Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I
CORE0101
İki dönemden oluşan Modern Türkiye Tarihi dersi, bugünün Türkiye’sinin oluşumunda rol oynayan siyasal, ekonomik, toplumsal ve kültürel süreçlere ışık tutmayı amaçlamaktadır. Dersin ikinci döneminde, öncelikle Millî Mücadele, Osmanlı İmparatorluğu’ndan Türkiye Cumhuriyeti’ne geçiş süreci ve bu sürece eşlik eden inkılaplar kapsamlı bir şekilde tartışılmaktadır. Daha sonra inkılapların yarattığı toplumsal, ekonomik ve siyasal sonuçlar, Cumhuriyet’in kurumsallaşması ve çok partili sistemin temel dinamikleri ele alınmaktadır. Bir yandan demokrasinin gelişimi diğer yandan da demokratikleşme sürecini sekteye uğratan ekonomik çalkantılar, siyasal istikrarsızlıklar ve askeri müdahaleler incelenmektedir. Cumhuriyet tarihinde ortaya çıkan göç ve kentleşme olguları, toplumsal hareketler ve kültürel değişim bu dönem tartışılan önemli konular arasında yer almaktadır.
AKTS
2Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 0 )Türkçe I
CORE0103
Osmanlı döneminden başlayarak Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşuna kadar olan süreçte modernleşme hareketleri. Edebiyatımıza yansıması. Seçilmiş düşünce metinleri ve kurmaca metinler ile incelenmesi.
AKTS
2Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 0 )Genel İngilizce I
ENGL1201
Temel dilbilgisi yapıları ve cümle kalıpları. Somut türden kişisel detay ve ihtiyaçlara yönelik temel çeşitliliğe sahip basit ifadeler. Temel selamlama ve uğurlama ifadeleri. Günlük rutinler. İnsanların ve mekanların tanımlanması. Kişisel profiller. Sosyal ağlar. Resmi olmayan e-posta mesajları.
AKTS
4Kredi
3Saatler
(4 + 0 + 0 )Oryantasyon
ORDE0105
Oryantasyon dersi öğrencilere üniversite hayatına uyum sürecinde ihtiyaç duyacakları akademik ve sosyal yetkinlikleri kazandırmayı hedeflemektedir. Dersi tamamlayan öğrencilerin iletişim, sosyal, profesyonel ve etik sorumluluklar gibi ilerleyen dönemlerde ve profesyonel hayatta faydalı olacak kazanımları edinmelerinin yanında, 21. Yüzyıl yetkinlikleri olarak tanımlanan yetkinlikler hakkında farkındalık kazanmaları amaçlanmaktadır. Ders, birinci sınıf bahar döneminde okutulması planlanan Kariyer Planlama dersi için giriş dersi niteliği de taşımaktadır.
AKTS
1Kredi
0Saatler
(0 + 0 + 0 )Doğa, Bilim, İnsan I
ORDE0201
Dersin amacı öğrencilere bilimsel düşüncenin ip uçlarını vermek, bu düşünce sisteminin gelişimini hazırlayan temel olguları belirlemek, onları fizik, kimya, biyoloji biliminin temel zihinsel ve yöntemsel uygulamalarıyla karşılaştırmaktır. Öğrencilerin bilimsel düşünce ve uygulamaların temel kuramsal ve yöntemsel yapılarını öğrenerek daha ileri düzeydeki bilimsel çalışmalara dönük bir formasyon kazanması dersin hedeflediği amaçlar arasındadır. Öğrencilerin problem çözme yetilerini geliştirmesi dersin bir diğer temel özelliğidir.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Sayılar, Formüller, İnsan I
ORDE0301
Bu dersin amacı öğrencilerin matematik tarihi hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak, farklı sonsuzluk kavramlarını tanıtmak, basit şifreleme tekniklerini öğretmek, saymanın ve mantık kavramının temel ögelerini tartışmak, temel düzeyde beklenen değer ve şartlı olasılık hesaplama becerisi kazandırmak, giriş seviyesinde rastgele değişkenler ve rastgele yürüyüş kavramı hakkında temel bilgileri aktarmaktır. Bu ders kapsamında ele alınacak konu başlıkları şu şekilde listelenebilir: Matematik Tarihi: İlk Çağlar, Klasik Dönem ve Modern Dönem, Hilbert'in Sonsuzluk Oteli, Kesirli sayıları sayma, Sonsuzluk kavramı, Farklı sonsuzluk türleri, Ardışık