Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I
CORE0101
İki dönemden oluşan Modern Türkiye Tarihi dersi, bugünün Türkiye’sinin oluşumunda rol oynayan siyasal, ekonomik, toplumsal ve kültürel süreçlere ışık tutmayı amaçlamaktadır. Dersin ikinci döneminde, öncelikle Millî Mücadele, Osmanlı İmparatorluğu’ndan Türkiye Cumhuriyeti’ne geçiş süreci ve bu sürece eşlik eden inkılaplar kapsamlı bir şekilde tartışılmaktadır. Daha sonra inkılapların yarattığı toplumsal, ekonomik ve siyasal sonuçlar, Cumhuriyet’in kurumsallaşması ve çok partili sistemin temel dinamikleri ele alınmaktadır. Bir yandan demokrasinin gelişimi diğer yandan da demokratikleşme sürecini sekteye uğratan ekonomik çalkantılar, siyasal istikrarsızlıklar ve askeri müdahaleler incelenmektedir. Cumhuriyet tarihinde ortaya çıkan göç ve kentleşme olguları, toplumsal hareketler ve kültürel değişim bu dönem tartışılan önemli konular arasında yer almaktadır.
AKTS
2Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 0 )Türkçe I
CORE0103
Osmanlı döneminden başlayarak Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşuna kadar olan süreçte modernleşme hareketleri. Edebiyatımıza yansıması. Seçilmiş düşünce metinleri ve kurmaca metinler ile incelenmesi.
AKTS
2Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 0 )Oryantasyon
CORE0105
Oryantasyon dersi öğrencilere üniversite hayatına uyum sürecinde ihtiyaç duyacakları akademik ve sosyal yetkinlikleri kazandırmayı hedeflemektedir. Dersi tamamlayan öğrencilerin iletişim, sosyal, profesyonel ve etik sorumluluklar gibi ilerleyen dönemlerde ve profesyonel hayatta faydalı olacak kazanımları edinmelerinin yanında, 21. Yüzyıl yetkinlikleri olarak tanımlanan yetkinlikler hakkında farkındalık kazanmaları amaçlanmaktadır. Ders, birinci sınıf bahar döneminde okutulması planlanan Kariyer Planlama dersi için giriş dersi niteliği de taşımaktadır.
AKTS
1Kredi
0Saatler
(0 + 0 + 0 )Doğa, Bilim, İnsan I
CORE0201
Dersin amacı öğrencilere bilimsel düşüncenin ip uçlarını vermek, bu düşünce sisteminin gelişimini hazırlayan temel olguları belirlemek, onları fizik, kimya, biyoloji biliminin temel zihinsel ve yöntemsel uygulamalarıyla karşılaştırmaktır. Öğrencilerin bilimsel düşünce ve uygulamaların temel kuramsal ve yöntemsel yapılarını öğrenerek daha ileri düzeydeki bilimsel çalışmalara dönük bir formasyon kazanması dersin hedeflediği amaçlar arasındadır. Öğrencilerin problem çözme yetilerini geliştirmesi dersin bir diğer temel özelliğidir.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Sanat, Toplum, İnsan
CORE0501
Bu ders, çeşitli tarihsel dönemlerden sanat eserlerinin, nesnelerinin ve işlerinin incelenmesi yoluyla sanatın anlamı, dönüşümü ve işlevini öğrenciye aktarmayı ve sanat tarihine kısa bir giriş yapmayı amaçlamaktadır. Resim, heykel, mimarlık, tasarım, baskı, fotoğraf, enstalasyon, performans, reklamlar ve hareketli görüntü gibi çok çeşitli medya ve mecra aracılığıyla görsel kültürün nesneleri ve pratiklerini tartışmaya açarak, ders öğrencilere sanatsal üretimin sosyal kültürel ve tarihsel koşullarına dair kapsamlı, disiplinlerarası ve yaratıcı bir bakış açısı kazandıracaktır.
AKTS
3Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 0 )Akademik İngilizce 1
ENGL1101
Veri betimleme. Metin çözümleme. Sadeleştirilmiş araştırma metinlerinin ve veri grafiklerinin özeti ve kendi sözcükleriyle ifade edilmesi. IMRAD Özeti. Bilgiye dayalı görüş ifade etmek için eleştirel düşünce ve mantıksal tartışma becerileri. Akademik bir ortamdaki izleyenlere bilgi sunumu.
