Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Ders Adı / Ders Kodu
Saatler
Kredi
AKTS

Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I

CORE0101

İki dönemden oluşan Modern Türkiye Tarihi dersi, bugünün Türkiye’sinin oluşumunda rol oynayan siyasal, ekonomik, toplumsal ve kültürel süreçlere ışık tutmayı amaçlamaktadır. Dersin ikinci döneminde, öncelikle Millî Mücadele, Osmanlı İmparatorluğu’ndan Türkiye Cumhuriyeti’ne geçiş süreci ve bu sürece eşlik eden inkılaplar kapsamlı bir şekilde tartışılmaktadır. Daha sonra inkılapların yarattığı toplumsal, ekonomik ve siyasal sonuçlar, Cumhuriyet’in kurumsallaşması ve çok partili sistemin temel dinamikleri ele alınmaktadır. Bir yandan demokrasinin gelişimi diğer yandan da demokratikleşme sürecini sekteye uğratan ekonomik çalkantılar, siyasal istikrarsızlıklar ve askeri müdahaleler incelenmektedir. Cumhuriyet tarihinde ortaya çıkan göç ve kentleşme olguları, toplumsal hareketler ve kültürel değişim bu dönem tartışılan önemli konular arasında yer almaktadır.

( 2 + 0 + 0 )
2
2

AKTS

2

Kredi

2

Saatler

(2 + 0 + 0 )

Türkçe I

CORE0103

Osmanlı döneminden başlayarak Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşuna kadar olan süreçte modernleşme hareketleri. Edebiyatımıza yansıması. Seçilmiş düşünce metinleri ve kurmaca metinler ile incelenmesi.

( 2 + 0 + 0 )
2
2

AKTS

2

Kredi

2

Saatler

(2 + 0 + 0 )

Genel İngilizce I

ENGL1201

Temel dilbilgisi yapıları ve cümle kalıpları. Somut türden kişisel detay ve ihtiyaçlara yönelik temel çeşitliliğe sahip basit ifadeler. Temel selamlama ve uğurlama ifadeleri. Günlük rutinler. İnsanların ve mekanların tanımlanması. Kişisel profiller. Sosyal ağlar. Resmi olmayan e-posta mesajları.

( 4 + 0 + 0 )
3
4

AKTS

4

Kredi

3

Saatler

(4 + 0 + 0 )

Oryantasyon

ORDE0105

Oryantasyon dersi öğrencilere üniversite hayatına uyum sürecinde ihtiyaç duyacakları akademik ve sosyal yetkinlikleri kazandırmayı hedeflemektedir. Dersi tamamlayan öğrencilerin iletişim, sosyal, profesyonel ve etik sorumluluklar gibi ilerleyen dönemlerde ve profesyonel hayatta faydalı olacak kazanımları edinmelerinin yanında, 21. Yüzyıl yetkinlikleri olarak tanımlanan yetkinlikler hakkında farkındalık kazanmaları amaçlanmaktadır. Ders, birinci sınıf bahar döneminde okutulması planlanan Kariyer Planlama dersi için giriş dersi niteliği de taşımaktadır.

( 0 + 0 + 0 )
0
1

AKTS

1

Kredi

0

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Doğa, Bilim, İnsan I

ORDE0201

Dersin amacı öğrencilere bilimsel düşüncenin ip uçlarını vermek, bu düşünce sisteminin gelişimini hazırlayan temel olguları belirlemek, onları fizik, kimya, biyoloji biliminin temel zihinsel ve yöntemsel uygulamalarıyla karşılaştırmaktır. Öğrencilerin bilimsel düşünce ve uygulamaların temel kuramsal ve yöntemsel yapılarını öğrenerek daha ileri düzeydeki bilimsel çalışmalara dönük bir formasyon kazanması dersin hedeflediği amaçlar arasındadır. Öğrencilerin problem çözme yetilerini geliştirmesi dersin bir diğer temel özelliğidir.