sayılarda toplama (Gauss toplamı), Görsel kanıtlar, Sigma notasyonu, Tümevarım, Fibonacci Dizisi, Altın oran ve altın sarmal, Sezar'ın Şifresi, Vigenère Şifresi, Erken şifreleme yöntemleri, Asal sayılar, Fermat'ın Küçük Teoremi, Mantık / Doğruluk tabloları, Mantıksal bağlaçlar, Saymanın temel ilkeleri, Sayma teknikleri, Giriş seviyesinde Olasılık ölçüsü ve üç temel aksiyom Giriş seviyesinde Rastgele değişken kavramı, ve özellikleri, (basit ayrık değişkenler için) beklenen değer hesaplaması ve sezgisel anlamı, Koşullu olasılık, Bayes teoremi, Rastgele yürüyüş. Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: matematiğin kısa bir tarihini bilir ve bilimin merkezinin tarihsel gelişimini anlar, sonsuzluk kavramını anlar ve farklı sonsuzluk kavramlarının bilir, matematiksel tümevarım kullanarak çıkarımlar yapabilir, görsel sanatlarda, mimaride, teknolojide Altın Oran’ın kullanımını bilir, Altın Oran’ı kullanarak görsel kompozisyonlar yapabilir, basit Sezar ve Vinegere şifrelerini nasıl çözebileceğini ve asal sayıların kullanıldığı modern şifreleme tekniklerinin bilir, matematiksel niceleyicileri bilir, (şartlı) olasılığın basit formüllerini anlar, basit bir olayın (şartlı) olasılığını nasıl hesaplayabileceğini bilir, basit rastgele yürüyüş modelleri tasarlayabilir.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Sanat, Toplum, İnsan
ORDE0501
Bu ders, çeşitli tarihsel dönemlerden sanat eserlerinin, nesnelerinin ve işlerinin incelenmesi yoluyla sanatın anlamı, dönüşümü ve işlevini öğrenciye aktarmayı ve sanat tarihine kısa bir giriş yapmayı amaçlamaktadır. Resim, heykel, mimarlık, tasarım, baskı, fotoğraf, enstalasyon, performans, reklamlar ve hareketli görüntü gibi çok çeşitli medya ve mecra aracılığıyla görsel kültürün nesneleri ve pratiklerini tartışmaya açarak, ders öğrencilere sanatsal üretimin sosyal kültürel ve tarihsel koşullarına dair kapsamlı, disiplinlerarası ve yaratıcı bir bakış açısı kazandıracaktır.
AKTS
3Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 0 )Sinema ve Televizyona Giriş
SİNE1316
Sinema ve televizyon alanlarına giriş. Yapısal, sanatsal, teknik bilgi ve temel kavramların tarihsel süreç içerisindeki gelişimi. Mesleki terminoloji.
AKTS
7Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Türkiye Cumhuriyeti Tarihi II
CORE0102
İki dönemden oluşan Modern Türkiye Tarihi dersi, bugünün Türkiye’sinin oluşumunda rol oynayan siyasal, ekonomik, toplumsal ve kültürel süreçlere ışık tutmayı amaçlamaktadır. Dersin ikinci döneminde, öncelikle Millî Mücadele, Osmanlı İmparatorluğu’ndan Türkiye Cumhuriyeti’ne geçiş süreci ve bu sürece eşlik eden inkılaplar kapsamlı bir şekilde tartışılmaktadır. Daha sonra inkılapların yarattığı toplumsal, ekonomik ve siyasal sonuçlar, Cumhuriyet’in kurumsallaşması ve çok partili sistemin temel dinamikleri ele alınmaktadır. Bir yandan demokrasinin gelişimi diğer yandan da demokratikleşme sürecini sekteye uğratan ekonomik çalkantılar, siyasal istikrarsızlıklar ve askeri müdahaleler incelenmektedir. Cumhuriyet tarihinde ortaya çıkan göç ve kentleşme olguları, toplumsal hareketler ve kültürel değişim bu dönem tartışılan önemli konular arasında yer almaktadır.
AKTS
2Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 2 )Türkçe II
CORE0104
Osmanlı İmparatorluğu’nun son günleri ile ülkemizin işgal yıllarından başlayarak Milli Mücadele yılları, Bağımsızlık Savaşımızın kazanılması, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşundan günümüze kadar olan süreçte modernleşme hareketleri. Edebiyatımıza yansıması. Seçilmiş düşünce metinleri ve kurmaca metinler ile incelenmesi.
