Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Ders Adı / Ders Kodu
Saatler
Kredi
AKTS

İşletmelerde Proje Yönetimi

MAN473

Proje seçimi, proje yöneticisinin rolü, proje organizasyonu veplanlaması,bütçeleme ve maliyet tahmini, zaman yönetimi, kaynak dağıtımı, bilişim sistemlerini kullanarak proje izlenmesi,, denetlenmesive projenin sona erdirilmesi.Takım bazlı projelerde proje liderliği,çatışma çözümü ve iletişim becerileri, risk analizi ve problem çözme hususlarına odaklanma.

( 2 + 2 + 0 )
3
6

AKTS

6

Kredi

3

Saatler

(2 + 2 + 0 )

BİLİŞİM SİSTEMLERİNİN TEMELLERİ

MIS221

( 3 + 0 + 0 )
3
7

AKTS

7

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

BİLİŞİM SİSTEMLERİ ANALİZİ VE TASARIMI

MIS222

( 2 + 2 + 0 )
4
7

AKTS

7

Kredi

4

Saatler

(2 + 2 + 0 )

KURUMSAL MİMARİ

MIS324

( 3 + 0 + 0 )
3
6

AKTS

6

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Bilişim sistemleri için strateji, yönetim ve kazanım

MIS325

Kıdemli yönetici bakış açısıyla, etkili ve verimli bilgi sistemleri (BS) için satın alma, geliştirme ve uygulama plan ve yordamları. Bilgi sistemlerinin stratejik unsurlarla uyumu ve bu unsurların planlanması, altyapı işletimi. BS yönetişim çerçevesi ve yöntemleri, iyi uygulamalar. Uygulamalar.

( 3 + 0 + 0 )
3
6

AKTS

6

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

İŞ SÜREÇLERİ MÜHENDİSLİĞİ

MIS334

( 3 + 0 + 0 )
3
6

AKTS

6

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Sunucu Tarafı Programlama

IT235

( 3 + 0 + 0 )
4
7

AKTS

7

Kredi

4

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Finansal Muhasebe

MAN211

Muhasebe prensip ve kavramlarına giriş, kayıt altına alma işlemi, hesaplarda düzeltme ve finansal tablo hazırlama, muhasebe döngüsünü kapatma, emtia ticareti operasyonunun muhasebeleştirilmesi, iç hesap kontrol ve kasa.

( 3 + 0 + 0 )
3
6

AKTS

6

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Yönetim Muhasebesi

MAN212

Senetli ve senetsiz alacakların muhasebeleştirilmesi, envanter ve satılan malın maliyetinin hesaplanması, maddi ve maddi olmayan duran varlıklarda eskime payı hesaplanması, finansal durum analizleri, üretim şirketlerinde muhasebe kayıtları.

( 3 + 0 + 0 )
3
6

AKTS

6

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Pazarlama İlkeleri

MAN341

Firmanın pazarlama stratejisi, hedef pazarların belirlenmesi, pazarlama karmasının, pazar bölümlerinin ve pazar kapsama stratejilerinin belirlenmesi.

( 3 + 0 + 0 )
3
6

AKTS

6

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

İNTERNET VE WEB PROGRAMLAMA

IT213

( 2 + 2 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(2 + 2 + 0 )

Bilişim yönetimi için Java

MIS101

Java programlama dili. Java geliştirme ortamı. Bellek tahsis etme ve kullanma. Java geliştirme araçları. Java kullanarak veri yönetimi ve güncelleme. Laboratuvar ödevleri.

( 2 + 2 + 0 )
3
6

AKTS

6

Kredi

3

Saatler

(2 + 2 + 0 )

Veritabanı sistemleri ve uygulamaları

MIS106

Veritabanı yönetim sistemleri. Veri depolama ve yönetimi. Güvenlik, bütünlük ve güvenirlik benzeri veri modeli gereksinimleri. Veritabanı tasarımı. Veritabanı tasarımı dokümanı hazırlama. Laboratuvar ödevleri. Veritabanı tasarımı ve geliştirme projesi.

( 2 + 2 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(2 + 2 + 0 )

Bilgisayar ağları ve uygulamaları

MIS108

Data, data communication and their protocols. Internet and applications. Internet protocols. Types of networks and their usage models. Wireless networking. TCP/IP, UDP, SIP and other contemporary protocols. OSI and TCP/TP network layers. Network configuration.

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Bilişim sistemlerinin temelleri

MIS111

Bilgi sistemleri ve organizasyon. Karar vermede zamanında, doğru ve konuyla ilgili bilgilerin önemi. Yönetim düzeyleri ve bilgi ihtiyaçları. Bireysel iş bilgi sistemlerinin entegrasyonu ve koordinasyonu. Uygulamaları.

( 3 + 0 + 0 )
3
4

AKTS

4

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Web tasarımı ve programlama

MIS213

İstemci tarafı uygulama tasarlama ve geliştirme. HTML, Javascript ve CSS benzeri ilişkili teknolojiler. Laboratuvar ödevleri ve projeler.

( 2 + 2 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(2 + 2 + 0 )

Bilişim sistemleri analizi ve tasarımı

MIS224

Geleneksel ve nesne tabanlı bilişim sistemleri geliştirme. Bilişim sistemleri için güncel kavramsal modelleme araçları ve dilleri. İş problemi analizi ve bilgi sistemi gereksinimlerini detaylandırılması için sistematik yöntem kullanımı. Laboratuvar ödevleri ve projeler.

( 2 + 2 + 0 )
3
6

AKTS

6

Kredi

3

Saatler

(2 + 2 + 0 )

Çevik yazılım geliştirme

MIS323

Yazılım süreci modelleri ve iyileştirilmesi; çevik yöntemler, uygulama mimarisi tasarımı, hızlı yazılım geliştirme, doğrulama, sağlama. Yeni gelişen yaklaşımlar ve teknolojiler: ilgiye-yönelik, model-tabanlı, hizmete-yönelik yazılım mühendisliği. Uygulamalar.

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Bilişim Yönetimi için Java

MISY1101

Programlama dillerinin tarihçesi. Programlama paradigmaları. Problem çözme. Temel programlama kavramları. Bütünleşik geliştirme ortamları. Derleme. Çalıştırma. Hata ayıklama. Söz dizimi. Anlam-bilim. Değişkenler. İfadeler. Atamalar. Seçimler. Döngüler. Bilgisayar yapıları ve algoritmalar. Java bileşenleri. Java’da hafıza yönetimi. Kontrol ifadeleri: Seçim ifadeleri. Tekrarlama ifadeleri. Temel veir yapıları: Diziler. Metotlar. Java’da veri yapıları. Java’da algoritmaların uygulanması. Java’da karakter katarları.

( 2 + 2 + 0 )
3
7

AKTS

7

Kredi

3

Saatler

(2 + 2 + 0 )

Veritabanı Sistemleri ve Uygulamaları

MISY1106

Veritabanı Sistemi Kavramları ve Mimarisi. Varlık-İlişki Modeli: varlıklar, ilişkiler, anahtarlar. Bağıntısal model. Kavramsal Tasarımın Mantıksal Tasarıma Dönüştürülmesi. Temel SQL, Kompleks SQL. Veritabanı yönetim sistemleri. Veri depolama ve yönetimi. Güvenlik, bütünlük ve güvenirlik benzeri veri modeli gereksinimleri. Veritabanı tasarımı. Veritabanı tasarımı dokümanı hazırlama. Laboratuvar ödevleri. Veritabanı tasarımı ve geliştirme projesi.

( 2 + 2 + 0 )
3
6

AKTS

6

Kredi

3

Saatler

(2 + 2 + 0 )

Bilgisayar Ağları ve Uygulamaları

MISY1108

Bilgisayar ağlarının temelleri. Veri, veri iletişimi ve protokolleri. Internet ve uygulamaları. IOSI referans modeli & TCP/IP referans modeli. HTTP protokolü & FTP protokolü. SMTP protokolü & DNS protokolü. Taşıma katmanı: TCP protokolü. TCP protokolü & UDP protokolü. Ağ katmanı: IP protokolü. Ağ katmanı: ICMP protokolü. Yönlendirme algoritmaları. Veri bağı katmanı.

