlık Tarihi II | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | D1 |
ARCH 206T | Taşıyıcı Sistemler | 2 | 0 | 2 | 3 | 5 | D1 |
ARCH 210T | Betonarme Yapılar | 3 | 1 | 0 | 3 | 5 | D1 |
TUR 102 | Türkçe II | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | H |
ECO 101T | Ekonomiye Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | SS |
ARCH 290T | Endüstri Stajı I | 0 | 2 | ||||
Dönem Kredileri | 18 | 32 |
5. YARIYIL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adi | T* | U* | L* | C | E* | T* |
ARCH 301T | Mimari Tasarım Stüdyosu III | 0 | 0 | 8 | 4 | 7 | D1 |
ARCH 303T | Yapı Tesisatı | 2 | 0 | 2 | 3 | 6 | D1 |
ARCH 305T | Çağdaş Mimarlık | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | D1 |
F-I.T | Serbest Seçmeli I | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | F |
HIST 101 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | H |
HSS -I.T | İnsan ve Toplum Bilimleri Seçmeli I | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | H |
Dönem Kredileri | 18 | 30 |
6. YARIYIL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adi | T* | U* | L* | C | E* | T* |
ARCH 302T | Mimari Tasarım Stüdyosu IV | 0 | 0 | 8 | 4 | 7 | D1 |
ARCH 304T | Şehircilik ve İmar Kanunu | 2 | 0 | 2 | 3 | 5 | D1 |
ARCH 306T | Yapım Yönetim ve Ekonomisi | 2 | 1 | 0 | 2 | 4 | D1 |
ARCH 308T | Fiziksel Çevre Kontrolu | 2 | 0 | 2 | 3 | 5 | D1 |
HIST 102 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi II | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | H |
C-I.T | Tamamlayıcı Seçmeli I | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | C |
ARCH 390T | Endüstri Stajı II | 0 | 2 | ||||
Dönem Kredileri | 17 | 30 |
7. YARIYIL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adi | T* | U* | L* | C | E* | T* |
ARCH 401T | Mimari Tasarım Stüdyosu V | 0 | 0 | 8 | 4 | 8 | D1 |
ARCH 403T | Koruma ve Restorasyon | 3 | 1 | 0 | 3 | 5 | D1 |
ARCH D2-I.T | Bölüm Seçmeli I | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | D2 |
ARCH D2-II.T | Bölüm Seçmeli II | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | D2 |
C-II.T | Tamamlayıcı Seçmeli II | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | C |
Dönem Kredileri | 16 | 30 |
8. YARIYIL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adi | T* | U* | L* | C | E* | T* |
ARCH 490T | Bitirme Projesi | 0 | 0 | 8 | 4 | 10 | D1 |
ARCH D2-III.T | Bölüm Seçmeli III | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | D2 |
ARCH D2-IV.T | Bölüm Seçmeli IV | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | D2 |
F-II.T | Serbest Seçmeli II | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | F |
HSS II.T | İnsan ve Toplum Bilimleri-Seçmeli II | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | H |
Dönem Kredileri | 16 | 30 |
1. TYYC-PÇ İlişkileri | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYYÇ Mimarlık ve Yapı Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 6. Düzey (LİSANS Eğitimi) | Program Çıktıları | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | |||
Bilgi | Kuramsal | İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Olgusal | Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Beceri | Bilişsel | Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uygulamalı | Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanıyla ilgili kuramsal / kavramsal bilgiyi, bilişsel ve kılgısal becerileri, araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alternatif mimari tasarım, planlama kurguları ve çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Disiplinler arası etkileşimli mimari tasarım / planlama / tasarım konusunda beceri sahibi olur. Sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri bağlama ilişkin verilerin yorumunda, sorunların tanımında, ustalık ve inovasyon sergileyen almaşık mimari tasarım / planlama / tasarım kararlarının / projelerin / çözümlerin geliştirilmesinde kullanır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yetkinlik | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir mimari tasarım / planlama / tasarım projesini bağımsız olarak yürütür, bu süreçler için araştırma projeleri planlar ve yürütür, yeni sentezler üretir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanıyla ilgili bireysel çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluk alır. Bunun için gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir mimari tasarım / planlama / tasarım projesinde ortak çalışmaları planlar, sorumluluk alır ve yürütür. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yetkinlik | Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik (eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geleceğe yönelik olur, kişisel ve mesleki gelişimi için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur, öğrenme gereksinimlerini belirler, bunun için planlar yapar ve bunları uygular. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yetkinlik | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır, bilgiyi nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim (bilgi ve iletişim) teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | Meslek alanında, mesleki uygulamada ve mesleki araştırmalarda, etik ve davranış kurallarına ilişkin kavrayış, davranma alışkanlığı ve toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mimari tasarım / planlama / tasarım süreçlerinde olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak karar verebilmek için gerekli temeli oluşturacak verileri toplar, değerlendirir ve yorumlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanındaki mevcut bilgiyi eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla değerlendirebilme, sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri disiplininin gerektirdiği profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak kullanır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İnsan değerinin bilgisiyle, insan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, adalet bilinciyle karar verir ve hareket eder. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mesleğinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda gerekli duyarlılığı göstererek adil davranış konularında kişisel duyarlılığa sahiptir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yaşadığı tarihsel dönemde, yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibidir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders kodu | Program Çıktısı | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | |
ARCH101 | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
ARCH102 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||
ARCH103 | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
ARCH104 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
ARCH105 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
ARCH106 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||
ARCH108 | x | x | x | x | |||||||||||||||||||||||||||||||
ARCH110 | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||
ARCH112 | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
ARCH201 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||
ARCH202 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||
ARCH203 | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
ARCH204 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
ARCH205 | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||
ARCH206 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
ARCH207 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||
ARCH209 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||
ARCH211 | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
ARCH212 | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
ARCH301 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X |
ARCH302 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X |
ARCH303 | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
ARCH305 | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||
ARCH309 | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||
ARCH401 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X |
ARCH402 | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||
ARCH403 | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||
ARCH404 | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||
ARCH405 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||
ARCH406 | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||
ARCH407 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||
ARCH408 | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||
ARCH411 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||
ARCH413 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
ARCH490 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X |