AKTS
2Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 0 )Genel İngilizce II
ENGL1202
Basit dilbilgisi yapıları ve cümle kalıpları. İnsanların, yaşam ve çalışma koşullarının, günlük rutinlerin, hoşa giden ve gitmeyen konuların betimlenmesi ya da sunumu. Birincil öneme sahip konular (örn: kişisel ve ailevi bilgiler, alışveriş, yerel coğrafya, iş durumu) ile ilgili kalıplar ve ifadeler. Karşılaştırmalar. Resmi e-posta mesajları.
AKTS
4Kredi
3Saatler
(4 + 0 + 0 )Kariyer Planlama
ORDE0106
Kariyer Planlama dersinin amacı, öğrencilerin kariyerlerini, kendi zeka, kişilik, bilgi, beceri, yetenek ve yetkinliklerine uygun olarak belirleyebilmeleri için yol göstermektir. Ders kapsamında, bu kavramlar hakkında farkındalık yaratılacak, öğrencilerin üniversite hayatları boyunca kariyerleri hakkında destek alabilecekleri Kariyer Merkezi ve faaliyetleri tanıtılacak, Yetenek Kapısı kullanımı ve nasıl yararlanılacağı gösterilecek ve farklı sektörlerde çalışma hayatı ile tanışma fırsatı sunulacaktır. Kariyer Planlaması dersi T.C.Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından hazırlanan yönerge doğrultusunda hazırlanmıştır.
AKTS
1Kredi
0Saatler
(0 + 0 + 0 )Büyük Eserler (Major Works)
ORDE0108
Bu ders edebiyat, sinema, sanat, mimarlık, mühendislik, matematik, felsefe, siyaset, ekonomi ve benzerleri gibi alanlardaki önemli eserlerin akademik çalışmasında temel derstir. Ders, öğrencilerin dönem boyunca bu derste sunulan başlıca eserlerle tanışmalarına ve farklı alanlardaki bu önemli eserlerle kendi görüş, bakış açısı ve zevklerini geliştirmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Öğrencilerin dönem sonunda bu farklı alanlarda ve önemli çalışmaları hakkında bağımsız, analitik ve eleştirel düşünmeyi geliştirecek akademik araçlarla donatılması beklenmektedir.
AKTS
3Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 0 )Doğa, Bilim, İnsan II
ORDE0202
Bu derste öğrenciler bilim ve doğa konusunda bir önceki dersin ana hedeflerini ve ilkelerini gözeterek öğrencilerin bilim ve doğa konusunda daha ileri bir düşünce ve görüş geliştirmelerini öngörmektedir. Ders doğanın temel yasalarını öğrencilere aktararak öğrencilere gündelik yaşantımızı örüntüleyen bilim ve teknolojinin nasıl geliştiğini açıklama amacını gütmektedir. Bilimsel bilgiyle farklı alanlardaki yöntemsel yapı ve yaklaşımlar arasındaki farklar ve benzerliklerin vurgulanması ve gösterilmesi dersin hedefleri arasındadır.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Toplum, Bilim ve İnsan
ORDE0401
Toplum, Bilim ve İnsan dersinin başlıca amacı, öğrencileri insan ve toplum arasındaki ilişki hakkında kapsamlı, disiplinlerarası, analitik ve eleştirel bir anlayış geliştirmek üzere özendirmek ve yönlendirmektir. Öğrencilere bireyler ve sosyal dünyaları hakkındaki belli başlı bazı kavramları, yaklaşımları ve konuları tanıtmayı hedefleyen dersi tamamlayan öğrencilerin ,sosyal bilimlerin diğer disiplinler ile benzerliklerini ve farklılıklarını kavramaları, insanoğlunun bir canlı türü olarak evrimi ile ilgili eleştirel bir anlayış geliştirmeleri, insanların sosyal çevreleri ile ilişkilerinin farklı yönleri hakkında bilgi edinmeleri, insanların çeşitli gruplar, kurumlar ve sosyal yapılar ile bu ilişkileri neden ve nasıl geliştirdiğini açıklayabilmeleri hedeflenmektedir.