AKTS
4Kredi
3Saatler
(4 + 0 + 0 )Bilgisayar Okur-Yazarlığı
ITEC1001
Enformasyon teknolojilerinde temel kuramın ve terminolojinin tanıtımı. Microsoft Word gibi bir kelime işlemcide gereken dil değiştirme, karakter ekleme, stilleri kullanma, paragraf formatlama gibi temel beceriler. Microsoft Excel gibi bir iş çizelgesinde temel beceriler. Bu çizelgelerde matematiksel formüllerin kullanımı ve hesaplamalar ile grafikler oluşturulması.
AKTS
1Kredi
0Saatler
(0 + 0 + 0 )Diferansiyel ve İntegral Hesap I
MATH1111
1. Tek değişkenli fonksiyonlarda limit, süreklilik, türev ve integral kavramlarını öğretmek; 2. Türev ve integral kavramlarını problem çözmede kullanma becerisi kazandırmak; 3. Matematik bilgisini, uygulamalı bilimler ve mühendislik problemlerinin çözümünde kullanmayı öğretmek.
AKTS
5Kredi
4Saatler
(4 + 0 + 1 )Fizik - Mekanik
PHYS1111
Bu, cisimlerin mekaniği üzerine, diferansiyel ve integral hesap temelli, giriş seviyesinde bir fizik dersidir. Bu ders sonunda öğrenciler; 1. mekaniğin temel fizik yasalarını kavramalıdırlar. 2. mekaniğin temel fizik yasalarını gerçek problemleri çözmek için kullanabilmelidirler. 3. fiziğin onları çevreleyen dünya ile nasıl doğrudan ilişkili olduğunun farkında olmalıdırlar.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Fizik - Mekanik Laboratuvarı
PHYS1113
Fizik - Mekanik Laboratuvarı, FİZK1111 dersine eşlik eden bir laboratuvar dersidir. Bu ders sonunda öğrenciler; • mekaniğin fiziksel yasalarının deneysel olarak nasıl test edilebileceğini planlayabilmelidirler. • mekaniğin temel fizik yasalarının çeşitli gerçek problemlere nasıl uygulanabileceğini kavramalıdırlar. • deneysel çalışmaların sonuçlarını rapor halinde sunmada yetkinlik kazanmalıdırlar. • fiziğin onları çevreleyen dünya ile nasıl doğrudan ilişkili olduğunun farkında olmalıdırlar.
AKTS
1Kredi
1Saatler
(0 + 2 + 0 )Programlamaya Giriş
COMP1103
Bilgisayara giriş, bilgisayar programları ve Matlab diline, tanımlayıcılar, değişkenler, atama ifadeleri, veri türleri, seçimler, döngüler, yöntemler.
AKTS
5Kredi
4Saatler
(3 + 2 + 0 )Türkiye Cumhuriyeti Tarihi II
CORE0102
İki dönemden oluşan Modern Türkiye Tarihi dersi, bugünün Türkiye’sinin oluşumunda rol oynayan siyasal, ekonomik, toplumsal ve kültürel süreçlere ışık tutmayı amaçlamaktadır. Dersin ikinci döneminde, öncelikle Millî Mücadele, Osmanlı İmparatorluğu’ndan Türkiye Cumhuriyeti’ne geçiş süreci ve bu sürece eşlik eden inkılaplar kapsamlı bir şekilde tartışılmaktadır. Daha sonra inkılapların yarattığı toplumsal, ekonomik ve siyasal sonuçlar, Cumhuriyet’in kurumsallaşması ve çok partili sistemin temel dinamikleri ele alınmaktadır. Bir yandan demokrasinin gelişimi diğer yandan da demokratikleşme sürecini sekteye uğratan ekonomik çalkantılar, siyasal istikrarsızlıklar ve askeri müdahaleler incelenmektedir. Cumhuriyet tarihinde ortaya çıkan göç ve kentleşme olguları, toplumsal hareketler ve kültürel değişim bu dönem tartışılan önemli konular arasında yer almaktadır.
AKTS
2Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 2 )Türkçe II
CORE0104
Osmanlı İmparatorluğu’nun son günleri ile ülkemizin işgal yıllarından başlayarak Milli Mücadele yılları, Bağımsızlık Savaşımızın kazanılması, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşundan günümüze kadar olan süreçte modernleşme hareketleri. Edebiyatımıza yansıması. Seçilmiş düşünce metinleri ve kurmaca metinler ile incelenmesi.
AKTS
2Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 0 )BÜYÜK ESERLER
CORE0108
Bu ders edebiyat, sinema, sanat, mimarlık, mühendislik, matematik, felsefe, siyaset, ekonomi ve benzerleri gibi alanlardaki önemli eserlerin akademik çalışmasında temel derstir. Ders, öğrencilerin dönem boyunca bu derste sunulan başlıca eserlerle tanışmalarına ve farklı alanlardaki bu önemli eserlerle kendi görüş, bakış açısı ve zevklerini geliştirmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Öğrencilerin dönem sonunda bu farklı alanlarda ve önemli çalışmaları hakkında bağımsız, analitik ve eleştirel düşünmeyi geliştirecek akademik araçlarla donatılması beklenmektedir.
AKTS
3Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 0 )Doğa, Bilim, İnsan II
CORE0202
Bu derste öğrenciler bilim ve doğa konusunda bir önceki dersin ana hedeflerini ve ilkelerini gözeterek öğrencilerin bilim ve doğa konusunda daha ileri bir düşünce ve görüş geliştirmelerini öngörmektedir. Ders doğanın temel yasalarını öğrencilere aktararak öğrencilere gündelik yaşantımızı örüntüleyen bilim ve teknolojinin nasıl geliştiğini açıklama amacını gütmektedir. Bilimsel bilgiyle farklı alanlardaki yöntemsel yapı ve yaklaşımlar arasındaki farklar ve benzerliklerin vurgulanması ve gösterilmesi dersin hedefleri arasındadır.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Akademik İngilizce 2
ENGL1102
Eleştirel düşünme ve mantıksal tartışma. Akademik araştırma. Anotasyon, kaynak gösterme, alıntılama. Argümanları, çıkarımı ve mantıksal bütünlüğü tanımlamak. Münazara. Değerlendirme özeti. Mülakat.
AKTS
4Kredi
3Saatler
(4 + 0 + 0 )Diferansiyel ve İntegral Hesap II
MATH1112
1.Diferansiyel ve integral hesabın temel tanımlarını, temel teorisini ve uygulamalarını öğretmek, 2. Matematiksel analizde ikinci sınıf düzeyinde konulara (diferansiyel denklemler ve lineer cebir), fen ve mühendislikte diferansiyel ve integral hesaba dayalı konulara hazırlamak, 3. Matematiksel modelleri oluşturmak, analiz etmek ve yorumlamak için matematik bilgisi vermek, 4. Problemlerin çözümleri için matematiği uygulama becerisini kazandırmak.
AKTS
5Kredi
4Saatler
(4 + 0 + 1 )Lineer Cebir
MATH2104
Karmaşık sayıların cebirsel özellikleri. Karmaşık sayıların kutupsal formu. DeMoivre formülü. Karmaşık kökler ve kuvvetler. Matris işlemlerinin cebirsel özellikleri. Özel matris türleri. Doğrusal denklem sistemlerin çözümü. Temel satır ve sütun işlemleri. Bir matrisin kademe formu. Gauss ve Gauss-Jordan yöntemleri. Temel matrisler. Determinant tanımı ve özellikleri. Eş çarpan genişlemesi. Eş çarpan ile ters bulma. Reel vektör uzayları. Alt uzay. Doğrusal bağımsızlık. Baz ve boyut. Koordinatlar. Öz değer ve öz vektör. Karakteristik polinom ve karakteristik denklem. Köşegenleştirme
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Kariyer Planlama
CORE0106
Kariyer Planlama dersinin amacı, öğrencilerin kariyerlerini, kendi zeka, kişilik, bilgi, beceri, yetenek ve yetkinliklerine uygun olarak belirleyebilmeleri için yol göstermektir. Ders kapsamında, bu kavramlar hakkında farkındalık yaratılacak, öğrencilerin üniversite hayatları boyunca kariyerleri hakkında destek alabilecekleri Kariyer Merkezi ve faaliyetleri tanıtılacak, Yetenek Kapısı kullanımı ve nasıl yararlanılacağı gösterilecek ve farklı sektörlerde çalışma hayatı ile tanışma fırsatı sunulacaktır. Kariyer Planlaması dersi T.C.Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından hazırlanan yönerge doğrultusunda hazırlanmıştır.
AKTS
1Kredi
0Saatler
(0 + 0 + 0 )Yaratıcı Düşünme ve Problem Çözme (Creative Thinking and Problem Solving)
CORE0107
Bu derste, bir problem kurgulama ve çözüm üretmenin disiplinler arası bir yaklaşımla ele alınması yönünde öğrencilere bir yetişim kazandırılması amaçlanmaktadır. Güncel karmaşık sorunların tasarım odaklı düşünce yaklaşımıyla doğru tanımlanması ve çözüm yöntemlerinin kuramsal olarak işlenmesiyle birlikte, saptanan problem ve gereksinimler doğrultusunda projelerin uygulandığı takım çalışmaları yoluyla yenilikçi bir fikri tasarlamanın temelini oluşturduğu bu derste, öğrencilerin iş birliği içinde günümüzün karmaşık sorunlarına yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretmeleri beklenmektedir.
AKTS
3Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 0 )Toplum, Bilim ve İnsan
CORE0401
Toplum, Bilim ve İnsan dersinin başlıca amacı, öğrencileri insan ve toplum arasındaki ilişki hakkında kapsamlı, disiplinlerarası, analitik ve eleştirel bir anlayış geliştirmek üzere özendirmek ve yönlendirmektir. Öğrencilere bireyler ve sosyal dünyaları hakkındaki belli başlı bazı kavramları, yaklaşımları ve konuları tanıtmayı hedefleyen dersi tamamlayan öğrencilerin ,sosyal bilimlerin diğer disiplinler ile benzerliklerini ve farklılıklarını kavramaları, insanoğlunun bir canlı türü olarak evrimi ile ilgili eleştirel bir anlayış geliştirmeleri, insanların sosyal çevreleri ile ilişkilerinin farklı yönleri hakkında bilgi edinmeleri, insanların çeşitli gruplar, kurumlar ve sosyal yapılar ile bu ilişkileri neden ve nasıl geliştirdiğini açıklayabilmeleri hedeflenmektedir.
AKTS
4Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Etik, Hukuk, Toplum
CORE0402
Bu dersin amacı: Ahlaklı bir hayat nasıl tanımlanır? İyi ve erdemli birey kimdir? “İyi” ve “kötü”, “doğru” ve “yanlış” arasındaki çizgiyi kim belirler? İyi yurttaş kimdir? Bir yurttaş olarak, kadın/erkek olarak, toplum üyesi olarak hayatlarımızı nasıl yaşamamız gerekir? Modern birey kimdir? Teknoloji, ahlaki yargılarımızı nasıl etkiler? Etik, hukuk, ahlak ve kültürel alanları ilgilendiren bu tarz sorgulamaları günlük hayatımızda sıklıkla yapmaktayız. Bu ders, bu tür soruları tartışmak amacıyla birey ve yurttaş olmanın anlamlarına değinmekte; toplumsal hayatın düzenleyici bileşenlerini ahlak, hukuk, etik ve normlar ile ilişkilendirerek tartışmakta; birey ve iktidar arasındaki ilişkiyi devlet, toplumsal cinsiyet, aile, din ve gözetim gibi konular üzerinden ele almaktadır. Ayrıca, modernleşme kavramını merkeze alarak, değer yargılarının “evrensel” boyuttaki inşasını Doğu ve Batı kültürleri arasındaki iktidar ilişkileri bağlamında sorgulamaktadır.
AKTS
3Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 0 )Yöneylem Araştırması I
INDE2001
Matematiksel modelleme kavramları. Doğrusal programlama, problem formüle etme, simplex ve dual simplex methodları, dualite ve duyarlılık analizi. Taşıma problemleri, modellemesi ve varyasyonları. Ağ problemleri ve modellemesi. Hedef programlama. Tamsayı doğrusal programlama.
AKTS
7Kredi
4Saatler
(3 + 2 + 0 )Diferansiyel ve integral hesap III
MATH2105
Çök değişkenli fonksiyonlar. Limit ve süreklilik. Kısmi türevler. Kısmi türevler için zincir kuralı. Verilen yönde türevler. Yerel maksimum ve minimum değerler. Lagrange çarpanları. Taylor formülü. Cartesiyen ve kutupsal koordinatlarda çift integrallar. Üçkat integrallar. Cartesiyen, kutupsal ve sferik koordinatlarda üç kat integrallar. Eğrisel integraller. Green teoremi. Yüzeysel integraller. Stokes teoremi. Diverjas teoremi.
AKTS
6Kredi
4Saatler
(4 + 0 + 1 )Olasılık
MATH2201
Sayma yöntemleri. Olasılığın temel konuları. Olasılık aksiyomları. Örnek uzay. Koşullu olasılık. Rastlantısal değişkenler. Ayrık rastlantısal değişkenler. Olasılık kütle fonksiyonu. Beklenen değer. Varyans ve standart sapma. Ayrık değişken aileleri. Sürekli rastlantısal değişkenler. Dağılım fonksiyonu. Olasılık yoğunluk fonksiyonu. Beklenen değer. Sürekli rastlantısal değişken aileleri. Rastlantısal değişken çiftleri. Ortak dağılım fonksiyonu. Marjinaller. Ortak yoğunluk ve kütle fonksiyonları. İki rastlantısal değişkene bağlı fonksiyonlar.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 1 )Yöneylem Araştırması II
INDE2002
Dinamik programlama. Ağ modelleri, en kısa yol, en büyük akış, en düşük maliyetli ağ akış problemleri, en küçük kapsayan ağaçlar problemi. Klasik eniyileme kuramı. Tek değişkenle eniyileme, dışbükeylik, çok değişkenle kısıtsız ve kısıtlı eniyileme. Doğrusal olmayan programlama. Lagrange çarpanı ile eniyileme ve Karush-Kuhn-Tucker eniyileme koşulları. Doğrudan arama ve eğim yöntemleri. Çeşitli sezgisel yöntemler.
AKTS
7Kredi
4Saatler
(3 + 2 + 0 )Mühendislik İstatistiği
INDE2156
Parametrik istatistikte temel konular; güven aralıkları, merkezi limit teoremi, örnekleme dağılımları ve hipotez testi. Anova ve resresyon tanımları. Veri toplama ve deney tasarımında temel prensipler; çeşitli yazılımlara giriş ve uygulama.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Mühendislik Ekonomisi
INDE2452
Mühendislik kararları için ekonomik analiz; endüstriyel işletmelerde proje finansmanı değerlendirmeleri, paranın zaman içindeki değerinin değişimi; basit faiz hesapları; yıllık maliyet analizi; şimdiki zamana göre değer analizi; geri dönme oranı; amortisman ve vergiler; çoklu alternatifler. Makine yenileme için matematiksel modeller. Karar analizine giriş; maliyet mühendisliği kavramları.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(0 + 0 + 0 )Ayrık Matematik
MATH2103
Önerme mantığı. Doğruluk tabloları. Mantıksal denklikler. Önerme fonksiyonları ve niceleyiciler. Çıkarım kuralları. İspat yöntemleri ve stratejileri. Kümeler. Kümeler üzerinde işlemler. Fonksiyonlar. Diziler ve toplamlar. Bölünebilirlik. Modüler aritmetik. Tümevarım ve güçlü tümevarım. Özyinelemeli tanımlar ve yapısal tümevarım. Temel sayma teknikleri. Güvercin yuvası ilkesi. Permütasyonlar ve kombinasyonlar. Ekleme-çıkarma. Bağıntılar. Denklik bağıntıları. Çizgeler. Ağaçlar.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 1 )Diferansiyel Denklemler
MATH2107
Diferansiyel denklemler teorisinin temel tanımları ve kavramları. Birinci mertebe diferansiyel denklemler. İntegral çarpanları metodu. Değişkenlerine ayrılabilir tipten denklemler. Homojen denklemler. Bernoulli denklemi. İkinci mertebeden sabit katsayılı doğrusal diferansiyel denklemler. Sabit katsayılı birinci mertebe doğrusal diferansiyel denklem sistemleri. Laplace dönüşümü. Laplace dönüşümünün sabit katsayılı doğrusal diferansiyel denklemlere uygulanması. Konvolosyon kavramı. Değişken katsayılı doğrusal diferansiyel denklemler. Euler denklemi. Adi ve tekil noktalar. İkinci mertebe doğrusal diferansiyel denklemlerin seri çözümleri.
AKTS
6Kredi
4Saatler
(4 + 0 + 1 )Finansal ve Maliyet Muhasebesi
BUSI3111
Muhasebe kayıtları. Muhasebe döngüleri. Bilanço, gelir tablosu ve fon akım tablosu hazırlanması. Maliyet analizi. Maliyet sistemleri ve kontrol.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Yöneylem Araştırması III
INDE3001
Olasılıksal modellere giriş. Karmaşık olasılık hesapları. Markov süreçleri. Poisson süreçleri. Kuyruk ve sıra bekleme analizi.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 1 )Sistem Benzetimi
INDE3103
Ayrık-olaylı benzetimin temel prensipleri ve analizi. Olay çizelgeleme bazlı benzetim ve süreç-etkleşim bazlı benzetim yaklaşımlarının karşılaştırması. Belirli bir istatistiksel dağılıma sahip sayı üretme metodları; ters dönüşüm ve diğer teknikler. Girdi datası analizi ve örtüşme düzeyi testleri. Benzetim uygulamaları için geliştirilen belirli bilgisayar yazılımları, bu yazılımlarda çıktı analizi ve model geçerleme.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(3 + 1 + 0 )Endüstri Mühendisliğinde Hesaplamalı Yöntemler
INDE3145
Sayısal yöntemler, çizge teorisi ve Endüstri Mühendisliği disiplininde sık kullanılan uygulamalarda kullanabilmek için MATLAB, Excel veya R programlama becerilerini geliştirmek.
AKTS
4Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Üretim ve Servis İşlemleri Planlaması
INDE3312
Üretim ve servis sistemlerinin temel yapıları, sayısal kestirim yöntemleri, bütünleşik planlama, envanter modelleri, tedarik zinciri yönetimi, kaynak planlaması, çizelgeleme.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Yaz Stajı I
INDE3920
En az 20 işgünü süreyle hizmet sektöründeki bir işletmede (veya bir işletmenin hizmet sunan biriminde) Endüstri Mühendisliği faaliyetleri ve çalışmalarına katılmak, gözlemlemek ve bu faaliyetleri raporlamak.
AKTS
2Kredi
0Saatler
(0 + 0 + 0 )İşletmelerde Proje Yönetimi
BUSI4573
Proje seçimi.Proje yöneticisinin rolü.Proje organizasyonu ve planlaması,bütçeleme ve maliyet tahmini, zaman yönetimi, kaynak dağıtımı, bilişim sistemlerini kullanarak proje izlenmesi.Denetlenmesi ve projenin sona erdirilmesi.Takım bazlı projelerde proje liderliği,çatışma çözümü ve iletişim becerileri, risk analizi ve problem çözme hususlarına odaklanma.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(2 + 2 + 0 )Endüstriyel Üretim Sistemleri
INDE2211
İmalat ve üretim sistemleri temelleri; üretim hızı ve kapasitesi. Kaynak kullanımı makine emre amadeliği; işlem altında olan is miktarı ve imalat teslim suresi. Üretim tipleri; atölye, yığın, seri hat dengeleme sistemleri. İşlem tabanlı ve urun tabanlı yerleşim yaklaşımları. Temel gereç yönlendirme dizgesi ve depolama sistemleri tasarımları. Temel zaman ve is etüdü prensipleri.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Sayısal Kestirim Yöntemleri
INDE3151
Sayısal kestirim yöntemlerine genel bakış. Uygulanan yöntemler ve karşılaştırmaları, yönetim kararlarına uygun yöntem seçimi ve kestirim sisteminin tasarımı, düzgünleştirme teknikleri, uyarlamalı süzgeçleme, basit ve çoklu bağlanım eğrisi ve ilinti analizleri, zaman serileri kestirimi, Box-Jenkins yöntemleri, girdi-çıktı ve ekonometrik modeller.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 1 )Kalite Planlaması ve Denetimi
