Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Ders Adı / Ders Kodu
Saatler
Kredi
AKTS

Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I

CORE0101

İki dönemden oluşan Modern Türkiye Tarihi dersi, bugünün Türkiye’sinin oluşumunda rol oynayan siyasal, ekonomik, toplumsal ve kültürel süreçlere ışık tutmayı amaçlamaktadır. Dersin ikinci döneminde, öncelikle Millî Mücadele, Osmanlı İmparatorluğu’ndan Türkiye Cumhuriyeti’ne geçiş süreci ve bu sürece eşlik eden inkılaplar kapsamlı bir şekilde tartışılmaktadır. Daha sonra inkılapların yarattığı toplumsal, ekonomik ve siyasal sonuçlar, Cumhuriyet’in kurumsallaşması ve çok partili sistemin temel dinamikleri ele alınmaktadır. Bir yandan demokrasinin gelişimi diğer yandan da demokratikleşme sürecini sekteye uğratan ekonomik çalkantılar, siyasal istikrarsızlıklar ve askeri müdahaleler incelenmektedir. Cumhuriyet tarihinde ortaya çıkan göç ve kentleşme olguları, toplumsal hareketler ve kültürel değişim bu dönem tartışılan önemli konular arasında yer almaktadır.

( 2 + 0 + 0 )
2
2

AKTS

2

Kredi

2

Saatler

(2 + 0 + 0 )

Türkçe I

CORE0103

Osmanlı döneminden başlayarak Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşuna kadar olan süreçte modernleşme hareketleri. Edebiyatımıza yansıması. Seçilmiş düşünce metinleri ve kurmaca metinler ile incelenmesi.

( 2 + 0 + 0 )
2
2

AKTS

2

Kredi

2

Saatler

(2 + 0 + 0 )

Genel İngilizce I

ENGL1201

Temel dilbilgisi yapıları ve cümle kalıpları. Somut türden kişisel detay ve ihtiyaçlara yönelik temel çeşitliliğe sahip basit ifadeler. Temel selamlama ve uğurlama ifadeleri. Günlük rutinler. İnsanların ve mekanların tanımlanması. Kişisel profiller. Sosyal ağlar. Resmi olmayan e-posta mesajları.

( 4 + 0 + 0 )
3
4

AKTS

4

Kredi

3

Saatler

(4 + 0 + 0 )

Temel Mimarlık Stüdyosu I

MİMA1115

Bu ders, temel tasarım elemanları ve ilkelerinin kavranmasına yönelik olarak, öğrencilerin algılama, anlama, aktarma ve tasarım dili oluşturma becerilerini geliştiren, çizim ve anlatım tekniklerini içeren çalışmalara yer veren bir giriş dersidir. Derste, tanımlanmış tasarım problemlerine yönelik çözüm önerileri, yapma-değerlendirme-yeniden yapma süreciyle geliştirilir.

( 0 + 0 + 0 )
4
7

AKTS

7

Kredi

4

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Oryantasyon

ORDE0105

Oryantasyon dersi öğrencilere üniversite hayatına uyum sürecinde ihtiyaç duyacakları akademik ve sosyal yetkinlikleri kazandırmayı hedeflemektedir. Dersi tamamlayan öğrencilerin iletişim, sosyal, profesyonel ve etik sorumluluklar gibi ilerleyen dönemlerde ve profesyonel hayatta faydalı olacak kazanımları edinmelerinin yanında, 21. Yüzyıl yetkinlikleri olarak tanımlanan yetkinlikler hakkında farkındalık kazanmaları amaçlanmaktadır. Ders, birinci sınıf bahar döneminde okutulması planlanan Kariyer Planlama dersi için giriş dersi niteliği de taşımaktadır.

( 0 + 0 + 0 )
0
1

AKTS

1

Kredi

0

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Doğa, Bilim, İnsan I

ORDE0201

Dersin amacı öğrencilere bilimsel düşüncenin ip uçlarını vermek, bu düşünce sisteminin gelişimini hazırlayan temel olguları belirlemek, onları fizik, kimya, biyoloji biliminin temel zihinsel ve yöntemsel uygulamalarıyla karşılaştırmaktır. Öğrencilerin bilimsel düşünce ve uygulamaların temel kuramsal ve yöntemsel yapılarını öğrenerek daha ileri düzeydeki bilimsel çalışmalara dönük bir formasyon kazanması dersin hedeflediği amaçlar arasındadır. Öğrencilerin problem çözme yetilerini geliştirmesi dersin bir diğer temel özelliğidir.

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Sayılar, Formüller, İnsan I

ORDE0301

Bu dersin amacı öğrencilerin matematik tarihi hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak, farklı sonsuzluk kavramlarını tanıtmak, basit şifreleme tekniklerini öğretmek, saymanın ve mantık kavramının temel ögelerini tartışmak, temel düzeyde beklenen değer ve şartlı olasılık hesaplama becerisi kazandırmak, giriş seviyesinde rastgele değişkenler ve rastgele yürüyüş kavramı hakkında temel bilgileri aktarmaktır. Bu ders kapsamında ele alınacak konu başlıkları şu şekilde listelenebilir: Matematik Tarihi: İlk Çağlar, Klasik Dönem ve Modern Dönem, Hilbert'in Sonsuzluk Oteli, Kesirli sayıları sayma, Sonsuzluk kavramı, Farklı sonsuzluk türleri, Ardışık sayılarda toplama (Gauss toplamı), Görsel kanıtlar, Sigma notasyonu, Tümevarım, Fibonacci Dizisi, Altın oran ve altın sarmal, Sezar'ın Şifresi, Vigenère Şifresi, Erken şifreleme yöntemleri, Asal sayılar, Fermat'ın Küçük Teoremi, Mantık / Doğruluk tabloları, Mantıksal bağlaçlar, Saymanın temel ilkeleri, Sayma teknikleri, Giriş seviyesinde Olasılık ölçüsü ve üç temel aksiyom Giriş seviyesinde Rastgele değişken kavramı, ve özellikleri, (basit ayrık değişkenler için) beklenen değer hesaplaması ve sezgisel anlamı, Koşullu olasılık, Bayes teoremi, Rastgele yürüyüş. Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: matematiğin kısa bir tarihini bilir ve bilimin merkezinin tarihsel gelişimini anlar, sonsuzluk kavramını anlar ve farklı sonsuzluk kavramlarının bilir, matematiksel tümevarım kullanarak çıkarımlar yapabilir, görsel sanatlarda, mimaride, teknolojide Altın Oran’ın kullanımını bilir, Altın Oran’ı kullanarak görsel kompozisyonlar yapabilir, basit Sezar ve Vinegere şifrelerini nasıl çözebileceğini ve asal sayıların kullanıldığı modern şifreleme tekniklerinin bilir, matematiksel niceleyicileri bilir, (şartlı) olasılığın basit formüllerini anlar, basit bir olayın (şartlı) olasılığını nasıl hesaplayabileceğini bilir, basit rastgele yürüyüş modelleri tasarlayabilir.

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Sanat, Toplum, İnsan

ORDE0501

Bu ders, çeşitli tarihsel dönemlerden sanat eserlerinin, nesnelerinin ve işlerinin incelenmesi yoluyla sanatın anlamı, dönüşümü ve işlevini öğrenciye aktarmayı ve sanat tarihine kısa bir giriş yapmayı amaçlamaktadır. Resim, heykel, mimarlık, tasarım, baskı, fotoğraf, enstalasyon, performans, reklamlar ve hareketli görüntü gibi çok çeşitli medya ve mecra aracılığıyla görsel kültürün nesneleri ve pratiklerini tartışmaya açarak, ders öğrencilere sanatsal üretimin sosyal kültürel ve tarihsel koşullarına dair kapsamlı, disiplinlerarası ve yaratıcı bir bakış açısı kazandıracaktır.

( 2 + 0 + 0 )
2
3

AKTS

3

Kredi

2

Saatler

(2 + 0 + 0 )

Türkiye Cumhuriyeti Tarihi II

CORE0102

İki dönemden oluşan Modern Türkiye Tarihi dersi, bugünün Türkiye’sinin oluşumunda rol oynayan siyasal, ekonomik, toplumsal ve kültürel süreçlere ışık tutmayı amaçlamaktadır. Dersin ikinci döneminde, öncelikle Millî Mücadele, Osmanlı İmparatorluğu’ndan Türkiye Cumhuriyeti’ne geçiş süreci ve bu sürece eşlik eden inkılaplar kapsamlı bir şekilde tartışılmaktadır. Daha sonra inkılapların yarattığı toplumsal, ekonomik ve siyasal sonuçlar, Cumhuriyet’in kurumsallaşması ve çok partili sistemin temel dinamikleri ele alınmaktadır. Bir yandan demokrasinin gelişimi diğer yandan da demokratikleşme sürecini sekteye uğratan ekonomik çalkantılar, siyasal istikrarsızlıklar ve askeri müdahaleler incelenmektedir. Cumhuriyet tarihinde ortaya çıkan göç ve kentleşme olguları, toplumsal hareketler ve kültürel değişim bu dönem tartışılan önemli konular arasında yer almaktadır.

( 2 + 0 + 2 )
2
2

AKTS

2

Kredi

2

Saatler

(2 + 0 + 2 )

Türkçe II

CORE0104

Osmanlı İmparatorluğu’nun son günleri ile ülkemizin işgal yıllarından başlayarak Milli Mücadele yılları, Bağımsızlık Savaşımızın kazanılması, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşundan günümüze kadar olan süreçte modernleşme hareketleri. Edebiyatımıza yansıması. Seçilmiş düşünce metinleri ve kurmaca metinler ile incelenmesi.

( 2 + 0 + 0 )
2
2

AKTS

2

Kredi

2

Saatler

(2 + 0 + 0 )

Genel İngilizce II

ENGL1202

Basit dilbilgisi yapıları ve cümle kalıpları. İnsanların, yaşam ve çalışma koşullarının, günlük rutinlerin, hoşa giden ve gitmeyen konuların betimlenmesi ya da sunumu. Birincil öneme sahip konular (örn: kişisel ve ailevi bilgiler, alışveriş, yerel coğrafya, iş durumu) ile ilgili kalıplar ve ifadeler. Karşılaştırmalar. Resmi e-posta mesajları.

( 4 + 0 + 0 )
3
4

AKTS

4

Kredi

3

Saatler

(4 + 0 + 0 )

Temel Mimarlık Stüdyosu II

MİMA1116

Derste; mekân kavramı irdelenerek, biçim, işlev, strüktür ilişkisinin kurulması ve mimari tasarımın temel elemanlarının kavranıp ifade edilmesi sağlanır. Bu bağlamda ifade ve anlatım tekniklerinin geliştirilmesine yönelik uygulamalı çalışmalar yapılır.

( 0 + 0 + 0 )
4
7

AKTS

7

Kredi

4

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Mimarlık Kültürü ve Kavramları

MİMA1118

Ders kapsamında mimarlığın anlamı, temel kavramları ve bileşenleri kuramsal olarak aktarılır. Tekil ve/veya grup çalışmalarına dayanan uygulamalar ile mimarlık kavramı, mimari tasarım süreci, ilkeleri ve bileşenleri tartışılır. Teori ve uygulamadan oluşan ders, birbirini destekleyecek nitelikte bir bütün içinde işlenir.

( 0 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Mimarlıkta İnsan ve Çevre

MİMA1120

Dersin amacı, mimarlıkta insan ve çevre kavramlarının anlam ve önemine yönelik bir temel oluşturulması; bireyin doğal çevre, yapılı çevre ve kentsel çevre ile olan etkileşiminin kavranması; mimari tasarım sürecinde insan, mekan ve bağlam araştırmalarının altyapısının oluşturulmasıdır. Ders kapsamında, mimari ve kentsel çevrenin algılanması ve okunması, mekânsal deneyim araştırmaları ile ilgili konular, farklı bina tipolojileri ve tasarım ilkelerine ilişkin örneklerle ele alınacak; mekan ve çevre analizine yönelik temel yaklaşımlar ve teknikler kentsel ve mimari çevre ölçeklerinde irdelenecektir.

( 0 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Kariyer Planlama

ORDE0106

Kariyer Planlama dersinin amacı, öğrencilerin kariyerlerini, kendi zeka, kişilik, bilgi, beceri, yetenek ve yetkinliklerine uygun olarak belirleyebilmeleri için yol göstermektir. Ders kapsamında, bu kavramlar hakkında farkındalık yaratılacak, öğrencilerin üniversite hayatları boyunca kariyerleri hakkında destek alabilecekleri Kariyer Merkezi ve faaliyetleri tanıtılacak, Yetenek Kapısı kullanımı ve nasıl yararlanılacağı gösterilecek ve farklı sektörlerde çalışma hayatı ile tanışma fırsatı sunulacaktır. Kariyer Planlaması dersi T.C.Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından hazırlanan yönerge doğrultusunda hazırlanmıştır.

( 0 + 0 + 0 )
0
1

AKTS

1

Kredi

0

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Doğa, Bilim, İnsan II

ORDE0202

Bu derste öğrenciler bilim ve doğa konusunda bir önceki dersin ana hedeflerini ve ilkelerini gözeterek öğrencilerin bilim ve doğa konusunda daha ileri bir düşünce ve görüş geliştirmelerini öngörmektedir. Ders doğanın temel yasalarını öğrencilere aktararak öğrencilere gündelik yaşantımızı örüntüleyen bilim ve teknolojinin nasıl geliştiğini açıklama amacını gütmektedir. Bilimsel bilgiyle farklı alanlardaki yöntemsel yapı ve yaklaşımlar arasındaki farklar ve benzerliklerin vurgulanması ve gösterilmesi dersin hedefleri arasındadır.

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Mimari Tasarım Stüdyosu I

MİMA2201

Mimari Tasarım Stüdyosu I dersi kapsamında; mekanla ilgili düşüncelerin karmaşık olmayan bir mimari problem kapsamında çözüme kavuşturulması, mimari olarak ifade edilmesi ve yapı teknolojisi ilgili bilgilerin temel düzeyde detaylandırılması hedeflenmektedir. Tasarım probleminin belirlenmesi, proje teması kapsamında üretilen kavramsal düşünceler üzerinden metaforlar üretilmesi, yapılı çevrenin fiziki ve sosyal katmanlarının irdelenmesi, veri toplama, çözümleme, birleştirme ve değerlendirme, proje yeri-konusu bağlamında mimari ihtiyaç programı araştırma-geliştirme, bir tasarım süreci bütünü içinde elde edilen verilerin mimari olarak değerlendirilmesi, yorumlanması ve belirlenen tasarım probleminin bir mekansal öneri ile çözüme kavuşturulması stüdyonun ana adımlarını oluşturmaktadır.

( 0 + 8 + 0 )
4
8

AKTS

8

Kredi

4

Saatler

(0 + 8 + 0 )

Yapı Malzemeleri

MİMA2217

Yapı malzemeleri dersi ile yapı malzemelerinin temel özelliklerini, üretim şekillerini ve mimaride kullanım yerlerini tanıtmak amaçlanmaktadır. Bu derste yapının tasarım ve malzeme ile ilişkisi kurulur. Yapı içerisinde konfor koşulları için gerekli olan yalıtım malzemeleri incelenir. Öğrencilerin yapı bileşen ve elemanlarını oluşturan farklı malzemeleri ve özelliklerini inceleyerek çeşitli katmanlar arasındaki ilişkiyi öğrenmeleri hedeflenmektedir.

( 0 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Yapı Teknolojileri I

MİMA2219

Ders kapsamında yapı, yapım ve taşıyıcı sistemler ile ilgili genel kavramlar ve temel prensipler açıklanmaktadır. Yapıların sınıflandırmaları, yapı yükleri ve yük aktarımı, yapı elemanlarının birbirleriyle kurdukları ilişki, malzeme boyutları gibi özellikler detaylandırılmaktadır. Ülkemizde yaygın olarak kullanılan geleneksel yapım sistemlerinin yapısal özellikleri, strüktür, malzeme ve bileşenleri üzerinden anlatılmaktadır. Yapı bileşen ve elemanların tanımlanan ölçüt ve sınırlara göre, tasarım ve analizinin iki boyutlu teknik çizimler ve üç boyutlu modeller ile anlatılması amaçlanmaktadır.

( 0 + 0 + 0 )
3
4

AKTS

4

Kredi

3

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Creative Thinking and Problem Solving

ORDE0107

Bu derste, bir problem kurgulama ve çözüm üretmenin disiplinler arası bir yaklaşımla ele alınması yönünde öğrencilere bir yetişim kazandırılması amaçlanmaktadır. Güncel karmaşık sorunların tasarım odaklı düşünce yaklaşımıyla doğru tanımlanması ve çözüm yöntemlerinin kuramsal olarak işlenmesiyle birlikte, saptanan problem ve gereksinimler doğrultusunda projelerin uygulandığı takım çalışmaları yoluyla yenilikçi bir fikri tasarlamanın temelini oluşturduğu bu derste, öğrencilerin iş birliği içinde günümüzün karmaşık sorunlarına yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretmeleri beklenmektedir.

( 2 + 0 + 0 )
2
3

AKTS

3

Kredi

2

Saatler

(2 + 0 + 0 )

Büyük Eserler (Major Works)

ORDE0108

Bu ders edebiyat, sinema, sanat, mimarlık, mühendislik, matematik, felsefe, siyaset, ekonomi ve benzerleri gibi alanlardaki önemli eserlerin akademik çalışmasında temel derstir. Ders, öğrencilerin dönem boyunca bu derste sunulan başlıca eserlerle tanışmalarına ve farklı alanlardaki bu önemli eserlerle kendi görüş, bakış açısı ve zevklerini geliştirmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Öğrencilerin dönem sonunda bu farklı alanlarda ve önemli çalışmaları hakkında bağımsız, analitik ve eleştirel düşünmeyi geliştirecek akademik araçlarla donatılması beklenmektedir.

( 2 + 0 + 0 )
2
3

AKTS

3

Kredi

2

Saatler

(2 + 0 + 0 )

Toplum, Bilim ve İnsan

ORDE0401

Toplum, Bilim ve İnsan dersinin başlıca amacı, öğrencileri insan ve toplum arasındaki ilişki hakkında kapsamlı, disiplinlerarası, analitik ve eleştirel bir anlayış geliştirmek üzere özendirmek ve yönlendirmektir. Öğrencilere bireyler ve sosyal dünyaları hakkındaki belli başlı bazı kavramları, yaklaşımları ve konuları tanıtmayı hedefleyen dersi tamamlayan öğrencilerin ,sosyal bilimlerin diğer disiplinler ile benzerliklerini ve farklılıklarını kavramaları, insanoğlunun bir canlı türü olarak evrimi ile ilgili eleştirel bir anlayış geliştirmeleri, insanların sosyal çevreleri ile ilişkilerinin farklı yönleri hakkında bilgi edinmeleri, insanların çeşitli gruplar, kurumlar ve sosyal yapılar ile bu ilişkileri neden ve nasıl geliştirdiğini açıklayabilmeleri hedeflenmektedir.

( 3 + 0 + 0 )
3
4

AKTS

4

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Etik, Hukuk, Toplum

ORDE0402

Bu dersin amacı: Ahlaklı bir hayat nasıl tanımlanır? İyi ve erdemli birey kimdir? “İyi” ve “kötü”, “doğru” ve “yanlış” arasındaki çizgiyi kim belirler? İyi yurttaş kimdir? Bir yurttaş olarak, kadın/erkek olarak, toplum üyesi olarak hayatlarımızı nasıl yaşamamız gerekir? Modern birey kimdir? Teknoloji, ahlaki yargılarımızı nasıl etkiler? Etik, hukuk, ahlak ve kültürel alanları ilgilendiren bu tarz sorgulamaları günlük hayatımızda sıklıkla yapmaktayız. Bu ders, bu tür soruları tartışmak amacıyla birey ve yurttaş olmanın anlamlarına değinmekte; toplumsal hayatın düzenleyici bileşenlerini ahlak, hukuk, etik ve normlar ile ilişkilendirerek tartışmakta; birey ve iktidar arasındaki ilişkiyi devlet, toplumsal cinsiyet, aile, din ve gözetim gibi konular üzerinden ele almaktadır. Ayrıca, modernleşme kavramını merkeze alarak, değer yargılarının “evrensel” boyuttaki inşasını Doğu ve Batı kültürleri arasındaki iktidar ilişkileri bağlamında sorgulamaktadır.

( 2 + 0 + 0 )
2
3

AKTS

3

Kredi

2

Saatler

(2 + 0 + 0 )

Mimari Tasarım Stüdyosu II

MİMA2202

Stüdyoda, mimari tasarım düşüncesinin geliştirilmesine yönelik olarak çevresel analizlerle mevcut doğal/fiziksel dokunun okunması, karmaşık olmayan bir mimari programın geliştirilmesi ve yorumlanması ve kavramsal tasarım çalışmalarının gerçekleştirilmesine odaklanılır. Biçimsel, işlevsel ve yapısal açıdan gereksinimleri karşılayan bir projenin mekânsal ve çevresel faktörler göz önünde bulundurularak tasarlanması; mimari düşüncenin, program, mekân organizasyonu, bağlama ilişkin veriler, biçimsel kurgu ve tektonik özelliklerle bütünleştirilmesi; strüktür, malzeme ve teknoloji konularının tasarım süreci ile ilişkilendirilmesi; projeye özgü temsil araçlarına ilişkin araştırmaların yapılması dersin ana eksenlerini oluşturur.

( 0 + 8 + 0 )
4
8

AKTS

8

Kredi

4

Saatler

(0 + 8 + 0 )

Mimari Tasarımda Düşünsel Yaklaşımlar

MİMA2216

Bu ders kapsamında, mimarlığı ve mimari düşünceyi ilgilendiren farklı kuramsal yaklaşımların anlaşılmasını sağlamak; mimarlığın disiplinler arası özellikleri, ve doğa, kültür, bilim ve sanat ile ilişkilerinin kuram ve uygulama bütünlüğü içerisinde tartışılması; mimari tasarım alanı ile ilgili çeşitli boyutların, temel kavramlar, metinler, yapıtlar, kişiler çerçevesinde bütünlük içerisinde irdelenmesi; mimarlıkta eleştirel düşünceyi besleyen çağdaş mimarlık, felsefe ve kültür kuramları hakkında farkındalık yaratılması hedeflenir.

( 0 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Mimarlık Tarihi ve Kuramı I

MİMA2218

Mimarlık Tarihi ve Kuramı I, öğrenciye en erken yapılı çevreden Rönesans dönemine kadar mimarlık düşüncesi ve pratiğinin gelişimi ile ilgili temel bilgiyi kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders kapsamında; seçilmiş örnekler planlama, fonksiyon, strüktür, teknik, sosyal bağlam ve anlamları üzerinden analiz edilerek mimarlığın ve fiziksel çevrenin dünyadaki dönüşümüyle ilgili tartışmalar yürütülür. Ders, tüm kültürleri ve toplumları dikkate alarak dünya mimarlık tarihine genel bir bakış sunar.

( 0 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Statik ve Mukavemet

MİMA2220

Kuvvet vektörü. Bir kuvvetin momenti. Düzlemde rijid bir cismin dengesi. Yapı analizi; statikçe belirlisistemler. Kafes sistemler ve çerçeveler. Kütle merkezi. Atalet momenti. İç Kuvvetler. Moment vekesme kuvveti diyagramları. Gerilme ve şekil değiştirme. Malzemenin mekanik özellikleri. Eksenelkuvvet, burulma, eğilme, kesmeli eğilme. Bileşik yükler. Kolonların burkulması.

( 0 + 0 + 0 )
3
4

AKTS

4

Kredi

3

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Yapı Teknolojileri II

MİMA2222

Ders kapsamında, yapım sistemlerinin özellikleri, strüktür, malzeme ve yapı bileşenleri açıklanır ve karmaşık yapı sistemleri, güncel malzeme ve strüktür uygulamaları tanıtılır. Betonarme sistemler özelinde uygulamaya dönük birbirini tamamlayan yapı bölümleri ve elemanları detaylandırılır. Öğrencilerin teorik olarak öğrendikleri bilgileri tasarım yaparken kullanabilmesinin sağlanması ve uygulama çizimlerinin üretilmesi hedeflenir. Strüktüre bağlı olarak mekân tasarımı yapılması; yapı alt sistemi içinde yer alan işlevsel yapı elemanları incelenerek

( 0 + 0 + 0 )
3
4

AKTS

4

Kredi

3

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Bilgisayar Destekli Mimari Tasarım I

MİMA2224

Dersin amacı, öğrencilerin, güncel bilgisayar yazılımlarının temel tekniklerini kavramalarının sağlanmasıdır. Öğrencilerin, çeşitli programları kullanarak geliştirdikleri tasarımları görselleştirebilme ve bu görselleri birer anlatım, aktarım aracı haline getirebilme yetilerini kazanmaları hedeflenmektedir. Bir tasarım görselleştirme aracı olarak bilgisayar kullanmanın ilkeleri, programların ara yüzleri, fiziksel çıktı işleri, veri transfer imkanları üzerinde durulur. Dönem boyunca iki ve üç boyutlu çizimler yapılır, çizim yöntem ve teknikleri öğretilir.

( 0 + 0 + 0 )
2
2

AKTS

2

Kredi

2

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Endüstri Stajı I

MİMA2900

Kuramsal ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerilerin gerçek tasarım, yapım, yönetim veüretim süreçlerinde pekiştirilmesi. (Büro Stajı)

( 0 + 0 + 0 )
0
2

AKTS

2

Kredi

0

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Mimari Tasarım Stüdyosu III

MİMA3301

Mimari Tasarım Stüdyosu III dersinde mimari tasarım yapı ölçeğinin yanı sıra aynı zamanda kentsel bağlamda bir müdahale olarak ele alınır. Mimarlığın sosyal ve kültürel katmanları; tarihi-oluşmuş bir çevrede kamusal bir bütünün parçası olarak kentle bütünleşen boyutları ve bu bağlamda geliştirilen tasarım düşüncelerinin işlev, eylem, program, mekansal kullanım ve deneyim olanaklarına ve açıkkapalı alan ilişkilerine odaklanılarak mimari bir çözüme kavuşturulması stüdyonun ana amaçlarını oluşturmaktadır. Stüdyo dersi kapsamında, kamusal kullanıma yönelik orta ölçekli mimari tasarım projeleri üzerinde çalışılır.

( 0 + 8 + 0 )
4
8

AKTS

8

Kredi

4

Saatler

(0 + 8 + 0 )

Kentsel Planlama ve Tasarım

MİMA3313

Kentsel Planlama ve Tasarım Dersi kapsamında; mimarlık öğrencilerine kentsel ölçek, kentsel planlama ve kentsel tasarım süreçleri ile mimari ölçek ve mimari tasarım süreçleri arasındaki ilişkilerin anlatılması amaçlanmaktadır. Derse bağlı uygulama çalışmasında da, değişik özellikler taşıyan kentsel alanlarda kentsel mekân öğelerini inceleme ve kentsel doku analizleri yapma, kentsel problemleri tanımlama, öncelikleri belirleme, senteze ulaşma, seçenekli düşünme ve tasarım önerileri geliştirme becerilerinin kazandırılması hedeflenmektedir. Kentsel Planlama ve Tasarım Dersinde, kent, kent planlama ve kentsel tasarım tanımları, kentlerin tarihsel gelişimi, plan türleri ve ölçekleri, kentsel planlama ve tasarım süreci, kentlerdeki farklı aktivite alanlarının tanımlanması, yerleşmelerde nüfus, alan, yoğunluk ilişkilerinin belirlenmesi, kentsel mekân oluşumunun ve kent dokusunun irdelenmesi, yaya-taşıt ulaşım sistemleri konularına yer verilecek, kentsel planlama, kentsel tasarım ve mimarlık ölçeğindeki çalışmalar arasındaki ilişkiler açıklanarak bu çalışmalarda mimarın rolü tanımlanacaktır. Uygulama çalışmasında da mevcut kentsel çevrelerden seçilen örnek alanlarda alan analizleri ile potansiyeller, kısıtlar, sorunlar, olanaklar çerçevesinde irdelemeler yapılacak ve tasarım seçenekleri geliştirilecektir.

( 0 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Betonarme Yapılar

MİMA3317

Betonarmenin malzeme olarak tanıtılması. Hesaplamada kullanılan hipotez ve yönetmelikler. Taşımagücü yönteminin özellikleri. Taşıma gücüne göre bileşik eğilme. Basit eğilme (dikdörtgen ve tablalıkesitler). Kolonlar. Karşılıklı etki diyagramı. Kesme kuvveti ve burulma etkisinde betonarme kesitler.Temeller. Betonarme taşıyıcı sistemlerin tanıtılması ve oluşturulması kuralları. Betonarme iskeletyapılar. Özellikleri olan betonarme yapılar. Yüksek yapılar. Büyük açıklıkların örtülmesi. Betonarmebir yapının taşıyıcı sistemi üzerinde çözümlerin geliştirilmesi.

( 0 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Mimari Tasarımda Erişilebilirlik

MİMA3319

Bu derste evrensel tasarım yaklaşımının gelişimi incelenmekte; erişilebilirlik, kapsayıcı tasarım, herkes için tasarım, evrensel tasarım kavramları ve ilkeleri tartışılmaktadır. Farklı kapasite, yaş, ölçü, vb özelliklerdeki bireylerin yapılı çevrenin farklı ölçeklerdeki tasarım ürünlerini kullanma hakları, eşitlik, adalet, ayrımcılık ve insan hakları değerleri doğrultusunda incelenmektedir. Yapılı çevrede fiziksel ve sosyal engelleri ortadan kaldıran ve herkes için erişilebilirlik sağlayan tasarım çözümleri çeşitli bina tipolojileri üzerinden analiz edilmektedir.

( 0 + 0 + 0 )
2
2

AKTS

2

Kredi

2

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Fiziksel Çevre Kontrolü

MİMA3321

Ders kapsamında, mekandaki fiziksel koşulların iyileştirilmesi ve fiziki ortamın bileşenlerinin denetlenmesi için güneş ışınımları ve enerjisinin kullanımı, ısı ve nem denetimi, yapı akustiği, gürültü denetimi, mimari aydınlatma konularında temel bilgiler verilmektedir. Verimli enerji kullanımı için doğal çevre verilerinin değerlendirilerek yapıda optimum konfor koşullarının sağlanması için alınabilecek tasarım kararları üzerinde durulmaktadır.

( 0 + 0 + 0 )
3
4

AKTS

4

Kredi

3

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Mimarlık Tarihi ve Kuramı II

MİMA3323

Mimarlık Tarihi ve Kuramı II dersi ile mimarlık pratiğinin ve düşüncesinin yaşadığı dönüşümlerin genel bir çözümlemesinin yapılması; değişen tasarım sorunları, kültürel değerler ve yaşam biçimlerinin tasarım süreci ve ürünleri üzerindeki etkilerinin irdelenmesi; bu doğrultuda, mimarlık bilgisinin tarihsel ve toplumsal bir pratik olarak kavranması; mimarlık alanındaki güncel gelişmeleri eleştirel okuma bilincinin kazandırılması amaçlanmaktadır. Dersin içeriği, Rönesans'tan başlayarak 20. yüzyıl sonuna dek mimarlık, kent planlama ve tasarımın değişimini kapsamaktadır.

( 0 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Mimari Tasarım Stüdyosu IV

MİMA3302

Mimari Tasarım Stüdyosu IV dersinde kentsel çevrenin kültürel miras, sürdürülebilirlik, afetler, teknolojik değişim, vb. özellikleriyle çok yönlü analizi; çok işlevli bir mimari programın araştırılması; eleştirel, deneysel, yenilikçi bir tasarım düşüncesinin geliştirilmesi hedeflenir. Özgün mimari düşüncenin detaylandırılması, mekan organizasyonu araştırmaları, gelişmiş yapısal sistem ve yapı teknolojilerinin güncel mimarlık uygulamaları ekseninde eleştirel olarak değerlendirilmesi; ve tasarım düşüncesinin görsel, yazılı ve sözlü iletişimi ve temsiline yönelik tekniklerin geliştirilmesi dersin ana eksenlerini oluşturur.

( 0 + 8 + 0 )
4
8

AKTS

8

Kredi

4

Saatler

(0 + 8 + 0 )

Koruma Kuramları

MİMA3310

Ders kapsamında öğrencilerin, tarihi çevre, tarihsel yapı ve kültürel varlık kavramlarını kazanması, korumanın amaç ve gereklerini kavraması ve bu doğrultuda, tarihsel süreklilik içinde tarihi yapılarda işlev değişiklikleri konularında bilinçlenmesi hedeflenmektedir. Koruma ve restorasyon ile ilgili kavramların tanımı, restorasyon tekniklerinin anlatılması, yurtiçi ve yurtdışı uygulama örneklerinin incelenmesi, konu ile ilişkili yasa ve yönetmeliklerin anlatılması ve bu konudaki çağdaş yaklaşımların kavranması dersin içeriğini oluşturmaktadır. Ders programı içerisindeki alan çalışması ve grup seminerleri ile ders içeriğinin pekiştirilmesi amaçlanmaktadır.

( 0 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Çağdaş Mimarlık

MİMA3312

Dersin amacı, mimarlık üretimini etkileyen temel kuramsal, kültürel, teknolojik ve toplumsal bağlamları dikkate alarak, 20. ve 21. yüzyılda mimarlık düşüncesindeki önemli değişimlerle ilgili eleştirel bakış açısı kazandırmaktır. Bu ders, çağdaş mimarlığın günümüz söylem ve pratiklerini şekillendiren 20. ve 21. yüzyılın temel olgu ve eğilimlerine, dönemin öne çıkan mimarlarına, bu mimarların fikirlerine, tasarım yaklaşımlarına ve çalışmalarına odaklanır. Bununla birlikte ders kapsamında, mimarlık ve tasarım teorileri ve söylemlerindeki değişimler; çeşitli bakış açıları, paradigmalar ve örnekler incelenir. Mimarlık, tasarım ve kentlerin değişim ve dönüşümünde etkili toplumsal, ekonomik, kültürel ve politik süreçler ele alınır.

( 0 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Yapım Yönetimi ve Ekonomisi

MİMA3314

Proje yönetimi planlama, maliyet yönetimi, zaman yönetimi, kalite yönetimi, sözleşme yönetimi,güvenlik yönetimi ve proje yönetimi ekibinin sorumlulukları ve yapısı. Proje kontrollerini uygulayarak,görev ve sorumlulukları tanımlayarak, iletişim protokolleri geliştirerek, anlaşmazlık ve iddialara yolaçabilecek proje tasarım ve inşa bileşenlerini tanımlayarak düzenleme ve liderlik etmek.

( 0 + 0 + 0 )
2
3

AKTS

3

Kredi

2

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Çağdaş Strüktür Sistemleri

MİMA3316

Ders kapsamında, yük taşıma, strüktürel ögelerin ve yapı elemanlarının davranışları anlatılır. Çağdaş yapım sistemleri, yapı kabuğu ve taşıyıcı sisteme ilişkin çözümler örnekler üzerinden incelenir. Strüktürel sistem çeşitliliği, form aktif, vektör aktif, kesit aktif ve yüzey aktif sistem kategorilerinde incelenir. Öğrencilerin, farklı strüktür sistemlerinin davranışlarını kavramaları, verilen strüktür sistemini özellikleri ve örnekleri üzerinden sunmaları, yapının strüktürel kurgusunu belirlenen tasarım konseptine göre çözümleyebilmeleri hedeflenmektedir.

( 0 + 0 + 0 )
3
4

AKTS

4

Kredi

3

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Çevre ve İmar Hukuku

MİMA3318

Çevre ve İmar Hukuku Dersinde; mimarlık öğrencilerine, kentsel planlama, tasarım, çevre ve imar konuları ile ilgili yasal süreçlerin ve mevzuatın tanıtılması amaçlanmaktadır. Çevre ve İmar Hukuku Dersi içeriğinde, Türk hukuk sistemi içinde çevre ve imar hukukunun yeri, kapsamı, çevre hukukunun temel özellikleri ve ilkeleri, Türk çevre mevzuatı, çevre konusunda Türkiye’nin taraf olduğu uluslararası anlaşmalar, çevre etki değerlendirmesi, imar hukukunun uygulama alanı, imar hukuku mevzuatı, planlama kademelenmesi ana plan türleri, özel amaçlı planlar, koruma amaçlı planlama, doğal ve kültürel alanların korunması, kentsel dönüşüm ve yenileme alanları uygulamaları, yasal çerçevesi, turizm planlaması, arsa ve arazi düzenlemesi, parselasyon kavramı, yapı ruhsatı, ruhsatsız yapı, yapı kullanma izni, imar afları konularına yer verilecektir.

( 0 + 0 + 0 )
2
3

AKTS

3

Kredi

2

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Endüstri Stajı II

MİMA3900

Kuramsal ve uygulamalı derslerde edinilen bilgi ve becerilerin gerçek tasarım, yapım, yönetim veüretim süreçlerinde pekiştirilmesi. (Şantiye Stajı)

( 0 + 0 + 0 )
0
3

AKTS

3

Kredi

0

Saatler

(0 + 0 + 0 )

İş Sağlığı ve Güvenliği I

İSAG4411

İş sağlığı ve güvenliği tarihçesi. İş Kanunu. İş sağlığı ve güvenliği kanunu.Ulusal ve uluslararası sözleşmeler.İş kazaları. Meslek hastalıkları. Tehlike ve risk kavramına giriş

( 2 + 0 + 0 )
0
2

AKTS

2

Kredi

0

Saatler

(2 + 0 + 0 )

Mimari Tasarım Stüdyosu V

MİMA4401

Mimari Tasarım Stüdyosu IV dersinde yapılı çevrenin oluşmasını etkileyen mimari tasarım kuram ve pratiklerini bütünleştiren, farklı ölçek ve niteliklerde, çok boyutlu kentsel müdahale ve mekânsal dönüşüm senaryoları geliştirilir. Karma işlevli ve büyük ölçekli mimari tasarım problemlerinin, tasarım sürecinde eleştirel bir bakışla ele alınarak çözüme kavuşturulması; kamusal-yarı kamusal- özel alan ilişkilerini ele alınması; yapı teknolojisi ile ilgili ileri düzey bilgilerin tasarım sürecinin bütününde uygulanması ve yenilikçi, yaratıcı ve kişisel mimari çözümler üretilmesi stüdyonun ana amaçlarını oluşturmaktadır.

( 0 + 8 + 0 )
4
8

AKTS

8

Kredi

4

Saatler

(0 + 8 + 0 )

Uygulama Projesi

MİMA4417

Avan proje niteliğindeki ileri düzey bir bina tasarımının; taşıyıcı sistem, yapı elemanları, yapım tekniği ve çevre kontrolü sistemlerinin tasarımlarının yapılması, gerekli uygulama detaylarının üretilmesi ve bir uygulama projesi haline getirilmesi dersin içeriğini oluşturmaktadır. Dersin amacı; mimari tasarım ve yapı teknolojisi arasındaki koordinasyonun geçerli yönetmeliklere ve yapı mevzuatına uygun olarak sağlanmasıdır.

( 0 + 0 + 0 )
3
6

AKTS

6

Kredi

3

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Alan Seçmeli-I

MİMA-AS-I

Alan Seçmeli

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Genel Seçmeli-I

MİMA-GS-I

Genel Seçmeli

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Genel Seçmeli-II

MİMA-GS-II

Genel Seçmeli

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

İş Sağlığı ve Güvenliği II

İSAG4412

Tehlike ve risk kavramı. Kimyasal risk etmenleri. Fiziksel risk etmenleri.Biyolojik risk etmenleri. Psikolojik risk etmenleri. Ergonomik risk etmenleri. Risk analizleri ve çeşitleri. Endüstriyel uygulamalar

( 2 + 0 + 0 )
0
2

AKTS

2

Kredi

0

Saatler

(2 + 0 + 0 )

Bitirme Projesi

MİMA4900

Bitirme Projesi’nde, mimarlık eğitimi süresince edinilen bilgi ve becerilerin ışığında, yerel ve küresel, ekolojik, toplumsal, teknolojik ve kültürel veriler dikkate alınarak karmaşık ve çok işlevli bir mimari programın çözümlenmesi; üst düzeyde yaratıcı ve eleştirel düşünceye dayanan özgün bir mimari ve kentsel tasarım önerisinin geliştirilmesi; mimarinin yapısal sistem, malzeme, vb gibi farklı bileşenleriyle bütünlük içinde kurgulanması; toplumsal ve mesleki farkındalık ve etik değerler çerçevesinde, yapılı ve doğal çevrenin analizi ve yorumlanması; tasarım düşüncesinin estetik niteliklerin yanı sıra, sürdürülebilir, kullanım açısından güvenlik ve erişilebilirlik boyutlarının duyarlılıkla ele alınması ve özgün bir temsil dili geliştirilerek sunulması hedeflenmektedir.

( 0 + 8 + 0 )
4
12

AKTS

12

Kredi

4

Saatler

(0 + 8 + 0 )

Alan Seçmeli-II

MİMA-AS-II

Alan Seçmeli

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Alan Seçmeli-III

MİMA-AS-III

Alan Seçmeli

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Alan Seçmeli-IV

MİMA-AS-IV

Alan Seçmeli

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Akademik İngilizce 1

ENGL1101

Veri betimleme. Metin çözümleme. Sadeleştirilmiş araştırma metinlerinin ve veri grafiklerinin özeti ve kendi sözcükleriyle ifade edilmesi. IMRAD Özeti. Bilgiye dayalı görüş ifade etmek için eleştirel düşünce ve mantıksal tartışma becerileri. Akademik bir ortamdaki izleyenlere bilgi sunumu.

( 4 + 0 + 0 )
3
4

AKTS

4

Kredi

3

Saatler

(4 + 0 + 0 )

Akademik İngilizce 2

ENGL1102

Eleştirel düşünme ve mantıksal tartışma. Akademik araştırma. Anotasyon, kaynak gösterme, alıntılama. Argümanları, çıkarımı ve mantıksal bütünlüğü tanımlamak. Münazara. Değerlendirme özeti. Mülakat.

( 4 + 0 + 0 )
3
4

AKTS

4

Kredi

3

Saatler

(4 + 0 + 0 )

Building Materials

ARCH2217

Yapı-malzeme-tasarım ilişkileri. Yapı malzemelerinin temel özellikleri. Bağlayıcı malzemeler,agregalar, beton, yapı taşları, seramik, cam, ahşap, plastik, metal, alçı, asbestli çimento, zift, kerpiç,boyalar ve koruyucular. İşlevsel yapı malzemeleri, ısı tutucu-yutucu malzeme. Su ve buhar yalıtımmalzemeleri. Duvarlar ve kaplamaları, döşeme ve altlık malzemeleri, tavan kaplamaları. Çatı örtümalzemeleri.

( 0 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Yaratıcı Düşünme ve Problem Çözme (Creative Thinking and Problem Solving)

CORE0107

Bu derste, bir problem kurgulama ve çözüm üretmenin disiplinler arası bir yaklaşımla ele alınması yönünde öğrencilere bir yetişim kazandırılması amaçlanmaktadır. Güncel karmaşık sorunların tasarım odaklı düşünce yaklaşımıyla doğru tanımlanması ve çözüm yöntemlerinin kuramsal olarak işlenmesiyle birlikte, saptanan problem ve gereksinimler doğrultusunda projelerin uygulandığı takım çalışmaları yoluyla yenilikçi bir fikri tasarlamanın temelini oluşturduğu bu derste, öğrencilerin iş birliği içinde günümüzün karmaşık sorunlarına yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretmeleri beklenmektedir.

( 2 + 0 + 0 )
2
3

AKTS

3

Kredi

2

Saatler

(2 + 0 + 0 )

BÜYÜK ESERLER

CORE0108

Bu ders edebiyat, sinema, sanat, mimarlık, mühendislik, matematik, felsefe, siyaset, ekonomi ve benzerleri gibi alanlardaki önemli eserlerin akademik çalışmasında temel derstir. Ders, öğrencilerin dönem boyunca bu derste sunulan başlıca eserlerle tanışmalarına ve farklı alanlardaki bu önemli eserlerle kendi görüş, bakış açısı ve zevklerini geliştirmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Öğrencilerin dönem sonunda bu farklı alanlarda ve önemli çalışmaları hakkında bağımsız, analitik ve eleştirel düşünmeyi geliştirecek akademik araçlarla donatılması beklenmektedir.

( 2 + 0 + 0 )
2
3

AKTS

3

Kredi

2

Saatler

(2 + 0 + 0 )