Işık Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü, Fen Edebiyat Fakültesi'ne bağlı olarak 2007 yılında açılmıştır.
Programı başarı ile tamamlayan öğrencilere "İnsan ve Toplum Bilimleri Lisans Diploması"
verilmektedir.
Işık Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü lisans programında öğrenim görmek isteyen adaylar, ÖSYM tarafından yapılan YKS veya DGS sınavlarına girip yeterli puan almalı ve tercihte bulunmalıdır. Yerleştirme işlemleri ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılmaktadır. Yurtdışında lise öğretimini tamamlamış adaylar da Üniversite tarafından belirlenen koşulları sağladıkları takdirde programa kabul edilebilirler (bkz. Yurt Dışından Öğrenci Kabul Yönergesi).
Bir önlisans programını tamamlayan öğrenciler DGS sınavı ile merkezi yerleştirme kapsamında programa yerleştirilirler. Kurum içi veya kurum dışı lisans programlarından ise yatay geçiş yolu ile Işık Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü lisans programına kayıt yaptırabilirler. İlaveten hali hazırda Işık Üniversitesi lisans programlarında okuyan öğrenciler de çift anadal veya yandal uygulamaları ile İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü öğrencisi olabilirler.
Tüm uygulamalar "Önlisans ve Lisans Düzeyinde Programlar Arası Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik", "Işık Üniversitesi Lisans Düzeyindeki Kurum İçi - Kurum Dışı - Yurt Dışı Programlar Arasında Yatay Geçiş Yapılması Esaslarına İlişkin Yönerge", "Işık Üniversitesi Çift Anadal Programı Yönergesi", "Işık Üniversitesi Yandal Yönergesi" hükümlerine göre yürütülür. Öğrencinin önceki kurumunda aldığı dersler ise Işık Üniversitesi Senatosu'nun not dönüşümüne ilişkin kararı uyarınca (bkz. Not Dönüşüm Tablosu) ilgili kurullar tarafından transfer edilir.
İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü lisans programından mezun olunabilmesi için öğrencinin toplam 133 krediyi ve 240 AKTS kredisini tamamlaması ve en az 2.0 genel not ortalamasına sahip olması gerekmektedir (bkz. Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği).
İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü, isminden de anlaşılabileceği gibi insanı ve toplumu ilgilendiren hemen her konuda sosyal bilimler, beşeri bilimler, felsefe ve sanat perspektifinden çalışmalar yapan bir bölümdür.
Günümüzde iş alanları ve meslekler arasındaki sınırlar önemli bir ölçüde ortadan kalkmaya başlamış; her alanda çok yönlü bakış açısına ve entellektüel bilgi donanımına ihtiyaç doğmuştur. Bu nedenle, indirgemeci ve sınırlayıcı olmayan, bütüncül bir bakış açısına sahip olan bir lisans programının ortaya konması, eğitim sisteminin gelişmesi açısından büyük önem taşımaktadır.
İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü yenilikçi eğitim anlayışıyla kamu ve özel sektörün her gün değişen beklentilerine cevap verebilen, sosyal ve beşeri bilimler, mühendislik, bilim ve teknoloji, felsefe, sanat tarihi ve kültürel çalışmalar alanlarında gelişime açık, disiplinler arası yorum yapabilen ve çözüm geliştirebilen mezunlar yetiştirmek amacıyla kurulmuştur.
Programa "TM" (Türkçe-Matematik) puanıyla alınan öğrenciler, bu programda çoğulcu ve çok yönlü bir eğitim almaktadırlar.
İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü aynı zamanda, üniversitenin tüm fakültelerine ve bölümlerine, İnsan ve Toplum Bilimi (HSS), Bilim-Teknoloji ve Toplum (STS), Türkiye Cumhuriyeti Tarihi (HIST) ve Türkçe (TUR) alanlarında seçmeli ve zorunlu dersleri de açmaktadır.
İnsan ve Toplum Bilimleri Lisans Programı, öğrencilere, alanıyla ilgili mesleki yetenekleri ve becerileri kazandırır; öğrencilerin, eğitim-öğretim, medya-yayıncılık-iletişim, kültür-sanat, teknoloji-bilim, kamu hizmeti, sivil toplum hizmeti, insan kaynakları alanlarında meslek edinmelerini sağlar; entelektüel seviyelerini geliştirir ve toplumsal sorumluluk bilinçlerini oluşturur; İnsan ve Toplum ile ilgili araştırma ve yaşam boyu öğrenme becerilerini elde etmelerini sağlar.
İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü lisans programından mezun olanlar;
Eğitimci / Araştırmacı / Akademisyen Olabilir: İTB mezunu, edinmiş olduğu entelektüel birikim, araştırma yeteneği ve tecrübesi ile ilgilendiği herhangi bir sosyal bilimler, sanat, felsefe ya da yönetim bilimleri alanında yüksek lisans ve doktora yaparak, tek bir disipline sıkışmamış, yenilikçi ve üretken bir araştırmacı / akademisyen olabilir.
Teknoloji Yöneticisi Olabilir: İTB mezunları, seçtikleri dala bağlı olarak teknik çözümler geliştirmekten sorumlu mühendis yerine, geliştirilecek teknik çözümlerin fizibilitesini değerlendiren, ürün geliştirme ve teknoloji stratejisine karar veren, inovasyon ya da pazarlama stratejisini belirleyen uzmanlar ve yöneticiler olabilirler. Bu alanlarda kendilerini geliştirirlerse, tüm sektörlerdeki şirketlerde "yeni ürün geliştirme", "inovasyon", "bilgi yönetimi", "pazarlama" gibi bölümlerinde görev alabilirler.
Sanatçı veya Sanat Yöneticisi Olabilir: İTB mezunu, kendisini geliştirdiği, uzmanlaştırdığı ve farklılaştırdığı takdirde herhangi bir sanat dalında üreten, yenilikçi ve yaratıcı bir bakış açısıyla özgün yorumlar getirebilen bir sanatçı, sanat yöneticisi ya da sanat eleştirmeni olabilir. Bu tanımın içine senaristlik, oyunculuk, ressamlık, yazarlık gibi yüzlerce alanı koyabilirsiniz.
İnsan Hakları Uzmanı Olabilir: İTB mezunu örneğin insan hakları hukuku gibi bir alanda kendisini geliştirir, araştırmalarını yoğunlaştırır ve uzmanlaşırsa, Birleşmiş Milletler, Avrupa Birliği, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi, Avrupa Parlamentosu gibi uluslararası kurumlarda uzman olarak görev yapabilir.
Medya, İletişim ve Halka İlişkiler Uzmanı, Yayıncı Olabilir: İTB mezunu medya ve iletişim (TV, radyo, gazete, dergi, Internet yayıncılığı vs.) sektörlerinde uzmanlaştığında ve tecrübe kazandığında, değişilmez bir eleman olur, çünkü bu alanlarda asıl değerli olan "görebilme", "yorumlayabilme", "ifade edebilme" yeteneğidir. Yayınevlerinde editörlük, yazarlık gibi alanlarda, ya da sosyal medyada, web portallarında görev alabilir.
Teknoloji ve Çevre Uzmanı Olabilir: İTB mezunu örneğin "yeni teknolojilerin insan ve çevre sağlığına etkileri" gibi konularda çalışır ve uzmanlaşırsa, Sağlık Bakanlığı, Çevre Bakanlığı, Dünya Sağlık Örgütü gibi kuruluşlarda, ya da bu alanda faaliyet gösteren birçok ulusal ve uluslararası sivil toplum örgütlerinde uzman ve yönetici olarak görev yapabilir.
Girişimci Olabilir: İTB mezunu "sosyal girişimcilik" ya da "ticari girişimcilik" alanlarında uzmanlaşabilir ve kendi hayallerini gerçekleştirmeye doğru yola çıkabilir. İTB bölümünde her iki konuda da açılmış dersler, uzmanlaşmış hocalar ve danışmanlık destekleri bulunmaktadır.
Kamu Sektöründe çalışabilir: İTB mezunu, sahip olduğu bilgi birikimi ile Kalkınma Bakanlığı, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, TÜBİTAK, Türkiye İstatistik Kurumu, KOSGEB gibi kamu kurum ve kuruluşlarında görev alabilir.
Programı başarı ile tamamlayanlar yüksek lisans programlarına ve mezuniyet genel not ortalamalarına göre, doktora programlarına başvurabilirler.
İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü lisans programı, Işık Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği' nde belirtilen ölçme ve değerlendirme hükümlerini uygular.
Örgün eğitim, İngilizce
Prof. Dr. Örsan K. ÖYMEN (Bölüm Başkanı) 444 07 99 / 71 73, orsan.oymen@isikun.edu.tr
Mehtap Arı Altay (Bölüm Sekreteri) 444 07 99 / 71 62, mehtap.altay@isikun.edu.tr, Fax: (0 216) 712 14 74
Değişim (Amerika Birleşik Devletleri, Meksika, Güney Kore), ERASMUS+ (8 ülkede 11 üniversite ile) programları (bkz. http://www.isikun.edu.tr/international/ )
I. Yarıyıl (Güz) | Saatler T-R-L |
Kredi | Tip | II. Yarıyıl (Bahar) | Saatler T-R-L |
Kredi | Tip | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
MATH 103 | Matematik I | 3+0+0 | 3 | 5* | S | HSS 108 | Edebiyat Tarihi | 3+0+0 | 3 | 6 | D1 | |
ECO 100 | Ekonomi | 3+0+0 | 3 | 6 | SS | HSS 120 | Bilim, Teknoloji ve Toplum | 2+0+2 | 3 | 5 | S | |
HSS 107 | Felsefeye Giriş | 3+0+0 | 3 | 6 | D1 | PSY 102 | Psikolojiye Giriş | 3+0+0 | 3 | 5 | SS | |
HSS 101 | Uygarlık Tarihi I | 3+0+0 | 3 | 5 | H | HSS 102 | Uygarlık tarihi II | 3+0+0 | 3 | 5 | H | |
ENG 101 | Akademik İngilizce Becerisi I | 3+0+0 | 3 | 5 | L | ENG 102 | Akademik İngilizce Becerisi II | 3+0+0 | 3 | 5 | L | |
TUR 101 | Türkçe I | 2+0+0 | 2 | 2 | H | TUR 102 | Türkçe II | 2+0+0 | 2 | 2 | H | |
IT 105 | Bilgisayar Okur-Yazarlığı | 0+0+2 | 1 | 2 | 8 | |||||||
Dönem Kredisi | 17 | 29 | Dönem Kredisi | 18 | 31 |
İKİNCİ YIL | ||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
III. Yarıyıl (Güz) | Saatler T-R-L |
Kredi | Tip | IV. Yarıyıl (Bahar) | Saatler T-R-L |
Kredi | Tip | |||||||
POLS 101 | Siyaset Bilimine Giriş | 3+0+0 | 3 | 6 | D1 | HSS 224 | İnsanın Gelişimi ve Kültür | 3+0+0 | 3 | 6 | D1 | |||
MATH 231 | İstatistik | 3+0+0 | 3 | 5 | S | POLS 222 | Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri | 3+0+0 | 3 | 6 | D1 | |||
HSS 103 | Sanat Tarihi | 3+0+0 | 3 | 5 | D1 | HSS 204 | Modern Bilimin Doğuşu | 3+0+0 | 3 | 6 | D1 | |||
PHYS 141 | Bilim ve Doğa I | 3+0+0 | 3 | 6 | S | HSS 140 | Sosyolojiye Giriş | 3+0+0 | 3 | 5 | D1 | |||
HIST 101 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I | 2+0+0 | 2 | 2 | H | HIST 102 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi II | 2+0+0 | 2 | 2 | H | |||
Tamamlayıcı Seçmeli | 3 | 5 | C | HSS 331 | Kültürel Antropoljiye Giriş | 3+0+0 | 3 | 6 | D1 | |||||
Dönem Kredisi | 17 | 29 | Dönem Kredisi | 17 | 31 |
ÜÇÜNCÜ YIL | ||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
V. Yarıyıl (Güz) | Saatler T-R-L |
Kredi | Tip | VI. Yarıyıl (Bahar) | Saatler T-R-L |
Kredi | Tip | |||||||
STS 303 | Bilim ve Teknoloji Tarihi | 3+0+0 | 3 | 6 | D1 | HSS 354 | Etik ve Toplum | 3+0+0 | 3 | 6 | D1 | |||
HSS 315 | Rönesans ve Modern Sanat Yorumları | 3+0+0 | 3 | 6 | D1 | STS 304 | Bilim Felsefesi | 3+0+0 | 3 | 6 | D1 | |||
HSS 220 | Kültürel Çalışmalar | 3+0+0 | 3 | 6 | D1 | STS 306 | Bilim ve Teknoloji Sosyolojisi | 3+0+0 | 3 | 6 | D1 | |||
Bölüm Seçmeli | 3+0+0 | 3 | 6 | D2 | HSS 353 | Sanat Felsefesi | 3+0+0 | 3 | 6 | D1 | ||||
Bölüm Seçmeli | 3+0+0 | 3 | 5 | D2 | Serbest Seçmeli | 3 | 5 | F | ||||||
Dönem Kredisi | 15 | 30 | Dönem Kredisi | 15 | 29 |
DÖRDÜNCÜ YIL | ||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
VII. Yarıyıl (Güz) | Saatler T-R-L |
Kredi | Tip | VIII. Yarıyıl (Bahar) | Saatler T-R-L |
Kredi | Tip | |||||||
Bölüm Seçmeli | 3+0+0 | 3 | 6 | D2 | Bölüm Seçmeli | 3+0+0 | 3 | 6 | D2 | |||||
Tamamlayıcı Seçmeli | 3+0+0 | 3 | 5 | C | Tamamlayıcı Seçmeli | 3+0+0 | 3 | 5 | C | |||||
Tamamlayıcı Seçmeli | 3+0+0 | 3 | 5 | C | Tamamlayıcı Seçmeli | 3+0+0 | 3 | 5 | C | |||||
Tamamlayıcı Seçmeli | 3+0+0 | 3 | 5 | C | HSS 490 | Proje | 0+0+8 | 4 | 9 | D1 | ||||
Serbest Seçmeli | 3 | 5 | F | Serbest Seçmeli | 3 | 5 | F | |||||||
Serbest Seçmeli | 3 | 5 | F | |||||||||||
Dönem Kredisi | 18 | 31 | Dönem Kredisi | 16 | 30 | |||||||||
Bu programda hiç bir dersin önkoşulu yoktur. | Toplam Kredi: | 133 | 240 |
Ders Kodu | Adı | Kredi |
---|---|---|
HSS 222 | Kültür ve İletişim | 3 |
HSS 315 | Rönesans ve Modern Sanat Yorumları | 3 |
HSS 321 | Teknolojik Değişim, Popüler Kültür ve Medya | 3 |
HSS 322 | Metin Çözümlemeleri ve Tartışma | 3 |
HSS 315 | Rönesans ve Modern Sanat Yorumları | 3 |
HSS 325 | Çağdaşlığın Oluşumu | 3 |
HSS 414 | Felsefe ve Film | 3 |
HSS 422 | Teknoloji ve Kalkınma | 3 |
HSS 423 | Kültürel Bellek | 3 |
HSS 424 | Şehir ve Kültür: İstanbul | 3 |
HSS 425 | Küreselleşme ve Kültürel Kimlik | 3 |
HSS 443 | Din Felsefesi | 3 |
HSS 494 | Feminizme Giriş | 3 |
STS 322 | İletişim, Teknoloji ve Toplum | 3 |
STS 331 | Çevre, Teknoloji ve Toplum | 3 |
STS 341 | Biyoteknolojinin İnsani Boyutları | 3 |
STS 342 | Etik ve Biyoteknoloji | 3 |
TYYÇ Sosyal ve Davranış Bilimleri |
PÇ1 | PÇ2 | PÇ3 | PÇ4 | PÇ5 | PÇ6 | PÇ7 | PÇ8 | PÇ9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilgi |
Kuramsal |
Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. | ||||||||||||||
Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrayabilme, kavramlar arası ilişkilere hakimdir. | ||||||||||||||||
İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. | x | |||||||||||||||
Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. | x | x | ||||||||||||||
Sosyal Araştırma ve Planlama bilgisine sahiptir | x | x | ||||||||||||||
İleri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. | x | x | ||||||||||||||
Beceri |
Bilişsel |
Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. | x | x | ||||||||||||
Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. | ||||||||||||||||
Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir. | x | x | ||||||||||||||
Karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir. | x | x | ||||||||||||||
Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir. | x | |||||||||||||||
Yetkinlik |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirme bilincine sahiptir. | x | |||||||||||||
Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer. | x | |||||||||||||||
Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. | x | |||||||||||||||
Alanı ve ilgili alt dallarda yapılacak çok üyeli grup araştırmalarının süreçlerini ve zamanlamasını planlar, planlanmış görevleri istenildiği ölçüde ve zamanında yerine getirir. | x | |||||||||||||||
Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranır, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur. | x | |||||||||||||||
Yetkinlik |
Öğrenme Yetkinliği |
Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. | x | |||||||||||||
Neyi nasıl öğreneceğini bilir. | ||||||||||||||||
Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. | x | x | ||||||||||||||
Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyede olduğunu gösterir. | x | |||||||||||||||
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | x | x | ||||||||||||||
Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. | x | |||||||||||||||
Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır. | x | |||||||||||||||
Yetkinlik |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. | x | x | ||||||||||||
Öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirir ve uygulama yetkinliğine sahiptir. | x | |||||||||||||||
İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır. | x | |||||||||||||||
Uzmanlık bilgisini, toplumsal sorumluluk bilinciyle kullanır. | x | |||||||||||||||
Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. | x | |||||||||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | x | |||||||||||||||
Alanının gerektirdiği ölçüde Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | x | |||||||||||||||
Yetkinlik |
Alana Özgü Yetkinlik |
Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
x | |||||||||||||
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | x | x | ||||||||||||||
Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. | x | x | ||||||||||||||
Sosyal ve davranışsal olgulara dair görüşlerini alanın sağladığı yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibidir. |
Ders kodu | Program Çıktısı | ||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | ||
ENG101 | X | X | X | X | |||||||||||
ENG102 | X | X | X | X | X | ||||||||||
ECO100 | X | X | X | X | |||||||||||
HSS107 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||
PSY102 | X | X | |||||||||||||
HSS108 | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||
MATH103 | X | X | X | ||||||||||||
IT101 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||
TUR101 | X | X | X | X | |||||||||||
TUR102 | X | X | X | X | |||||||||||
HSS COMP | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |
HIST101 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||
HIST102 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||
PHYS141 | X | X | X | X | X | X | |||||||||
MATH231 | X | X | |||||||||||||
HSS101 | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||
HSS102 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||
HSS103 | X | X | X | X | X | X | |||||||||
HSS140 | X | X | X | X | X | ||||||||||
HSS204 | X | X | X | X | X | X | |||||||||
HSS224 | X | X | X | X | |||||||||||
HSS490 | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||
HSS220 | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||
HSS224 | X | X | X | X | |||||||||||
HSS315 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||
HSS331 | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||
STS301 | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||
STS303 | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||
STS304 | X | X | X | ||||||||||||
STS306 | X | X | X | X | X | ||||||||||
POLS101 | X | X | X | X | |||||||||||
POLS222 | X | X | X | X | |||||||||||
HSS354 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||
HSS355 | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||
HSS353 | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||
STS COMP | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |
STS FREE | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |
STS490 | X | X | X | X | X | X | X |
* (güncellenme aşamasındadır)