INDE3314
Kalite denetim sistemlerinin ilkeleri, süreç denetim kavramları; belirtim ve tolerans kavramları; süreç yeterlilik analizleri; denetim tabloları; kabul örnekleme planları; kalite kararlarının maliyet boyutu; kalite iyileştirme programları; kalite bilgilendirme sistemleri.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Yöneylem Araştırması Modelleme Uygulamaları
INDE4003
Modelleme kavramları ve optimizasyon tekniklerine bakış. Değişik uygulama alanları: Tipik problemler, yöneylem araştırması modellerini uygularken karşılaşılan zorluklar. Makale sunumları, vakalar, bilgisayar uygulamalı küçük projeler.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )İktisada Giriş
ECON1005
Kaynaklar ve kıtlık; arz ve talep; karma ekonomi; pazar yapısı; milli gelir, konjonktür dalgalanmaları, işsizlik, ve enflasyon; para, banka ve para politikası; uluslar arası ticaret ve finans.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Tasarım Projelerine Giriş
ENGR4901
Mühendislik proje ve risk yönetimi, fizibilite analizi. Proje teklifi hazırlama. Disiplinler arası takım çalışması. Çağın sorunları için mühendislik çözümlerinin sosyal, çevresel, etik, hukuksal boyutları hakkında örnekler. Girişimcilik ve yenilikçilik uygulamalarından örnekler. Yaygın olarak kullanılan mühendislik standartları.
AKTS
1Kredi
1Saatler
(1 + 0 + 0 )Yaz Stajı II
INDE4920
En az 20 işgünü süreyle üretim, imalat veya yan sanayii sektöründeki bir işletmede Endüstri Mühendisliği faaliyetleri ve çalışmalarına katılmak, gözlemlemek ve bu faaliyetleri raporlamak.
AKTS
3Kredi
0Saatler
(0 + 0 + 0 )Alan Seçmeli-I
INDE-AE-I
Alan Seçmeli-I
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Alan Seçmeli-II
INDE-AE-II
Alan Seçmeli-II
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Genel Seçmeli-I
INDE-GE-I
Genel Seçmeli-I
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Genel Seçmeli-II
INDE-GE-II
Genel Seçmeli-II
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )İş Sağlığı ve Güvenliği I
OHES4411
İş sağlığı ve güvenliği tarihçesi. İş Kanunu. İş sağlığı ve güvenliği kanunu.Ulusal ve uluslararası sözleşmeler.İş kazaları. Meslek hastalıkları. Tehlike ve risk kavramına giriş
AKTS
2Kredi
0Saatler
(2 + 0 + 0 )Mezuniyet Tasarım Projesi
INDE4912
Büyük ölçekli güncel bir problemi, endüstri mühendisliği araçlarını kullanarak sosyal, teknik ve ekonomik kısıtlar altında takım çalışmasıyla tasarlayabilme, çözebilme, sunabilme ve gerçek hayata yansımalarını yorumlayabilme becerisi kazandırmak.
AKTS
7Kredi
3Saatler
(0 + 1 + 0 )Alan Seçmeli-III
INDE-AE-III
Alan Seçmeli-III
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Alan Seçmeli-IV
INDE-AE-IV
Alan Seçmeli-IV
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Alan Seçmeli-V
INDE-AE-V
Alan Seçmeli-V
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Genel Seçmeli-III
INDE-GE-III
Genel Seçmeli-III
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )İş Sağlığı ve Güvenliği II
OHES4412
Tehlike ve risk kavramı. Kimyasal risk etmenleri. Fiziksel risk etmenleri.Biyolojik risk etmenleri. Psikolojik risk etmenleri. Ergonomik risk etmenleri. Risk analizleri ve çeşitleri. Endüstriyel uygulamalar
AKTS
2Kredi
0Saatler
(2 + 0 + 0 )