Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I
CORE0101
İki dönemden oluşan Modern Türkiye Tarihi dersi, bugünün Türkiye’sinin oluşumunda rol oynayan siyasal, ekonomik, toplumsal ve kültürel süreçlere ışık tutmayı amaçlamaktadır. Dersin ikinci döneminde, öncelikle Millî Mücadele, Osmanlı İmparatorluğu’ndan Türkiye Cumhuriyeti’ne geçiş süreci ve bu sürece eşlik eden inkılaplar kapsamlı bir şekilde tartışılmaktadır. Daha sonra inkılapların yarattığı toplumsal, ekonomik ve siyasal sonuçlar, Cumhuriyet’in kurumsallaşması ve çok partili sistemin temel dinamikleri ele alınmaktadır. Bir yandan demokrasinin gelişimi diğer yandan da demokratikleşme sürecini sekteye uğratan ekonomik çalkantılar, siyasal istikrarsızlıklar ve askeri müdahaleler incelenmektedir. Cumhuriyet tarihinde ortaya çıkan göç ve kentleşme olguları, toplumsal hareketler ve kültürel değişim bu dönem tartışılan önemli konular arasında yer almaktadır.
AKTS
2Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 0 )Türkçe I
CORE0103
Osmanlı döneminden başlayarak Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşuna kadar olan süreçte modernleşme hareketleri. Edebiyatımıza yansıması. Seçilmiş düşünce metinleri ve kurmaca metinler ile incelenmesi.
AKTS
2Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 0 )Oryantasyon
CORE0105
Oryantasyon dersi öğrencilere üniversite hayatına uyum sürecinde ihtiyaç duyacakları akademik ve sosyal yetkinlikleri kazandırmayı hedeflemektedir. Dersi tamamlayan öğrencilerin iletişim, sosyal, profesyonel ve etik sorumluluklar gibi ilerleyen dönemlerde ve profesyonel hayatta faydalı olacak kazanımları edinmelerinin yanında, 21. Yüzyıl yetkinlikleri olarak tanımlanan yetkinlikler hakkında farkındalık kazanmaları amaçlanmaktadır. Ders, birinci sınıf bahar döneminde okutulması planlanan Kariyer Planlama dersi için giriş dersi niteliği de taşımaktadır.
AKTS
1Kredi
0Saatler
(0 + 0 + 0 )Doğa, Bilim, İnsan I
CORE0201
Dersin amacı öğrencilere bilimsel düşüncenin ip uçlarını vermek, bu düşünce sisteminin gelişimini hazırlayan temel olguları belirlemek, onları fizik, kimya, biyoloji biliminin temel zihinsel ve yöntemsel uygulamalarıyla karşılaştırmaktır. Öğrencilerin bilimsel düşünce ve uygulamaların temel kuramsal ve yöntemsel yapılarını öğrenerek daha ileri düzeydeki bilimsel çalışmalara dönük bir formasyon kazanması dersin hedeflediği amaçlar arasındadır. Öğrencilerin problem çözme yetilerini geliştirmesi dersin bir diğer temel özelliğidir.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Toplum, Bilim ve İnsan
CORE0401
Toplum, Bilim ve İnsan dersinin başlıca amacı, öğrencileri insan ve toplum arasındaki ilişki hakkında kapsamlı, disiplinlerarası, analitik ve eleştirel bir anlayış geliştirmek üzere özendirmek ve yönlendirmektir. Öğrencilere bireyler ve sosyal dünyaları hakkındaki belli başlı bazı kavramları, yaklaşımları ve konuları tanıtmayı hedefleyen dersi tamamlayan öğrencilerin ,sosyal bilimlerin diğer disiplinler ile benzerliklerini ve farklılıklarını kavramaları, insanoğlunun bir canlı türü olarak evrimi ile ilgili eleştirel bir anlayış geliştirmeleri, insanların sosyal çevreleri ile ilişkilerinin farklı yönleri hakkında bilgi edinmeleri, insanların çeşitli gruplar, kurumlar ve sosyal yapılar ile bu ilişkileri neden ve nasıl geliştirdiğini açıklayabilmeleri hedeflenmektedir.
AKTS
4Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Akademik İngilizce 1
ENGL1101
Veri betimleme. Metin çözümleme. Sadeleştirilmiş araştırma metinlerinin ve veri grafiklerinin özeti ve kendi sözcükleriyle ifade edilmesi. IMRAD Özeti. Bilgiye dayalı görüş ifade etmek için eleştirel düşünce ve mantıksal tartışma becerileri. Akademik bir ortamdaki izleyenlere bilgi sunumu.
AKTS
4Kredi
3Saatler
(4 + 0 + 0 )Bilgisayar Okur-Yazarlığı
ITEC1001
Enformasyon teknolojilerinde temel kuramın ve terminolojinin tanıtımı. Microsoft Word gibi bir kelime işlemcide gereken dil değiştirme, karakter ekleme, stilleri kullanma, paragraf formatlama gibi temel beceriler. Microsoft Excel gibi bir iş çizelgesinde temel beceriler. Bu çizelgelerde matematiksel formüllerin kullanımı ve hesaplamalar ile grafikler oluşturulması.
AKTS
1Kredi
0Saatler
(0 + 0 + 0 )Diferansiyel ve İntegral Hesap I
MATH1111
1. Tek değişkenli fonksiyonlarda limit, süreklilik, türev ve integral kavramlarını öğretmek; 2. Türev ve integral kavramlarını problem çözmede kullanma becerisi kazandırmak; 3. Matematik bilgisini, uygulamalı bilimler ve mühendislik problemlerinin çözümünde kullanmayı öğretmek.
AKTS
5Kredi
4Saatler
(4 + 0 + 1 )Fizik - Mekanik
PHYS1111
Bu, cisimlerin mekaniği üzerine, diferansiyel ve integral hesap temelli, giriş seviyesinde bir fizik dersidir. Bu ders sonunda öğrenciler; 1. mekaniğin temel fizik yasalarını kavramalıdırlar. 2. mekaniğin temel fizik yasalarını gerçek problemleri çözmek için kullanabilmelidirler. 3. fiziğin onları çevreleyen dünya ile nasıl doğrudan ilişkili olduğunun farkında olmalıdırlar.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Fizik - Mekanik Laboratuvarı
PHYS1113
Fizik - Mekanik Laboratuvarı, FİZK1111 dersine eşlik eden bir laboratuvar dersidir. Bu ders sonunda öğrenciler; • mekaniğin fiziksel yasalarının deneysel olarak nasıl test edilebileceğini planlayabilmelidirler. • mekaniğin temel fizik yasalarının çeşitli gerçek problemlere nasıl uygulanabileceğini kavramalıdırlar. • deneysel çalışmaların sonuçlarını rapor halinde sunmada yetkinlik kazanmalıdırlar. • fiziğin onları çevreleyen dünya ile nasıl doğrudan ilişkili olduğunun farkında olmalıdırlar.
AKTS
1Kredi
1Saatler
(0 + 2 + 0 )Programlamaya Giriş
COMP1103
Bilgisayara giriş, bilgisayar programları ve Matlab diline, tanımlayıcılar, değişkenler, atama ifadeleri, veri türleri, seçimler, döngüler, yöntemler.
AKTS
5Kredi
4Saatler
(3 + 2 + 0 )Türkiye Cumhuriyeti Tarihi II
CORE0102
İki dönemden oluşan Modern Türkiye Tarihi dersi, bugünün Türkiye’sinin oluşumunda rol oynayan siyasal, ekonomik, toplumsal ve kültürel süreçlere ışık tutmayı amaçlamaktadır. Dersin ikinci döneminde, öncelikle Millî Mücadele, Osmanlı İmparatorluğu’ndan Türkiye Cumhuriyeti’ne geçiş süreci ve bu sürece eşlik eden inkılaplar kapsamlı bir şekilde tartışılmaktadır. Daha sonra inkılapların yarattığı toplumsal, ekonomik ve siyasal sonuçlar, Cumhuriyet’in kurumsallaşması ve çok partili sistemin temel dinamikleri ele alınmaktadır. Bir yandan demokrasinin gelişimi diğer yandan da demokratikleşme sürecini sekteye uğratan ekonomik çalkantılar, siyasal istikrarsızlıklar ve askeri müdahaleler incelenmektedir. Cumhuriyet tarihinde ortaya çıkan göç ve kentleşme olguları, toplumsal hareketler ve kültürel değişim bu dönem tartışılan önemli konular arasında yer almaktadır.
AKTS
2Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 2 )Türkçe II
CORE0104
Osmanlı İmparatorluğu’nun son günleri ile ülkemizin işgal yıllarından başlayarak Milli Mücadele yılları, Bağımsızlık Savaşımızın kazanılması, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşundan günümüze kadar olan süreçte modernleşme hareketleri. Edebiyatımıza yansıması. Seçilmiş düşünce metinleri ve kurmaca metinler ile incelenmesi.
AKTS
2Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 0 )Kariyer Planlama
CORE0106
Kariyer Planlama dersinin amacı, öğrencilerin kariyerlerini, kendi zeka, kişilik, bilgi, beceri, yetenek ve yetkinliklerine uygun olarak belirleyebilmeleri için yol göstermektir. Ders kapsamında, bu kavramlar hakkında farkındalık yaratılacak, öğrencilerin üniversite hayatları boyunca kariyerleri hakkında destek alabilecekleri Kariyer Merkezi ve faaliyetleri tanıtılacak, Yetenek Kapısı kullanımı ve nasıl yararlanılacağı gösterilecek ve farklı sektörlerde çalışma hayatı ile tanışma fırsatı sunulacaktır. Kariyer Planlaması dersi T.C.Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından hazırlanan yönerge doğrultusunda hazırlanmıştır.
AKTS
1Kredi
0Saatler
(0 + 0 + 0 )BÜYÜK ESERLER
CORE0108
Bu ders edebiyat, sinema, sanat, mimarlık, mühendislik, matematik, felsefe, siyaset, ekonomi ve benzerleri gibi alanlardaki önemli eserlerin akademik çalışmasında temel derstir. Ders, öğrencilerin dönem boyunca bu derste sunulan başlıca eserlerle tanışmalarına ve farklı alanlardaki bu önemli eserlerle kendi görüş, bakış açısı ve zevklerini geliştirmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Öğrencilerin dönem sonunda bu farklı alanlarda ve önemli çalışmaları hakkında bağımsız, analitik ve eleştirel düşünmeyi geliştirecek akademik araçlarla donatılması beklenmektedir.
AKTS
3Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 0 )Doğa, Bilim, İnsan II
CORE0202
Bu derste öğrenciler bilim ve doğa konusunda bir önceki dersin ana hedeflerini ve ilkelerini gözeterek öğrencilerin bilim ve doğa konusunda daha ileri bir düşünce ve görüş geliştirmelerini öngörmektedir. Ders doğanın temel yasalarını öğrencilere aktararak öğrencilere gündelik yaşantımızı örüntüleyen bilim ve teknolojinin nasıl geliştiğini açıklama amacını gütmektedir. Bilimsel bilgiyle farklı alanlardaki yöntemsel yapı ve yaklaşımlar arasındaki farklar ve benzerliklerin vurgulanması ve gösterilmesi dersin hedefleri arasındadır.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Sanat, Toplum, İnsan
CORE0501
Bu ders, çeşitli tarihsel dönemlerden sanat eserlerinin, nesnelerinin ve işlerinin incelenmesi yoluyla sanatın anlamı, dönüşümü ve işlevini öğrenciye aktarmayı ve sanat tarihine kısa bir giriş yapmayı amaçlamaktadır. Resim, heykel, mimarlık, tasarım, baskı, fotoğraf, enstalasyon, performans, reklamlar ve hareketli görüntü gibi çok çeşitli medya ve mecra aracılığıyla görsel kültürün nesneleri ve pratiklerini tartışmaya açarak, ders öğrencilere sanatsal üretimin sosyal kültürel ve tarihsel koşullarına dair kapsamlı, disiplinlerarası ve yaratıcı bir bakış açısı kazandıracaktır.
AKTS
3Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 0 )Akademik İngilizce 2
ENGL1102
Eleştirel düşünme ve mantıksal tartışma. Akademik araştırma. Anotasyon, kaynak gösterme, alıntılama. Argümanları, çıkarımı ve mantıksal bütünlüğü tanımlamak. Münazara. Değerlendirme özeti. Mülakat.
AKTS
4Kredi
3Saatler
(4 + 0 + 0 )Diferansiyel ve İntegral Hesap II
MATH1112
1.Diferansiyel ve integral hesabın temel tanımlarını, temel teorisini ve uygulamalarını öğretmek, 2. Matematiksel analizde ikinci sınıf düzeyinde konulara (diferansiyel denklemler ve lineer cebir), fen ve mühendislikte diferansiyel ve integral hesaba dayalı konulara hazırlamak, 3. Matematiksel modelleri oluşturmak, analiz etmek ve yorumlamak için matematik bilgisi vermek, 4. Problemlerin çözümleri için matematiği uygulama becerisini kazandırmak.
AKTS
5Kredi
4Saatler
(4 + 0 + 1 )Genel Kimya
CHEM1101
Mühendislere neden kimya öğretilir? Maddenin özellikleri ve ölçümü. Belirsizlik ve anlamlı rakamlar. Atomlar ve atom kuramı. Atom kütlesi ve mol kavramı. Kimyasal bileşikler. Moleküler ve iyonik bileşikler. Yükseltgenme basamakları. Kimyasal reaksiyonlar. Stokiyometri. Çözeltide kimyasal tepkimeler. Sınırlayıcı bileşen. Sulu çözelti tepkimelerine giriş. Çökelme, Asit-baz ve yükseltgenme-indirgenme tepkimeleri. Titrasyonlar. Gazlar ve gaz kanunları. İdeal gaz denklemi. Kimyasal tepkimelerde gazlar. Gaz karışımları. Kinetik-molekül kuramı. Isı. İş. İç enerji. Entalpi. Atomun elektron yapısı. Elektromanyetik ışıma. Atom spektrumları. Kuantum kuramı. Elektron dağılımları. Periyodik çizelge ve bazı atom özellikleri.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Bilgisayar Destekli Teknik Çizim
CIVL1001
Giriş. Mühendislikte tasarım süreçleri. Bilgisayar destekli tasarım ve teknik çizim. Serbest çizim. Mühendislik geometrisi. Çizim şekillerin temel elemanları. Boyut ve ölçek ilişkisi. Çok bakışlı çizim. Profil çizimi. Tek boyutlu çizimler, koordinatlarla çizim, sayfa boyutu komutları, çizim komutları, iki boyutlu çizim ve uygulamaları.
AKTS
4Kredi
3Saatler
(2 + 2 + 0 )Yaratıcı Düşünme ve Problem Çözme (Creative Thinking and Problem Solving)
CORE0107
Bu derste, bir problem kurgulama ve çözüm üretmenin disiplinler arası bir yaklaşımla ele alınması yönünde öğrencilere bir yetişim kazandırılması amaçlanmaktadır. Güncel karmaşık sorunların tasarım odaklı düşünce yaklaşımıyla doğru tanımlanması ve çözüm yöntemlerinin kuramsal olarak işlenmesiyle birlikte, saptanan problem ve gereksinimler doğrultusunda projelerin uygulandığı takım çalışmaları yoluyla yenilikçi bir fikri tasarlamanın temelini oluşturduğu bu derste, öğrencilerin iş birliği içinde günümüzün karmaşık sorunlarına yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretmeleri beklenmektedir.
AKTS
3Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 0 )Etik, Hukuk, Toplum
CORE0402
Bu dersin amacı: Ahlaklı bir hayat nasıl tanımlanır? İyi ve erdemli birey kimdir? “İyi” ve “kötü”, “doğru” ve “yanlış” arasındaki çizgiyi kim belirler? İyi yurttaş kimdir? Bir yurttaş olarak, kadın/erkek olarak, toplum üyesi olarak hayatlarımızı nasıl yaşamamız gerekir? Modern birey kimdir? Teknoloji, ahlaki yargılarımızı nasıl etkiler? Etik, hukuk, ahlak ve kültürel alanları ilgilendiren bu tarz sorgulamaları günlük hayatımızda sıklıkla yapmaktayız. Bu ders, bu tür soruları tartışmak amacıyla birey ve yurttaş olmanın anlamlarına değinmekte; toplumsal hayatın düzenleyici bileşenlerini ahlak, hukuk, etik ve normlar ile ilişkilendirerek tartışmakta; birey ve iktidar arasındaki ilişkiyi devlet, toplumsal cinsiyet, aile, din ve gözetim gibi konular üzerinden ele almaktadır. Ayrıca, modernleşme kavramını merkeze alarak, değer yargılarının “evrensel” boyuttaki inşasını Doğu ve Batı kültürleri arasındaki iktidar ilişkileri bağlamında sorgulamaktadır.
AKTS
3Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 0 )Statik
ENGR2101
Öğrencilere kuvvet ve moment vektörünün tanımı ve bunun için gerekli olan vektör cebri, rijit cismin dengesi, taşıyıcı sistemlerin dengesi ve iç kuvvetler, gerilme hesapları, emniyet katsayısı ve temel mukavemet hesapları konularında bilgi kazandırmak.
AKTS
4Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Lineer Cebir
MATH2104
Karmaşık sayıların cebirsel özellikleri. Karmaşık sayıların kutupsal formu. DeMoivre formülü. Karmaşık kökler ve kuvvetler. Matris işlemlerinin cebirsel özellikleri. Özel matris türleri. Doğrusal denklem sistemlerin çözümü. Temel satır ve sütun işlemleri. Bir matrisin kademe formu. Gauss ve Gauss-Jordan yöntemleri. Temel matrisler. Determinant tanımı ve özellikleri. Eş çarpan genişlemesi. Eş çarpan ile ters bulma. Reel vektör uzayları. Alt uzay. Doğrusal bağımsızlık. Baz ve boyut. Koordinatlar. Öz değer ve öz vektör. Karakteristik polinom ve karakteristik denklem. Köşegenleştirme
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Diferansiyel ve integral hesap III
MATH2105
Çök değişkenli fonksiyonlar. Limit ve süreklilik. Kısmi türevler. Kısmi türevler için zincir kuralı. Verilen yönde türevler. Yerel maksimum ve minimum değerler. Lagrange çarpanları. Taylor formülü. Cartesiyen ve kutupsal koordinatlarda çift integrallar. Üçkat integrallar. Cartesiyen, kutupsal ve sferik koordinatlarda üç kat integrallar. Eğrisel integraller. Green teoremi. Yüzeysel integraller. Stokes teoremi. Diverjas teoremi.
AKTS
6Kredi
4Saatler
(4 + 0 + 1 )Jeoloji
CIVL2004
21. yüzyıldaki zorluklar. Dünya ve onun sistemi. Mineraller. Kayaçlar ve oluşum süreçleri, türleri. Yerküre malzemelerinin mekanizması. Depremler. Erozyon ve toprak hareketleri. Toprak kayması ve heyelanlar. Yeraltı suları. Nehirler. Okyanuslar. Buzullar ve permafrost oluşumu. Çöller. Uygulamalar.
AKTS
4Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Topoğrafya
CIVL2012
Ölçü birimleri ve ölçü hataları. Uzaklık, yatay doğrultu ve düşey açı ölçüsü. Düzlem koordinatların hesabı. Yükseklik ölçüsü ve nivelman. Boy-kesit ve en-kesit ölçüsü. Yüzey nivelmanı. Alan ve hacim hesabı.
AKTS
4Kredi
3Saatler
(2 + 2 + 0 )Dinamik
CIVL2114
Dinamik ve mühendislik mekaniği ile ilgili temel hesapları yapabilme becerisini kazandırmak,
AKTS
4Kredi
3Saatler
(2 + 0 + 1 )Mukavemet
ENGR2102
Mukavemetin temel kavram ve prensiplerini öğretmek, birleşik zorlanma durumları için gerilme ve şekil değiştirme hesaplarını yapabilme becerisini kazandırmak, bunları mühendislik uygulama ve tasarımlarında kullanabilme becerisini kazandırmak
AKTS
6Kredi
4Saatler
(4 + 0 + 1 )Diferansiyel Denklemler
MATH2107
Diferansiyel denklemler teorisinin temel tanımları ve kavramları. Birinci mertebe diferansiyel denklemler. İntegral çarpanları metodu. Değişkenlerine ayrılabilir tipten denklemler. Homojen denklemler. Bernoulli denklemi. İkinci mertebeden sabit katsayılı doğrusal diferansiyel denklemler. Sabit katsayılı birinci mertebe doğrusal diferansiyel denklem sistemleri. Laplace dönüşümü. Laplace dönüşümünün sabit katsayılı doğrusal diferansiyel denklemlere uygulanması. Konvolosyon kavramı. Değişken katsayılı doğrusal diferansiyel denklemler. Euler denklemi. Adi ve tekil noktalar. İkinci mertebe doğrusal diferansiyel denklemlerin seri çözümleri.
AKTS
6Kredi
4Saatler
(4 + 0 + 1 )Elektrik Ve Manyetizma
PHYS1112
Bu, elektrik ve manyetizma üzerine, diferansiyel ve integral hesap temelli, giriş seviyesinde bir fizik dersidir. Bu ders sonunda öğrenciler; 1. elektrik ve manyetizma konularında temel fizik yasalarını kavramalıdırlar. 2. elektrik ve manyetizmanın temel fizik yasalarını gerçek problemleri çözmek için kullanabilmelidirler. 3. fiziğin onları çevreleyen dünya ile nasıl doğrudan ilişkili olduğunun farkında olmalıdırlar.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Elektrik Ve Manyetizma Laboratuvarı
PHYS1114
Fizik – Elektrik ve Manyetizma Laboratuvarı, FİZK1112 dersine eşlik eden bir laboratuvar dersidir. Bu ders sonunda öğrenciler; • elektrik ve manyetizmanın fiziksel yasalarının deneysel olarak nasıl test edilebileceğini planlayabilmelidirler. • elektrik ve manyetizmanın temel fizik yasalarının çeşitli gerçek problemlere nasıl uygulanabileceğini kavramalıdırlar. • deneysel çalışmaların sonuçlarını rapor halinde sunmada yetkinlik kazanmalıdırlar. • fiziğin onları çevreleyen dünya ile nasıl doğrudan ilişkili olduğunun farkında olmalıdırlar.
AKTS
1Kredi
1Saatler
(0 + 2 + 0 )Yapı Malzemesi
CIVL2201
Atomik yapının tanımı. Atomik bağ çeşitleri ve atomik yapının karakteristik özellikleri. Atomik düzen ve kristal yapı. Birim hücrede kristal düzlemleri ve doğrultuları. Lineer ve düzlemsel tomik yoğunluk. Kristal bozuklukları, Malzemelerin mekanik özellikleri. Metaller, plastikler . Kireç taşı, Gipsum ve pozolan. Portland çimentosu ve agrega özellikleri. Yeni ve sertleşmiş beton özellikleri. Beton karışımı tasarımı. Yapım ve iyileştirme. Patlama sınıflamaları.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Yapı Statiği I
CIVL3311
Yapısal sistemleri, yükleri, yapısal analizin varsayımları ve idealleştirmeleri, mesnet tepkileri, iç kuvvetler, denge denklemleri, düzlemdeki yüklerin statik hesapları, statik kararlı sistemler, iç kuvvet diyagramları, basit kiriş, konsol kiriş, sürekli kirişler, çerçeveler ve kemer, statik kararsız sistemler ve çözüm yöntemleri, sıcaklık etkisi ve mesnet deplasmanları, tesir çizgileri.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(0 + 0 + 0 )Toprak İşleri ve Demiryolu Mühendisliği
CIVL3401
Genel bilgiler, yarma ve dolgu hacimleri, kütleler diyagramı ve optimum toprak dağıtımı, kazı yöntemleri, kazı araçları, damperler, demiryolu mühendisliğine giriş, çekim, geometrik ve fiziksel standartlar, eğimler, kurbalar, geçiş eğrileri, güzergah, üstyapı, üstyapının imalatı.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 1 )Zemin Mekaniği
CIVL3501
Zemin mekaniğine giriş. Üç bileşenli bir malzeme olarak zemin. Dane dağılım eğrisi (elek analizi ve hidrometre deneyi). Atterberg ve kıvam limitleri . Zeminlerin sınıflandırılması (USC sistemi). Zemin sıkıştırma. Zeminlerde kılcallık etkisi. Hidrolik geçirgenlik. Darcy yasası. Laplace denklemi ve akış ağları. Gözenek suyu basıncı ve net gerilim. Zeminlerin mukavemet özellikleri. Mohr dairesi. Oturma (konsolidasyon). Terzaghi’nin bir boyutlu oturma (konsolidasyon) kuramı. Şev dengesi.
AKTS
6Kredi
4Saatler
(3 + 2 + 0 )Yaz Stajı I
CIVL3920
Altyapısı inşaat mühendisliğine uygun bir şantiyede en az 20 iş günü süreyle “şantiye” ile ilgili uygulamalı çalışma yapmak ve bu çalışmaları raporlamak amacıyla gerçekleştirilir. Yaz tatilinde yapılan bu çalışmaya ait bilgi İnşaat Mühendisliği Bölümü tarafından belirlenen bir formata uygun şekilde rapor halinde sunulur. Yabancı öğrenciler ve/veya yurt dışında yapılan staj raporlarının dili İngilizcedir. Bu bir Geçti/Kaldı şeklinde değerlendirilen faaliyet olup öğrencilere harf notu verilmez.
AKTS
2Kredi
0Saatler
(0 + 0 + 0 )Mühendisler için Uygulamalı Olasılık ve İstatistik
MATH2205
İstatistiğe giriş. Örneklem ortalaması, medyanı ve standart sapması. Grafik gösterimler. Olasılık. Çarpım kuralı. Permutasyon ve kombinasyon. Koşullu olasılık ve Bayes kuralı. Rastgele değişkenler. Ayrık ve sürekli olasılık dağılımları. Bileşik olasılık dağılımları. Matematiksel ümit değer. Rastgele değişkenlerin ortalaması, varyansı, kovaryansı ve korelasyon katsayısı. Bazı sürekli ve ayrık olasılık dağılımları. Normal dağılım. Temel örneklem dağılımları. Ortalamanın örneklem dağılımı. Ortalamanın aralık kestirimi. İstatistiksel bir hipotezin testi. Basit lineer regresyon ve korelasyon
AKTS
6Kredi
3Saatler
(0 + 0 + 0 )Betonarme
CIVL3304
Tasarımın temel ilkeleri. Beton ve çeliği mekanik özellikleri. Eksenel yüklü elemanlar. Eğilmeye maruz elemanlarda mukavemet sınırı. Kirişlerin tasarımı: Dikdörtgen ve flanş kesitler. Bileşik eğilme ve eksenel yük: RC kolonlar. Kolonların boyutlandırılması, Kesme kuvveti- Köşegen çekme, kesme mukavemetine göre boyutlandırma. Burulma: Bileşik burulma, kesme ve eğilme. Levhalar, değme kayması, temeller, derin kirişler. Kısa ankastre kirişler.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 1 )Yapı Statiği II
CIVL3312
Sabit ve hareketli dış yükler, sıcaklık değişimi ,mesnet çökmeleri gibi dış etkiler altındaki hiperstatik yapı sistemlerinin kuvvet ve yerdeğiştirme yöntemleriyle çözümünü aktarmak, basitleştirilmiş bazı yöntemler üzerinde durmak.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(0 + 0 + 0 )Karayolu Mühendisliği
CIVL3402
Giriş. Ulaştırma planlama süreci. Trafik akışını tahmin etme yöntemleri. Karayolu projeleri için şema seçimi. Karayolu trafik analiz elemanları. Karayolunun kapasitesini saptama. Kavşak tasarımı. Geometrik hizalama ve tasarım. Yatay kurbalar. Düşey kurbalar. Yol kaplaması malzemesi seçimi. Yol kaplamasının yapısal tasarımı. Yol kaplaması bakımı. Drenaj.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Temel Mühendisliği
CIVL3502
Giriş. İnşaat mühendisliğinde temeller. Performans şartları. Zemin mekaniği tekrarı. Yüzeysel temeller: tekil temeller, radye temeller, taşıma kapasitesi. Derin temeller: kazıklar, kazık grupları, kesonlar, kirişli kazıklar, eksenel yük kapasitesi, yatay yük kapasitesi. İstinat yapıları: yatay toprak basıncı, ankastre istinat duvarları, palplanş duvarlar.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Akışkanlar Mekaniği ve Hidrolik
CIVL3601
Akışkanlar mekaniği ve hidroliğe giriş. Akışkanların özellikleri ve statiği. Bernoulli denklemi. Akışkan kinematiği. Reynolds taşınım kuramı ve kütlenin korunumu. Momentumun korunumu. Enerjinin korunumu. Potansiyel akışlar. Ağdalı akışlar. Navier-Stokes denklemleri. Boyut analizi ve modelleme. Boru akışları ve boru ağları. Açık kanal hidroliği.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )İktisada Giriş
ECON1005
Kaynaklar ve kıtlık; arz ve talep; karma ekonomi; pazar yapısı; milli gelir, konjonktür dalgalanmaları, işsizlik, ve enflasyon; para, banka ve para politikası; uluslar arası ticaret ve finans.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Yapı İşletmesi ve Şantiye Tekniği
CIVL3701
Yapı İşletmesine giriş; İnşaat sektörüne genel bakış; Proje teslim yöntemleri; Yapı işletmesinin fonksiyonları – (1) Planlama ve tasarım, (2) İnşaat; Bina Bilgi Modellemesinin Yapım Yönetimi’ne entegrasyonu; Şantiye yerleşimi: Saha yerleşim planı, İş Makinaları; İş sağlığı ve Güvenliği; Maliyet tahmini; İnşaat projeleri için planlama teknikleri.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Çelik Yapılar
CIVL4301
Perçin ve bulon hesapları. Perçin ve bulon uygulamaları. Perçin ve bulon yerleştirilmesi. Kaynak çeşitleri. Kaynak dikişleri: Dikiş çeşitleri ve özellikleri. Küt ve köşe kaynakların birlikte çalışması,. Kaynak dikişlerinin hesabı: Basit ve bileşik gerilme halleri. Basit ve bileşik zorlamalar, kaynak yapılmasında dikkat edilecek konular. Çekme çubukları, genel bilgiler. Çekme çubukları: Temel bilgiler. Perçinli – bulonlu ekler, uygulamalar. Kaynaklı ekler. Basınç çubukları: Genel bilgiler. Tek parçalı basınç çubukları . Tek parçalı basınç çubukları uygulamalar . 1.Grup çok parçalı basınç çubukları . 1. Grup Bağlantı elemanlarının hesabı, uygulamalar. 2. Grup Bağlantı elemanlarının hesabı,(Teori ve uygulamalar).
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Yaz Stajı II
CIVL4920
Altyapısı inşaat mühendisliğine uygun bir teknik ofiste en az 20 iş günü süreyle “teknik bir proje” ile ilgili uygulamalı çalışma yapmak ve bu çalışmaları raporlamak amacıyla gerçekleştirilir. Yaz tatilinde yapılan bu çalışmaya ait bilgi İnşaat Mühendisliği Bölümü tarafından belirlenen bir formata uygun şekilde rapor halinde sunulur. Yabancı öğrenciler ve/veya yurt dışında yapılan staj raporlarının dili İngilizcedir. Bu bir Geçti/Kaldı şeklinde değerlendirilen faaliyet olup öğrencilere harf notu verilmez.
AKTS
3Kredi
0Saatler
(0 + 0 + 0 )Alan Seçmeli-I
CIVL-AE-I
Alan Seçmeli-I
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Alan Seçmeli-II
CIVL-AE-II
Alan Seçmeli-II
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Genel Seçmeli-I
CIVL-GE-I
Genel Seçmeli-I
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Tasarım Projelerine Giriş
ENGR4901
Mühendislik proje ve risk yönetimi, fizibilite analizi. Proje teklifi hazırlama. Disiplinler arası takım çalışması. Çağın sorunları için mühendislik çözümlerinin sosyal, çevresel, etik, hukuksal boyutları hakkında örnekler. Girişimcilik ve yenilikçilik uygulamalarından örnekler. Yaygın olarak kullanılan mühendislik standartları.
AKTS
1Kredi
1Saatler
(1 + 0 + 0 )İş Sağlığı ve Güvenliği I
OHES4411
İş sağlığı ve güvenliği tarihçesi. İş Kanunu. İş sağlığı ve güvenliği kanunu.Ulusal ve uluslararası sözleşmeler.İş kazaları. Meslek hastalıkları. Tehlike ve risk kavramına giriş
AKTS
2Kredi
0Saatler
(2 + 0 + 0 )Bitirme Tasarım Projesi
CIVL4912
Öğrencilere; çevresel, sosyal, teknik ve ekonomik kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak tasarımları yapma deneyimini takım içi faaliyetlerle kazandırmak.
AKTS
7Kredi
3Saatler
(8 + 0 + 0 )Alan Seçmeli-III
CIVL-AE-III
Alan Seçmeli-III
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Alan Seçmeli-IV
CIVL-AE-IV
Alan Seçmeli-IV
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Genel Seçmeli-II
CIVL-GE-II
Genel Seçmeli-II
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Genel Seçmeli-III
CIVL-GE-III
Genel Seçmeli-III
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )İş Sağlığı ve Güvenliği II
OHES4412
Tehlike ve risk kavramı. Kimyasal risk etmenleri. Fiziksel risk etmenleri.Biyolojik risk etmenleri. Psikolojik risk etmenleri. Ergonomik risk etmenleri. Risk analizleri ve çeşitleri. Endüstriyel uygulamalar
AKTS
2Kredi
0Saatler
(2 + 0 + 0 )