( 3 + 0 + 0 )
3
7

AKTS

7

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Bilişim Sistemlerinin Temelleri

MISY1111

Günümüz Küresel İşletmelerinde Enformasyon Sistemleri. Küresel E-İş ve İşbirliği. Enformasyon Teknolojileri Altyapısı ve Gelişmekte Olan Teknolojiler. İş Zekasının Temelleri: Veri Tabanları ve Enformasyon Yönetimi. Enformasyon Sistemleri Güvenliği. Operasyonel Mükemmelliğin ve Müşteri Yakınlaşmasının Başarılması: Kurumsal Uygulamalar. E-Ticaret: Dijital Pazarlar, Dijital Ürünler. Bilgi Yönetimi. Karar Vermeyi Güçlendirme. Enformasyon Sistemleri Kurulumu. Küresel Sistem Yönetimi. Enformasyon Sistemlerinde Etik ve Sosyal Konular.

( 3 + 0 + 0 )
3
6

AKTS

6

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Web Tasarımı ve Programlama

MISY2213

Bilgisayar ve internet konularına giriş. HTML’in temeli. HTML tablo ver formları. HTML5 elemanları. CSS’e giriş. CSS konuları. JS’e giriş. JS control yapıları. JS döngüleri. JS fonksiyonları. İstemci tarafı uygulama tasarlama ve geliştirme. HTML, HTML5, Javascript ve CSS benzeri ilişkili teknolojiler. Laboratuvar ödevleri ve projeler.

( 2 + 2 + 0 )
3
6

AKTS

6

Kredi

3

Saatler

(2 + 2 + 0 )

Bilişim Sistemleri Analizi ve Tasarımı

MISY2224

Enformasyon Sistemleri Analistinin Dünyası. Sistem Geliştirme Yaklaşımları. Sistem Gereksinimlerinin Modellenmesi Gereksinimlere Geleneksel Yaklaşım. Gereksinimlere Obje-Tabanlı Yaklaşım. Sistem Tasarımının Öğeleri. Tasarıma Geleneksel Yaklaşım. Object-Tabanlı Tasarım. Bilişim sistemleri için güncel kavramsal modelleme araçları ve dilleri. İş problemi analizi ve bilgi sistemi gereksinimlerini detaylandırılması için sistematik yöntem kullanımı. Laboratuvar ödevleri ve projeler.

( 2 + 2 + 0 )
3
6

AKTS

6

Kredi

3

Saatler

(2 + 2 + 0 )

İş Süreçleri Mühendisliği

MISY2234

İş süreci. İş süreci modelleme. Yönetimsel ve modelleme bağlamında iş süreçlerinin analiz, tasarım ve uygulama konuları. İş dönüşümü, iş ve bilişim teknolojilerinin bütünleştirilmesi. İş süreçleri mühendisliği için yöntemler, araçlar ve teknikler. Modelleme dilleri ve standartlar. Şirket bilgi mimarisinin iş süreçleriyle ilişkilendirilmesi. Projeler.

( 3 + 0 + 0 )
3
6

AKTS

6

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Çevik Yazılım Geliştirme

MISY3323

Geleneksel Yazılım Geliştirme Metodolojileri. Gereksinim Belirlenmesi ve Test. Scrum - Genel Bakış, Scrum Altyapısı, Çevik Prensipleri, Sprintler, Gereksinimler, Ürün Birikimi, Teknik Derinlik, Roller, Planlama, Sprint Yürütme. Scrum’ın diğer Çevik Metodolojilerle Karşılaştırılması. Yazılım süreci modelleri ve iyileştirilmesi; çevik yöntemler, uygulama mimarisi tasarımı, hızlı yazılım geliştirme, doğrulama, sağlama. Yeni gelişen yaklaşımlar ve teknolojiler: ilgiye-yönelik, model-tabanlı, hizmete-yönelik yazılım mühendisliği. Uygulamalar.

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Yönetim İlkeleri

BUSI1302

Genel ilkeler, ana konular ve hızla gelişen işletme alanında gerekli olan terminolojiler. Genel yönetim sorunları/konuları. Türkiye dinamikleri ve Türkiye'deki gerçek işletmelere ilişkin olay uygulamaları.

( 3 + 0 + 0 )
3
6

AKTS

6

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I

CORE0101

İki dönemden oluşan Modern Türkiye Tarihi dersi, bugünün Türkiye’sinin oluşumunda rol oynayan siyasal, ekonomik, toplumsal ve kültürel süreçlere ışık tutmayı amaçlamaktadır. Dersin ikinci döneminde, öncelikle Millî Mücadele, Osmanlı İmparatorluğu’ndan Türkiye Cumhuriyeti’ne geçiş süreci ve bu sürece eşlik eden inkılaplar kapsamlı bir şekilde tartışılmaktadır. Daha sonra inkılapların yarattığı toplumsal, ekonomik ve siyasal sonuçlar, Cumhuriyet’in kurumsallaşması ve çok partili sistemin temel dinamikleri ele alınmaktadır. Bir yandan demokrasinin gelişimi diğer yandan da demokratikleşme sürecini sekteye uğratan ekonomik çalkantılar, siyasal istikrarsızlıklar ve askeri müdahaleler incelenmektedir. Cumhuriyet tarihinde ortaya çıkan göç ve kentleşme olguları, toplumsal hareketler ve kültürel değişim bu dönem tartışılan önemli konular arasında yer almaktadır.

( 2 + 0 + 0 )
2
2

AKTS

2

Kredi

2

Saatler

(2 + 0 + 0 )

Türkiye Cumhuriyeti Tarihi II

CORE0102

İki dönemden oluşan Modern Türkiye Tarihi dersi, bugünün Türkiye’sinin oluşumunda rol oynayan siyasal, ekonomik, toplumsal ve kültürel süreçlere ışık tutmayı amaçlamaktadır. Dersin ikinci döneminde, öncelikle Millî Mücadele, Osmanlı İmparatorluğu’ndan Türkiye Cumhuriyeti’ne geçiş süreci ve bu sürece eşlik eden inkılaplar kapsamlı bir şekilde tartışılmaktadır. Daha sonra inkılapların yarattığı toplumsal, ekonomik ve siyasal sonuçlar, Cumhuriyet’in kurumsallaşması ve çok partili sistemin temel dinamikleri ele alınmaktadır. Bir yandan demokrasinin gelişimi diğer yandan da demokratikleşme sürecini sekteye uğratan ekonomik çalkantılar, siyasal istikrarsızlıklar ve askeri müdahaleler incelenmektedir. Cumhuriyet tarihinde ortaya çıkan göç ve kentleşme olguları, toplumsal hareketler ve kültürel değişim bu dönem tartışılan önemli konular arasında yer almaktadır.

( 2 + 0 + 2 )
2
2

AKTS

2

Kredi

2

Saatler

(2 + 0 + 2 )

Türkçe I

CORE0103

Osmanlı döneminden başlayarak Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşuna kadar olan süreçte modernleşme hareketleri. Edebiyatımıza yansıması. Seçilmiş düşünce metinleri ve kurmaca metinler ile incelenmesi.

( 2 + 0 + 0 )
2
2

AKTS

2

Kredi

2

Saatler

(2 + 0 + 0 )

Türkçe II

CORE0104

Osmanlı İmparatorluğu’nun son günleri ile ülkemizin işgal yıllarından başlayarak Milli Mücadele yılları, Bağımsızlık Savaşımızın kazanılması, Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşundan günümüze kadar olan süreçte modernleşme hareketleri. Edebiyatımıza yansıması. Seçilmiş düşünce metinleri ve kurmaca metinler ile incelenmesi.

( 2 + 0 + 0 )
2
2

AKTS

2

Kredi

2

Saatler

(2 + 0 + 0 )

Kariyer Planlama

CORE0106

Kariyer Planlama dersinin amacı, öğrencilerin kariyerlerini, kendi zeka, kişilik, bilgi, beceri, yetenek ve yetkinliklerine uygun olarak belirleyebilmeleri için yol göstermektir. Ders kapsamında, bu kavramlar hakkında farkındalık yaratılacak, öğrencilerin üniversite hayatları boyunca kariyerleri hakkında destek alabilecekleri Kariyer Merkezi ve faaliyetleri tanıtılacak, Yetenek Kapısı kullanımı ve nasıl yararlanılacağı gösterilecek ve farklı sektörlerde çalışma hayatı ile tanışma fırsatı sunulacaktır. Kariyer Planlaması dersi T.C.Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından hazırlanan yönerge doğrultusunda hazırlanmıştır.

( 0 + 0 + 0 )
0
1

AKTS

1

Kredi

0

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Yaratıcı Düşünme ve Problem Çözme (Creative Thinking and Problem Solving)

CORE0107

Bu derste, bir problem kurgulama ve çözüm üretmenin disiplinler arası bir yaklaşımla ele alınması yönünde öğrencilere bir yetişim kazandırılması amaçlanmaktadır. Güncel karmaşık sorunların tasarım odaklı düşünce yaklaşımıyla doğru tanımlanması ve çözüm yöntemlerinin kuramsal olarak işlenmesiyle birlikte, saptanan problem ve gereksinimler doğrultusunda projelerin uygulandığı takım çalışmaları yoluyla yenilikçi bir fikri tasarlamanın temelini oluşturduğu bu derste, öğrencilerin iş birliği içinde günümüzün karmaşık sorunlarına yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretmeleri beklenmektedir.

( 2 + 0 + 0 )
2
3

AKTS

3

Kredi

2

Saatler

(2 + 0 + 0 )

BÜYÜK ESERLER

CORE0108

Bu ders edebiyat, sinema, sanat, mimarlık, mühendislik, matematik, felsefe, siyaset, ekonomi ve benzerleri gibi alanlardaki önemli eserlerin akademik çalışmasında temel derstir. Ders, öğrencilerin dönem boyunca bu derste sunulan başlıca eserlerle tanışmalarına ve farklı alanlardaki bu önemli eserlerle kendi görüş, bakış açısı ve zevklerini geliştirmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Öğrencilerin dönem sonunda bu farklı alanlarda ve önemli çalışmaları hakkında bağımsız, analitik ve eleştirel düşünmeyi geliştirecek akademik araçlarla donatılması beklenmektedir.

( 2 + 0 + 0 )
2
3

AKTS

3

Kredi

2

Saatler

(2 + 0 + 0 )

Doğa, Bilim, İnsan I

CORE0201

Dersin amacı öğrencilere bilimsel düşüncenin ip uçlarını vermek, bu düşünce sisteminin gelişimini hazırlayan temel olguları belirlemek, onları fizik, kimya, biyoloji biliminin temel zihinsel ve yöntemsel uygulamalarıyla karşılaştırmaktır. Öğrencilerin bilimsel düşünce ve uygulamaların temel kuramsal ve yöntemsel yapılarını öğrenerek daha ileri düzeydeki bilimsel çalışmalara dönük bir formasyon kazanması dersin hedeflediği amaçlar arasındadır. Öğrencilerin problem çözme yetilerini geliştirmesi dersin bir diğer temel özelliğidir.

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Doğa, Bilim, İnsan II

CORE0202

Bu derste öğrenciler bilim ve doğa konusunda bir önceki dersin ana hedeflerini ve ilkelerini gözeterek öğrencilerin bilim ve doğa konusunda daha ileri bir düşünce ve görüş geliştirmelerini öngörmektedir. Ders doğanın temel yasalarını öğrencilere aktararak öğrencilere gündelik yaşantımızı örüntüleyen bilim ve teknolojinin nasıl geliştiğini açıklama amacını gütmektedir. Bilimsel bilgiyle farklı alanlardaki yöntemsel yapı ve yaklaşımlar arasındaki farklar ve benzerliklerin vurgulanması ve gösterilmesi dersin hedefleri arasındadır.

