Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Ders Adı / Ders Kodu
Saatler
Kredi
AKTS

Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I

CORE0101

İki dönemden oluşan Modern Türkiye Tarihi dersi, bugünün Türkiye’sinin oluşumunda rol oynayan siyasal, ekonomik, toplumsal ve kültürel süreçlere ışık tutmayı amaçlamaktadır. Dersin ikinci döneminde, öncelikle Millî Mücadele, Osmanlı İmparatorluğu’ndan Türkiye Cumhuriyeti’ne geçiş süreci ve bu sürece eşlik eden inkılaplar kapsamlı bir şekilde tartışılmaktadır. Daha sonra inkılapların yarattığı toplumsal, ekonomik ve siyasal sonuçlar, Cumhuriyet’in kurumsallaşması ve çok partili sistemin temel dinamikleri ele alınmaktadır. Bir yandan demokrasinin gelişimi diğer yandan da demokratikleşme sürecini sekteye uğratan ekonomik çalkantılar, siyasal istikrarsızlıklar ve askeri müdahaleler incelenmektedir. Cumhuriyet tarihinde ortaya çıkan göç ve kentleşme olguları, toplumsal hareketler ve kültürel değişim bu dönem tartışılan önemli konular arasında yer almaktadır.

( 2 + 0 + 0 )
2
2

AKTS

2

Kredi

2

Saatler

(2 + 0 + 0 )

Türkçe I

CORE0103

Osmanlı döneminden başlayarak Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşuna kadar olan süreçte modernleşme hareketleri. Edebiyatımıza yansıması. Seçilmiş düşünce metinleri ve kurmaca metinler ile incelenmesi.

( 2 + 0 + 0 )
2
2

AKTS

2

Kredi

2

Saatler

(2 + 0 + 0 )

Genel İngilizce I

ENGL1201

Temel dilbilgisi yapıları ve cümle kalıpları. Somut türden kişisel detay ve ihtiyaçlara yönelik temel çeşitliliğe sahip basit ifadeler. Temel selamlama ve uğurlama ifadeleri. Günlük rutinler. İnsanların ve mekanların tanımlanması. Kişisel profiller. Sosyal ağlar. Resmi olmayan e-posta mesajları.

( 4 + 0 + 0 )
3
4

AKTS

4

Kredi

3

Saatler

(4 + 0 + 0 )

Görsel İletişim Tasarımına Giriş

GİTA1109

Bu derste, görsel iletişim tasarımının temel kavramları, kapsamı, kuramsal temelleri ve uygulama alanları ele alınır. Öğrenciler, kültürel, sosyal ve teknolojik bağlamlarda görsel iletişim tasarımının nasıl şekillendiğini ve bu alanlardaki değişimlerin tasarıma olan etkilerini öğrenirler. İlişkili oldukları alanlar ve bu alanlarda yapılan uygulama çalışmalarında kullanılan yazılım ve programlama dilleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Günümüz dünyasında görsel iletişim tasarımcısının rolünü ve bu alanda gerekli olan yetkinlikleri öğrenirler.

( 3 + 0 + 0 )
3
4

AKTS

4

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Oryantasyon

ORDE0105

Oryantasyon dersi öğrencilere üniversite hayatına uyum sürecinde ihtiyaç duyacakları akademik ve sosyal yetkinlikleri kazandırmayı hedeflemektedir. Dersi tamamlayan öğrencilerin iletişim, sosyal, profesyonel ve etik sorumluluklar gibi ilerleyen dönemlerde ve profesyonel hayatta faydalı olacak kazanımları edinmelerinin yanında, 21. Yüzyıl yetkinlikleri olarak tanımlanan yetkinlikler hakkında farkındalık kazanmaları amaçlanmaktadır. Ders, birinci sınıf bahar döneminde okutulması planlanan Kariyer Planlama dersi için giriş dersi niteliği de taşımaktadır.

( 0 + 0 + 0 )
0
1

AKTS

1

Kredi

0

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Büyük Eserler (Major Works)

ORDE0108

Bu ders edebiyat, sinema, sanat, mimarlık, mühendislik, matematik, felsefe, siyaset, ekonomi ve benzerleri gibi alanlardaki önemli eserlerin akademik çalışmasında temel derstir. Ders, öğrencilerin dönem boyunca bu derste sunulan başlıca eserlerle tanışmalarına ve farklı alanlardaki bu önemli eserlerle kendi görüş, bakış açısı ve zevklerini geliştirmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Öğrencilerin dönem sonunda bu farklı alanlarda ve önemli çalışmaları hakkında bağımsız, analitik ve eleştirel düşünmeyi geliştirecek akademik araçlarla donatılması beklenmektedir.

( 2 + 0 + 0 )
2
3

AKTS

3

Kredi

2

Saatler

(2 + 0 + 0 )

Doğa, Bilim, İnsan I

ORDE0201

Dersin amacı öğrencilere bilimsel düşüncenin ip uçlarını vermek, bu düşünce sisteminin gelişimini hazırlayan temel olguları belirlemek, onları fizik, kimya, biyoloji biliminin temel zihinsel ve yöntemsel uygulamalarıyla karşılaştırmaktır. Öğrencilerin bilimsel düşünce ve uygulamaların temel kuramsal ve yöntemsel yapılarını öğrenerek daha ileri düzeydeki bilimsel çalışmalara dönük bir formasyon kazanması dersin hedeflediği amaçlar arasındadır. Öğrencilerin problem çözme yetilerini geliştirmesi dersin bir diğer temel özelliğidir.

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Sayılar, Formüller, İnsan I

ORDE0301

Bu dersin amacı öğrencilerin matematik tarihi hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak, farklı sonsuzluk kavramlarını tanıtmak, basit şifreleme tekniklerini öğretmek, saymanın ve mantık kavramının temel ögelerini tartışmak, temel düzeyde beklenen değer ve şartlı olasılık hesaplama becerisi kazandırmak, giriş seviyesinde rastgele değişkenler ve rastgele yürüyüş kavramı hakkında temel bilgileri aktarmaktır. Bu ders kapsamında ele alınacak konu başlıkları şu şekilde listelenebilir: Matematik Tarihi: İlk Çağlar, Klasik Dönem ve Modern Dönem, Hilbert'in Sonsuzluk Oteli, Kesirli sayıları sayma, Sonsuzluk kavramı, Farklı sonsuzluk türleri, Ardışık sayılarda toplama (Gauss toplamı), Görsel kanıtlar, Sigma notasyonu, Tümevarım, Fibonacci Dizisi, Altın oran ve altın sarmal, Sezar'ın Şifresi, Vigenère Şifresi, Erken şifreleme yöntemleri, Asal sayılar, Fermat'ın Küçük Teoremi, Mantık / Doğruluk tabloları, Mantıksal bağlaçlar, Saymanın temel ilkeleri, Sayma teknikleri, Giriş seviyesinde Olasılık ölçüsü ve üç temel aksiyom Giriş seviyesinde Rastgele değişken kavramı, ve özellikleri, (basit ayrık değişkenler için) beklenen değer hesaplaması ve sezgisel anlamı, Koşullu olasılık, Bayes teoremi, Rastgele yürüyüş. Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: matematiğin kısa bir tarihini bilir ve bilimin merkezinin tarihsel gelişimini anlar, sonsuzluk kavramını anlar ve farklı sonsuzluk kavramlarının bilir, matematiksel tümevarım kullanarak çıkarımlar yapabilir, görsel sanatlarda, mimaride, teknolojide Altın Oran’ın kullanımını bilir, Altın Oran’ı kullanarak görsel kompozisyonlar yapabilir, basit Sezar ve Vinegere şifrelerini nasıl çözebileceğini ve asal sayıların kullanıldığı modern şifreleme tekniklerinin bilir, matematiksel niceleyicileri bilir, (şartlı) olasılığın basit formüllerini anlar, basit bir olayın (şartlı) olasılığını nasıl hesaplayabileceğini bilir, basit rastgele yürüyüş modelleri tasarlayabilir.

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Sanat, Toplum, İnsan

ORDE0501

Bu ders, çeşitli tarihsel dönemlerden sanat eserlerinin, nesnelerinin ve işlerinin incelenmesi yoluyla sanatın anlamı, dönüşümü ve işlevini öğrenciye aktarmayı ve sanat tarihine kısa bir giriş yapmayı amaçlamaktadır. Resim, heykel, mimarlık, tasarım, baskı, fotoğraf, enstalasyon, performans, reklamlar ve hareketli görüntü gibi çok çeşitli medya ve mecra aracılığıyla görsel kültürün nesneleri ve pratiklerini tartışmaya açarak, ders öğrencilere sanatsal üretimin sosyal kültürel ve tarihsel koşullarına dair kapsamlı, disiplinlerarası ve yaratıcı bir bakış açısı kazandıracaktır.

( 2 + 0 + 0 )
2
3

AKTS

3

Kredi

2

Saatler

(2 + 0 + 0 )

Türkiye Cumhuriyeti Tarihi II

CORE0102

İki dönemden oluşan Modern Türkiye Tarihi dersi, bugünün Türkiye’sinin oluşumunda rol oynayan siyasal, ekonomik, toplumsal ve kültürel süreçlere ışık tutmayı amaçlamaktadır. Dersin ikinci döneminde, öncelikle Millî Mücadele, Osmanlı İmparatorluğu’ndan Türkiye Cumhuriyeti’ne geçiş süreci ve bu sürece eşlik eden inkılaplar kapsamlı bir şekilde tartışılmaktadır. Daha sonra inkılapların yarattığı toplumsal, ekonomik ve siyasal sonuçlar, Cumhuriyet’in kurumsallaşması ve çok partili sistemin temel dinamikleri ele alınmaktadır. Bir yandan demokrasinin gelişimi diğer yandan da demokratikleşme sürecini sekteye uğratan ekonomik çalkantılar, siyasal istikrarsızlıklar ve askeri müdahaleler incelenmektedir. Cumhuriyet tarihinde ortaya çıkan göç ve kentleşme olguları, toplumsal hareketler ve kültürel değişim bu dönem tartışılan önemli konular arasında yer almaktadır.

( 2 + 0 + 2 )
2
2

AKTS

2

Kredi

2

Saatler

(2 + 0 + 2 )

Türkçe II

CORE0104

Osmanlı İmparatorluğu’nun son günleri ile ülkemizin işgal yıllarından başlayarak Milli Mücadele yılları, Bağımsızlık Savaşımızın kazanılması, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşundan günümüze kadar olan süreçte modernleşme hareketleri. Edebiyatımıza yansıması. Seçilmiş düşünce metinleri ve kurmaca metinler ile incelenmesi.

( 2 + 0 + 0 )
2
2

AKTS

2

Kredi

2

Saatler

(2 + 0 + 0 )

Genel İngilizce II

ENGL1202

Basit dilbilgisi yapıları ve cümle kalıpları. İnsanların, yaşam ve çalışma koşullarının, günlük rutinlerin, hoşa giden ve gitmeyen konuların betimlenmesi ya da sunumu. Birincil öneme sahip konular (örn: kişisel ve ailevi bilgiler, alışveriş, yerel coğrafya, iş durumu) ile ilgili kalıplar ve ifadeler. Karşılaştırmalar. Resmi e-posta mesajları.

( 4 + 0 + 0 )
3
4

AKTS

4

Kredi

3

Saatler

(4 + 0 + 0 )

Görsel Düşünme ve Anlatım

GİTA1112

Bu ders, öğrencilerin yaratıcı düşünme süreçlerini görsel olarak ifade etmelerini ve tasarımlarını etkili bir şekilde sunmalarını sağlamayı amaçlar. Bu ders kapsamında, görsel düşünme, beyin fırtınası yöntemleri, fikir ve kavram görselleştirme, taslak oluşturma, hızlı eskiz yapma, hızlı prototipleme, görsel hikâye anlatımı ve temel çizim becerilerini geliştirmeye yönelik çalışmalar yapılır. Öğrenciler, farklı görsel düşünme tekniklerini öğrenerek tasarım süreçlerinde kullanabilecekleri geniş bir beceri seti kazanırlar.

( 0 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Kariyer Planlama

ORDE0106

Kariyer Planlama dersinin amacı, öğrencilerin kariyerlerini, kendi zeka, kişilik, bilgi, beceri, yetenek ve yetkinliklerine uygun olarak belirleyebilmeleri için yol göstermektir. Ders kapsamında, bu kavramlar hakkında farkındalık yaratılacak, öğrencilerin üniversite hayatları boyunca kariyerleri hakkında destek alabilecekleri Kariyer Merkezi ve faaliyetleri tanıtılacak, Yetenek Kapısı kullanımı ve nasıl yararlanılacağı gösterilecek ve farklı sektörlerde çalışma hayatı ile tanışma fırsatı sunulacaktır. Kariyer Planlaması dersi T.C.Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından hazırlanan yönerge doğrultusunda hazırlanmıştır.

( 0 + 0 + 0 )
0
1

AKTS

1

Kredi

0

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Doğa, Bilim, İnsan II

ORDE0202

Bu derste öğrenciler bilim ve doğa konusunda bir önceki dersin ana hedeflerini ve ilkelerini gözeterek öğrencilerin bilim ve doğa konusunda daha ileri bir düşünce ve görüş geliştirmelerini öngörmektedir. Ders doğanın temel yasalarını öğrencilere aktararak öğrencilere gündelik yaşantımızı örüntüleyen bilim ve teknolojinin nasıl geliştiğini açıklama amacını gütmektedir. Bilimsel bilgiyle farklı alanlardaki yöntemsel yapı ve yaklaşımlar arasındaki farklar ve benzerliklerin vurgulanması ve gösterilmesi dersin hedefleri arasındadır.

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Toplum, Bilim ve İnsan

ORDE0401

Toplum, Bilim ve İnsan dersinin başlıca amacı, öğrencileri insan ve toplum arasındaki ilişki hakkında kapsamlı, disiplinlerarası, analitik ve eleştirel bir anlayış geliştirmek üzere özendirmek ve yönlendirmektir. Öğrencilere bireyler ve sosyal dünyaları hakkındaki belli başlı bazı kavramları, yaklaşımları ve konuları tanıtmayı hedefleyen dersi tamamlayan öğrencilerin ,sosyal bilimlerin diğer disiplinler ile benzerliklerini ve farklılıklarını kavramaları, insanoğlunun bir canlı türü olarak evrimi ile ilgili eleştirel bir anlayış geliştirmeleri, insanların sosyal çevreleri ile ilişkilerinin farklı yönleri hakkında bilgi edinmeleri, insanların çeşitli gruplar, kurumlar ve sosyal yapılar ile bu ilişkileri neden ve nasıl geliştirdiğini açıklayabilmeleri hedeflenmektedir.

( 3 + 0 + 0 )
3
4

AKTS

4

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Etik, Hukuk, Toplum

ORDE0402

Bu dersin amacı: Ahlaklı bir hayat nasıl tanımlanır? İyi ve erdemli birey kimdir? “İyi” ve “kötü”, “doğru” ve “yanlış” arasındaki çizgiyi kim belirler? İyi yurttaş kimdir? Bir yurttaş olarak, kadın/erkek olarak, toplum üyesi olarak hayatlarımızı nasıl yaşamamız gerekir? Modern birey kimdir? Teknoloji, ahlaki yargılarımızı nasıl etkiler? Etik, hukuk, ahlak ve kültürel alanları ilgilendiren bu tarz sorgulamaları günlük hayatımızda sıklıkla yapmaktayız. Bu ders, bu tür soruları tartışmak amacıyla birey ve yurttaş olmanın anlamlarına değinmekte; toplumsal hayatın düzenleyici bileşenlerini ahlak, hukuk, etik ve normlar ile ilişkilendirerek tartışmakta; birey ve iktidar arasındaki ilişkiyi devlet, toplumsal cinsiyet, aile, din ve gözetim gibi konular üzerinden ele almaktadır. Ayrıca, modernleşme kavramını merkeze alarak, değer yargılarının “evrensel” boyuttaki inşasını Doğu ve Batı kültürleri arasındaki iktidar ilişkileri bağlamında sorgulamaktadır.

( 2 + 0 + 0 )
2
3

AKTS

3

Kredi

2

Saatler

(2 + 0 + 0 )

Temel Fotografi

SİNE1111

Fotografi olgusunun kuram, yöntem ve araçlarının tüm tasarlama ve uyarlama projeleri için temel oluşturacak kuramsal bilgi aktarımı. Fotografi olgusu ve kavramın tanımı. Tarihsel süreç: Camera Obscura. Fotograf makinası (analog / dijital) ve çalışma ilkeleri. Göz/makine ilişkisi.Uygulamalı çalışmalar.

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Bilgisayarda Temel Tasarım I

GİTA1105

Bilgisayarda Temel Tasarım I dersi, temel dijital tasarım yazılımlarını ve araçlarını öğretmeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, Adobe Photoshop ve Illustrator programlarını etkin bir şekilde kullanarak teknik becerilerini geliştirir. Ayrıca, öğrenciler uygulamalı dijital projeler gerçekleştirerek dijital tasarım süreçlerini öğrenir. Dijital illüstrasyon ve manipülasyon tekniklerini kullanarak yaratıcı çözümler üretir.

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Temel Grafik Tasarım I

GİTA1901

Bu ders, tasarımın temel prensiplerini, tekniklerini ve kavramlarını tanıtarak öğrencileri ileri seviyedeki tasarım derslerine hazırlar. Yaratıcı düşünme, problem çözme ve görsel iletişim becerilerini geliştirme odaklıdır. Temel tasarım prensipleri, problem çözme ve eleştirel düşünme üzerine çalışmalar yapılır. Temel görsel tasarım ilkelerine dayalı uygulamalarla kuram ve pratik birleştirilir. Farklı malzemelerle 2B ve 3B temel tasarım çalışmaları yapılarak malzeme kullanımı öğrenilir. Biçim, işlev ve estetik ilişkisi üzerine uygulamalı çalışmalar gerçekleştirilir.

( 3 + 0 + 1 )
3
6

AKTS

6

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 1 )

Tipografi I

GİTA2101

Tipografi I dersi, görsel iletişim tasarımının temel taşlarından biri olan tipografi konusunda öğrencilere sağlam bir temel sunmayı hedeflemektedir. Harf biçimleri ve yazı karakterleri üzerine yapılan bu giriş dersi, öğrencilerin tipografinin iletişimdeki rolünü kavramalarına yardımcı olur. Yazı karakterlerinin incelenmesi, öğrencilerin tipografik öğeleri doğru ve etkili bir şekilde kullanabilmelerini sağlar. Ders, öğrencilere baskı alanında tipografik prototipler oluşturma ve bu prototipleri analiz etme becerisi kazandırır. Öğrencilerin tasarım sürecinde tipografinin gücünü ve etkisini daha iyi anlamalarına ve uygulamalarına yardımcı olur. Bu temel bilgiler, öğrencilerin ileri düzey tipografi derslerine ve profesyonel projelere daha donanımlı bir şekilde katılmalarını sağlar.

( 3 + 0 + 1 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 1 )

Tasarım Tarihi

GİTA2106

Bu derste, tasarım disiplininin geçmişten günümüze dönüşümü ve gelişimi incelenir. Grafik tasarım ve görsel iletişim tasarımlarının tarihsel süreçleri detaylandırılır. 20. yüzyıla biçim veren görsel anlayışların görsel iletişim tasarımına olan etkileri ele alınır. Sanayi Devrimlerinin (I, II, III) sanat, tasarım ve sosyo-kültürel alanlardaki etkileri üzerinde durulur. Endüstri 4.0 ve Toplum 5.0 dönüşümlerinin tasarım, üretim ve tüketim üzerindeki etkileri incelenir. Dijitalleşme ve otomasyonun tasarım süreçlerine etkileri değerlendirilir.

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

İletişim ve Medya Kuramları

GİTA2109

Bu ders, iletişim teorilerinin temel prensiplerini öğretir ve öğrencilerin görsel iletişim tasarımındaki teorik temellerini güçlendirir. İletişimin tarihsel gelişimi, temel kavramları, iletişim süreçleri ve modelleri ile medya ve toplum arasındaki ilişkiler detaylı bir şekilde ele alınır. Ayrıca, medya çalışmalarıyla ilgili anahtar terimler, teoriler ve kavramlar tanıtılır ve bu teoriler tarihsel ve güncel örneklerle ilişkilendirilir. Ders, dijital medyanın temel prensipleri, dijital araçların tasarım süreçlerindeki rolü ve etkilerini de kapsar. Öğrenciler, dijital iletişim tekniklerini öğrenir ve dijital medya projeleri geliştirerek bu araçların görsel iletişim tasarımı üzerindeki etkilerini anlamaya çalışırlar. Bu şekilde, medya teorilerini tasarım projelerinde etkili bir şekilde kullanma becerisi kazanırlar.

( 0 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Creative Thinking and Problem Solving

ORDE0107

Bu derste, bir problem kurgulama ve çözüm üretmenin disiplinler arası bir yaklaşımla ele alınması yönünde öğrencilere bir yetişim kazandırılması amaçlanmaktadır. Güncel karmaşık sorunların tasarım odaklı düşünce yaklaşımıyla doğru tanımlanması ve çözüm yöntemlerinin kuramsal olarak işlenmesiyle birlikte, saptanan problem ve gereksinimler doğrultusunda projelerin uygulandığı takım çalışmaları yoluyla yenilikçi bir fikri tasarlamanın temelini oluşturduğu bu derste, öğrencilerin iş birliği içinde günümüzün karmaşık sorunlarına yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretmeleri beklenmektedir.

( 2 + 0 + 0 )
2
3

AKTS

3

Kredi

2

Saatler

(2 + 0 + 0 )

Bilgisayarda Temel Tasarım II

GİTA1106

Bu ders, bilgisayar teknolojilerinin görsel iletişim tasarımında etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanılmasını öğretir. Adobe Photoshop, Illustrator ve InDesign programlarının ileri düzey fonksiyonları kullanılarak çeşitli grafik tasarım ürünleri tasarlanır. Temel grafik tasarım programlarını ileri düzeyde kullanma yetkinlikleri, uygulamalı projeler üzerinden geliştirilir. Afiş tasarımı, dergi kapağı tasarımı, takvim tasarımı, sosyal medya post tasarımları ve çoklu sayfa belge tasarımları gibi uygulama projeleri ile temel düzeyde grid sistemi kullanımı, kompozisyon ilkeleri, görsel düzenleme, simetri/asimetri, negatif alan kullanımı, görsel-metnin uyumu ve sayfa düzeni prensipleri öğrenilir.

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Temel Grafik Tasarım II

GİTA1902

Ders, öğrencilerin grafik tasarımın temel ilkeleri ve elemanlarını öğrenmelerini, görsel düşünme yeteneklerini ve yaratıcı problem çözme becerilerini geliştirmeyi amaçlar. Grafik tasarımın kapsamı ve terminolojik değişimi hakkında bilgi veren bu derste, imge ve kavram ilişkisi detaylarıyla incelenir ve yaratıcı uygulamalı çalışmalar yapılır. Görsel algı, algı süreçleri, çağrışım, anlam oluşturma, mesaj kavramı ve görsel hikayeleştirme ders konuları arasındadır. Ayrıca, gösterge kavramı, gösterge analizi, görsel metafor, görsel iletişimde sembol ve işaretlerin nasıl anlam kazandığı ve kullanıldığı bilgisiyle sembol ve piktogram tasarımına yönelik yaratıcı uygulamalı çalışmalar yapılır.

( 3 + 0 + 1 )
3
6

AKTS

6

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 1 )

Tipografi II

GİTA2102

Bu ders, dijital ve ekran tabanlı tipografi uygulamalarında ileri düzey yetkinlikler kazandırmayı amaçlar. Dijital medya, web tasarımı, hareketli grafik tasarımı ve etkileşimli tasarım bağlamında tipografinin etkili kullanımı öğretilir. Dijital ortamlarda yazı tiplerinin ayarlanması ve kullanılması, ekran tipografisinin temelleri ve basılı ile dijital tipografi arasındaki farklar üzerinde durulur. Web tipi için en iyi uygulamalar ve teknikler, web fontlarının seçimi ve kullanımı öğretilecektir. Hareketli grafik tasarım projelerinde tipografinin rolü ve kullanımı, etkileşimli tasarımda tipografinin kullanıcı deneyimini iyileştirme yöntemleri incelenir. Karmaşık tipografik sistemler için etkili çözümler geliştirme amacıyla pratik uygulamalar yapılır.

( 3 + 0 + 1 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 1 )

İllüstrasyon

GİTA2108

Bu ders, öğrencilerin illüstrasyon sanatının temel ilkelerini ve tekniklerini öğrenmelerini amaçlar. Farklı illüstrasyon stilleri, yöntemleri, yaratıcı ifade oluşturma, görsel hikaye anlatma becerisi, konsept geliştirme ve kompozisyon oluşturma ders kapsamındadır. El çizimi ve dijital illüstrasyon teknikleri kullanılarak, öğrencilerin özgün bir dil oluşturmaları sağlanacaktır. Ayrıca, renk teorisi, perspektif, ışık ve gölge gibi temel görsel kavramlar üzerinde durularak, öğrencilerin teknik becerileri geliştirilecektir. Uygulamalı projeler aracılığıyla, öğrencilerin farklı konularda illüstrasyon çalışmaları yaparak kendi özgün tarzlarını geliştirmeleri dersin amaçları arasındadır.

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Kullanıcı Deneyimi ve Etkileşim Tasarımı

GİTA2110

Bu ders, öğrencilere kullanıcı deneyimi (UX) ve etkileşim tasarımı (IxD) alanlarında kapsamlı bilgi ve beceriler kazandırmayı hedeflemektedir. Ders kapsamında, öğrenciler farklı platform ve cihazlar (web, mobil, giyilebilir cihazlar, dashboardlar, kiosklar, AR, VR, MR, IoT) için kullanıcı deneyimi ve etkileşim tasarımı konularında bilgi sahibi olacaklar ve temel bilgi ve anlayış kazanacaklardır. Öğrenciler, uygulama aşamasında seçilen platform veya cihaz üzerinde derinlemesine çalışma yapacak ve bu süreçte kullanıcı araştırma tekniklerinden prototiplemeye, etkileşim tasarımı ilkelerinden kullanılabilirlik testlerine kadar geniş bir yelpazede konuları ele alacaklardır.

( 0 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Kodlama ve Yapay Zekaya Giriş

GİTA2112

Bu ders, tasarım öğrencilerine programlama dünyasına giriş yapmalarını sağlayarak Python programlama dilini kullanmayı öğretir. Öğrenciler, Python dilinin temellerini öğrenirken, temel veri tipleri, kontrol yapıları ve fonksiyonlar gibi önemli programlama kavramlarını kavrayacaklardır. Ayrıca, yapay zeka destekli kodlama araçları ile tanışarak daha hızlı ve verimli kod yazma becerilerini geliştireceklerdir. Ders, uygulamalı projelerle desteklenerek öğrencilerin öğrendiklerini pratikte uygulamalarını ve sunmalarını hedefler.

( 0 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Alan İçi Seçmeli Ders

GİTA_AE_I

Alan İçi Seçmeli Ders

( 0 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Genel Seçmeli Ders

GİTA_GE_I

Genel Seçmeli Ders

( 0 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Proje I

GİTA2911

Bu ders, kimlik ve markalama tasarımı, dış mekan tasarımı, reklam ve pazarlama materyalleri gibi temel grafik tasarım alanlarında uygulamalı deneyim kazandırmayı amaçlar. Öğrenciler, logo ve tüm temel basılı işler, billboard, pankart, otobüs durağı, alışveriş merkezi içi ve bina üstü tüm basılı uygulamalar, afiş, broşür ve promosyon ürünleri üzerinde çalışırlar. İletişim problemlerini analiz edip etkili grafik tasarım çözümlerine dönüştürme becerilerini geliştirirler. Ayrıca, baskı süreçlerine dair detaylı bilgi sahibi olmalarını sağlayarak, basılı ürünlerin tasarım ve üretim süreçlerini baştan sona yönetebilmeleri hedeflenir. Bu ders, öğrencilere basılı grafik tasarım projelerinde profesyonel çalışma deneyimi kazandırarak ileri düzey dersler ve disiplinler arası projeler için gerekli temel yetkinlikleri edinmelerini sağlar.

( 0 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Hareketli Grafik Tasarım

GİTA3107

Bu ders, tüm dinamik medyalar için endüstri standartlarının yazılımlarıyla 2 boyutlu animasyon ve hareketli grafikler yapmayı öğretir. Keyframe, prosedürel ve tipografik animasyon tekniklerini kullanabilen öğrenciler, bir mesajı iletebilen veya hikaye anlatan hareketli grafikler üretmeyi öğrenir. Temel grafik tasarım ve tipografiyi canlandırmanın yanı sıra zaman ve ses faktörünü de kullanarak, hareketin kendisini tasarlamayı öğretmek dersin hedefini oluşturur. Bu ders, giriş düzeyinde JavaScript ve After Effects Expression kullanmayı da kapsar.

( 0 + 0 + 0 )
3
4

AKTS

4

Kredi

3

Saatler

(0 + 0 + 0 )

3D Modelleme

GİTA3109

Bu ders, baskı, TV-sinema, dijital medya ve oyun içerikleri için endüstri standartlarının yazılımlarıyla 3 boyutlu modeller yapmayı öğretir. Organik, katı yüzey ve mekan kategorilerinde modelleme tekniklerini öğretmeyi hedefleyen derste, öğrenciler giriş düzeyinde 3B karakter modellemesi de yapar. Yapılan 3B modellerin materyal hazırlanması ve sahnenin ışıklandırılması ile render edilmesi de bu dersin kapsamındadır. Öğrenciler, tüm ışıklandırma tekniklerini öğrenerek gerçekçi sonuçlarla ileri düzey 3B görseller üretebilirler. Derste bunlara ek olarak 3B tipografi uygulamaları da içerilmektedir.

( 0 + 0 + 0 )
3
4

AKTS

4

Kredi

3

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Üretken Yapay Zeka ve Programlama

GİTA3111

Bu ders, tasarım öğrencilerine ileri düzey Python programlama, makine öğrenimi ve üretken yapay zeka modelleri konularında derinlemesine bilgi ve beceriler kazandırmayı amaçlar. Öğrenciler, nesne yönelimli programlama, makine öğrenimi algoritmaları ve üretken modeller gibi konuların yanı sıra doğal dil işleme (NLP) ve yaratıcı projeler geliştirme üzerine de çalışmalar yapacaklardır. Ders, uygulamalı projeler ve gerçek dünya örnekleriyle desteklenerek, öğrencilerin öğrendiklerini pratiğe dökme ve sunma becerilerini geliştirmeyi hedefler.

( 0 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Sectoral Internship I

GİTA3921

En az 20 iş günü süreyle tasarım sektöründeki (tasarım stüdyosu, reklam ajansı, basın-yayın kuruluşu vb.) bir işletmede (veya bir işletmenin tasarım biriminde) Görsel İletişim Tasarımı çalışmalarına katılmak, iş süreçlerinde yer almak, gözlemlemek ve bu faaliyetleri raporlamak.

( 0 + 0 + 0 )
0
2

AKTS

2

Kredi

0

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Proje II

GİTA2902

Bu ders, hareketli grafik tasarımın çeşitli alanlarında üretim yapabilecek bilgi ve yetkinlik kazandırmayı amaçlar. Öğrenciler, hareketli grafik tasarım unsurlarını ve ilkelerini kullanarak, çeşitli mecralarda profesyonel düzeyde projeler geliştireceklerdir. Basılı ve dijital mecralar arasındaki disiplin farklarını, avantajlarını ve dezavantajlarını kavrayarak, amaca ve hedef kitleye uygun hareketli tasarım çalışmaları gerçekleştirirler. Dinamik mecralar için tipografi, grid, kompozisyon, renk, hareketli öğelerin düzenlenmesi, ses, hareket ve zamanlama gibi temel unsurların kullanımı öğretilir. Güncel reklam ve iletişim stratejilerini öğrenerek, ürün, hizmet veya etkinlik markaları için ulusal ve küresel kampanyalar tasarlarlar.

( 3 + 0 + 3 )
3
6

AKTS

6

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 3 )

Kullanıcı Arayüz Tasarımı

GİTA3103

Kullanıcı arayüz tasarımı kavramı. Bilgisayar, cep telefonu gibi farklı cihaz ve uygulamara ilişkin yaratıcı, yenilikçi, sanatsal arayüz tasarımları. Arayüz tasarımının bileşenleri. Etkileşim, kullanırlık, okunurluk, erişilebilirlik.

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

3B Animasyon

GİTA3110

Bu ders, tüm dinamik medya ve oyunlar için, endüstri standartlarının yazılımlarıyla 3 boyutlu animasyon yapmayı öğretir. Keyframe, simülasyon ve prosedürel animasyon tekniklerini kullanabilen öğrenciler, bir sahneyi animasyona hazır hale getirip, ortamdaki tüm nesnelerin birbirleriyle etkileşime girecek biçimde canlandırmayı öğrenirler. Sahnedeki nesnelere ek olarak duman, ateş, gaz ve sıvı gibi akışkan fiziklerin animasyonu da bu dersin kapsamındadır. Öğrenciler tüm 3B animasyon tekniklerini öğrendikten sonra hikâye anlatan animasyon filmleri yapabilirler. Bu ders, 3B tipografik animasyon pratiklerini de içerir.

( 0 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Video ve Ses Tasarımı

GİTA4106

Bu ders, TV ve sinema, dijital medya ve açık hava için yaratıcı video içerik üretmeyi hedefler. Bir video prodüksiyon sürecini A’dan Z’ye planlayan öğrenci, çekim aşamasından yapım sonrası işlemlere kadar gerekli her tekniği kullanarak videoyu yayına hazır hale getirebilir. Bu ders, temel düzeyde sinematografi eğitimini de kapsar. Çekilen videonun kurgusu ve ses tasarımı için endüstri standartlarında yazılımlar öğretilir. Reklam filmi ve video klip gibi çalışmaların yaratıcı süreçleri ve teknik iş akışları uygulamalı olarak derste işlenir. Deneysel video sanatı da bu dersin kapsamındadır.

( 0 + 0 + 0 )
3
4

AKTS

4

Kredi

3

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Genel Seçmeli Ders

GİTA_GE_III

Genel Seçmeli Ders

( 0 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Project III

GİTA3913

Bu ders, etkileşimli tasarım alanında öğrencilere kapsamlı bilgi ve uygulama becerileri kazandırmayı amaçlar. Öğrenciler, kullanıcı merkezli tasarım prensiplerini, arayüz tasarımı, kullanıcı deneyimi tasarımı ve kullanılabilirlik testleri gibi süreçleri öğreneceklerdir. Ders boyunca, etkileşimli hikâye anlatımı, akıllı cihaz ve IoT tasarım arayüzleri, etkileşimli veri görselleştirme ve kamusal alanda etkileşimli tasarım gibi konular ele alınacaktır. Ayrıca, deneyim tasarımı ve duyusal tasarım konularında bilgi sahibi olunacak ve bu alanlardaki stratejiler pratik uygulamalarla pekiştirilecektir. Öğrenciler, gerçek dünya projeleri geliştirerek kullanıcı araştırmaları, prototipleme ve test etme gibi süreçleri deneyimleyeceklerdir.

( 0 + 0 + 0 )
3
7

AKTS

7

Kredi

3

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Tasarım ve Girişimcilik

GİTA4103

Tasarım ve Girişimcilik dersi, öğrencilerin tasarım becerilerini kullanarak yenilikçi iş fikirleri geliştirmelerini ve bu fikirleri hayata geçirmelerini sağlamayı amaçlar. Bu ders, iş modeli geliştirme, pazar analizi, bütçe ve kaynak yönetimi, yatırım ve fon bulma, proje yazma ve sunma gibi konulara odaklanır. Öğrenciler, tasarım ve girişimcilik süreçlerini entegre ederek başarılı iş projeleri oluşturma ve yönetme becerilerini kazanırlar.

( 3 + 0 + 0 )
3
4

AKTS

4

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Genişletilmiş Gerçeklik Teknolojileri

GİTA4107

Bu ders, artırılmış gerçeklik (AR), sanal gerçeklik (VR) ve karma gerçeklik (MR) teknolojilerinin temel kavramlarını, tarihsel gelişimini ve uygulama alanlarını kapsar. XR teknolojilerinin sanat, tasarım ve endüstriyel uygulamalar üzerindeki etkileri incelenir. Metaverse kavramı ve bileşenleri de bu dersin içeriğine dahildir. Ayrıca, genişletilmiş gerçeklik (XR) projeleri geliştirme, kullanıcı arayüzü, kullanıcı deneyimi ve kullanılabilirlik prensipleri ele alınır. Uzamsal bilgisayar (spatial computing), genişletilmiş gerçeklik projelerinde kullanıcı deneyimi ve etkileşimlerin önemli bir bileşeni olarak incelenir. Uygulamalı projelerle desteklenen ders, XR teknolojilerindeki güncel gelişmeler ve gelecekteki potansiyel yenilikleri tartışır.

( 0 + 0 + 0 )
3
6

AKTS

6

Kredi

3

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Sectoral Internship II

GİTA4921

En az 20 iş günü süreyle tasarım sektöründeki (tasarım stüdyosu, reklam ajansı, basın-yayın kuruluşu vb.) bir işletmede (veya bir işletmenin tasarım biriminde) Görsel İletişim Tasarımı çalışmalarına katılmak, iş süreçlerinde yer almak, gözlem yapmak ve bu faaliyetleri raporlamak.

( 0 + 0 + 0 )
0
3

AKTS

3

Kredi

0

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Bitirme Projesi

GİTA4992

Bu ders, öğrencilerin mezuniyet projelerini planlama, geliştirme ve sunma süreçlerini kapsamlı bir şekilde ele alır. Öğrenciler, yaratıcı fikirlerini somut projelere dönüştürmek için gereken araştırmaları yapar, projelerini eleştirel geri bildirimlerle geliştirir ve nihai olarak nitelikli bitirme projeleri üretir ve sunarlar. Dersin amacı, öğrencilerin önceki derslerde edindikleri bilgi ve yetkinlikleri daha ileri seviyelere taşımalarını sağlamak, yenilikçi ve yaratıcı düşünme becerilerini pekiştirmek ve kapsamlı bir proje geliştirme süreci yaşamalarını sağlamaktır. Öğrenciler, disiplinler arası yaklaşımlar kullanarak proje yönetimi, araştırma ve geliştirme, problem çözme, projeyi gerçek hayata geçirme ve etkili sunum teknikleri konularında bilgi ve beceriler kazanırlar.

( 0 + 0 + 0 )
3
10

AKTS

10

Kredi

3

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Desen

GİTA1110

Natürmort kurgusu içinde doğadan desen çalışmaları. İnsan vücuduna ilişkin çizimler: El, baş (portre), ayak etüdleri, Modelden (çıplak model) desen çizimleri; artistik anatomiye paralel olarak iç ve dış form araştırmaları. Hareket pozisyonunda vücut çizimleri. Çizgi, biçim, açık-koyu ton değerleri ile model çizimleri gibi konuların farklı etüd ve değişik kompozisyon çalışmaları içinde uygulamalı olarak incelenmesi.

( 3 + 0 + 1 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 1 )

Modern Dönemde Sanat

GÖRS3351

Modern Batı Sanatını oluşturan etmenleri ve sanatın 19. Yüzyılın ikinci yarısından 20. Yüzyılın ikinci yarısına kadar geçirdiği evreleri anlatıp, görsel örneklerle analiz etmek.

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Dijital Medya

GİTA2103

Dijital medyanın içeriği. Web ve mobil platformlar. Tasarımda tüm çoklu ortam bileşenlerinin (metin, görüntü, ses, animasyon, video) kullanımı. Tasarımın kullanıcı ile etkileşimi. Bilgi görselleştirme. Konsept oluşturma. İçeriğe uygun görsel ve tipografi seçimi. Senaryo oluşturma ve canlandırma.

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Göstergebilim

GİTA2203

Özellikle Görsel İletişim Tasarımı alanında kullanılan görsel yapıların analiz edilmesine yönelik kuramsal çalışmalar ve uygulamalarla ilgili bilgi edinmek. Görsel çözümleme yöntemlerinden biri olan Göstergebilimin oluşumu, bilimsel temelleri, ana kavramları ve uygulama alanlarını incelemek. Göstergebilim temel kuram, terminoloji ve kavramları; göstergebilimsel çözümleme yöntemleri; anlam üretme ve anlam yaratma sırasında göstergebilimin etki alanlarının incelenmesi; grafik tasarım, görsel iletişim tasarımı alanında uygulamalar aracılığıyla mesaj okuma, mesaj oluşturma, mesaj değiştirmenin öğrenilmesi; göstergebilimsel çözümleme yapılabilmesi. Bu bilimsel yaklaşıma ilişkin kuramsal temelin verilmesi, yapılmış uygulamaların paylaşılması ve öğrencilere uygulamaların yaptırılması.

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Proje I

GİTA2901

Görsel iletişimin temel elemanları. Grafik tasarım elemanı olarak logo, kurumsal kimlik gibi grafik tasarım ürünlerinin iletişim işlevleri ve tasarım süreçleri.

( 3 + 0 + 3 )
3
6

AKTS

6

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 3 )

3D Modelleme ve Animasyon

GİTA3104

Üç boyutlu illüstrasyon ve animasyonun tanımı. Üç boyutlu modelleme ve animasyon programında iş akışı. Üç boyutlu obje modelleme. Sahne ışıklandırma. Materyal yapımı. Mekanik modelleme araçlarının kullanımı. Kamera kullanımı. Organik modelleme araçları. Üç boyutlu animasyon. Dinamik simülasyonlar. Render işlemleri ve uygulamalar. Sinema, TV, mobil gibi dinamik mecralar için yaratıcı içerik üretimi.

( 3 + 0 + 0 )
3
4

AKTS

4

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Hareketli Grafik Tasarım I

GİTA3105

Hareketli grafik tasarımın temelleri. Dinamik mecralarda zaman ve ses faktörü. Hareketli grafik tasarım kategorileri ve türleri. Görsel ritm. Kinetik tipografi. Video ve ses kullanma. Karakter animasyonu. Kamera kullanımı. Videoda ışık ve renk düzenleme. Hareketli kimlik, ses ve diğer tekniklerle dinamik kompozisyonlar yaratma.

( 3 + 0 + 0 )
3
4

AKTS

4

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Sektör Stajı I

GİTA3911

En az 20 iş günü süreyle tasarım sektöründeki (tasarım stüdyosu, reklam ajansı, basın-yayın kuruluşu vb.) bir işletmede (veya bir işletmenin tasarım biriminde) Görsel İletişim Tasarımı çalışmalarına katılmak, iş süreçlerinde yer almak, gözlemlemek ve bu faaliyetleri raporlamak.

( 0 + 0 + 0 )
0
1

AKTS

1

Kredi

0

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Alan Seçmeli-I

GİTA-AE-I

Alan Seçmeli-I

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Alan Seçmeli-II

GİTA-AE-II

Alan Seçmeli-II

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Genel Seçmeli-I

GİTA-GE-I

Genel Seçmeli-I

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Hareketli Grafik Tasarım II

GİTA3106

İleri düzey hareketli grafik tasarım teknikleri. Görsel efekt yaratma. Marka, ürün ve hizmetler için içerik oluşturma. Dinamik mecraların avantajlarını kullanarak mesajı etkileyici biçimde hedefe ulaştırmaya yönelik hareketli grafik tasarım uygulamaları.

( 3 + 0 + 0 )
3
4

AKTS

4

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Alan Seçmeli-III

GİTA-AE-III

Alan Seçmeli-III

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Genel Seçmeli-II

GİTA-GE-II

Genel Seçmeli-II

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Genel Seçmeli-III

GİTA-GE-III

Genel Seçmeli-III

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Proje III

GİTA3901

Ticari, sosyal ve kültürel reklam kampanyaları. Basılı ve dijital medya için basılı/hareketli/etkileşimli uygulamaların hepsini içeren bir reklam kampanyası. Kapsamalı bir proje-de tasarım süreçlerini planlama, problem tanımlama, fikir geliştirme, kavram oluşturma farklı çözüm yolları üretme.

( 3 + 0 + 3 )
3
7

AKTS

7

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 3 )

Proje Geliştirme ve Uygulama

GİTA4101

Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nde 4 yıl boyunca edinilen bilgi ve becerileri yansıtacak proje önerileri. Hem görsel hem de fikir anlamında yaratıcı Bitirme Projesi için ön araştırmalar. Proje önerilerinin amaç, kapsam ve sınırlılıklarını belirleyen süreçler. Projeler için en uygun bütçe ve kaynaklar. Proje takvimi. Tasarım uygulaması ile ilgili görüşme yapılacak kurum/kuruluşlarla iletişim. Bitirme Projesi Yönergesi.

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

İnteraktif Medya Tasarımı

GİTA4105

Yeni teknolojiler ve interaktif medya platformlarında iletişim tasarımı. Artırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik, karma gerçeklik teknolojileri. Dokunmatik ekranlar, konum servisleri, hareket sensörleri ve interaktif projeksiyon sistemleri gibi teknolojilerle yapılan uygulamalarda iletişim tasarımı. Taşınabilir, mekânsal, giyilebilir ve interaktif yüzey uygulamaları gibi medya platformları. Kullanıcıyla bağ kuran, kavram odaklı, deneysel ve yenilikçi interaktif medya uygulamaları.

( 3 + 0 + 0 )
3
4

AKTS

4

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Sektör Stajı II

GİTA4911

En az 20 iş günü süreyle tasarım sektöründeki (tasarım stüdyosu, reklam ajansı, basın-yayın kuruluşu vb.) bir işletmede (veya bir işletmenin tasarım biriminde) Görsel İletişim Tasarımı çalışmalarına katılmak, iş süreçlerinde yer almak, gözlemlemek ve bu faaliyetleri raporlamak.

( 0 + 0 + 0 )
0
1

AKTS

1

Kredi

0

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Alan Seçmeli-IV

GİTA-AE-IV

Alan Seçmeli-IV

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Genel Seçmeli-IV

GİTA-GE-IV

Genel Seçmeli-IV

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Portfolyo Tasarımı

GİTA4102

Kişisel SWOT analizi. Kişisel logo tasarımı. Özgeçmiş tasarımı. Kişisel kartvizit tasarımı. Statik, hareketli ve interaktif portfolyo örnekleri. Portfolyoda yer alacak çalışmaların seçimi. Portfolyoda öne çıkarılacak projelerin kararı. Bu projelerin dijital ortam versiyonları. Portfolyo kimliğinin saptanması. Sayfa tasarım düzeni. Özgün portfolyo tasarımları. Eskiz çalışmaları. Fiziksel portfolyonun üretimi. Dijital portfolyo tasarımı. Kişisel websitesi çalışmaları.

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Alan Seçmeli-V

GİTA-AE-V

Alan Seçmeli-V

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Alan Seçmeli-VI

GİTA-AE-VI

Alan Seçmeli-VI

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Genel Seçmeli-V

GİTA-GE-V

Genel Seçmeli-V

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Desen I

GİTA1101

Natürmort kurgusu içinde doğadan desen çalışmaları. İnsan vücuduna ilişkin çizimler: El, baş (portre), ayak etüdleri, Modelden (çıplak model) desen çizimleri; artistik anatomiye paralel olarak iç ve dış form araştırmaları. Hareket pozisyonunda vücut çizimleri. Çizgi, biçim, açık-koyu ton değerleri ile model çizimleri gibi konuların farklı etüd ve değişik kompozisyon çalışmaları içinde uygulamalı olarak incelenmesi.

( 3 + 0 + 1 )
3
4

AKTS

4

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 1 )

Bilgisayar Okur-Yazarlığı

BİTE1001

Enformasyon teknolojilerinde temel kuramın ve terminolojinin tanıtımı. Microsoft Word gibi bir kelime işlemcide gereken dil değiştirme, karakter ekleme, stilleri kullanma, paragraf formatlama gibi temel beceriler. Microsoft Excel gibi bir iş çizelgesinde temel beceriler. Bu çizelgelerde matematiksel formüllerin kullanımı ve hesaplamalar ile grafikler oluşturulması.

( 0 + 0 + 0 )
0
1

AKTS

1

Kredi

0

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Desen II

GİTA1102

Natürmort kurgusu içinde doğadan desen çalışmaları. İnsan vücuduna ilişkin çizimler: El, baş (portre), ayak etüdleri, Modelden (çıplak model) desen çizimleri; artistik anatomiye paralel olarak iç ve dış form araştırmaları. Hareket pozisyonunda vücut çizimleri. Çizgi, biçim, açık-koyu ton değerleri ile model çizimleri gibi konuların farklı etüd ve değişik kompozisyon çalışmaları içinde uygulamalı olarak incelenmesi.

( 3 + 0 + 1 )
3
4

AKTS

4

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 1 )

Temel Tipografi

GİTA1108

Alfabenin gelişimi. Yazı karakterleri ve çeşitleri. Doğru yazı karakteri seçimi. Espas kavramı, noktalama işaretleri ve metin düzenlemelerinde karşılaşılan sorunlar ve çözümleri. Yazının kullanım kuralları.

( 3 + 0 + 1 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 1 )

Genel İngilizce 3A

ENGL2203

Genel İngilizce yapı ve ifadeleri. Kişisel görüş, ilgi alanı ve günlük yaşam (örn: aile, hobiler, iş, seyahat ve güncel olaylar) konularında bilgi alışverişi. Yapılandırılmış mülakat ifadeleri. Kişisel bilgiler, günlük rutinler, istek, ihtiyaç ve bilgi ricaları. Sadeleştirilmiş mektup, broşür ve kısa gazete makaleleri. Olaylar, geçmiş aktiviteler ve kişisel deneyimlerin betimlenmesi. Plan ve tahminler. Başkasına ait bir görüşü kendi cümleleriyle ifade etmek için gerekli temel ifadeler. Mekan ve yaşam tarzlarının betimlenmesi.

( 4 + 0 + 0 )
3
4

AKTS

4

Kredi

3

Saatler

(4 + 0 + 0 )

Stüdyo Fotoğrafçılığı

GİTA2107

Stüdyo düzeni ve ekipmanlarının tanıtılması. Stüdyo ışıklarının kullanımı. Stüdyo fotoğrafı çekim teknikleri. Konsept oluşturulması. Mekan, yemek, tekstil, portre, moda fotoğrafçılığı gibi birçok alanı kapsayan profesyonel çekimlerin stüdyo ortamında gerçekleştirilebilmesi için gerekli temel ilkeler ve uygulamalar. Stüdyoda yaratıcı fotoğraf çekimleri.

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Genel İngilizce 4A

ENGL2204

Genel İngilizce yapı ve ifadeleri. Olay, duygu ve arzuların betimlenmesi. Gereklilik, zorunluluk, yasak ve olasılık ifadeleri. Tavsiye verme. Gerçek ve hayali koşul ve durumlar. Daha soyut ve kültürel konularla ilgili (örn: film, kitap, müzik) kalıp ve ifadeler. Sık karıştırılan fiiller. Kişisel deneyim ve yakın geçmişte geçen olaylarla ilgili kalıp ve ifadeler. Eylem ve nesneleri vurgulayan yapılar. Hareket bildiren ifadeler. Deyimler.

( 4 + 0 + 0 )
3
4

AKTS

4

Kredi

3

Saatler

(4 + 0 + 0 )

Etik

İNTO1002

Etik’teki (Ahlak Felsefesi) temel kuramlar. Bu kuramların mühendislik, tıp, farmakoloji, genetik, teknolojik inovasyon, yapay zeka ve robotoloji, işletme, pazarlama, uluslararası ilişkiler, kamu hizmeti, medya ve hukuk gibi mesleklerdeki ve alanlardaki pratik sonuçları. Erdemin ve değerlerin anlamı ve önemi. Belli mesleklerdeki ahlak ilkeleri ve onların Etik’teki temelleri.

( 1 + 0 + 0 )
1
1

AKTS

1

Kredi

1

Saatler

(1 + 0 + 0 )

Proje IV

GİTA3902

Sektöre yeni giren bir firma/şirket/ajans için marka yaratma. Marka kimliği, pazar araştırması, hedef kitle,konumlandırma, pazarlama yaklaşımı, iletişim stratejisi. Görsel kimlik tasarımı ve görsel tanıtım tasarımları. Projenin uygulama aşamasına kadar olan süreç ve nihai tasarım ürününde yaratacağı etki. İnternet, etkileşimli medya, dış mekan, televizyon ve basılı mecralar için projeler.

( 3 + 0 + 3 )
3
7

AKTS

7

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 3 )

Proje V

GİTA4901

TV, sinema ve dijital mecralarda yayınlanacak sesli ve hareketli kampanya filmlerinin stratejik planlaması, tasarımı ve üretimi. Marka kimliğinin dinamik mecralara doğru uygulanması bağlamında kampanyanın etkilerinin değerlendirilmesi.

( 3 + 0 + 3 )
3
7

AKTS

7

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 3 )