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Sayılar, Formüller, İnsan I

ORDE0301

Bu dersin amacı öğrencilerin matematik tarihi hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak, farklı sonsuzluk kavramlarını tanıtmak, basit şifreleme tekniklerini öğretmek, saymanın ve mantık kavramının temel ögelerini tartışmak, temel düzeyde beklenen değer ve şartlı olasılık hesaplama becerisi kazandırmak, giriş seviyesinde rastgele değişkenler ve rastgele yürüyüş kavramı hakkında temel bilgileri aktarmaktır. Bu ders kapsamında ele alınacak konu başlıkları şu şekilde listelenebilir: Matematik Tarihi: İlk Çağlar, Klasik Dönem ve Modern Dönem, Hilbert'in Sonsuzluk Oteli, Kesirli sayıları sayma, Sonsuzluk kavramı, Farklı sonsuzluk türleri, Ardışık sayılarda toplama (Gauss toplamı), Görsel kanıtlar, Sigma notasyonu, Tümevarım, Fibonacci Dizisi, Altın oran ve altın sarmal, Sezar'ın Şifresi, Vigenère Şifresi, Erken şifreleme yöntemleri, Asal sayılar, Fermat'ın Küçük Teoremi, Mantık / Doğruluk tabloları, Mantıksal bağlaçlar, Saymanın temel ilkeleri, Sayma teknikleri, Giriş seviyesinde Olasılık ölçüsü ve üç temel aksiyom Giriş seviyesinde Rastgele değişken kavramı, ve özellikleri, (basit ayrık değişkenler için) beklenen değer hesaplaması ve sezgisel anlamı, Koşullu olasılık, Bayes teoremi, Rastgele yürüyüş. Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: matematiğin kısa bir tarihini bilir ve bilimin merkezinin tarihsel gelişimini anlar, sonsuzluk kavramını anlar ve farklı sonsuzluk kavramlarının bilir, matematiksel tümevarım kullanarak çıkarımlar yapabilir, görsel sanatlarda, mimaride, teknolojide Altın Oran’ın kullanımını bilir, Altın Oran’ı kullanarak görsel kompozisyonlar yapabilir, basit Sezar ve Vinegere şifrelerini nasıl çözebileceğini ve asal sayıların kullanıldığı modern şifreleme tekniklerinin bilir, matematiksel niceleyicileri bilir, (şartlı) olasılığın basit formüllerini anlar, basit bir olayın (şartlı) olasılığını nasıl hesaplayabileceğini bilir, basit rastgele yürüyüş modelleri tasarlayabilir.

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Sanat, Toplum, İnsan

ORDE0501

Bu ders, çeşitli tarihsel dönemlerden sanat eserlerinin, nesnelerinin ve işlerinin incelenmesi yoluyla sanatın anlamı, dönüşümü ve işlevini öğrenciye aktarmayı ve sanat tarihine kısa bir giriş yapmayı amaçlamaktadır. Resim, heykel, mimarlık, tasarım, baskı, fotoğraf, enstalasyon, performans, reklamlar ve hareketli görüntü gibi çok çeşitli medya ve mecra aracılığıyla görsel kültürün nesneleri ve pratiklerini tartışmaya açarak, ders öğrencilere sanatsal üretimin sosyal kültürel ve tarihsel koşullarına dair kapsamlı, disiplinlerarası ve yaratıcı bir bakış açısı kazandıracaktır.

( 2 + 0 + 0 )
2
3

AKTS

3

Kredi

2

Saatler

(2 + 0 + 0 )

Sinema ve Televizyona Giriş

SİNE1316

Sinema ve televizyon alanlarına giriş. Yapısal, sanatsal, teknik bilgi ve temel kavramların tarihsel süreç içerisindeki gelişimi. Mesleki terminoloji.

