Bilgisayar Okur-Yazarlığı
BİTE1001
Enformasyon teknolojilerinde temel kuramın ve terminolojinin tanıtımı. Microsoft Word gibi bir kelime işlemcide gereken dil değiştirme, karakter ekleme, stilleri kullanma, paragraf formatlama gibi temel beceriler. Microsoft Excel gibi bir iş çizelgesinde temel beceriler. Bu çizelgelerde matematiksel formüllerin kullanımı ve hesaplamalar ile grafikler oluşturulması.
AKTS
1Kredi
0Saatler
(0 + 0 + 0 )Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I
CORE0101
İki dönemden oluşan Modern Türkiye Tarihi dersi, bugünün Türkiye’sinin oluşumunda rol oynayan siyasal, ekonomik, toplumsal ve kültürel süreçlere ışık tutmayı amaçlamaktadır. Dersin ikinci döneminde, öncelikle Millî Mücadele, Osmanlı İmparatorluğu’ndan Türkiye Cumhuriyeti’ne geçiş süreci ve bu sürece eşlik eden inkılaplar kapsamlı bir şekilde tartışılmaktadır. Daha sonra inkılapların yarattığı toplumsal, ekonomik ve siyasal sonuçlar, Cumhuriyet’in kurumsallaşması ve çok partili sistemin temel dinamikleri ele alınmaktadır. Bir yandan demokrasinin gelişimi diğer yandan da demokratikleşme sürecini sekteye uğratan ekonomik çalkantılar, siyasal istikrarsızlıklar ve askeri müdahaleler incelenmektedir. Cumhuriyet tarihinde ortaya çıkan göç ve kentleşme olguları, toplumsal hareketler ve kültürel değişim bu dönem tartışılan önemli konular arasında yer almaktadır.
AKTS
2Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 0 )Türkçe I
CORE0103
Osmanlı döneminden başlayarak Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşuna kadar olan süreçte modernleşme hareketleri. Edebiyatımıza yansıması. Seçilmiş düşünce metinleri ve kurmaca metinler ile incelenmesi.
AKTS
2Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 0 )Genel İngilizce I
ENGL1201
Temel dilbilgisi yapıları ve cümle kalıpları. Somut türden kişisel detay ve ihtiyaçlara yönelik temel çeşitliliğe sahip basit ifadeler. Temel selamlama ve uğurlama ifadeleri. Günlük rutinler. İnsanların ve mekanların tanımlanması. Kişisel profiller. Sosyal ağlar. Resmi olmayan e-posta mesajları.
AKTS
4Kredi
3Saatler
(4 + 0 + 0 )Oryantasyon
ORDE0105
Oryantasyon dersi öğrencilere üniversite hayatına uyum sürecinde ihtiyaç duyacakları akademik ve sosyal yetkinlikleri kazandırmayı hedeflemektedir. Dersi tamamlayan öğrencilerin iletişim, sosyal, profesyonel ve etik sorumluluklar gibi ilerleyen dönemlerde ve profesyonel hayatta faydalı olacak kazanımları edinmelerinin yanında, 21. Yüzyıl yetkinlikleri olarak tanımlanan yetkinlikler hakkında farkındalık kazanmaları amaçlanmaktadır. Ders, birinci sınıf bahar döneminde okutulması planlanan Kariyer Planlama dersi için giriş dersi niteliği de taşımaktadır.
AKTS
1Kredi
0Saatler
(0 + 0 + 0 )Doğa, Bilim, İnsan I
ORDE0201
Dersin amacı öğrencilere bilimsel düşüncenin ip uçlarını vermek, bu düşünce sisteminin gelişimini hazırlayan temel olguları belirlemek, onları fizik, kimya, biyoloji biliminin temel zihinsel ve yöntemsel uygulamalarıyla karşılaştırmaktır. Öğrencilerin bilimsel düşünce ve uygulamaların temel kuramsal ve yöntemsel yapılarını öğrenerek daha ileri düzeydeki bilimsel çalışmalara dönük bir formasyon kazanması dersin hedeflediği amaçlar arasındadır. Öğrencilerin problem çözme yetilerini geliştirmesi dersin bir diğer temel özelliğidir.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Sayılar, Formüller, İnsan I
ORDE0301
Bu dersin amacı öğrencilerin matematik tarihi hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak, farklı sonsuzluk kavramlarını tanıtmak, basit şifreleme tekniklerini öğretmek, saymanın ve mantık kavramının temel ögelerini tartışmak, temel düzeyde beklenen değer ve şartlı olasılık hesaplama becerisi kazandırmak, giriş seviyesinde rastgele değişkenler ve rastgele yürüyüş kavramı hakkında temel bilgileri aktarmaktır. Bu ders kapsamında ele alınacak konu başlıkları şu şekilde listelenebilir: Matematik Tarihi: İlk Çağlar, Klasik Dönem ve Modern Dönem, Hilbert'in Sonsuzluk Oteli, Kesirli sayıları sayma, Sonsuzluk kavramı, Farklı sonsuzluk türleri, Ardışık sayılarda toplama (Gauss toplamı), Görsel kanıtlar, Sigma notasyonu, Tümevarım, Fibonacci Dizisi, Altın oran ve altın sarmal, Sezar'ın Şifresi, Vigenère Şifresi, Erken şifreleme yöntemleri, Asal sayılar, Fermat'ın Küçük Teoremi, Mantık / Doğruluk tabloları, Mantıksal bağlaçlar, Saymanın temel ilkeleri, Sayma teknikleri, Giriş seviyesinde Olasılık ölçüsü ve üç temel aksiyom Giriş seviyesinde Rastgele değişken kavramı, ve özellikleri, (basit ayrık değişkenler için) beklenen değer hesaplaması ve sezgisel anlamı, Koşullu olasılık, Bayes teoremi, Rastgele yürüyüş. Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: matematiğin kısa bir tarihini bilir ve bilimin merkezinin tarihsel gelişimini anlar, sonsuzluk kavramını anlar ve farklı sonsuzluk kavramlarının bilir, matematiksel tümevarım kullanarak çıkarımlar yapabilir, görsel sanatlarda, mimaride, teknolojide Altın Oran’ın kullanımını bilir, Altın Oran’ı kullanarak görsel kompozisyonlar yapabilir, basit Sezar ve Vinegere şifrelerini nasıl çözebileceğini ve asal sayıların kullanıldığı modern şifreleme tekniklerinin bilir, matematiksel niceleyicileri bilir, (şartlı) olasılığın basit formüllerini anlar, basit bir olayın (şartlı) olasılığını nasıl hesaplayabileceğini bilir, basit rastgele yürüyüş modelleri tasarlayabilir.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Sanat, Toplum, İnsan
ORDE0501
Bu ders, çeşitli tarihsel dönemlerden sanat eserlerinin, nesnelerinin ve işlerinin incelenmesi yoluyla sanatın anlamı, dönüşümü ve işlevini öğrenciye aktarmayı ve sanat tarihine kısa bir giriş yapmayı amaçlamaktadır. Resim, heykel, mimarlık, tasarım, baskı, fotoğraf, enstalasyon, performans, reklamlar ve hareketli görüntü gibi çok çeşitli medya ve mecra aracılığıyla görsel kültürün nesneleri ve pratiklerini tartışmaya açarak, ders öğrencilere sanatsal üretimin sosyal kültürel ve tarihsel koşullarına dair kapsamlı, disiplinlerarası ve yaratıcı bir bakış açısı kazandıracaktır.
AKTS
3Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 0 )Psikolojiye Giriş I
PSKO1101
Bilimsel araştırma yöntemlerinin, bilimsel ölçütlerin ve tekniklerin tanıtılması. Bilimsel bilginin diğer bilgi ortaya koyma yolları ve teknikleriyle karşılaştırılarak incelenmesi. Davranışları belirleyen nörobilim, temel biyolojik, güdüsel, gelişimsel ve bilişsel süreçlerin incelenmesi. Algının, düşünmenin, öğrenmenin, belleğin, dil gelişiminin, yaratıcılığın, zihinsel kestirmelerin iletişimin, davranışların ve duyguların örneklerle tanımlanması. Psikolojide geçerli olan temel teorilerin incelenmesi.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Psikoloji Mesleklerine Giriş
PSKO1106
Mesleki psikoloji ile ilgili temel kavram, terim ve ilkelerin incelenmesi. Meslek gelişimi kuramları, mesleki psikolojide kullanılan ölçme araçları ve mesleki psikoloji programlarının tartışılması. Mesleki psikolojide kullanılan ölçme araçlarının öğrenilmesi, uygulaması, değerlendirmesi ve yorumlanması. Mesleki gelişim programları hazırlanması ve uygulanması konularında incelemeler yapılması. Bireyle ve grupla mesleki psikolojide uygulanacak yöntemlerin incelenmesi.
AKTS
2Kredi
1Saatler
(1 + 0 + 0 )Türkiye Cumhuriyeti Tarihi II
CORE0102
İki dönemden oluşan Modern Türkiye Tarihi dersi, bugünün Türkiye’sinin oluşumunda rol oynayan siyasal, ekonomik, toplumsal ve kültürel süreçlere ışık tutmayı amaçlamaktadır. Dersin ikinci döneminde, öncelikle Millî Mücadele, Osmanlı İmparatorluğu’ndan Türkiye Cumhuriyeti’ne geçiş süreci ve bu sürece eşlik eden inkılaplar kapsamlı bir şekilde tartışılmaktadır. Daha sonra inkılapların yarattığı toplumsal, ekonomik ve siyasal sonuçlar, Cumhuriyet’in kurumsallaşması ve çok partili sistemin temel dinamikleri ele alınmaktadır. Bir yandan demokrasinin gelişimi diğer yandan da demokratikleşme sürecini sekteye uğratan ekonomik çalkantılar, siyasal istikrarsızlıklar ve askeri müdahaleler incelenmektedir. Cumhuriyet tarihinde ortaya çıkan göç ve kentleşme olguları, toplumsal hareketler ve kültürel değişim bu dönem tartışılan önemli konular arasında yer almaktadır.
AKTS
2Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 2 )Türkçe II
CORE0104
Osmanlı İmparatorluğu’nun son günleri ile ülkemizin işgal yıllarından başlayarak Milli Mücadele yılları, Bağımsızlık Savaşımızın kazanılması, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşundan günümüze kadar olan süreçte modernleşme hareketleri. Edebiyatımıza yansıması. Seçilmiş düşünce metinleri ve kurmaca metinler ile incelenmesi.
AKTS
2Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 0 )Genel İngilizce II
ENGL1202
Basit dilbilgisi yapıları ve cümle kalıpları. İnsanların, yaşam ve çalışma koşullarının, günlük rutinlerin, hoşa giden ve gitmeyen konuların betimlenmesi ya da sunumu. Birincil öneme sahip konular (örn: kişisel ve ailevi bilgiler, alışveriş, yerel coğrafya, iş durumu) ile ilgili kalıplar ve ifadeler. Karşılaştırmalar. Resmi e-posta mesajları.
AKTS
4Kredi
3Saatler
(4 + 0 + 0 )Matematik I
MATE1301
Gerçel sayılar kümesi. Fonksiyonlar. Özel fonksiyonlar. Simetri, kaydırma ve yansıtmalar. Doğrular. Karesel fonksiyonlar. Denklem sistemleri. Üstel ve logaritmik fonksiyonlar. Logaritmanın özellikleri. Limitler ve süreklilik. Türev. Türev kuralları. Zincir kuralı. Logaritmik ve üstel fonksiyonların türevleri. Kapalı türev. Logaritmik türev. Yüksek mertebeden türevler. Yerel ekstremum değerleri. Kapalı aralıkta mutlak ekstremum değerleri. Konkavlık. İkinci türev testi. Asimptotlar
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Kariyer Planlama
ORDE0106
Kariyer Planlama dersinin amacı, öğrencilerin kariyerlerini, kendi zeka, kişilik, bilgi, beceri, yetenek ve yetkinliklerine uygun olarak belirleyebilmeleri için yol göstermektir. Ders kapsamında, bu kavramlar hakkında farkındalık yaratılacak, öğrencilerin üniversite hayatları boyunca kariyerleri hakkında destek alabilecekleri Kariyer Merkezi ve faaliyetleri tanıtılacak, Yetenek Kapısı kullanımı ve nasıl yararlanılacağı gösterilecek ve farklı sektörlerde çalışma hayatı ile tanışma fırsatı sunulacaktır. Kariyer Planlaması dersi T.C.Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından hazırlanan yönerge doğrultusunda hazırlanmıştır.
AKTS
1Kredi
0Saatler
(0 + 0 + 0 )Doğa, Bilim, İnsan II
ORDE0202
Bu derste öğrenciler bilim ve doğa konusunda bir önceki dersin ana hedeflerini ve ilkelerini gözeterek öğrencilerin bilim ve doğa konusunda daha ileri bir düşünce ve görüş geliştirmelerini öngörmektedir. Ders doğanın temel yasalarını öğrencilere aktararak öğrencilere gündelik yaşantımızı örüntüleyen bilim ve teknolojinin nasıl geliştiğini açıklama amacını gütmektedir. Bilimsel bilgiyle farklı alanlardaki yöntemsel yapı ve yaklaşımlar arasındaki farklar ve benzerliklerin vurgulanması ve gösterilmesi dersin hedefleri arasındadır.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Toplum, Bilim ve İnsan
ORDE0401
Toplum, Bilim ve İnsan dersinin başlıca amacı, öğrencileri insan ve toplum arasındaki ilişki hakkında kapsamlı, disiplinlerarası, analitik ve eleştirel bir anlayış geliştirmek üzere özendirmek ve yönlendirmektir. Öğrencilere bireyler ve sosyal dünyaları hakkındaki belli başlı bazı kavramları, yaklaşımları ve konuları tanıtmayı hedefleyen dersi tamamlayan öğrencilerin ,sosyal bilimlerin diğer disiplinler ile benzerliklerini ve farklılıklarını kavramaları, insanoğlunun bir canlı türü olarak evrimi ile ilgili eleştirel bir anlayış geliştirmeleri, insanların sosyal çevreleri ile ilişkilerinin farklı yönleri hakkında bilgi edinmeleri, insanların çeşitli gruplar, kurumlar ve sosyal yapılar ile bu ilişkileri neden ve nasıl geliştirdiğini açıklayabilmeleri hedeflenmektedir.
AKTS
4Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Psikolojiye giriş II
PSKO1102
Gelişim, kişilik, sosyal, endüstriyel ve klinik ve atipik çocuklar psikolojisinin temel kavramlarının, kuramların ve sorunların tanıtılması. Yukarıda sözü edilen süreçleri belirleyen temel mekanizmaların tanımlanması. İlgili kuramlar, terapi türlerinin ve öneminin incelenmesi ve günlük yaşamla ilişkilendirilmesi. Farkındalık programlarının temel mantığının açıklanması ve tasarlanmasının tanıtılması, psikolojinin çeşitli alt alanlarına ilişkin öğrenci sunuşları.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Creative Thinking and Problem Solving
ORDE0107
Bu derste, bir problem kurgulama ve çözüm üretmenin disiplinler arası bir yaklaşımla ele alınması yönünde öğrencilere bir yetişim kazandırılması amaçlanmaktadır. Güncel karmaşık sorunların tasarım odaklı düşünce yaklaşımıyla doğru tanımlanması ve çözüm yöntemlerinin kuramsal olarak işlenmesiyle birlikte, saptanan problem ve gereksinimler doğrultusunda projelerin uygulandığı takım çalışmaları yoluyla yenilikçi bir fikri tasarlamanın temelini oluşturduğu bu derste, öğrencilerin iş birliği içinde günümüzün karmaşık sorunlarına yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretmeleri beklenmektedir.
AKTS
3Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 0 )Büyük Eserler (Major Works)
ORDE0108
Bu ders edebiyat, sinema, sanat, mimarlık, mühendislik, matematik, felsefe, siyaset, ekonomi ve benzerleri gibi alanlardaki önemli eserlerin akademik çalışmasında temel derstir. Ders, öğrencilerin dönem boyunca bu derste sunulan başlıca eserlerle tanışmalarına ve farklı alanlardaki bu önemli eserlerle kendi görüş, bakış açısı ve zevklerini geliştirmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Öğrencilerin dönem sonunda bu farklı alanlarda ve önemli çalışmaları hakkında bağımsız, analitik ve eleştirel düşünmeyi geliştirecek akademik araçlarla donatılması beklenmektedir.
AKTS
3Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 0 )Etik, Hukuk, Toplum
ORDE0402
Bu dersin amacı: Ahlaklı bir hayat nasıl tanımlanır? İyi ve erdemli birey kimdir? “İyi” ve “kötü”, “doğru” ve “yanlış” arasındaki çizgiyi kim belirler? İyi yurttaş kimdir? Bir yurttaş olarak, kadın/erkek olarak, toplum üyesi olarak hayatlarımızı nasıl yaşamamız gerekir? Modern birey kimdir? Teknoloji, ahlaki yargılarımızı nasıl etkiler? Etik, hukuk, ahlak ve kültürel alanları ilgilendiren bu tarz sorgulamaları günlük hayatımızda sıklıkla yapmaktayız. Bu ders, bu tür soruları tartışmak amacıyla birey ve yurttaş olmanın anlamlarına değinmekte; toplumsal hayatın düzenleyici bileşenlerini ahlak, hukuk, etik ve normlar ile ilişkilendirerek tartışmakta; birey ve iktidar arasındaki ilişkiyi devlet, toplumsal cinsiyet, aile, din ve gözetim gibi konular üzerinden ele almaktadır. Ayrıca, modernleşme kavramını merkeze alarak, değer yargılarının “evrensel” boyuttaki inşasını Doğu ve Batı kültürleri arasındaki iktidar ilişkileri bağlamında sorgulamaktadır.
AKTS
3Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 0 )İş Sağlığı ve Güvenliğine Giriş
PSKO2101
İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili asgari mevzuat bilgilerinin kavranması, işyerlerinde uygulanması zorunlu faaliyetler hakkında bilgi sahibi olunması.
AKTS
4Kredi
0Saatler
(1 + 0 + 0 )Davranışın Nörobilimsel Temelleri
PSKO2501
Davranışsal nörobilime giriş. Hızla değişen nörobilim ve fizyolojik psikoloji alanlarındaki en son araştırmaların gözden geçirilmesi ve okunması. Merkezi sinir sisteminin yapı ve işlevlerinin ve duygusal, bilişsel ve sosyal-davranışsal süreçlerdeki rolünün incelenmesi. Sinir sisteminin sinirsel ve anatomik yapısının tanıtılması. Teknolojik gelişimin gündemdeki konular ve kuram geliştirilmesi üzerindeki rolünü tartışmak. Nörolojik görüntüleme yöntemleri hakkında kısaca bilgi verilmesi.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Öğrenme Psikolojisi
PSKO2502
Klasik koşullanma ve edimsel koşullanma gibi öğrenme süreçlerine dair temel ilkelerin tanıtılması. Öğrenmeye dair klasik teorilerin tanıtılması. Hayvanlara ve insanlara özgü koşullanma süreçlerinin farklı ortamlarda nasıl uygulandığının incelenmesi. Çeşitli öğrenme kuramlarının deneysel çalışmalara ağırlık verilerek tartışılması. Geleneksel kuramların makine öğrenmesiyle (yapay-zekayla) ilişkilendirilmesi. Öğrenme süreçlerine dair günlük hayattan örnekler bulup bunların analiz edilmesi.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Kişilik Kuramları
PSKO3602
Sosyal, gelişimsel, bilişsel, duyuşsal ve klinik konulara ilişkin kişilik kuramlarının tarihsel gelişiminin tanıtılması. Psikanalitik, davranışçı, treyt, hümanistik, bilişsel ve sosyal rol kuramları gibi klasik kişilik kuramlarının incelenmesi. Farklı kültürlerde sağlıklı kişilik gelişimini tanımlayan kuramların eleştirel bir bakış açısı ile karşılaştırılması. Kişiliğin kalıcılığı, ölçümlenmesi, ve tanımlanması ile ilgili güncel çalışmaların ele alınması ve tartışılması.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )İstatistik I
MATE2203
İstatistiğe giriş. Veri tanımı ve frekans dağılımları. Veri tanımı ve grafik gösterimler. Merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri. Olasılık ve permütasyon ve kombinasyon. Kesikli olasılık dağılımlar Sürekli olasılık dağılımları. Normal olasılık dağılımı. Örnekleme yöntemleri ve örneklem istatistiğinin dağılımı. Merkezi limit teoremi. Nokta tahmin ve güven aralığı.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Gelişim Psikolojisi
PSKO2303
Bebeklerin ve çocukların fiziksel, bilişsel, sosyal-davranışsal ve duygusal gelişimlerine ilişkin araştırma ve kuramların tanıtılması. Doğum öncesi dönemden, ergenliğe kadar geçen süre içinde sosyal, davanışsal, fiziksel, algısal, bilişsel ve dil gelişimine ilişin tüm alanların anlaşılması. Gelişim psikolojisi ile ilgili güncel görgül çalışma bulguların takip edilmesi ve sosyo-tarihsel, karşılaştırmacı ve eleştirel bir perspektiften tartışılması.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Bilişsel Süreçler
PSKO2503
Bilişsel psikolojideki temel konu ve araştırma yöntemlerinin tanıtılması. Farklı bilişsel süreçleri ele alan kuramların açıklanması. Bilişsel psikoloji alanında kullanılan yöntemlerin belirlenmesi. İnsanlardaki algı, dikkat, bellek, dil, problem çözme ve zeka gibi bilişsel süreçlerin çeşitli araştırmalar bağlamında incelenmesi. Bilişsel psikoloji alanındaki görgül araştırma makalelerinin okunması. Doğa/çevre karşıtlığının dayandığı bilişsel süreçlere ilişkin açıklamaların tartışılması.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Psikopatoloji
PSKO2601
Normal davranış gelişimi ve patolojik davranış oluşumunun psikopatoloji açısından anlaşılması ve tartışılması. Psikopatolojinin tarihçesi. Psikolojik bozuklukların incelenmesi, sınıflandırılması ve tedavi yöntemlerinin ele alınması. Tedavi sürecindeki sorunların incelenmesi. Normal/anormal kategorilerine ilişkin ölçütlerin kültürel ve eleştirel bir perspektiften tartışılması. Vakaların belirtilen ölçütlere göre karşılaştırılması. Kaygı, duygudurum, yeme ve kişilik bozuklukları gibi yetişkinlik dönemi psikopatolojilerinin tartışılması.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Sosyal Psikoloji
PSKO3404
Bireylerin kendi ve ötekilerin davranışlarına, duygularına ve düşüncelerine ilişkin tutumların, önyargıların, izlenim oluşturmanın, anlam yüklemenin, sosyal bilişin ve kültürel normların anlaşılması. Sosyal etkinin, norm gelişiminin, önderliğin, grup yapısı ve dinamiğinin incelenmesi. Tarihsel olarak belirlenen kavramların ve de kuramların ontolojik ve epistemolojik sayıltılar bağlamında karşılaştırılması ve tartışılması. Farklı kuramların derinlemesine incelenmesi.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Araştırma Yöntemleri I
PSKO2201
Temel psikolojik araştırma kavramlarının ve yöntemlerin uygulanması ve yorumlanması, pozitivist yöntemin, deneysel tasarımın, ve anket tekniklerinin tanıtılması. Deneysel ve deneysel olmayan araştırmalarda temel kavramlar, temel istatistik tekniklere ilişkin kavramların öğrenilmesi, temel istatistik testlerin SPSS programına uygulanması ve sonuçların yorumlanması. Betimleyici analiz, korelasyon, t-test ve anova gibi istatistiki test yöntemlerinin uygulanması.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Psikolojide Sunum ve Yazma becerileri
PSKO3203
Araştırmaya ilişkin yazma ve sunuş becerilerinin, TÜBİTAK proje formatına göre tasarlanması, hazırlaması, uygulanması, veri analizi ve sunuşların tartışılması aracılığıyla geliştirilmesi. American Psychological Association (APA) yazım kuralları ve formatı temelinde kısa rapor ve sunma becerileri olarak hazırlanması. Araştırma desenini ve uygulamayı yansıtan posterlerin hazırlanması. Araştırma deseni ve uygulamaların sunuş olarak paylaşılması
AKTS
6Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Ölçme Teknikleri
PSKO3204
Psikolojik test uygulama ve ölçme tekniklerinin ilkelerine giriş. Test geliştirme, geçerlik tanımları, test-tekrar test, iç güvenirlik, içerik geçerliliği, ayırt edici geçerlilik temel psikometri analizleri, test normları ve test uygulanması. Ölçme ve değerlendirmenin tarihçesi ve günümüzdeki uygulamalar. Alanda sıklıkla kullanılan psikolojik testlerin tanıtılması. Bilimsel makalelerin metod bölümlerinin eleştirel bakış açısıyla incelenmesi.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Klinik Psikolojiye Giriş
PSKO3603
Klinik psikolojinin geçmişi ve bugününün incelenmesi. Klinik değerlendirmenin ve klinik müdahalede uygulanan psikoterapilerin temel özelliklerinin değerlendirilmesi. Gözlem ve görüşme tekniklerinin araştırma, ölçme ve etik ilkelerin öneminin klinik psikoloji bakış açıları temelinde tartışılması. Adli psikoloji, sağlık psikolojisi, çocuk klinik psikolojisi ve diğer klinik alanların temel özelliklerinin tanıtılması. Klinik psikolog olabilmeye ilişkin önkoşulların tartışılması.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Alan Seçmeli-I
PSKO-AE-I
Alan Seçmeli-I
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Modern Psikoloji Tarihi
PSKO1105
Psikoloji tarihindeki ana dönem ve kişileri tarihsel süreçte gözden geçirilmesi. Bugünkü psikoloji ve onun modern toplum içindeki yerinin oluşmasında teori, yöntem ve pratiğin karşılıklı etkileşimini gözler önüne serilmesi. Ontoloji, epistemoloji, insan doğası ve araştırma yöntemlerine ilişkin varsayımların karşılaştırılması. Psikolojik sorunlar ile sosyo-politik ortam arasındaki bağlantıların tartışılması. Psikoloji alanındaki teorilerin öneminin tartışılması.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Araştırma Yöntemleri II
PSKO2202
Psikolojik araştırmalarda kullanılacak ileri düzey kavram ve yöntemlerin öğretilmesi, ileri düzey araştırma tekniklerinin tanıtılması, ileri düzey araştırma tekniklerinin SPSS programında uygulanması ve sonuçların yorumlanması. Basit regresyon, çoklu regresyon, ki-kare, aracı değişken analizi ve etkileşimli etki analizi gibi yöntemlerin uygulanması. Basit araştırma projelerinin öğrenciler tarafından tasarlanması, uygulanması, ve proje bulgularının akademik poster olarak sunulması.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Psikolojide Etik
PSKO3109
Psikologların görev tanımlarının incelenmesi. Farklı etik kodların incelenmesi. Araştırmada, psikoterapide ve psikoloji eğitiminde etik kuralların incelenmesi. Psikolojideki çeşitli kuramsal yaklaşımların tarihsel gelişim içinde gözden geçirilmesi. İnsan ve hayvan doğasına ve davranışlarına ilişkin ontolojik ve epistemolojik yaklaşımların ve araştırma yöntemlerinin karşılaştırılması. Psikolojinin çeşitli alt-alanlarında, örneğin gelişim, klinik, endüstriyel, ele alınabilecek vakaların tartışılması.
AKTS
3Kredi
1Saatler
(1 + 0 + 0 )Gözlem ve Görüşme Teknikleri
PSKO3206
Araştırmalarda ve klinik ortamlarda yürütülen görüşmelere ilişkin ilkelerin, becerilerin ve etik yönlerin tanıtılması. Sağlıklı bir değerlendirme görüşmesi için aktif dinleme, dikkat, davranışı değerlendirme, kişisel öykü alma, empatik davranıma ve rapor yazma becerilerinin klinik vaka çalışmaları aracılığıyla geliştirilmesi. Öğrencilerin klinik psikoloji uygulamaları konusunda rapor yazması. Öğrenci raporlarının eleştirel ve kültürel perspektiflere göre sunumu ve tartışılması.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Alan Seçmeli-II
PSKO-AE-II
Alan Seçmeli-II
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Genel Seçmeli-I
PSKO-GE-I
Genel Seçmeli-I
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Alan Seçmeli-III
PSKO-AE-III
Alan Seçmeli-III
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Alan Seçmeli-IV
PSKO-AE-IV
Alan Seçmeli-IV
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Alan Seçmeli-V
PSKO-AE-V
Alan Seçmeli-V
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Genel Seçmeli-II
PSKO-GE-II
Genel Seçmeli-II
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Genel Seçmeli-III
PSKO-GE-III
Genel Seçmeli-III
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Genel Seçmeli-IV
PSKO-GE-IV
Genel Seçmeli-IV
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Alan Seçmeli-IX
PSKO-AE-IX
Alan Seçmeli
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Alan Seçmeli-VI
PSKO-AE-VI
Alan Seçmeli-VI
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Alan Seçmeli-VII
PSKO-AE-VII
Alan Seçmeli-VII
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Alan Seçmeli-VIII
PSKO-AE-VIII
Alan Seçmeli
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Genel Seçmeli-V
PSKO-GE-V
Genel Seçmeli-V
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Genel Seçmeli-VI
PSKO-GE-VI
Genel Seçmeli
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )