Misyonumuza ve amaçlarımıza uygun öğrenme hedeflerimizi vermeden önce Endüstri Mühendisliği programımızın yapısına değinmekte fayda bulunmaktadır.
Endüstri Mühendisliği programı klasik Endüstri Mühendisliği programından ziyade, Türk ekonomisinin her sektörü için gün geçtikçe önem kazanan Yöneylem Araştırması (YA) (Operations Research) yönelimli bir programdır.
Programın çekirdek dersleri YA dersleridir. Son sınıf derslerinde çok sayıda seçmeli ders konularak programa o günün bilimsel ve ekonomik koşullarına uyan bir esneklik kazandırılmıştır. Özellikle mesleki derslerde öğrenmenin pekiştirilmesine yönelik ödev ve projelerde kullanılacak bilgisayar laboratuvarı ve paket yazılımlar Şile kampüsünde kurulmuştur. Proje ve Araştırmalarda kullanılmak üzere ayrı bir laboratuvar da Şile kampüsünde kurulmuştur.
Program Çıktıları
|
||
1
|
(a)
|
Matematik,
fen bilimleri ve Endüstri Mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi
birikimi.
|
(b)
|
Bu
alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik
problemlerinin çözümünde
kullanabilme
becerisi.
|
|
2
|
(a)
|
Karmaşık
mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
|
(b)
|
Bu
amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
3
|
(a)
|
Karmaşık
bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında,
belirli gereksinimleri
karşılayacak
şekilde tasarlama becerisi.
|
(b)
|
Bu
amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
|
|
4
|
(a)
|
Mühendislik
uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için
gerekli olan modern
teknik
ve araçları seçme ve kullanma becerisi.
|
(b)
|
Bilişim
teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
|
5
|
(a)
|
Karmaşık
mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının
incelenmesi için deney tasarlama becerisi.
|
(b)
|
Deney
yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
|
|
6
|
(a)
|
Disiplin
içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
|
(b)
|
Çok
disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
|
|
(c)
|
Bireysel
çalışma becerisi.
|
|
7
|
(a)
|
Sözlü
ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
|
(b)
|
En az
bir yabancı dil bilgisi.
|
|
(c)
|
Etkin
rapor yazma ve yazılı raporları anlama becerisi.
|
|
(d)
|
Tasarım
ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi.
|
|
(e)
|
Etkin
sunum yapabilme becerisi.
|
|
(f)
|
Açık
ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
|
8
|
(a)
|
Yaşam
boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık.
|
(b)
|
Bilgiye
erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli
yenileme becerisi.
|
|
9
|
(a)
|
Etik
ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi.
|
(b)
|
Mühendislik
uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
10
|
(a)
|
Proje
yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki
uygulamalar hakkında bilgi.
|
(b)
|
Girişimcilik,
yenilikçilik hakkında farkındalık.
|
|
(c)
|
Sürdürülebilir
kalkınma hakkında bilgi.
|
|
11
|
(a)
|
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında
bilgi.
|
(b)
|
Mühendislik
çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|