( 3 + 0 + 0 )
3
7

AKTS

7

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Türkiye Cumhuriyeti Tarihi II

CORE0102

İki dönemden oluşan Modern Türkiye Tarihi dersi, bugünün Türkiye’sinin oluşumunda rol oynayan siyasal, ekonomik, toplumsal ve kültürel süreçlere ışık tutmayı amaçlamaktadır. Dersin ikinci döneminde, öncelikle Millî Mücadele, Osmanlı İmparatorluğu’ndan Türkiye Cumhuriyeti’ne geçiş süreci ve bu sürece eşlik eden inkılaplar kapsamlı bir şekilde tartışılmaktadır. Daha sonra inkılapların yarattığı toplumsal, ekonomik ve siyasal sonuçlar, Cumhuriyet’in kurumsallaşması ve çok partili sistemin temel dinamikleri ele alınmaktadır. Bir yandan demokrasinin gelişimi diğer yandan da demokratikleşme sürecini sekteye uğratan ekonomik çalkantılar, siyasal istikrarsızlıklar ve askeri müdahaleler incelenmektedir. Cumhuriyet tarihinde ortaya çıkan göç ve kentleşme olguları, toplumsal hareketler ve kültürel değişim bu dönem tartışılan önemli konular arasında yer almaktadır.

( 2 + 0 + 2 )
2
2

AKTS

2

Kredi

2

Saatler

(2 + 0 + 2 )

Türkçe II

CORE0104

Osmanlı İmparatorluğu’nun son günleri ile ülkemizin işgal yıllarından başlayarak Milli Mücadele yılları, Bağımsızlık Savaşımızın kazanılması, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşundan günümüze kadar olan süreçte modernleşme hareketleri. Edebiyatımıza yansıması. Seçilmiş düşünce metinleri ve kurmaca metinler ile incelenmesi.

( 2 + 0 + 0 )
2
2

AKTS

2

Kredi

2

Saatler

(2 + 0 + 0 )

Genel İngilizce II

ENGL1202

Basit dilbilgisi yapıları ve cümle kalıpları. İnsanların, yaşam ve çalışma koşullarının, günlük rutinlerin, hoşa giden ve gitmeyen konuların betimlenmesi ya da sunumu. Birincil öneme sahip konular (örn: kişisel ve ailevi bilgiler, alışveriş, yerel coğrafya, iş durumu) ile ilgili kalıplar ve ifadeler. Karşılaştırmalar. Resmi e-posta mesajları.

( 4 + 0 + 0 )
3
4

AKTS

4

Kredi

3

Saatler

(4 + 0 + 0 )

Kariyer Planlama

ORDE0106

Kariyer Planlama dersinin amacı, öğrencilerin kariyerlerini, kendi zeka, kişilik, bilgi, beceri, yetenek ve yetkinliklerine uygun olarak belirleyebilmeleri için yol göstermektir. Ders kapsamında, bu kavramlar hakkında farkındalık yaratılacak, öğrencilerin üniversite hayatları boyunca kariyerleri hakkında destek alabilecekleri Kariyer Merkezi ve faaliyetleri tanıtılacak, Yetenek Kapısı kullanımı ve nasıl yararlanılacağı gösterilecek ve farklı sektörlerde çalışma hayatı ile tanışma fırsatı sunulacaktır. Kariyer Planlaması dersi T.C.Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından hazırlanan yönerge doğrultusunda hazırlanmıştır.

( 0 + 0 + 0 )
0
1

AKTS

1

Kredi

0

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Büyük Eserler (Major Works)

ORDE0108

Bu ders edebiyat, sinema, sanat, mimarlık, mühendislik, matematik, felsefe, siyaset, ekonomi ve benzerleri gibi alanlardaki önemli eserlerin akademik çalışmasında temel derstir. Ders, öğrencilerin dönem boyunca bu derste sunulan başlıca eserlerle tanışmalarına ve farklı alanlardaki bu önemli eserlerle kendi görüş, bakış açısı ve zevklerini geliştirmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Öğrencilerin dönem sonunda bu farklı alanlarda ve önemli çalışmaları hakkında bağımsız, analitik ve eleştirel düşünmeyi geliştirecek akademik araçlarla donatılması beklenmektedir.

( 2 + 0 + 0 )
2
3

AKTS

3

Kredi

2

Saatler

(2 + 0 + 0 )

Doğa, Bilim, İnsan II

ORDE0202

Bu derste öğrenciler bilim ve doğa konusunda bir önceki dersin ana hedeflerini ve ilkelerini gözeterek öğrencilerin bilim ve doğa konusunda daha ileri bir düşünce ve görüş geliştirmelerini öngörmektedir. Ders doğanın temel yasalarını öğrencilere aktararak öğrencilere gündelik yaşantımızı örüntüleyen bilim ve teknolojinin nasıl geliştiğini açıklama amacını gütmektedir. Bilimsel bilgiyle farklı alanlardaki yöntemsel yapı ve yaklaşımlar arasındaki farklar ve benzerliklerin vurgulanması ve gösterilmesi dersin hedefleri arasındadır.

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Toplum, Bilim ve İnsan

ORDE0401

Toplum, Bilim ve İnsan dersinin başlıca amacı, öğrencileri insan ve toplum arasındaki ilişki hakkında kapsamlı, disiplinlerarası, analitik ve eleştirel bir anlayış geliştirmek üzere özendirmek ve yönlendirmektir. Öğrencilere bireyler ve sosyal dünyaları hakkındaki belli başlı bazı kavramları, yaklaşımları ve konuları tanıtmayı hedefleyen dersi tamamlayan öğrencilerin ,sosyal bilimlerin diğer disiplinler ile benzerliklerini ve farklılıklarını kavramaları, insanoğlunun bir canlı türü olarak evrimi ile ilgili eleştirel bir anlayış geliştirmeleri, insanların sosyal çevreleri ile ilişkilerinin farklı yönleri hakkında bilgi edinmeleri, insanların çeşitli gruplar, kurumlar ve sosyal yapılar ile bu ilişkileri neden ve nasıl geliştirdiğini açıklayabilmeleri hedeflenmektedir.

( 3 + 0 + 0 )
3
4

AKTS

4

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Temel Fotografi

SİNE1111

Fotografi olgusunun kuram, yöntem ve araçlarının tüm tasarlama ve uyarlama projeleri için temel oluşturacak kuramsal bilgi aktarımı. Fotografi olgusu ve kavramın tanımı. Tarihsel süreç: Camera Obscura. Fotograf makinası (analog / dijital) ve çalışma ilkeleri. Göz/makine ilişkisi.Uygulamalı çalışmalar.

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Sinematografinin Temelleri

SİNE1317

Sinema dilini oluşturan öğelerin incelenmesi. Sinematografinin temel kavramları. Fikirden kurguya kadar oluşan tüm bileşenlerin analizi.

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Creative Thinking and Problem Solving

ORDE0107

Bu derste, bir problem kurgulama ve çözüm üretmenin disiplinler arası bir yaklaşımla ele alınması yönünde öğrencilere bir yetişim kazandırılması amaçlanmaktadır. Güncel karmaşık sorunların tasarım odaklı düşünce yaklaşımıyla doğru tanımlanması ve çözüm yöntemlerinin kuramsal olarak işlenmesiyle birlikte, saptanan problem ve gereksinimler doğrultusunda projelerin uygulandığı takım çalışmaları yoluyla yenilikçi bir fikri tasarlamanın temelini oluşturduğu bu derste, öğrencilerin iş birliği içinde günümüzün karmaşık sorunlarına yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretmeleri beklenmektedir.

( 2 + 0 + 0 )
2
3

AKTS

3

Kredi

2

Saatler

(2 + 0 + 0 )

Etik, Hukuk, Toplum

ORDE0402

Bu dersin amacı: Ahlaklı bir hayat nasıl tanımlanır? İyi ve erdemli birey kimdir? “İyi” ve “kötü”, “doğru” ve “yanlış” arasındaki çizgiyi kim belirler? İyi yurttaş kimdir? Bir yurttaş olarak, kadın/erkek olarak, toplum üyesi olarak hayatlarımızı nasıl yaşamamız gerekir? Modern birey kimdir? Teknoloji, ahlaki yargılarımızı nasıl etkiler? Etik, hukuk, ahlak ve kültürel alanları ilgilendiren bu tarz sorgulamaları günlük hayatımızda sıklıkla yapmaktayız. Bu ders, bu tür soruları tartışmak amacıyla birey ve yurttaş olmanın anlamlarına değinmekte; toplumsal hayatın düzenleyici bileşenlerini ahlak, hukuk, etik ve normlar ile ilişkilendirerek tartışmakta; birey ve iktidar arasındaki ilişkiyi devlet, toplumsal cinsiyet, aile, din ve gözetim gibi konular üzerinden ele almaktadır. Ayrıca, modernleşme kavramını merkeze alarak, değer yargılarının “evrensel” boyuttaki inşasını Doğu ve Batı kültürleri arasındaki iktidar ilişkileri bağlamında sorgulamaktadır.

( 2 + 0 + 0 )
2
3

AKTS

3

Kredi

2

Saatler

(2 + 0 + 0 )

Kamera – Işık

SİNE2213

Görüntünün profesyonel olarak irdelenmesi. Işık ve çerçevenin öykü anlatımına katkısı. Görsel anlatı diline ait kuramsal çözümlemeler.

( 2 + 2 + 0 )
3
6

AKTS

6

Kredi

3

Saatler

(2 + 2 + 0 )

Öykü ve Öyküleme

SİNE2301

Bir fikrin hikayeye dönüşme serüveni. Hikayenin biçimlenişi, evrimi ve nihayet kimliğini kazanarak bir anlatım halini alması. Literatürde konuyla ilgili çalışmalar yapmış olan düşünür, sinemacı ve yazarların çalışmalarının analizi.

( 3 + 0 + 0 )
3
6

AKTS

6

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Kurguya Giriş

SİNE2415

Sinema ve görüntü kurgusunda dramaturji ve kurgunun incelenmesi. Kurguya dair teorik, teknik ve tarihsel bir giriş. Klasik anlatı sinemasında kurgu.

( 3 + 0 + 0 )
3
6

AKTS

6

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Bölüm Seçmeli I

SİNEAE01

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Sayısal Kurgu

SİNE1228

Sayısal kurgu teknolojilerine giriş. Atölye çalışmlarında kurgu yazılımları ve kavramlarla tanışma.

( 3 + 0 + 0 )
3
6

AKTS

6

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

İletişim Kuramları

SİNE2111

Kitle iletişim araçlarının ortaya çıkışı. Paralelinde gözlenen toplumsal etkiler ve sonuçlar. Ana akım ve alternatif iletişim kuramlarından başlayarak günümüzün yeni medya kuramları. Farklı kuramsal yaklaşımların, siyasal-tarihsel-ekonomik-sosyolojik olarak değerlendirilmesi.

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Dünya Sineması

SİNE2124

Sinematografik anlatının gelişim ve değişim sürecinde etkisi olan bilimsel, tecimsel ve estetik bileşenlerin rehberliğinde Sinemanın tarihsel öyküsü. Sessiz sinema dönemi, Hollywood Sineması, Sovyet Sineması, Avrupa Sineması, Sesli filmler ve günümüze dek uzanan süreçte televizyonun etkisiyle sinemanın eğlence sektöründeki konumu ve etkisi.

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Senaryo Yazım Teknikleri

SİNE2311

Drama ve görsel-işitsel sinematografik dilin teorik temel öğeleri. Dramatik film senaryosu, temel öğeleri içeren yazım örnekleri üzerinden pratikler.

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Belgesel Sinema Kültürü

SİNE4183

Sinema tarihinin ilk örneklerinden başlayarak belgesel sinemanın toplumsal yaşama katkıları. Toplumsal muhalefetin ve kültürel gelişimin bir parçası olarak belgesel sinemanın konumu. Okuma, izleme ve tartışmalar.

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Bölüm Seçmeli II

SİNEAE02

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri

SİNE2122

Bilim ve temel kavramlar (olgu, bilgi, mutlak v.b.), bilim tarihine ilişkin temel bilgiler, bilimsel araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşler, problem, araştırma modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri (nicel ve nitel veri toplama teknikleri), verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması.

( 0 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Sinema Kuramları

SİNE3111

Sinema sanatının başlangıcından günümüze kadar ortaya konmuş olan çeşitli kuramlar… Lumiere kardeşlerin belgeselci ve Melies’in “kurmaca”ya dayalı yaklaşımları… DW. Griffith’in uygulamalarıyla ortaya çıkan “konvesiyonel” kuram ve buna karsi gelisen alternative yaklasimlar…Eisenstein’ın kurgu kuramı… Vertov’un kuramı… Meyerhold’un konstrüktivist sahne ve biomekanik oyunculuk kuramları Max Reinhardt’ın kuramsız yaklaşımının ve E. Piscator’un politik tiyatrosunun sinemaya getirdikleri.

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

TV Stüdyo Uygulamaları

SİNE3213

TV stüdyosunda canlı yayın, haber, tartışma, yarışma programları gibi yapımların sürdürülmesi. Bu süreçlerin deneyimlenerek stüdyodaki çeşitli ekipman ve cihazların kullanımı. Operatörlerin ve ekibin koordinasyonu gibi temel uygulamalar.

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Film Yapım Yönetim

SİNE3232

Tasarımdan post prodüksiyona film yapım sürecinin tüm aşamalarını kapsayan bir projenin hazırlanarak sonlandırılması.

( 0 + 0 + 0 )
3
6

AKTS

6

Kredi

3

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Sektör Stajı I

SİNE3912

Sektör kurumlarında 20 iş günü boyunca uygulamalı çalışmalar.

( 0 + 0 + 0 )
0
3

AKTS

3

Kredi

0

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Genel Seçmeli I

SİNEGE01

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Televizyon Yayıncılığı

SİNE3122

Televizyon yayıncılığı organizasyon yapısı, yayıncılığın türleri, yapım türlerinin özellikleri. Stüdyo yapımlarında kontrol odası kullanımı ve görev tanımları ile ilgili uygulamalar.

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Çağdaş Sinema

SİNE3125

İran, İspanya, Macaristan, Polonya, Balkanlar, Uzak Doğu gibi bazı ülke ve bölgelerin sosyal ve tarihsel süreçlerine göre gelişen sinema anlayışları. Örnek filmler üzerinden anlatı diline yansıyan farklılıklar.

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

TV Program Yapımı

SİNE3222

Yapım, yönetim ve teknik ekibin rol ve sorumluluklarına dair uygulamalar. Meslek seçimlerine yönelik deneyimler. Geliştirilen TV program formatlarının stüdyo ve reji ekibinde görev alarak gerçekleştirmeleri beklenmektedir.

( 2 + 2 + 0 )
3
6

AKTS

6

Kredi

3

Saatler

(2 + 2 + 0 )

Ses Kayıt ve İşleme Tekniği

SİNE3278

Film ve video projeleri için ses kayıt sürecinin önemi. Ekipman seçimi ve kullanımına yönelik uygulamalar. Foley seslerin önemi ve kaydı. Ses kurgusu ve yazılım programlarının kullanımı. Ses miksi sürecinin temel kriterleri.

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Bölüm Seçmeli III

SİNEAE03

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Genel Seçmeli II

SİNEGE02

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Sinema ve Televizyonda Yapımcılık

SİNE2323

Yapım sürecini; proje geliştirme aşamasından yapım sonrası ve dağıtıma kadar kavrama. Yapımcılığın unsurları. Uzmanların bilgileriyle desteklenen güncel sektör uygulamaları.

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Film Eleştirisi

SİNE4114

Film eleştirisinde temel yaklaşımlar. Bir filme eleştirel bakabilme, analiz edebilme yaklaşımı. Medyada yer alan örnekler çerçevesinde film eleştirisinin durumu ve sorunları. Güncel filmler üzerine sözlü ve yazılı eleştiri.

( 0 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Proje Geliştirme ve Uygulama

SİNE4903

Edinilen bilgi ve becerilerin proje çerçevesinde gerçekleştirilmesi. Mezuniyet filmleri (belgesel, kısa film veya TV programı) yapım sürecinin ön hazırlık aşamalarının (araştırma, proje öneri dosyası, sinopsis/treatment, senaryo, çekim senaryosu, fotoboard) danışman onayı ile ilerlediği öğrenim süresince edinilen bilgi ve becerilerin uygulanması.

( 4 + 2 + 0 )
3
9

AKTS

9

Kredi

3

Saatler

(4 + 2 + 0 )

Bölüm Seçmeli IV

SİNEAE04

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Bölüm Seçmeli V

SİNEAE05

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Türkiye Sinema Tarihi

SİNE4215

Türkiye’deki ilk film gösterimlerinden başlayarak günümüze dek uzanan süreçte Türk sinemasının gelişim çizgisi. Türkiye’de sinema üzerine yapılmış kuramsal tartışmalar ışığında Türk sinemasının kimliği. Türkiye’deki toplumsal ve kültürel değişmenin sinemadaki yansımaları.

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Sektör Stajı II

SİNE4922

Sektör kurumlarında 20 iş günü boyunca uygulamalı çalışmalar.

( 0 + 0 + 0 )
0
2

AKTS

2

Kredi

0

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Bitirme Projesi

SİNE4923

Mezuniyet filmlerinin (belgesel, kısafilm veya TV programı) yapım ön hazırlık sürecinin tüm aşamalarıyla danışman ve kurul onayından geçerek tamamlanması. Projenin çekim ve post prodüksiyon sürecinin danışman öğretim elemanı gözetiminde ilerlemesi.

( 4 + 2 + 0 )
3
9

AKTS

9

Kredi

3

Saatler

(4 + 2 + 0 )

Bölüm Seçmeli VI

SİNEAE06

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Genel Seçmeli III

SİNEGE03

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Genel Seçmeli IV

SİNEGE04

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Sektör Stajı 1

SİNE3911

Sektör kurumlarında 20 iş günü boyunca uygulamalı çalışmalar.

( 0 + 0 + 0 )
0
1

AKTS

1

Kredi

0

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Sektör Stajı 2

SİNE4912

Sektör kurumlarında 20 iş günü boyunca uygulamalı çalışmalar.

( 0 + 0 + 0 )
0
1

AKTS

1

Kredi

0

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Bilgisayar Okur-Yazarlığı

BİTE1001

Enformasyon teknolojilerinde temel kuramın ve terminolojinin tanıtımı. Microsoft Word gibi bir kelime işlemcide gereken dil değiştirme, karakter ekleme, stilleri kullanma, paragraf formatlama gibi temel beceriler. Microsoft Excel gibi bir iş çizelgesinde temel beceriler. Bu çizelgelerde matematiksel formüllerin kullanımı ve hesaplamalar ile grafikler oluşturulması.

( 0 + 0 + 0 )
0
1

AKTS

1

Kredi

0

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Uygarlık Tarihi I

İNTO1101

Avcı-toplayıcı toplumdan tarımsal üretime ve yerleşik yaşama geçiş. Tarımsal devrimin başlangıcından Orta Çağ’a kadar insanlık tarihinde gerçekleşen temel siyasi, ekonomik, bilimsel, felsefi, sanatsal ve dini gelişmeler. Antik Mezopotamya, Mısır, Hindistan, Çin, Yunan ve Roma uygarlıkları ve onların daha sonraki uygarlıklar üzerindeki etkisi.

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Uygarlık Tarihi II

İNTO1102

Orta Çağ’da Hıristiyanlık ve İslam dinlerinin artan etkisi. Orta Çağ kültürüne bir tepki olarak ortaya çıkan Rönesans. Rönesans’daki ve Yeni Çağ’daki bilimsel, felsefi, sanatsal gelişmeler. Aydınlanma çağı ve 1776 Amerikan, 1789 Fransız devrimleri. Monarşinin, teokrasinin, feodalizmin ortadan kalkması; güçler ayrılığının, laikliğin, mülkiyet haklarının ortaya çıkışı. 19. Yüzyıl sanayi devrimi, 20. Yüzyıl teknoloji devrimi ve kapitalizm ile sosyalizm arasında gelişen karşıtlık.

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Genel İngilizce 3A

ENGL2203

Genel İngilizce yapı ve ifadeleri. Kişisel görüş, ilgi alanı ve günlük yaşam (örn: aile, hobiler, iş, seyahat ve güncel olaylar) konularında bilgi alışverişi. Yapılandırılmış mülakat ifadeleri. Kişisel bilgiler, günlük rutinler, istek, ihtiyaç ve bilgi ricaları. Sadeleştirilmiş mektup, broşür ve kısa gazete makaleleri. Olaylar, geçmiş aktiviteler ve kişisel deneyimlerin betimlenmesi. Plan ve tahminler. Başkasına ait bir görüşü kendi cümleleriyle ifade etmek için gerekli temel ifadeler. Mekan ve yaşam tarzlarının betimlenmesi.

( 4 + 0 + 0 )
3
4

AKTS

4

Kredi

3

Saatler

(4 + 0 + 0 )

Modern Dönemde Sanat

GÖRS3351

Modern Batı Sanatını oluşturan etmenleri ve sanatın 19. Yüzyılın ikinci yarısından 20. Yüzyılın ikinci yarısına kadar geçirdiği evreleri anlatıp, görsel örneklerle analiz etmek.

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Genel İngilizce 4A

ENGL2204

Genel İngilizce yapı ve ifadeleri. Olay, duygu ve arzuların betimlenmesi. Gereklilik, zorunluluk, yasak ve olasılık ifadeleri. Tavsiye verme. Gerçek ve hayali koşul ve durumlar. Daha soyut ve kültürel konularla ilgili (örn: film, kitap, müzik) kalıp ve ifadeler. Sık karıştırılan fiiller. Kişisel deneyim ve yakın geçmişte geçen olaylarla ilgili kalıp ve ifadeler. Eylem ve nesneleri vurgulayan yapılar. Hareket bildiren ifadeler. Deyimler.

( 4 + 0 + 0 )
3
4

AKTS

4

Kredi

3

Saatler

(4 + 0 + 0 )

Eleştirel Düşünme

SİNE2125

Günümüzde toplumsal, kültürel ve sanat çalışmalarının önemli bir kuramsal kaynağını ve yazınını oluşturan eleştirel düşünce ekolü. Toplumsal dönüşümlerin izleğinde toplumsal dinamiklerin; sinema ile sanat, kültür ve edebiyat ürünleri ve çalışmaları içinde değerlendirilmesi. Sorgulayıcı, eleştirel ve analitik bakış açısı.

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Etik

İNTO1002

Etik’teki (Ahlak Felsefesi) temel kuramlar. Bu kuramların mühendislik, tıp, farmakoloji, genetik, teknolojik inovasyon, yapay zeka ve robotoloji, işletme, pazarlama, uluslararası ilişkiler, kamu hizmeti, medya ve hukuk gibi mesleklerdeki ve alanlardaki pratik sonuçları. Erdemin ve değerlerin anlamı ve önemi. Belli mesleklerdeki ahlak ilkeleri ve onların Etik’teki temelleri.

( 1 + 0 + 0 )
1
1

AKTS

1

Kredi

1

Saatler

(1 + 0 + 0 )

Sinema Estetiği

SİNE3121

Sinema estetiğinin temel sorunu olan “gerçek”, “gerçeklik izlenimi” ve “sinema-gerçek” ilişkisi ile ilgilihem sinemada hem de farklı disiplin ve sanatlarda geliştirilmiş tez ve düşünceler. Reform, Aydınlanma ve Rönesans sonrası ortaya çıkan en büyük düşünce ve sanat akımı Ekspresyonizmin “sinema-gerçek” ilişkisine dair getirdiği yenilik ve bunun uzantısı olarak “görünen-gerçek” sorunsalı… Brecht’in anti-aristotelesçi estetiğinin söz konusu sorunsalın çözümüne katkısı…

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Bölüm Seçmeli VII

SİNEAE07

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Genel Seçmeli V

SİNEGE05

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )