Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I
CORE0101
İki dönemden oluşan Modern Türkiye Tarihi dersi, bugünün Türkiye’sinin oluşumunda rol oynayan siyasal, ekonomik, toplumsal ve kültürel süreçlere ışık tutmayı amaçlamaktadır. Dersin ikinci döneminde, öncelikle Millî Mücadele, Osmanlı İmparatorluğu’ndan Türkiye Cumhuriyeti’ne geçiş süreci ve bu sürece eşlik eden inkılaplar kapsamlı bir şekilde tartışılmaktadır. Daha sonra inkılapların yarattığı toplumsal, ekonomik ve siyasal sonuçlar, Cumhuriyet’in kurumsallaşması ve çok partili sistemin temel dinamikleri ele alınmaktadır. Bir yandan demokrasinin gelişimi diğer yandan da demokratikleşme sürecini sekteye uğratan ekonomik çalkantılar, siyasal istikrarsızlıklar ve askeri müdahaleler incelenmektedir. Cumhuriyet tarihinde ortaya çıkan göç ve kentleşme olguları, toplumsal hareketler ve kültürel değişim bu dönem tartışılan önemli konular arasında yer almaktadır.
AKTS
2Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 0 )Türkçe I
CORE0103
Osmanlı döneminden başlayarak Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşuna kadar olan süreçte modernleşme hareketleri. Edebiyatımıza yansıması. Seçilmiş düşünce metinleri ve kurmaca metinler ile incelenmesi.
AKTS
2Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 0 )Genel İngilizce I
ENGL1201
Temel dilbilgisi yapıları ve cümle kalıpları. Somut türden kişisel detay ve ihtiyaçlara yönelik temel çeşitliliğe sahip basit ifadeler. Temel selamlama ve uğurlama ifadeleri. Günlük rutinler. İnsanların ve mekanların tanımlanması. Kişisel profiller. Sosyal ağlar. Resmi olmayan e-posta mesajları.
AKTS
4Kredi
3Saatler
(4 + 0 + 0 )Temel Mimarlık Stüdyosu I
MİMA1115
Bu ders, temel tasarım elemanları ve ilkelerinin kavranmasına yönelik olarak, öğrencilerin algılama, anlama, aktarma ve tasarım dili oluşturma becerilerini geliştiren, çizim ve anlatım tekniklerini içeren çalışmalara yer veren bir giriş dersidir. Derste, tanımlanmış tasarım problemlerine yönelik çözüm önerileri, yapma-değerlendirme-yeniden yapma süreciyle geliştirilir.
AKTS
7Kredi
4Saatler
(0 + 0 + 0 )Oryantasyon
ORDE0105
Oryantasyon dersi öğrencilere üniversite hayatına uyum sürecinde ihtiyaç duyacakları akademik ve sosyal yetkinlikleri kazandırmayı hedeflemektedir. Dersi tamamlayan öğrencilerin iletişim, sosyal, profesyonel ve etik sorumluluklar gibi ilerleyen dönemlerde ve profesyonel hayatta faydalı olacak kazanımları edinmelerinin yanında, 21. Yüzyıl yetkinlikleri olarak tanımlanan yetkinlikler hakkında farkındalık kazanmaları amaçlanmaktadır. Ders, birinci sınıf bahar döneminde okutulması planlanan Kariyer Planlama dersi için giriş dersi niteliği de taşımaktadır.
AKTS
1Kredi
0Saatler
(0 + 0 + 0 )Doğa, Bilim, İnsan I
ORDE0201
Dersin amacı öğrencilere bilimsel düşüncenin ip uçlarını vermek, bu düşünce sisteminin gelişimini hazırlayan temel olguları belirlemek, onları fizik, kimya, biyoloji biliminin temel zihinsel ve yöntemsel uygulamalarıyla karşılaştırmaktır. Öğrencilerin bilimsel düşünce ve uygulamaların temel kuramsal ve yöntemsel yapılarını öğrenerek daha ileri düzeydeki bilimsel çalışmalara dönük bir formasyon kazanması dersin hedeflediği amaçlar arasındadır. Öğrencilerin problem çözme yetilerini geliştirmesi dersin bir diğer temel özelliğidir.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Sayılar, Formüller, İnsan I
ORDE0301
Bu dersin amacı öğrencilerin matematik tarihi hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak, farklı sonsuzluk kavramlarını tanıtmak, basit şifreleme tekniklerini öğretmek, saymanın ve mantık kavramının temel ögelerini tartışmak, temel düzeyde beklenen değer ve şartlı olasılık hesaplama becerisi kazandırmak, giriş seviyesinde rastgele değişkenler ve rastgele yürüyüş kavramı hakkında temel bilgileri aktarmaktır. Bu ders kapsamında ele alınacak konu başlıkları şu şekilde listelenebilir: Matematik Tarihi: İlk Çağlar, Klasik Dönem ve Modern Dönem, Hilbert'in Sonsuzluk Oteli, Kesirli sayıları sayma, Sonsuzluk kavramı, Farklı sonsuzluk türleri, Ardışık sayılarda toplama (Gauss toplamı), Görsel kanıtlar, Sigma notasyonu, Tümevarım, Fibonacci Dizisi, Altın oran ve altın sarmal, Sezar'ın Şifresi, Vigenère Şifresi, Erken şifreleme yöntemleri, Asal sayılar, Fermat'ın Küçük Teoremi, Mantık / Doğruluk tabloları, Mantıksal bağlaçlar, Saymanın temel ilkeleri, Sayma teknikleri, Giriş seviyesinde Olasılık ölçüsü ve üç temel aksiyom Giriş seviyesinde Rastgele değişken kavramı, ve özellikleri, (basit ayrık değişkenler için) beklenen değer hesaplaması ve sezgisel anlamı, Koşullu olasılık, Bayes teoremi, Rastgele yürüyüş. Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: matematiğin kısa bir tarihini bilir ve bilimin merkezinin tarihsel gelişimini anlar, sonsuzluk kavramını anlar ve farklı sonsuzluk kavramlarının bilir, matematiksel tümevarım kullanarak çıkarımlar yapabilir, görsel sanatlarda, mimaride, teknolojide Altın Oran’ın kullanımını bilir, Altın Oran’ı kullanarak görsel kompozisyonlar yapabilir, basit Sezar ve Vinegere şifrelerini nasıl çözebileceğini ve asal sayıların kullanıldığı modern şifreleme tekniklerinin bilir, matematiksel niceleyicileri bilir, (şartlı) olasılığın basit formüllerini anlar, basit bir olayın (şartlı) olasılığını nasıl hesaplayabileceğini bilir, basit rastgele yürüyüş modelleri tasarlayabilir.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Sanat, Toplum, İnsan
ORDE0501
Bu ders, çeşitli tarihsel dönemlerden sanat eserlerinin, nesnelerinin ve işlerinin incelenmesi yoluyla sanatın anlamı, dönüşümü ve işlevini öğrenciye aktarmayı ve sanat tarihine kısa bir giriş yapmayı amaçlamaktadır. Resim, heykel, mimarlık, tasarım, baskı, fotoğraf, enstalasyon, performans, reklamlar ve hareketli görüntü gibi çok çeşitli medya ve mecra aracılığıyla görsel kültürün nesneleri ve pratiklerini tartışmaya açarak, ders öğrencilere sanatsal üretimin sosyal kültürel ve tarihsel koşullarına dair kapsamlı, disiplinlerarası ve yaratıcı bir bakış açısı kazandıracaktır.
AKTS
3Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 0 )Türkiye Cumhuriyeti Tarihi II
CORE0102
İki dönemden oluşan Modern Türkiye Tarihi dersi, bugünün Türkiye’sinin oluşumunda rol oynayan siyasal, ekonomik, toplumsal ve kültürel süreçlere ışık tutmayı amaçlamaktadır. Dersin ikinci döneminde, öncelikle Millî Mücadele, Osmanlı İmparatorluğu’ndan Türkiye Cumhuriyeti’ne geçiş süreci ve bu sürece eşlik eden inkılaplar kapsamlı bir şekilde tartışılmaktadır. Daha sonra inkılapların yarattığı toplumsal, ekonomik ve siyasal sonuçlar, Cumhuriyet’in kurumsallaşması ve çok partili sistemin temel dinamikleri ele alınmaktadır. Bir yandan demokrasinin gelişimi diğer yandan da demokratikleşme sürecini sekteye uğratan ekonomik çalkantılar, siyasal istikrarsızlıklar ve askeri müdahaleler incelenmektedir. Cumhuriyet tarihinde ortaya çıkan göç ve kentleşme olguları, toplumsal hareketler ve kültürel değişim bu dönem tartışılan önemli konular arasında yer almaktadır.
AKTS
2Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 2 )Türkçe II
CORE0104
Osmanlı İmparatorluğu’nun son günleri ile ülkemizin işgal yıllarından başlayarak Milli Mücadele yılları, Bağımsızlık Savaşımızın kazanılması, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşundan günümüze kadar olan süreçte modernleşme hareketleri. Edebiyatımıza yansıması. Seçilmiş düşünce metinleri ve kurmaca metinler ile incelenmesi.
AKTS
2Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 0 )Genel İngilizce II
ENGL1202
Basit dilbilgisi yapıları ve cümle kalıpları. İnsanların, yaşam ve çalışma koşullarının, günlük rutinlerin, hoşa giden ve gitmeyen konuların betimlenmesi ya da sunumu. Birincil öneme sahip konular (örn: kişisel ve ailevi bilgiler, alışveriş, yerel coğrafya, iş durumu) ile ilgili kalıplar ve ifadeler. Karşılaştırmalar. Resmi e-posta mesajları.
AKTS
4Kredi
3Saatler
(4 + 0 + 0 )Temel Mimarlık Stüdyosu II
MİMA1116
Derste; mekân kavramı irdelenerek, biçim, işlev, strüktür ilişkisinin kurulması ve mimari tasarımın temel elemanlarının kavranıp ifade edilmesi sağlanır. Bu bağlamda ifade ve anlatım tekniklerinin geliştirilmesine yönelik uygulamalı çalışmalar yapılır.
AKTS
7Kredi
4Saatler
(0 + 0 + 0 )Mimarlık Kültürü ve Kavramları
MİMA1118
Ders kapsamında mimarlığın anlamı, temel kavramları ve bileşenleri kuramsal olarak aktarılır. Tekil ve/veya grup çalışmalarına dayanan uygulamalar ile mimarlık kavramı, mimari tasarım süreci, ilkeleri ve bileşenleri tartışılır. Teori ve uygulamadan oluşan ders, birbirini destekleyecek nitelikte bir bütün içinde işlenir.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(0 + 0 + 0 )Mimarlıkta İnsan ve Çevre
MİMA1120
Dersin amacı, mimarlıkta insan ve çevre kavramlarının anlam ve önemine yönelik bir temel oluşturulması; bireyin doğal çevre, yapılı çevre ve kentsel çevre ile olan etkileşiminin kavranması; mimari tasarım sürecinde insan, mekan ve bağlam araştırmalarının altyapısının oluşturulmasıdır. Ders kapsamında, mimari ve kentsel çevrenin algılanması ve okunması, mekânsal deneyim araştırmaları ile ilgili konular, farklı bina tipolojileri ve tasarım ilkelerine ilişkin örneklerle ele alınacak; mekan ve çevre analizine yönelik temel yaklaşımlar ve teknikler kentsel ve mimari çevre ölçeklerinde irdelenecektir.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(0 + 0 + 0 )Kariyer Planlama
ORDE0106
Kariyer Planlama dersinin amacı, öğrencilerin kariyerlerini, kendi zeka, kişilik, bilgi, beceri, yetenek ve yetkinliklerine uygun olarak belirleyebilmeleri için yol göstermektir. Ders kapsamında, bu kavramlar hakkında farkındalık yaratılacak, öğrencilerin üniversite hayatları boyunca kariyerleri hakkında destek alabilecekleri Kariyer Merkezi ve faaliyetleri tanıtılacak, Yetenek Kapısı kullanımı ve nasıl yararlanılacağı gösterilecek ve farklı sektörlerde çalışma hayatı ile tanışma fırsatı sunulacaktır. Kariyer Planlaması dersi T.C.Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından hazırlanan yönerge doğrultusunda hazırlanmıştır.
AKTS
1Kredi
0Saatler
(0 + 0 + 0 )Doğa, Bilim, İnsan II
ORDE0202
Bu derste öğrenciler bilim ve doğa konusunda bir önceki dersin ana hedeflerini ve ilkelerini gözeterek öğrencilerin bilim ve doğa konusunda daha ileri bir düşünce ve görüş geliştirmelerini öngörmektedir. Ders doğanın temel yasalarını öğrencilere aktararak öğrencilere gündelik yaşantımızı örüntüleyen bilim ve teknolojinin nasıl geliştiğini açıklama amacını gütmektedir. Bilimsel bilgiyle farklı alanlardaki yöntemsel yapı ve yaklaşımlar arasındaki farklar ve benzerliklerin vurgulanması ve gösterilmesi dersin hedefleri arasındadır.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Mimari Tasarım Stüdyosu I
MİMA2201
Mimari Tasarım Stüdyosu I dersi kapsamında; mekanla ilgili düşüncelerin karmaşık olmayan bir mimari problem kapsamında çözüme kavuşturulması, mimari olarak ifade edilmesi ve yapı teknolojisi ilgili bilgilerin temel düzeyde detaylandırılması hedeflenmektedir. Tasarım probleminin belirlenmesi, proje teması kapsamında üretilen kavramsal düşünceler üzerinden metaforlar üretilmesi, yapılı çevrenin fiziki ve sosyal katmanlarının irdelenmesi, veri toplama, çözümleme, birleştirme ve değerlendirme, proje yeri-konusu bağlamında mimari ihtiyaç programı araştırma-geliştirme, bir tasarım süreci bütünü içinde elde edilen verilerin mimari olarak değerlendirilmesi, yorumlanması ve belirlenen tasarım probleminin bir mekansal öneri ile çözüme kavuşturulması stüdyonun ana adımlarını oluşturmaktadır.
AKTS
8Kredi
4Saatler
(0 + 8 + 0 )Yapı Malzemeleri
MİMA2217
Yapı malzemeleri dersi ile yapı malzemelerinin temel özelliklerini, üretim şekillerini ve mimaride kullanım yerlerini tanıtmak amaçlanmaktadır. Bu derste yapının tasarım ve malzeme ile ilişkisi kurulur. Yapı içerisinde konfor koşulları için gerekli olan yalıtım malzemeleri incelenir. Öğrencilerin yapı bileşen ve elemanlarını oluşturan farklı malzemeleri ve özelliklerini inceleyerek çeşitli katmanlar arasındaki ilişkiyi öğrenmeleri hedeflenmektedir.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(0 + 0 + 0 )Yapı Teknolojileri I
MİMA2219
Ders kapsamında yapı, yapım ve taşıyıcı sistemler ile ilgili genel kavramlar ve temel prensipler açıklanmaktadır. Yapıların sınıflandırmaları, yapı yükleri ve yük aktarımı, yapı elemanlarının birbirleriyle kurdukları ilişki, malzeme boyutları gibi özellikler detaylandırılmaktadır. Ülkemizde yaygın olarak kullanılan geleneksel yapım sistemlerinin yapısal özellikleri, strüktür, malzeme ve bileşenleri üzerinden anlatılmaktadır. Yapı bileşen ve elemanların tanımlanan ölçüt ve sınırlara göre, tasarım ve analizinin iki boyutlu teknik çizimler ve üç boyutlu modeller ile anlatılması amaçlanmaktadır.
AKTS
4Kredi
3Saatler
(0 + 0 + 0 )Creative Thinking and Problem Solving
ORDE0107
Bu derste, bir problem kurgulama ve çözüm üretmenin disiplinler arası bir yaklaşımla ele alınması yönünde öğrencilere bir yetişim kazandırılması amaçlanmaktadır. Güncel karmaşık sorunların tasarım odaklı düşünce yaklaşımıyla doğru tanımlanması ve çözüm yöntemlerinin kuramsal olarak işlenmesiyle birlikte, saptanan problem ve gereksinimler doğrultusunda projelerin uygulandığı takım çalışmaları yoluyla yenilikçi bir fikri tasarlamanın temelini oluşturduğu bu derste, öğrencilerin iş birliği içinde günümüzün karmaşık sorunlarına yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretmeleri beklenmektedir.
AKTS
3Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 0 )Büyük Eserler (Major Works)
ORDE0108
Bu ders edebiyat, sinema, sanat, mimarlık, mühendislik, matematik, felsefe, siyaset, ekonomi ve benzerleri gibi alanlardaki önemli eserlerin akademik çalışmasında temel derstir. Ders, öğrencilerin dönem boyunca bu derste sunulan başlıca eserlerle tanışmalarına ve farklı alanlardaki bu önemli eserlerle kendi görüş, bakış açısı ve zevklerini geliştirmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Öğrencilerin dönem sonunda bu farklı alanlarda ve önemli çalışmaları hakkında bağımsız, analitik ve eleştirel düşünmeyi geliştirecek akademik araçlarla donatılması beklenmektedir.
AKTS
3Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 0 )Toplum, Bilim ve İnsan
ORDE0401
Toplum, Bilim ve İnsan dersinin başlıca amacı, öğrencileri insan ve toplum arasındaki ilişki hakkında kapsamlı, disiplinlerarası, analitik ve eleştirel bir anlayış geliştirmek üzere özendirmek ve yönlendirmektir. Öğrencilere bireyler ve sosyal dünyaları hakkındaki belli başlı bazı kavramları, yaklaşımları ve konuları tanıtmayı hedefleyen dersi tamamlayan öğrencilerin ,sosyal bilimlerin diğer disiplinler ile benzerliklerini ve farklılıklarını kavramaları, insanoğlunun bir canlı türü olarak evrimi ile ilgili eleştirel bir anlayış geliştirmeleri, insanların sosyal çevreleri ile ilişkilerinin farklı yönleri hakkında bilgi edinmeleri, insanların çeşitli gruplar, kurumlar ve sosyal yapılar ile bu ilişkileri neden ve nasıl geliştirdiğini açıklayabilmeleri hedeflenmektedir.
AKTS
4Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Etik, Hukuk, Toplum
ORDE0402
Bu dersin amacı: Ahlaklı bir hayat nasıl tanımlanır? İyi ve erdemli birey kimdir? “İyi” ve “kötü”, “doğru” ve “yanlış” arasındaki çizgiyi kim belirler? İyi yurttaş kimdir? Bir yurttaş olarak, kadın/erkek olarak, toplum üyesi olarak hayatlarımızı nasıl yaşamamız gerekir? Modern birey kimdir? Teknoloji, ahlaki yargılarımızı nasıl etkiler? Etik, hukuk, ahlak ve kültürel alanları ilgilendiren bu tarz sorgulamaları günlük hayatımızda sıklıkla yapmaktayız. Bu ders, bu tür soruları tartışmak amacıyla birey ve yurttaş olmanın anlamlarına değinmekte; toplumsal hayatın düzenleyici bileşenlerini ahlak, hukuk, etik ve normlar ile ilişkilendirerek tartışmakta; birey ve iktidar arasındaki ilişkiyi devlet, toplumsal cinsiyet, aile, din ve gözetim gibi konular üzerinden ele almaktadır. Ayrıca, modernleşme kavramını merkeze alarak, değer yargılarının “evrensel” boyuttaki inşasını Doğu ve Batı kültürleri arasındaki iktidar ilişkileri bağlamında sorgulamaktadır.
AKTS
3Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 0 )Mimari Tasarım Stüdyosu II
MİMA2202
Stüdyoda, mimari tasarım düşüncesinin geliştirilmesine yönelik olarak çevresel analizlerle mevcut doğal/fiziksel dokunun okunması, karmaşık olmayan bir mimari programın geliştirilmesi ve yorumlanması ve kavramsal tasarım çalışmalarının gerçekleştirilmesine odaklanılır. Biçimsel, işlevsel ve yapısal açıdan gereksinimleri karşılayan bir projenin mekânsal ve çevresel faktörler göz önünde bulundurularak tasarlanması; mimari düşüncenin, program, mekân organizasyonu, bağlama ilişkin veriler, biçimsel kurgu ve tektonik özelliklerle bütünleştirilmesi; strüktür, malzeme ve teknoloji konularının tasarım süreci ile ilişkilendirilmesi; projeye özgü temsil araçlarına ilişkin araştırmaların yapılması dersin ana eksenlerini oluşturur.
AKTS
8Kredi
4Saatler
(0 + 8 + 0 )Mimari Tasarımda Düşünsel Yaklaşımlar
MİMA2216
Bu ders kapsamında, mimarlığı ve mimari düşünceyi ilgilendiren farklı kuramsal yaklaşımların anlaşılmasını sağlamak; mimarlığın disiplinler arası özellikleri, ve doğa, kültür, bilim ve sanat ile ilişkilerinin kuram ve uygulama bütünlüğü içerisinde tartışılması; mimari tasarım alanı ile ilgili çeşitli boyutların, temel kavramlar, metinler, yapıtlar, kişiler çerçevesinde bütünlük içerisinde irdelenmesi; mimarlıkta eleştirel düşünceyi besleyen çağdaş mimarlık, felsefe ve kültür kuramları hakkında farkındalık yaratılması hedeflenir.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(0 + 0 + 0 )Mimarlık Tarihi ve Kuramı I
MİMA2218
Mimarlık Tarihi ve Kuramı I, öğrenciye en erken yapılı çevreden Rönesans dönemine kadar mimarlık düşüncesi ve pratiğinin gelişimi ile ilgili temel bilgiyi kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders kapsamında; seçilmiş örnekler planlama, fonksiyon, strüktür, teknik, sosyal bağlam ve anlamları üzerinden analiz edilerek mimarlığın ve fiziksel çevrenin dünyadaki dönüşümüyle ilgili tartışmalar yürütülür. Ders, tüm kültürleri ve toplumları dikkate alarak dünya mimarlık tarihine genel bir bakış sunar.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(0 + 0 + 0 )Statik ve Mukavemet
MİMA2220
Kuvvet vektörü. Bir kuvvetin momenti. Düzlemde rijid bir cismin dengesi. Yapı analizi; statikçe belirlisistemler. Kafes sistemler ve çerçeveler. Kütle merkezi. Atalet momenti. İç Kuvvetler. Moment vekesme kuvveti diyagramları. Gerilme ve şekil değiştirme. Malzemenin mekanik özellikleri. Eksenelkuvvet, burulma, eğilme, kesmeli eğilme. Bileşik yükler. Kolonların burkulması.
AKTS
4Kredi
3Saatler
(0 + 0 + 0 )Yapı Teknolojileri II
MİMA2222
Ders kapsamında, yapım sistemlerinin özellikleri, strüktür, malzeme ve yapı bileşenleri açıklanır ve karmaşık yapı sistemleri, güncel malzeme ve strüktür uygulamaları tanıtılır. Betonarme sistemler özelinde uygulamaya dönük birbirini tamamlayan yapı bölümleri ve elemanları detaylandırılır. Öğrencilerin teorik olarak öğrendikleri bilgileri tasarım yaparken kullanabilmesinin sağlanması ve uygulama çizimlerinin üretilmesi hedeflenir. Strüktüre bağlı olarak mekân tasarımı yapılması; yapı alt sistemi içinde yer alan işlevsel yapı elemanları incelenerek
AKTS
4Kredi
3Saatler
(0 + 0 + 0 )Bilgisayar Destekli Mimari Tasarım I
MİMA2224
Dersin amacı, öğrencilerin, güncel bilgisayar yazılımlarının temel tekniklerini kavramalarının sağlanmasıdır. Öğrencilerin, çeşitli programları kullanarak geliştirdikleri tasarımları görselleştirebilme ve bu görselleri birer anlatım, aktarım aracı haline getirebilme yetilerini kazanmaları hedeflenmektedir. Bir tasarım görselleştirme aracı olarak bilgisayar kullanmanın ilkeleri, programların ara yüzleri, fiziksel çıktı işleri, veri transfer imkanları üzerinde durulur. Dönem boyunca iki ve üç boyutlu çizimler yapılır, çizim yöntem ve teknikleri öğretilir.
AKTS
2Kredi
2Saatler
(0 + 0 + 0 )Endüstri Stajı I
MİMA2900
Kuramsal ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerilerin gerçek tasarım, yapım, yönetim veüretim süreçlerinde pekiştirilmesi. (Büro Stajı)
AKTS
2Kredi
0Saatler
(0 + 0 + 0 )Mimari Tasarım Stüdyosu III
MİMA3301
Mimari Tasarım Stüdyosu III dersinde mimari tasarım yapı ölçeğinin yanı sıra aynı zamanda kentsel bağlamda bir müdahale olarak ele alınır. Mimarlığın sosyal ve kültürel katmanları; tarihi-oluşmuş bir çevrede kamusal bir bütünün parçası olarak kentle bütünleşen boyutları ve bu bağlamda geliştirilen tasarım düşüncelerinin işlev, eylem, program, mekansal kullanım ve deneyim olanaklarına ve açıkkapalı alan ilişkilerine odaklanılarak mimari bir çözüme kavuşturulması stüdyonun ana amaçlarını oluşturmaktadır. Stüdyo dersi kapsamında, kamusal kullanıma yönelik orta ölçekli mimari tasarım projeleri üzerinde çalışılır.
AKTS
8Kredi
4Saatler
(0 + 8 + 0 )Kentsel Planlama ve Tasarım
MİMA3313
Kentsel Planlama ve Tasarım Dersi kapsamında; mimarlık öğrencilerine kentsel ölçek, kentsel planlama ve kentsel tasarım süreçleri ile mimari ölçek ve mimari tasarım süreçleri arasındaki ilişkilerin anlatılması amaçlanmaktadır. Derse bağlı uygulama çalışmasında da, değişik özellikler taşıyan kentsel alanlarda kentsel mekân öğelerini inceleme ve kentsel doku analizleri yapma, kentsel problemleri tanımlama, öncelikleri belirleme, senteze ulaşma, seçenekli düşünme ve tasarım önerileri geliştirme becerilerinin kazandırılması hedeflenmektedir. Kentsel Planlama ve Tasarım Dersinde, kent, kent planlama ve kentsel tasarım tanımları, kentlerin tarihsel gelişimi, plan türleri ve ölçekleri, kentsel planlama ve tasarım süreci, kentlerdeki farklı aktivite alanlarının tanımlanması, yerleşmelerde nüfus, alan, yoğunluk ilişkilerinin belirlenmesi, kentsel mekân oluşumunun ve kent dokusunun irdelenmesi, yaya-taşıt ulaşım sistemleri konularına yer verilecek, kentsel planlama, kentsel tasarım ve mimarlık ölçeğindeki çalışmalar arasındaki ilişkiler açıklanarak bu çalışmalarda mimarın rolü tanımlanacaktır. Uygulama çalışmasında da mevcut kentsel çevrelerden seçilen örnek alanlarda alan analizleri ile potansiyeller, kısıtlar, sorunlar, olanaklar çerçevesinde irdelemeler yapılacak ve tasarım seçenekleri geliştirilecektir.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(0 + 0 + 0 )Betonarme Yapılar
MİMA3317
Betonarmenin malzeme olarak tanıtılması. Hesaplamada kullanılan hipotez ve yönetmelikler. Taşımagücü yönteminin özellikleri. Taşıma gücüne göre bileşik eğilme. Basit eğilme (dikdörtgen ve tablalıkesitler). Kolonlar. Karşılıklı etki diyagramı. Kesme kuvveti ve burulma etkisinde betonarme kesitler.Temeller. Betonarme taşıyıcı sistemlerin tanıtılması ve oluşturulması kuralları. Betonarme iskeletyapılar. Özellikleri olan betonarme yapılar. Yüksek yapılar. Büyük açıklıkların örtülmesi. Betonarmebir yapının taşıyıcı sistemi üzerinde çözümlerin geliştirilmesi.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(0 + 0 + 0 )Mimari Tasarımda Erişilebilirlik
MİMA3319
Bu derste evrensel tasarım yaklaşımının gelişimi incelenmekte; erişilebilirlik, kapsayıcı tasarım, herkes için tasarım, evrensel tasarım kavramları ve ilkeleri tartışılmaktadır. Farklı kapasite, yaş, ölçü, vb özelliklerdeki bireylerin yapılı çevrenin farklı ölçeklerdeki tasarım ürünlerini kullanma hakları, eşitlik, adalet, ayrımcılık ve insan hakları değerleri doğrultusunda incelenmektedir. Yapılı çevrede fiziksel ve sosyal engelleri ortadan kaldıran ve herkes için erişilebilirlik sağlayan tasarım çözümleri çeşitli bina tipolojileri üzerinden analiz edilmektedir.
AKTS
2Kredi
2Saatler
(0 + 0 + 0 )Fiziksel Çevre Kontrolü
MİMA3321
Ders kapsamında, mekandaki fiziksel koşulların iyileştirilmesi ve fiziki ortamın bileşenlerinin denetlenmesi için güneş ışınımları ve enerjisinin kullanımı, ısı ve nem denetimi, yapı akustiği, gürültü denetimi, mimari aydınlatma konularında temel bilgiler verilmektedir. Verimli enerji kullanımı için doğal çevre verilerinin değerlendirilerek yapıda optimum konfor koşullarının sağlanması için alınabilecek tasarım kararları üzerinde durulmaktadır.
AKTS
4Kredi
3Saatler
(0 + 0 + 0 )Mimarlık Tarihi ve Kuramı II
MİMA3323
Mimarlık Tarihi ve Kuramı II dersi ile mimarlık pratiğinin ve düşüncesinin yaşadığı dönüşümlerin genel bir çözümlemesinin yapılması; değişen tasarım sorunları, kültürel değerler ve yaşam biçimlerinin tasarım süreci ve ürünleri üzerindeki etkilerinin irdelenmesi; bu doğrultuda, mimarlık bilgisinin tarihsel ve toplumsal bir pratik olarak kavranması; mimarlık alanındaki güncel gelişmeleri eleştirel okuma bilincinin kazandırılması amaçlanmaktadır. Dersin içeriği, Rönesans'tan başlayarak 20. yüzyıl sonuna dek mimarlık, kent planlama ve tasarımın değişimini kapsamaktadır.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(0 + 0 + 0 )Mimari Tasarım Stüdyosu IV
MİMA3302
Mimari Tasarım Stüdyosu IV dersinde kentsel çevrenin kültürel miras, sürdürülebilirlik, afetler, teknolojik değişim, vb. özellikleriyle çok yönlü analizi; çok işlevli bir mimari programın araştırılması; eleştirel, deneysel, yenilikçi bir tasarım düşüncesinin geliştirilmesi hedeflenir. Özgün mimari düşüncenin detaylandırılması, mekan organizasyonu araştırmaları, gelişmiş yapısal sistem ve yapı teknolojilerinin güncel mimarlık uygulamaları ekseninde eleştirel olarak değerlendirilmesi; ve tasarım düşüncesinin görsel, yazılı ve sözlü iletişimi ve temsiline yönelik tekniklerin geliştirilmesi dersin ana eksenlerini oluşturur.
AKTS
8Kredi
4Saatler
(0 + 8 + 0 )Koruma Kuramları
MİMA3310
Ders kapsamında öğrencilerin, tarihi çevre, tarihsel yapı ve kültürel varlık kavramlarını kazanması, korumanın amaç ve gereklerini kavraması ve bu doğrultuda, tarihsel süreklilik içinde tarihi yapılarda işlev değişiklikleri konularında bilinçlenmesi hedeflenmektedir. Koruma ve restorasyon ile ilgili kavramların tanımı, restorasyon tekniklerinin anlatılması, yurtiçi ve yurtdışı uygulama örneklerinin incelenmesi, konu ile ilişkili yasa ve yönetmeliklerin anlatılması ve bu konudaki çağdaş yaklaşımların kavranması dersin içeriğini oluşturmaktadır. Ders programı içerisindeki alan çalışması ve grup seminerleri ile ders içeriğinin pekiştirilmesi amaçlanmaktadır.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(0 + 0 + 0 )Çağdaş Mimarlık
MİMA3312
Dersin amacı, mimarlık üretimini etkileyen temel kuramsal, kültürel, teknolojik ve toplumsal bağlamları dikkate alarak, 20. ve 21. yüzyılda mimarlık düşüncesindeki önemli değişimlerle ilgili eleştirel bakış açısı kazandırmaktır. Bu ders, çağdaş mimarlığın günümüz söylem ve pratiklerini şekillendiren 20. ve 21. yüzyılın temel olgu ve eğilimlerine, dönemin öne çıkan mimarlarına, bu mimarların fikirlerine, tasarım yaklaşımlarına ve çalışmalarına odaklanır. Bununla birlikte ders kapsamında, mimarlık ve tasarım teorileri ve söylemlerindeki değişimler; çeşitli bakış açıları, paradigmalar ve örnekler incelenir. Mimarlık, tasarım ve kentlerin değişim ve dönüşümünde etkili toplumsal, ekonomik, kültürel ve politik süreçler ele alınır.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(0 + 0 + 0 )Yapım Yönetimi ve Ekonomisi
MİMA3314
Proje yönetimi planlama, maliyet yönetimi, zaman yönetimi, kalite yönetimi, sözleşme yönetimi,güvenlik yönetimi ve proje yönetimi ekibinin sorumlulukları ve yapısı. Proje kontrollerini uygulayarak,görev ve sorumlulukları tanımlayarak, iletişim protokolleri geliştirerek, anlaşmazlık ve iddialara yolaçabilecek proje tasarım ve inşa bileşenlerini tanımlayarak düzenleme ve liderlik etmek.
AKTS
3Kredi
2Saatler
(0 + 0 + 0 )Çağdaş Strüktür Sistemleri
MİMA3316
Ders kapsamında, yük taşıma, strüktürel ögelerin ve yapı elemanlarının davranışları anlatılır. Çağdaş yapım sistemleri, yapı kabuğu ve taşıyıcı sisteme ilişkin çözümler örnekler üzerinden incelenir. Strüktürel sistem çeşitliliği, form aktif, vektör aktif, kesit aktif ve yüzey aktif sistem kategorilerinde incelenir. Öğrencilerin, farklı strüktür sistemlerinin davranışlarını kavramaları, verilen strüktür sistemini özellikleri ve örnekleri üzerinden sunmaları, yapının strüktürel kurgusunu belirlenen tasarım konseptine göre çözümleyebilmeleri hedeflenmektedir.
AKTS
4Kredi
3Saatler
(0 + 0 + 0 )Çevre ve İmar Hukuku
MİMA3318
Çevre ve İmar Hukuku Dersinde; mimarlık öğrencilerine, kentsel planlama, tasarım, çevre ve imar konuları ile ilgili yasal süreçlerin ve mevzuatın tanıtılması amaçlanmaktadır. Çevre ve İmar Hukuku Dersi içeriğinde, Türk hukuk sistemi içinde çevre ve imar hukukunun yeri, kapsamı, çevre hukukunun temel özellikleri ve ilkeleri, Türk çevre mevzuatı, çevre konusunda Türkiye’nin taraf olduğu uluslararası anlaşmalar, çevre etki değerlendirmesi, imar hukukunun uygulama alanı, imar hukuku mevzuatı, planlama kademelenmesi ana plan türleri, özel amaçlı planlar, koruma amaçlı planlama, doğal ve kültürel alanların korunması, kentsel dönüşüm ve yenileme alanları uygulamaları, yasal çerçevesi, turizm planlaması, arsa ve arazi düzenlemesi, parselasyon kavramı, yapı ruhsatı, ruhsatsız yapı, yapı kullanma izni, imar afları konularına yer verilecektir.
AKTS
3Kredi
2Saatler
(0 + 0 + 0 )Endüstri Stajı II
MİMA3900
Kuramsal ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerilerin gerçek tasarım, yapım, yönetim veüretim süreçlerinde pekiştirilmesi. (Şantiye Stajı)
AKTS
3Kredi
0Saatler
(0 + 0 + 0 )İş Sağlığı ve Güvenliği I
İSAG4411
İş sağlığı ve güvenliği tarihçesi. İş Kanunu. İş sağlığı ve güvenliği kanunu.Ulusal ve uluslararası sözleşmeler.İş kazaları. Meslek hastalıkları. Tehlike ve risk kavramına giriş
AKTS
2Kredi
0Saatler
(2 + 0 + 0 )Mimari Tasarım Stüdyosu V
MİMA4401
Mimari Tasarım Stüdyosu IV dersinde yapılı çevrenin oluşmasını etkileyen mimari tasarım kuram ve pratiklerini bütünleştiren, farklı ölçek ve niteliklerde, çok boyutlu kentsel müdahale ve mekânsal dönüşüm senaryoları geliştirilir. Karma işlevli ve büyük ölçekli mimari tasarım problemlerinin, tasarım sürecinde eleştirel bir bakışla ele alınarak çözüme kavuşturulması; kamusal-yarı kamusal- özel alan ilişkilerini ele alınması; yapı teknolojisi ile ilgili ileri düzey bilgilerin tasarım sürecinin bütününde uygulanması ve yenilikçi, yaratıcı ve kişisel mimari çözümler üretilmesi stüdyonun ana amaçlarını oluşturmaktadır.
AKTS
8Kredi
4Saatler
(0 + 8 + 0 )Uygulama Projesi
MİMA4417
Avan proje niteliğindeki ileri düzey bir bina tasarımının; taşıyıcı sistem, yapı elemanları, yapım tekniği ve çevre kontrolü sistemlerinin tasarımlarının yapılması, gerekli uygulama detaylarının üretilmesi ve bir uygulama projesi haline getirilmesi dersin içeriğini oluşturmaktadır. Dersin amacı; mimari tasarım ve yapı teknolojisi arasındaki koordinasyonun geçerli yönetmeliklere ve yapı mevzuatına uygun olarak sağlanmasıdır.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(0 + 0 + 0 )Alan Seçmeli-I
MİMA-AS-I
Alan Seçmeli
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Genel Seçmeli-I
MİMA-GS-I
Genel Seçmeli
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Genel Seçmeli-II
MİMA-GS-II
Genel Seçmeli
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )İş Sağlığı ve Güvenliği II
İSAG4412
Tehlike ve risk kavramı. Kimyasal risk etmenleri. Fiziksel risk etmenleri.Biyolojik risk etmenleri. Psikolojik risk etmenleri. Ergonomik risk etmenleri. Risk analizleri ve çeşitleri. Endüstriyel uygulamalar
AKTS
2Kredi
0Saatler
(2 + 0 + 0 )Bitirme Projesi
MİMA4900
Bitirme Projesi’nde, mimarlık eğitimi süresince edinilen bilgi ve becerilerin ışığında, yerel ve küresel, ekolojik, toplumsal, teknolojik ve kültürel veriler dikkate alınarak karmaşık ve çok işlevli bir mimari programın çözümlenmesi; üst düzeyde yaratıcı ve eleştirel düşünceye dayanan özgün bir mimari ve kentsel tasarım önerisinin geliştirilmesi; mimarinin yapısal sistem, malzeme, vb gibi farklı bileşenleriyle bütünlük içinde kurgulanması; toplumsal ve mesleki farkındalık ve etik değerler çerçevesinde, yapılı ve doğal çevrenin analizi ve yorumlanması; tasarım düşüncesinin estetik niteliklerin yanı sıra, sürdürülebilir, kullanım açısından güvenlik ve erişilebilirlik boyutlarının duyarlılıkla ele alınması ve özgün bir temsil dili geliştirilerek sunulması hedeflenmektedir.
AKTS
12Kredi
4Saatler
(0 + 8 + 0 )Alan Seçmeli-II
MİMA-AS-II
Alan Seçmeli
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Alan Seçmeli-III
MİMA-AS-III
Alan Seçmeli
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Alan Seçmeli-IV
MİMA-AS-IV
Alan Seçmeli
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Akademik İngilizce 1
ENGL1101
Veri betimleme. Metin çözümleme. Sadeleştirilmiş araştırma metinlerinin ve veri grafiklerinin özeti ve kendi sözcükleriyle ifade edilmesi. IMRAD Özeti. Bilgiye dayalı görüş ifade etmek için eleştirel düşünce ve mantıksal tartışma becerileri. Akademik bir ortamdaki izleyenlere bilgi sunumu.
AKTS
4Kredi
3Saatler
(4 + 0 + 0 )Akademik İngilizce 2
ENGL1102
Eleştirel düşünme ve mantıksal tartışma. Akademik araştırma. Anotasyon, kaynak gösterme, alıntılama. Argümanları, çıkarımı ve mantıksal bütünlüğü tanımlamak. Münazara. Değerlendirme özeti. Mülakat.
AKTS
4Kredi
3Saatler
(4 + 0 + 0 )Building Materials
ARCH2217
Yapı-malzeme-tasarım ilişkileri. Yapı malzemelerinin temel özellikleri. Bağlayıcı malzemeler,agregalar, beton, yapı taşları, seramik, cam, ahşap, plastik, metal, alçı, asbestli çimento, zift, kerpiç,boyalar ve koruyucular. İşlevsel yapı malzemeleri, ısı tutucu-yutucu malzeme. Su ve buhar yalıtımmalzemeleri. Duvarlar ve kaplamaları, döşeme ve altlık malzemeleri, tavan kaplamaları. Çatı örtümalzemeleri.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(0 + 0 + 0 )Yaratıcı Düşünme ve Problem Çözme (Creative Thinking and Problem Solving)
CORE0107
Bu derste, bir problem kurgulama ve çözüm üretmenin disiplinler arası bir yaklaşımla ele alınması yönünde öğrencilere bir yetişim kazandırılması amaçlanmaktadır. Güncel karmaşık sorunların tasarım odaklı düşünce yaklaşımıyla doğru tanımlanması ve çözüm yöntemlerinin kuramsal olarak işlenmesiyle birlikte, saptanan problem ve gereksinimler doğrultusunda projelerin uygulandığı takım çalışmaları yoluyla yenilikçi bir fikri tasarlamanın temelini oluşturduğu bu derste, öğrencilerin iş birliği içinde günümüzün karmaşık sorunlarına yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretmeleri beklenmektedir.
AKTS
3Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 0 )BÜYÜK ESERLER
CORE0108
Bu ders edebiyat, sinema, sanat, mimarlık, mühendislik, matematik, felsefe, siyaset, ekonomi ve benzerleri gibi alanlardaki önemli eserlerin akademik çalışmasında temel derstir. Ders, öğrencilerin dönem boyunca bu derste sunulan başlıca eserlerle tanışmalarına ve farklı alanlardaki bu önemli eserlerle kendi görüş, bakış açısı ve zevklerini geliştirmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Öğrencilerin dönem sonunda bu farklı alanlarda ve önemli çalışmaları hakkında bağımsız, analitik ve eleştirel düşünmeyi geliştirecek akademik araçlarla donatılması beklenmektedir.
AKTS
3Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 0 )