Computer Literacy
BİTE1001
Introduction to basic IT theory and terminology. Basic skills in a word processor programs, such as MS Word to create documents, format text, apply styles. Basic skills in a spreadsheet program, such as MS Excel, to create and format spreadsheets, including the use of mathematical formulas and to summarize given data in the form of graphics.
AKTS
1Kredi
0Saatler
(0 + 0 + 0 )History of Turkish Republic I
CORE0101
İki dönemden oluşan Modern Türkiye Tarihi dersi, bugünün Türkiye’sinin oluşumunda rol oynayan siyasal, ekonomik, toplumsal ve kültürel süreçlere ışık tutmayı amaçlamaktadır. Dersin ikinci döneminde, öncelikle Millî Mücadele, Osmanlı İmparatorluğu’ndan Türkiye Cumhuriyeti’ne geçiş süreci ve bu sürece eşlik eden inkılaplar kapsamlı bir şekilde tartışılmaktadır. Daha sonra inkılapların yarattığı toplumsal, ekonomik ve siyasal sonuçlar, Cumhuriyet’in kurumsallaşması ve çok partili sistemin temel dinamikleri ele alınmaktadır. Bir yandan demokrasinin gelişimi diğer yandan da demokratikleşme sürecini sekteye uğratan ekonomik çalkantılar, siyasal istikrarsızlıklar ve askeri müdahaleler incelenmektedir. Cumhuriyet tarihinde ortaya çıkan göç ve kentleşme olguları, toplumsal hareketler ve kültürel değişim bu dönem tartışılan önemli konular arasında yer almaktadır.
AKTS
2Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 0 )Turkish I
CORE0103
Osmanlı döneminden başlayarak Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşuna kadar olan süreçte modernleşme hareketleri. Edebiyatımıza yansıması. Seçilmiş düşünce metinleri ve kurmaca metinler ile incelenmesi.
AKTS
2Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 0 )General English I
ENGL1201
Basic grammatical structures and sentence patterns. Basic range of simple expressions about personal details and needs of a concrete type. Basic greeting and leave-taking expressions. Daily routines. Definitions about people and places. Personal profiles. Social networking. Informal e-mails.
AKTS
4Kredi
3Saatler
(4 + 0 + 0 )Orientation
ORDE0105
Oryantasyon dersi öğrencilere üniversite hayatına uyum sürecinde ihtiyaç duyacakları akademik ve sosyal yetkinlikleri kazandırmayı hedeflemektedir. Dersi tamamlayan öğrencilerin iletişim, sosyal, profesyonel ve etik sorumluluklar gibi ilerleyen dönemlerde ve profesyonel hayatta faydalı olacak kazanımları edinmelerinin yanında, 21. Yüzyıl yetkinlikleri olarak tanımlanan yetkinlikler hakkında farkındalık kazanmaları amaçlanmaktadır. Ders, birinci sınıf bahar döneminde okutulması planlanan Kariyer Planlama dersi için giriş dersi niteliği de taşımaktadır.
AKTS
1Kredi
0Saatler
(0 + 0 + 0 )Nature, Science, Human I
ORDE0201
Dersin amacı öğrencilere bilimsel düşüncenin ip uçlarını vermek, bu düşünce sisteminin gelişimini hazırlayan temel olguları belirlemek, onları fizik, kimya, biyoloji biliminin temel zihinsel ve yöntemsel uygulamalarıyla karşılaştırmaktır. Öğrencilerin bilimsel düşünce ve uygulamaların temel kuramsal ve yöntemsel yapılarını öğrenerek daha ileri düzeydeki bilimsel çalışmalara dönük bir formasyon kazanması dersin hedeflediği amaçlar arasındadır. Öğrencilerin problem çözme yetilerini geliştirmesi dersin bir diğer temel özelliğidir.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Numbers, Formulas, Human I
ORDE0301
Bu dersin amacı öğrencilerin matematik tarihi hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak, farklı sonsuzluk kavramlarını tanıtmak, basit şifreleme tekniklerini öğretmek, saymanın ve mantık kavramının temel ögelerini tartışmak, temel düzeyde beklenen değer ve şartlı olasılık hesaplama becerisi kazandırmak, giriş seviyesinde rastgele değişkenler ve rastgele yürüyüş kavramı hakkında temel bilgileri aktarmaktır. Bu ders kapsamında ele alınacak konu başlıkları şu şekilde listelenebilir: Matematik Tarihi: İlk Çağlar, Klasik Dönem ve Modern Dönem, Hilbert'in Sonsuzluk Oteli, Kesirli sayıları sayma, Sonsuzluk kavramı, Farklı sonsuzluk türleri, Ardışık sayılarda toplama (Gauss toplamı), Görsel kanıtlar, Sigma notasyonu, Tümevarım, Fibonacci Dizisi, Altın oran ve altın sarmal, Sezar'ın Şifresi, Vigenère Şifresi, Erken şifreleme yöntemleri, Asal sayılar, Fermat'ın Küçük Teoremi, Mantık / Doğruluk tabloları, Mantıksal bağlaçlar, Saymanın temel ilkeleri, Sayma teknikleri, Giriş seviyesinde Olasılık ölçüsü ve üç temel aksiyom Giriş seviyesinde Rastgele değişken kavramı, ve özellikleri, (basit ayrık değişkenler için) beklenen değer hesaplaması ve sezgisel anlamı, Koşullu olasılık, Bayes teoremi, Rastgele yürüyüş. Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: matematiğin kısa bir tarihini bilir ve bilimin merkezinin tarihsel gelişimini anlar, sonsuzluk kavramını anlar ve farklı sonsuzluk kavramlarının bilir, matematiksel tümevarım kullanarak çıkarımlar yapabilir, görsel sanatlarda, mimaride, teknolojide Altın Oran’ın kullanımını bilir, Altın Oran’ı kullanarak görsel kompozisyonlar yapabilir, basit Sezar ve Vinegere şifrelerini nasıl çözebileceğini ve asal sayıların kullanıldığı modern şifreleme tekniklerinin bilir, matematiksel niceleyicileri bilir, (şartlı) olasılığın basit formüllerini anlar, basit bir olayın (şartlı) olasılığını nasıl hesaplayabileceğini bilir, basit rastgele yürüyüş modelleri tasarlayabilir.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Art, Society, Human
ORDE0501
Bu ders, çeşitli tarihsel dönemlerden sanat eserlerinin, nesnelerinin ve işlerinin incelenmesi yoluyla sanatın anlamı, dönüşümü ve işlevini öğrenciye aktarmayı ve sanat tarihine kısa bir giriş yapmayı amaçlamaktadır. Resim, heykel, mimarlık, tasarım, baskı, fotoğraf, enstalasyon, performans, reklamlar ve hareketli görüntü gibi çok çeşitli medya ve mecra aracılığıyla görsel kültürün nesneleri ve pratiklerini tartışmaya açarak, ders öğrencilere sanatsal üretimin sosyal kültürel ve tarihsel koşullarına dair kapsamlı, disiplinlerarası ve yaratıcı bir bakış açısı kazandıracaktır.
AKTS
3Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 0 )Introduction to Psychology I
PSKO1101
Introduction to the scientific research methods, scientific criterion and techniques, comparison of the scientific knowledge with other ways of knowing in daily life. Examination of neuroscience, basic biological, motivational, developmental and cognitive processes that underlie behaviors. Definition and examples of perception, thinking, learning, memory, language, creativity, heuristics, communication, behaviors, and emotions. Introduction of basic theoretical perspectives about psychology.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Introduction to Psychological Professions
PSKO1106
Examination of basic concepts, terms and principles in psychological professions. Discussion of the theories, measurement techniques and programs about psychological professions. Learning, application, evaluation, and commenting about the measurement techniques about psychological professions. Examination about the preparation and the implementation of the programs about psychological professions. Examination about the techniques used in individual and group applications in psychological professions.
AKTS
2Kredi
1Saatler
(1 + 0 + 0 )History of Turkish Republic II
CORE0102
İki dönemden oluşan Modern Türkiye Tarihi dersi, bugünün Türkiye’sinin oluşumunda rol oynayan siyasal, ekonomik, toplumsal ve kültürel süreçlere ışık tutmayı amaçlamaktadır. Dersin ikinci döneminde, öncelikle Millî Mücadele, Osmanlı İmparatorluğu’ndan Türkiye Cumhuriyeti’ne geçiş süreci ve bu sürece eşlik eden inkılaplar kapsamlı bir şekilde tartışılmaktadır. Daha sonra inkılapların yarattığı toplumsal, ekonomik ve siyasal sonuçlar, Cumhuriyet’in kurumsallaşması ve çok partili sistemin temel dinamikleri ele alınmaktadır. Bir yandan demokrasinin gelişimi diğer yandan da demokratikleşme sürecini sekteye uğratan ekonomik çalkantılar, siyasal istikrarsızlıklar ve askeri müdahaleler incelenmektedir. Cumhuriyet tarihinde ortaya çıkan göç ve kentleşme olguları, toplumsal hareketler ve kültürel değişim bu dönem tartışılan önemli konular arasında yer almaktadır.
AKTS
2Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 2 )Turkish II
CORE0104
Osmanlı İmparatorluğu’nun son günleri ile ülkemizin işgal yıllarından başlayarak Milli Mücadele yılları, Bağımsızlık Savaşımızın kazanılması, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşundan günümüze kadar olan süreçte modernleşme hareketleri. Edebiyatımıza yansıması. Seçilmiş düşünce metinleri ve kurmaca metinler ile incelenmesi.
AKTS
2Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 0 )General English II
ENGL1202
Simple grammatical structures and sentence patterns. Description or presentation of people, living or working conditions, daily routines, likes/dislikes. Phrases and expressions related to areas of most immediate priority (e.g. personal and family information, shopping, local geography, employment.) Comparisons. Formal e-mails.
AKTS
4Kredi
3Saatler
(4 + 0 + 0 )Mathematics I
MATE1301
Sets of real numbers. Functions. Special functions. Symmetry, translations and reflections. Lines. Quadratic functions. Systems of equations. Exponential and logarithmic functions. Properties of logarithms. Limits and continuity. The derivative. Rules for differentiation. The chain rule. Derivatives of logarithmic and exponential functions. Implicit differentiation. Logarithmic differentiation. Higher order derivatives. Relative extrema. Absolute extrema on a closed interval. Concavity. The second derivative test. Asymptotes.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Career Planning
ORDE0106
Kariyer Planlama dersinin amacı, öğrencilerin kariyerlerini, kendi zeka, kişilik, bilgi, beceri, yetenek ve yetkinliklerine uygun olarak belirleyebilmeleri için yol göstermektir. Ders kapsamında, bu kavramlar hakkında farkındalık yaratılacak, öğrencilerin üniversite hayatları boyunca kariyerleri hakkında destek alabilecekleri Kariyer Merkezi ve faaliyetleri tanıtılacak, Yetenek Kapısı kullanımı ve nasıl yararlanılacağı gösterilecek ve farklı sektörlerde çalışma hayatı ile tanışma fırsatı sunulacaktır. Kariyer Planlaması dersi T.C.Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından hazırlanan yönerge doğrultusunda hazırlanmıştır.
AKTS
1Kredi
0Saatler
(0 + 0 + 0 )Nature, Science, Human II
ORDE0202
Bu derste öğrenciler bilim ve doğa konusunda bir önceki dersin ana hedeflerini ve ilkelerini gözeterek öğrencilerin bilim ve doğa konusunda daha ileri bir düşünce ve görüş geliştirmelerini öngörmektedir. Ders doğanın temel yasalarını öğrencilere aktararak öğrencilere gündelik yaşantımızı örüntüleyen bilim ve teknolojinin nasıl geliştiğini açıklama amacını gütmektedir. Bilimsel bilgiyle farklı alanlardaki yöntemsel yapı ve yaklaşımlar arasındaki farklar ve benzerliklerin vurgulanması ve gösterilmesi dersin hedefleri arasındadır.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Society, Science and Human
ORDE0401
Toplum, Bilim ve İnsan dersinin başlıca amacı, öğrencileri insan ve toplum arasındaki ilişki hakkında kapsamlı, disiplinlerarası, analitik ve eleştirel bir anlayış geliştirmek üzere özendirmek ve yönlendirmektir. Öğrencilere bireyler ve sosyal dünyaları hakkındaki belli başlı bazı kavramları, yaklaşımları ve konuları tanıtmayı hedefleyen dersi tamamlayan öğrencilerin ,sosyal bilimlerin diğer disiplinler ile benzerliklerini ve farklılıklarını kavramaları, insanoğlunun bir canlı türü olarak evrimi ile ilgili eleştirel bir anlayış geliştirmeleri, insanların sosyal çevreleri ile ilişkilerinin farklı yönleri hakkında bilgi edinmeleri, insanların çeşitli gruplar, kurumlar ve sosyal yapılar ile bu ilişkileri neden ve nasıl geliştirdiğini açıklayabilmeleri hedeflenmektedir.
AKTS
4Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Introduction to Psychology II
PSKO1102
Introduction to the key concepts, theories, and issues in developmental, personality, social, industrial, clinical, and atypical psychology. Definitions of basic mechanisms underlying the above mentioned processes. Related theories, types and importance of clinical therapies and topics in daily life. Introduction to the logic of designing awareness programs. Student presentations of various sub-disciplines of psychology.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Creative Thinking and Problem Solving
ORDE0107
Bu derste, bir problem kurgulama ve çözüm üretmenin disiplinler arası bir yaklaşımla ele alınması yönünde öğrencilere bir yetişim kazandırılması amaçlanmaktadır. Güncel karmaşık sorunların tasarım odaklı düşünce yaklaşımıyla doğru tanımlanması ve çözüm yöntemlerinin kuramsal olarak işlenmesiyle birlikte, saptanan problem ve gereksinimler doğrultusunda projelerin uygulandığı takım çalışmaları yoluyla yenilikçi bir fikri tasarlamanın temelini oluşturduğu bu derste, öğrencilerin iş birliği içinde günümüzün karmaşık sorunlarına yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretmeleri beklenmektedir.
AKTS
3Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 0 )Büyük Eserler (Major Works)
ORDE0108
Bu ders edebiyat, sinema, sanat, mimarlık, mühendislik, matematik, felsefe, siyaset, ekonomi ve benzerleri gibi alanlardaki önemli eserlerin akademik çalışmasında temel derstir. Ders, öğrencilerin dönem boyunca bu derste sunulan başlıca eserlerle tanışmalarına ve farklı alanlardaki bu önemli eserlerle kendi görüş, bakış açısı ve zevklerini geliştirmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Öğrencilerin dönem sonunda bu farklı alanlarda ve önemli çalışmaları hakkında bağımsız, analitik ve eleştirel düşünmeyi geliştirecek akademik araçlarla donatılması beklenmektedir.
AKTS
3Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 0 )Ethics, Law and Society
ORDE0402
Bu dersin amacı: Ahlaklı bir hayat nasıl tanımlanır? İyi ve erdemli birey kimdir? “İyi” ve “kötü”, “doğru” ve “yanlış” arasındaki çizgiyi kim belirler? İyi yurttaş kimdir? Bir yurttaş olarak, kadın/erkek olarak, toplum üyesi olarak hayatlarımızı nasıl yaşamamız gerekir? Modern birey kimdir? Teknoloji, ahlaki yargılarımızı nasıl etkiler? Etik, hukuk, ahlak ve kültürel alanları ilgilendiren bu tarz sorgulamaları günlük hayatımızda sıklıkla yapmaktayız. Bu ders, bu tür soruları tartışmak amacıyla birey ve yurttaş olmanın anlamlarına değinmekte; toplumsal hayatın düzenleyici bileşenlerini ahlak, hukuk, etik ve normlar ile ilişkilendirerek tartışmakta; birey ve iktidar arasındaki ilişkiyi devlet, toplumsal cinsiyet, aile, din ve gözetim gibi konular üzerinden ele almaktadır. Ayrıca, modernleşme kavramını merkeze alarak, değer yargılarının “evrensel” boyuttaki inşasını Doğu ve Batı kültürleri arasındaki iktidar ilişkileri bağlamında sorgulamaktadır.
AKTS
3Kredi
2Saatler
(2 + 0 + 0 )Introduction to Occupational Health and Safety
PSKO2101
Compherension of minimum rules and legislations about occupational health and safety, knowledge about obligatory actions to be applied at workplaces.
AKTS
4Kredi
0Saatler
(1 + 0 + 0 )Foundations of Behavioral Neuroscience
PSKO2501
Introduction to neuroscience. Review of latest studies in the rapidly changing fields of neuroscience and physiological psychology. Examination of the structure and functions of the central nervous system, the brain and their roles in emotional, cognitive and social-behavioral processes. Examination of the neural and anatomic features of the central nervous system. Discussion of the role of technological development in the exploration of recent issues and theory construction. Brief description of neurological screening methods.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Learning Psychology
PSKO2502
Introduction to the basic principles of learning processes such as classical conditioning and instrumental conditioning. Description of the theories in the field of learning. Consideration of the application of the conditioning processes within various settings regarding animals and humans. Discussion of various learning theories with emphasis given to experimental studies. Relation the conventional theories to machine learning. Finding and analyzing real-world examples of the principles of learning.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Theories of Personality
PSKO3602
Introduction to the historical development of personality theories with social, developmental, cognitive, affective and clinical concerns. Exploration of classic theories of personality such as psychoanalytic, behavioral, trait, humanistic, cognitive and social roles theories. Comparison of theories from a critical perspective that considers the definitions of healthy personality development in different cultures. Examination and discussion of contemporary research in personality stability, measurement, and definition.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Statistics I
MATE2203
Introduction to statistics. Describing data and frequency distributions. Describing data and graphic presentation. Central tendency and dispersion measures. Probability and permutation and combination. Discrete probability distributions. Continuous probability distributions. Normal probability distribution. Sampling methods and distribution of sample statistics. Central limit theorem. Point estimation and confidence intervals.
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Developmental Psychology
PSKO2303
Introduction to the research and theories pertaining to the physical, cognitive, social-behavioral, and emotional development of infants and children. Understanding all developmental areas (social-behavioral, physical, perceptual, language and cognitive) from prenatal period to adolescence period. Following and the discussion of the current empirical study findings from a socio-historical, comparative and critical perspective.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Cognitive Processes
PSKO2503
Introduction to basic topics and research methods in cognitive psychology. Description of the theories explaining various mental phenomena. Understanding of the methodology used in cognitive research. Examination of the cognitive processes in humans such as perception, attention, memory, language, problem solving and intelligence in humans through covering various studies about these cognitive processes. Reading the empirical articles related to cognitive psychology. Discussions on the explanation of cognitive processes that underlie nature/nurture controversy.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Psychopathology
PSKO2601
Understanding and discussion of normal and pathological behavior development from a psychopathological perspective. History of psychopathology. Investigation, classification and treatment of psychopathological disorders. Examination of the problems in treatment processes. Discussion on the criteria of normal/abnormal categorization from a cultural and critical perspective. Comparison of the case studies according to the mentioned criteria. Discussion of anxiety, affective mood, eating and personality disorders in adulthood.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Social Psychology
PSKO3404
Understanding behaviors, emotions, and thoughts in the light of own and others’ attitudes, prejudice, impression formation, attribution, social cognition, and cultural norms. Examination of social influence, development of norms, leadership, group structure and dynamics. Comparison and discussion of the historically specified concepts and theories in the light of ontological and epistemological assumptions. Detailed review of different theoretical perspectives.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Research Methods I
PSKO2201
Application and interpretation of basic psychological research concepts and methods used in psychological research, introduction to the positivistic methodology, experimental design and survey techniques. Basic concepts in experimental and non-experimental research, teaching of concepts in basic statistical techniques, application and interpretation of basic statistical techniques on SPSS program. Application of basic descriptive analyses, correlation, t-test, and anova statistical methods.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Presentation and Writing Skills in Psychology
PSKO3203
Improvement and practice of writing and presentation skills through research design in line with the report format required by TÜBİTAK, implementation, analysis of data and discussion of results, writing brief reports and articles on these research results based on American Psychological Association (APA) guidelines/style/format. Preparation of posters reflecting the research design and implementation. Verbal presentation of research design and implementation.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Measurement Techniques
PSKO3204
An introduction to the principles of psychological testing and measurement. Test design, test construction, definitions of validity, test-retest reliability, internal reliability, face validity, content validity, convergent and discriminant validities, basic psychometric analysis, test norming, test administration. The history of measurement and the current state of the art. Introduction to psychological tests used in professional area. Criticism of scientific journal articles based on the method sections.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Introduction to Clinical Psychology
PSKO3603
Investigation of the past and recent research in clinical psychology. Examination of the basic characteristics of clinical evaluation and psychotherapies implemented in clinical intervention. Discussion of observation and interview techniques, importance of research, measurement and ethical principles from a clinical psychology perspective. Introduction to the basic features of forensic and health psychology, child clinical psychology, and other clinical fields. Discussion of prerequisites for becoming a clinical psychologist.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Area Elective-I
PSKO-AE-I
Area Elective-I
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )History of Modern Psychology
PSKO1105
A historical review of the key episodes and figures in the history of psychology. The interplay of theory, methodology and practice in the emergence of today’s psychology and its place in contemporary society. Comparison of assumptions related to ontology, epistemology, human nature and research methodologies. Discussion of the mediations between the psychological issues and the socio-political atmosphere. Discussion of the importance of the theories in psychology.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Research Methods II
PSKO2202
Teaching of advanced psychological research concepts and methods, introduction to advanced research techniques, application of advanced research techniques on SPSS program and the interpretation of results. Application of basic regression, multiple regression, chi-square, mediational and moderational analyses. Design and application of simple research projects by students and the presentation of findings as academic posters.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Ethics in Psychology
PSKO3109
Job description of psychologists. Examination of various ethical codes. Investigation of ethics in research, psychotherapy, and the education of psychology. Investigation of various theoretical approaches from a historical perspective; and the comparison of ontological and epistemological approaches to human (and animal) behavior and research methods. Discussion of cases in various sub-disciplines of psychology, such as developmental, clinical and industrial.
AKTS
3Kredi
1Saatler
(1 + 0 + 0 )Observation and Interview Techniques
PSKO3206
Introduction to the principles, skills, and ethical aspects of interviews in clinical and research settings, development of skills such as active listening, attention, evaluation, collecting personal narrative, emphatic behavior and report writing via examination of clinical case studies. Writing a report about clinical psychology applications. Presentation and discussion of student reports from a critical and cultural perspective.
AKTS
6Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Area Elective-II
PSKO-AE-II
Area Elective-II
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )General Elective-I
PSKO-GE-I
General Elective-I
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Area Elective-III
PSKO-AE-III
Area Elective-III
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Area Elective-IV
PSKO-AE-IV
Area Elective-IV
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Area Elective-V
PSKO-AE-V
Area Elective-V
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )General Elective-II
PSKO-GE-II
General Elective-II
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )General Elective-III
PSKO-GE-III
General Elective-III
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )General Elective-IV
PSKO-GE-IV
General Elective-IV
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Area Elective-IX
PSKO-AE-IX
Area Elective
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Area Elective-VI
PSKO-AE-VI
Area Elective-VI
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Area Elective-VII
PSKO-AE-VII
Area Elective-VII
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )Area Elective-VIII
PSKO-AE-VIII
Area Elective
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )General Elective-V
PSKO-GE-V
General Elective-V
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )General Elective-VI
PSKO-GE-VI
General Elective
AKTS
5Kredi
3Saatler
(3 + 0 + 0 )