AKTS
4Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Temel Fotografi
SİNE1111
Fotografi olgusunun kuram, yöntem ve araçlarının tüm tasarlama ve uyarlama projeleri için temel oluşturacak kuramsal bilgi aktarımı. Fotografi olgusu ve kavramın tanımı. Tarihsel süreç: Camera Obscura. Fotograf makinası (analog / dijital) ve çalışma ilkeleri. Göz/makine ilişkisi.Uygulamalı çalışmalar.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Sinematografinin Temelleri
SİNE1317
Sinema dilini oluşturan öğelerin incelenmesi. Sinematografinin temel kavramları. Fikirden kurguya kadar oluşan tüm bileşenlerin analizi.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Creative Thinking and Problem Solving
ORDE0107
Bu derste, bir problem kurgulama ve çözüm üretmenin disiplinler arası bir yaklaşımla ele alınması yönünde öğrencilere bir yetişim kazandırılması amaçlanmaktadır. Güncel karmaşık sorunların tasarım odaklı düşünce yaklaşımıyla doğru tanımlanması ve çözüm yöntemlerinin kuramsal olarak işlenmesiyle birlikte, saptanan problem ve gereksinimler doğrultusunda projelerin uygulandığı takım çalışmaları yoluyla yenilikçi bir fikri tasarlamanın temelini oluşturduğu bu derste, öğrencilerin iş birliği içinde günümüzün karmaşık sorunlarına yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretmeleri beklenmektedir.
AKTS
3Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 0 )Etik, Hukuk, Toplum
ORDE0402
Bu dersin amacı: Ahlaklı bir hayat nasıl tanımlanır? İyi ve erdemli birey kimdir? “İyi” ve “kötü”, “doğru” ve “yanlış” arasındaki çizgiyi kim belirler? İyi yurttaş kimdir? Bir yurttaş olarak, kadın/erkek olarak, toplum üyesi olarak hayatlarımızı nasıl yaşamamız gerekir? Modern birey kimdir? Teknoloji, ahlaki yargılarımızı nasıl etkiler? Etik, hukuk, ahlak ve kültürel alanları ilgilendiren bu tarz sorgulamaları günlük hayatımızda sıklıkla yapmaktayız. Bu ders, bu tür soruları tartışmak amacıyla birey ve yurttaş olmanın anlamlarına değinmekte; toplumsal hayatın düzenleyici bileşenlerini ahlak, hukuk, etik ve normlar ile ilişkilendirerek tartışmakta; birey ve iktidar arasındaki ilişkiyi devlet, toplumsal cinsiyet, aile, din ve gözetim gibi konular üzerinden ele almaktadır. Ayrıca, modernleşme kavramını merkeze alarak, değer yargılarının “evrensel” boyuttaki inşasını Doğu ve Batı kültürleri arasındaki iktidar ilişkileri bağlamında sorgulamaktadır.
AKTS
3Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 0 )Kamera – Işık
SİNE2213
Görüntünün profesyonel olarak irdelenmesi. Işık ve çerçevenin öykü anlatımına katkısı. Görsel anlatı diline ait kuramsal çözümlemeler.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(2 + 2 + 0 )Öykü ve Öyküleme
SİNE2301
Bir fikrin hikayeye dönüşme serüveni. Hikayenin biçimlenişi, evrimi ve nihayet kimliğini kazanarak bir anlatım halini alması. Literatürde konuyla ilgili çalışmalar yapmış olan düşünür, sinemacı ve yazarların çalışmalarının analizi.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Kurguya Giriş
SİNE2415
Sinema ve görüntü kurgusunda dramaturji ve kurgunun incelenmesi. Kurguya dair teorik, teknik ve tarihsel bir giriş. Klasik anlatı sinemasında kurgu.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Bölüm Seçmeli I
SİNEAE01
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Sayısal Kurgu
SİNE1228
Sayısal kurgu teknolojilerine giriş. Atölye çalışmlarında kurgu yazılımları ve kavramlarla tanışma.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )İletişim Kuramları
SİNE2111
Kitle iletişim araçlarının ortaya çıkışı. Paralelinde gözlenen toplumsal etkiler ve sonuçlar. Ana akım ve alternatif iletişim kuramlarından başlayarak günümüzün yeni medya kuramları. Farklı kuramsal yaklaşımların, siyasal-tarihsel-ekonomik-sosyolojik olarak değerlendirilmesi.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Dünya Sineması
SİNE2124
Sinematografik anlatının gelişim ve değişim sürecinde etkisi olan bilimsel, tecimsel ve estetik bileşenlerin rehberliğinde Sinemanın tarihsel öyküsü. Sessiz sinema dönemi, Hollywood Sineması, Sovyet Sineması, Avrupa Sineması, Sesli filmler ve günümüze dek uzanan süreçte televizyonun etkisiyle sinemanın eğlence sektöründeki konumu ve etkisi.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Senaryo Yazım Teknikleri
SİNE2311
Drama ve görsel-işitsel sinematografik dilin teorik temel öğeleri. Dramatik film senaryosu, temel öğeleri içeren yazım örnekleri üzerinden pratikler.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Belgesel Sinema Kültürü
SİNE4183
Sinema tarihinin ilk örneklerinden başlayarak belgesel sinemanın toplumsal yaşama katkıları. Toplumsal muhalefetin ve kültürel gelişimin bir parçası olarak belgesel sinemanın konumu. Okuma, izleme ve tartışmalar.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Bölüm Seçmeli II
SİNEAE02
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri
SİNE2122
Bilim ve temel kavramlar (olgu, bilgi, mutlak v.b.), bilim tarihine ilişkin temel bilgiler, bilimsel araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşler, problem, araştırma modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri (nicel ve nitel veri toplama teknikleri), verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(0 + 0 + 0 )Sinema Kuramları
SİNE3111
Sinema sanatının başlangıcından günümüze kadar ortaya konmuş olan çeşitli kuramlar… Lumiere kardeşlerin belgeselci ve Melies’in “kurmaca”ya dayalı yaklaşımları… DW. Griffith’in uygulamalarıyla ortaya çıkan “konvesiyonel” kuram ve buna karsi gelisen alternative yaklasimlar…Eisenstein’ın kurgu kuramı… Vertov’un kuramı… Meyerhold’un konstrüktivist sahne ve biomekanik oyunculuk kuramları Max Reinhardt’ın kuramsız yaklaşımının ve E. Piscator’un politik tiyatrosunun sinemaya getirdikleri.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )TV Stüdyo Uygulamaları
SİNE3213
TV stüdyosunda canlı yayın, haber, tartışma, yarışma programları gibi yapımların sürdürülmesi. Bu süreçlerin deneyimlenerek stüdyodaki çeşitli ekipman ve cihazların kullanımı. Operatörlerin ve ekibin koordinasyonu gibi temel uygulamalar.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Film Yapım Yönetim
SİNE3232
Tasarımdan post prodüksiyona film yapım sürecinin tüm aşamalarını kapsayan bir projenin hazırlanarak sonlandırılması.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(0 + 0 + 0 )Sektör Stajı I
SİNE3912
Sektör kurumlarında 20 iş günü boyunca uygulamalı çalışmalar.
AKTS
3Kredi
0Saatler
(0 + 0 + 0 )Genel Seçmeli I
SİNEGE01
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Televizyon Yayıncılığı
SİNE3122
Televizyon yayıncılığı organizasyon yapısı, yayıncılığın türleri, yapım türlerinin özellikleri. Stüdyo yapımlarında kontrol odası kullanımı ve görev tanımları ile ilgili uygulamalar.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Çağdaş Sinema
SİNE3125
İran, İspanya, Macaristan, Polonya, Balkanlar, Uzak Doğu gibi bazı ülke ve bölgelerin sosyal ve tarihsel süreçlerine göre gelişen sinema anlayışları. Örnek filmler üzerinden anlatı diline yansıyan farklılıklar.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )TV Program Yapımı
SİNE3222
Yapım, yönetim ve teknik ekibin rol ve sorumluluklarına dair uygulamalar. Meslek seçimlerine yönelik deneyimler. Geliştirilen TV program formatlarının stüdyo ve reji ekibinde görev alarak gerçekleştirmeleri beklenmektedir.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(2 + 2 + 0 )Ses Kayıt ve İşleme Tekniği
SİNE3278
Film ve video projeleri için ses kayıt sürecinin önemi. Ekipman seçimi ve kullanımına yönelik uygulamalar. Foley seslerin önemi ve kaydı. Ses kurgusu ve yazılım programlarının kullanımı. Ses miksi sürecinin temel kriterleri.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Bölüm Seçmeli III
SİNEAE03
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Genel Seçmeli II
SİNEGE02
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Sinema ve Televizyonda Yapımcılık
SİNE2323
Yapım sürecini; proje geliştirme aşamasından yapım sonrası ve dağıtıma kadar kavrama. Yapımcılığın unsurları. Uzmanların bilgileriyle desteklenen güncel sektör uygulamaları.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Film Eleştirisi
SİNE4114
Film eleştirisinde temel yaklaşımlar. Bir filme eleştirel bakabilme, analiz edebilme yaklaşımı. Medyada yer alan örnekler çerçevesinde film eleştirisinin durumu ve sorunları. Güncel filmler üzerine sözlü ve yazılı eleştiri.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(0 + 0 + 0 )Proje Geliştirme ve Uygulama
SİNE4903
Edinilen bilgi ve becerilerin proje çerçevesinde gerçekleştirilmesi. Mezuniyet filmleri (belgesel, kısa film veya TV programı) yapım sürecinin ön hazırlık aşamalarının (araştırma, proje öneri dosyası, sinopsis/treatment, senaryo, çekim senaryosu, fotoboard) danışman onayı ile ilerlediği öğrenim süresince edinilen bilgi ve becerilerin uygulanması.
AKTS
9Kredi
3Saatler
(4 + 2 + 0 )Bölüm Seçmeli IV
SİNEAE04
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Bölüm Seçmeli V
SİNEAE05
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Türkiye Sinema Tarihi
SİNE4215
Türkiye’deki ilk film gösterimlerinden başlayarak günümüze dek uzanan süreçte Türk sinemasının gelişim çizgisi. Türkiye’de sinema üzerine yapılmış kuramsal tartışmalar ışığında Türk sinemasının kimliği. Türkiye’deki toplumsal ve kültürel değişmenin sinemadaki yansımaları.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Sektör Stajı II
SİNE4922
Sektör kurumlarında 20 iş günü boyunca uygulamalı çalışmalar.
AKTS
2Kredi
0Saatler
(0 + 0 + 0 )Bitirme Projesi
SİNE4923
Mezuniyet filmlerinin (belgesel, kısafilm veya TV programı) yapım ön hazırlık sürecinin tüm aşamalarıyla danışman ve kurul onayından geçerek tamamlanması. Projenin çekim ve post prodüksiyon sürecinin danışman öğretim elemanı gözetiminde ilerlemesi.
AKTS
9Kredi
3Saatler
(4 + 2 + 0 )Bölüm Seçmeli VI
SİNEAE06
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Genel Seçmeli III
SİNEGE03
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Genel Seçmeli IV
SİNEGE04
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Sektör Stajı 1
SİNE3911
Sektör kurumlarında 20 iş günü boyunca uygulamalı çalışmalar.
AKTS
1Kredi
0Saatler
(0 + 0 + 0 )Sektör Stajı 2
SİNE4912
Sektör kurumlarında 20 iş günü boyunca uygulamalı çalışmalar.
AKTS
1Kredi
0Saatler
(0 + 0 + 0 )Bilgisayar Okur-Yazarlığı
BİTE1001
Enformasyon teknolojilerinde temel kuramın ve terminolojinin tanıtımı. Microsoft Word gibi bir kelime işlemcide gereken dil değiştirme, karakter ekleme, stilleri kullanma, paragraf formatlama gibi temel beceriler. Microsoft Excel gibi bir iş çizelgesinde temel beceriler. Bu çizelgelerde matematiksel formüllerin kullanımı ve hesaplamalar ile grafikler oluşturulması.
AKTS
1Kredi
0Saatler
(0 + 0 + 0 )Uygarlık Tarihi I
İNTO1101
Avcı-toplayıcı toplumdan tarımsal üretime ve yerleşik yaşama geçiş. Tarımsal devrimin başlangıcından Orta Çağ’a kadar insanlık tarihinde gerçekleşen temel siyasi, ekonomik, bilimsel, felsefi, sanatsal ve dini gelişmeler. Antik Mezopotamya, Mısır, Hindistan, Çin, Yunan ve Roma uygarlıkları ve onların daha sonraki uygarlıklar üzerindeki etkisi.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Uygarlık Tarihi II
İNTO1102
Orta Çağ’da Hıristiyanlık ve İslam dinlerinin artan etkisi. Orta Çağ kültürüne bir tepki olarak ortaya çıkan Rönesans. Rönesans’daki ve Yeni Çağ’daki bilimsel, felsefi, sanatsal gelişmeler. Aydınlanma çağı ve 1776 Amerikan, 1789 Fransız devrimleri. Monarşinin, teokrasinin, feodalizmin ortadan kalkması; güçler ayrılığının, laikliğin, mülkiyet haklarının ortaya çıkışı. 19. Yüzyıl sanayi devrimi, 20. Yüzyıl teknoloji devrimi ve kapitalizm ile sosyalizm arasında gelişen karşıtlık.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Genel İngilizce 3A
ENGL2203
Genel İngilizce yapı ve ifadeleri. Kişisel görüş, ilgi alanı ve günlük yaşam (örn: aile, hobiler, iş, seyahat ve güncel olaylar) konularında bilgi alışverişi. Yapılandırılmış mülakat ifadeleri. Kişisel bilgiler, günlük rutinler, istek, ihtiyaç ve bilgi ricaları. Sadeleştirilmiş mektup, broşür ve kısa gazete makaleleri. Olaylar, geçmiş aktiviteler ve kişisel deneyimlerin betimlenmesi. Plan ve tahminler. Başkasına ait bir görüşü kendi cümleleriyle ifade etmek için gerekli temel ifadeler. Mekan ve yaşam tarzlarının betimlenmesi.
AKTS
4Kredi
3Saatler
(4 + 0 + 0 )Modern Dönemde Sanat
GÖRS3351
Modern Batı Sanatını oluşturan etmenleri ve sanatın 19. Yüzyılın ikinci yarısından 20. Yüzyılın ikinci yarısına kadar geçirdiği evreleri anlatıp, görsel örneklerle analiz etmek.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Genel İngilizce 4A
ENGL2204
Genel İngilizce yapı ve ifadeleri. Olay, duygu ve arzuların betimlenmesi. Gereklilik, zorunluluk, yasak ve olasılık ifadeleri. Tavsiye verme. Gerçek ve hayali koşul ve durumlar. Daha soyut ve kültürel konularla ilgili (örn: film, kitap, müzik) kalıp ve ifadeler. Sık karıştırılan fiiller. Kişisel deneyim ve yakın geçmişte geçen olaylarla ilgili kalıp ve ifadeler. Eylem ve nesneleri vurgulayan yapılar. Hareket bildiren ifadeler. Deyimler.
AKTS
4Kredi
3Saatler
(4 + 0 + 0 )Eleştirel Düşünme
SİNE2125
Günümüzde toplumsal, kültürel ve sanat çalışmalarının önemli bir kuramsal kaynağını ve yazınını oluşturan eleştirel düşünce ekolü. Toplumsal dönüşümlerin izleğinde toplumsal dinamiklerin; sinema ile sanat, kültür ve edebiyat ürünleri ve çalışmaları içinde değerlendirilmesi. Sorgulayıcı, eleştirel ve analitik bakış açısı.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Etik
İNTO1002
Etik’teki (Ahlak Felsefesi) temel kuramlar. Bu kuramların mühendislik, tıp, farmakoloji, genetik, teknolojik inovasyon, yapay zeka ve robotoloji, işletme, pazarlama, uluslararası ilişkiler, kamu hizmeti, medya ve hukuk gibi mesleklerdeki ve alanlardaki pratik sonuçları. Erdemin ve değerlerin anlamı ve önemi. Belli mesleklerdeki ahlak ilkeleri ve onların Etik’teki temelleri.
AKTS
1Kredi
1Saatler
(1 + 0 + 0 )Sinema Estetiği
SİNE3121
Sinema estetiğinin temel sorunu olan “gerçek”, “gerçeklik izlenimi” ve “sinema-gerçek” ilişkisi ile ilgilihem sinemada hem de farklı disiplin ve sanatlarda geliştirilmiş tez ve düşünceler. Reform, Aydınlanma ve Rönesans sonrası ortaya çıkan en büyük düşünce ve sanat akımı Ekspresyonizmin “sinema-gerçek” ilişkisine dair getirdiği yenilik ve bunun uzantısı olarak “görünen-gerçek” sorunsalı… Brecht’in anti-aristotelesçi estetiğinin söz konusu sorunsalın çözümüne katkısı…
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Bölüm Seçmeli VII
SİNEAE07
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Genel Seçmeli V
SİNEGE05
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )