Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

2024 - 2025 Akademik Yılı Güz Dönemi Yatay Geçiş Başvuruları

25 Temmuz 2024
Yatay Geçiş Başvuruları

Lisans ve Ön Lisans 2024-2025 Akademik Yılı Bahar Dönemi
Yatay Geçiş Başvuruları

  • Başvuru Tarihleri : 13-17 Ocak 2025 Pazartesi- Cuma
  • İlan Tarihi : 27 Ocak 2025 Pazartesi
  • Kesin Kayıt Tarihleri : 03-07 Şubat 2025 Pazartesi‐Cuma

Yüksek Öğretim Kurumlarında Lisans/Ön lisans  Düzeyindeki Programlar arasında Geçiş ve Kurum içi yatay geçiş yolu ile kabul edilecek öğrencilerde aranılacak nitelikler, gerekli belgeler, ayrılan kontenjanlar ve diğer hususlar aşağıda yer almaktadır.

A-İngilizce Yeterlik Sınavı

Işık Üniversitesinin Fakülte ve Bölümleri arasında yapılan yatay geçişlerde, hazırlık sınıfını başarı ile geçen öğrencilerde  İngilizce Yeterlik şartı aranmaz.

Işık Üniversitesi dışından gelecek öğrencilere uygulanan sınav bilgisine aşağıdaki linkten ulaşılabilir:

2024‐2025 Eğitim ‐ Öğretim Yılı Bahar  Yarıyılı Yatay Geçiş Kayıt İngilizce Sınav Takvimi;

İngilizce Sınav Tarihleri;

  • 10 Şubat 2025 Pazartesi Placement Sınavı (İngilizce seviye tespit sınavı): Yüz yüze, Şile Kampüsü, SFL Binası
  • 11 Şubat 2025 Salı Proficiency Sınavı, Yazılı Bölüm (İngilizce yeterlik sınavı): Yüz yüze, Şile Kampüsü, SFL Binası
  • 12 Şubat 2025 Çarşamba Proficiency Sınavı, Konuşma Bölümü (İngilizce yeterlik sınavı): Online
B-BAŞVURU SIRASINDA İSTENEN BELGELER

Kurumlararası Yatay Geçiş

Sadece Önlisans öğrencileri başvurabilir.

BAŞVURU EVRAKLARI

  • Kurumlar arası Yatay Geçiş Başvuru Formu (Örneği formlar kısmında yer almaktadır.) (İmzalı)
  • Kimlik Fotokopisi
  • Lise Diploması Fotokopisi
  • Sonuç Belgesi
  • Yerleştirme Belgesi
  • Öğrenci Belgesi (Kayıt Tarihi Belirtir) (Yeni Tarihli)
  • Disiplin Belgesi (Not Dökümü veya Öğrenci Belgesinde Yazabilir) (Yeni Tarihli)
  • Transkript (Yeni Tarihli)
  • Ders İçerikleri          

Uluslararası İngilizce yeterlik belgesi (TOEFL, YDS, KPDSS vs) Bu belgeler yok ise, Işık Üniversitesi İngilizce Hazırlık Sınavına girilecektir. Sınavda başarılı olunması halinde Lisans ya da Ön lisansa başlanılacaktır. Aksi durumda bir sene İngilizce Hazırlık sınıfı okunacaktır.

  • 1 Adet Fotoğraf

!! Belgelerin online olarak taranarak oidbofis@isikun.edu.tr adresine gönderilmesi gerekmektedir. Eksik belgelerle işlem yapılmayacaktır.

Merkezi Yerleştirme Puanına Göre Yatay Geçiş (EK MADDE-1)

Daha önce Merkezi Puan ile Başvuru yapmayan;

BAŞVURU EVRAKLARI

  • Merkezi Yerleştirme ile Yatay Geçiş Formu (Örneği formlar kısmında yer almaktadır.) (İmzalı)
  • Kimlik Fotokopisi
  • Lise Diploması Fotokopisi
  • Sonuç Belgesi
  • Yerleştirme Belgesi
  • Girdiğin Yılın Tavan Taban Puanları
  • Daha önce Ek Madde-1'e göre Yatay Geçiş Yapmadığına Dair Yazı
  • Öğrenci Belgesi (Yeni Tarihli)
  • Disiplin Belgesi (Not Dökümü veya Öğrenci Belgesinde Yazabilir) (Yeni Tarihli)
  • Transkript (Hazırlık sınıfından gelenler hariç) (Yeni Tarihli)
  • Ders İçerikleri (Hazırlık sınıfından gelenler hariç)

Uluslararası İngilizce yeterlik belgesi (TOEFL, YDS, KPDSS vs.) Bu belgeler yok ise, Işık Üniversitesi İngilizce Sınavına girilecektir. Sınavda başarılı olunması halinde Lisans yâda Ön Lisansa başlanılacaktır. Aksi durumda İngilizce Hazırlık sınıfı okunacaktır.

  • DGS ile yerleşmiş öğrenciler için Onaylı Ön Lisans Diploması Örneği
  • DGS ile yerleşmiş öğrenciler için Onaylı Ön Lisans Transkript
  • 1 adet fotoğraf

    !!!Belgelerin Işık Üniversitesi öğrencileri için e campus alanına yüklenmesi ve ayrıca online olarak taranarak oidbofis@isikun.edu.tr adresine gönderilmesi gerekmektedir.

Kurumdışı ek madde-1 ile geçiş yapacak adayların online olarak taranarak oidbofis@isikun.edu.tr adresine gönderilmesi gerekmektedir.

Eksik belgelerle işlem yapılmayacaktır. 

Kurumiçi Yatay Geçiş başvurusu; 

Öğrencilerimiz e-campuse giriş yaptıklarında ana sayfada karşılarına gelen "Kurum içi Yatay Geçiş Başvurusu" linkine tıklayarak başvuruyu gerçekleştirebilir.

Başvuru Formu (Örneği formlar kısmında yer almaktadır.) (İmzalı)

  • Kimlik Fotokopisi
  • Lise Diploması Fotokopisi
  • Sonuç Belgesi
  • Yerleştirme Belgesi
  • Transkript (Hazırlık sınıfından gelenler hariç)           

İngilizce Programlar için Hazırlık Sınav sonucu

  • 1 Adet Fotoğraf

!!! Belgelerin online olarak taranarak oidbofis@isikun.edu.tr adresine gönderilmesi gerekmektedir. Eksik belgelerle işlem yapılmayacaktır.

*** Üniversitemiz ders planları ve içerikleri erişime açık olup, diğer  yükseköğretim kurumlarına yapılacak başvurularda ıslak imzalı mühürlü ders içerikleri verilmemektedir. Bu konuda diğer yükseköğretim kurumlarına yazılan yazıya aşağıdan(Ders içerikleri hakkında) ulaşabilirsiniz.

Kurumlar Arası Yatay Geçiş başvurusu;

https://e-campus.isikun.edu.tr/basvurular/kurumlararasiyataygecis

MADDE 1- 3/3/2019 tarih ve 30703 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Işık Üniversitesi Yatay Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ve Kredi Transferi Yönetmeliğinin 7 nci maddesinin üçüncü fıkrasının ikinci cümlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. "Başvurular, adayların genel not ortalaması ile programın puan türünde yükseköğretime kayıtlı olduğu yıldaki ÖSYS/YKS puanının %60'ı hesaplamaya dahil edilerek Senato tarafından belirlenmiş olan kriterlere göre değerlendirilir ve ayrılan kontenjana göre geçiş sağlanır. Merkezi yerleştirme puanı ile yapılan geçiş başvurularında, adaylar doğrudan ÖSYS/YKS puanlarına göre sıralanır. Not ortalaması ile yapılan geçiş başvurularında adayların sıralamasında kullanılacak değerlendirme puanı aşağıdaki formülle hesaplanır: Değerlendirme puanı = [(Adayın geçeceği programın puan türünde ÖSYS/YKS puanı / Geçiş yapılacak programın ilgili yıldaki ülke tavan puanı) * 60] + [Yüzlük sistemde genel not ortalaması * 0,40]."

Merkezi (Ek Madde-1) Yatay Geçiş başvurusu;

https://e-campus.isikun.edu.tr/basvurular/merkeziyataygecis

Kontenjanlar, Taban ve Taban Puanlara ait dokümanlara sayfanın en aşağısında yer alan bölümden ulaşabilirsiniz.

Bahar yy Yatay Geçiş Kesin Kayıtları 3-7 Şubat 2025 tarihlerinde gerçekleşecektir.

Başvuru sırasında alınan belgeler , kvkk metni  ve mali işler daire başkanlığına yapılan ödeme dekontu sonrası kayıtlar gerçekleşecektir.

Kayda dair;

Soru ve sorunlarınız için, oidbofis@isikun.edu.tr

Ücrete dair soru ve sorunlarınız için, finans@isikun.edu.tr