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Sayılar, Formüller, İnsan I

CORE0301

Bu dersin amacı öğrencilerin matematik tarihi hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak, farklı sonsuzluk kavramlarını tanıtmak, basit şifreleme tekniklerini öğretmek, saymanın ve mantık kavramının temel ögelerini tartışmak, temel düzeyde beklenen değer ve şartlı olasılık hesaplama becerisi kazandırmak, giriş seviyesinde rastgele değişkenler ve rastgele yürüyüş kavramı hakkında temel bilgileri aktarmaktır. Bu ders kapsamında ele alınacak konu başlıkları şu şekilde listelenebilir: Matematik Tarihi: İlk Çağlar, Klasik Dönem ve Modern Dönem, Hilbert'in Sonsuzluk Oteli, Kesirli sayıları sayma, Sonsuzluk kavramı, Farklı sonsuzluk türleri, Ardışık sayılarda toplama (Gauss toplamı), Görsel kanıtlar, Sigma notasyonu, Tümevarım, Fibonacci Dizisi, Altın oran ve altın sarmal, Sezar'ın Şifresi, Vigenère Şifresi, Erken şifreleme yöntemleri, Asal sayılar, Fermat'ın Küçük Teoremi, Mantık / Doğruluk tabloları, Mantıksal bağlaçlar, Saymanın temel ilkeleri, Sayma teknikleri, Giriş seviyesinde Olasılık ölçüsü ve üç temel aksiyom Giriş seviyesinde Rastgele değişken kavramı, ve özellikleri, (basit ayrık değişkenler için) beklenen değer hesaplaması ve sezgisel anlamı, Koşullu olasılık, Bayes teoremi, Rastgele yürüyüş. Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: matematiğin kısa bir tarihini bilir ve bilimin merkezinin tarihsel gelişimini anlar, sonsuzluk kavramını anlar ve farklı sonsuzluk kavramlarının bilir, matematiksel tümevarım kullanarak çıkarımlar yapabilir, görsel sanatlarda, mimaride, teknolojide Altın Oran’ın kullanımını bilir, Altın Oran’ı kullanarak görsel kompozisyonlar yapabilir, basit Sezar ve Vinegere şifrelerini nasıl çözebileceğini ve asal sayıların kullanıldığı modern şifreleme tekniklerinin bilir, matematiksel niceleyicileri bilir, (şartlı) olasılığın basit formüllerini anlar, basit bir olayın (şartlı) olasılığını nasıl hesaplayabileceğini bilir, basit rastgele yürüyüş modelleri tasarlayabilir.

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Toplum, Bilim ve İnsan

CORE0401

Toplum, Bilim ve İnsan dersinin başlıca amacı, öğrencileri insan ve toplum arasındaki ilişki hakkında kapsamlı, disiplinlerarası, analitik ve eleştirel bir anlayış geliştirmek üzere özendirmek ve yönlendirmektir. Öğrencilere bireyler ve sosyal dünyaları hakkındaki belli başlı bazı kavramları, yaklaşımları ve konuları tanıtmayı hedefleyen dersi tamamlayan öğrencilerin ,sosyal bilimlerin diğer disiplinler ile benzerliklerini ve farklılıklarını kavramaları, insanoğlunun bir canlı türü olarak evrimi ile ilgili eleştirel bir anlayış geliştirmeleri, insanların sosyal çevreleri ile ilişkilerinin farklı yönleri hakkında bilgi edinmeleri, insanların çeşitli gruplar, kurumlar ve sosyal yapılar ile bu ilişkileri neden ve nasıl geliştirdiğini açıklayabilmeleri hedeflenmektedir.

( 3 + 0 + 0 )
3
4

AKTS

4

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Etik, Hukuk, Toplum

CORE0402

Bu dersin amacı: Ahlaklı bir hayat nasıl tanımlanır? İyi ve erdemli birey kimdir? “İyi” ve “kötü”, “doğru” ve “yanlış” arasındaki çizgiyi kim belirler? İyi yurttaş kimdir? Bir yurttaş olarak, kadın/erkek olarak, toplum üyesi olarak hayatlarımızı nasıl yaşamamız gerekir? Modern birey kimdir? Teknoloji, ahlaki yargılarımızı nasıl etkiler? Etik, hukuk, ahlak ve kültürel alanları ilgilendiren bu tarz sorgulamaları günlük hayatımızda sıklıkla yapmaktayız. Bu ders, bu tür soruları tartışmak amacıyla birey ve yurttaş olmanın anlamlarına değinmekte; toplumsal hayatın düzenleyici bileşenlerini ahlak, hukuk, etik ve normlar ile ilişkilendirerek tartışmakta; birey ve iktidar arasındaki ilişkiyi devlet, toplumsal cinsiyet, aile, din ve gözetim gibi konular üzerinden ele almaktadır. Ayrıca, modernleşme kavramını merkeze alarak, değer yargılarının “evrensel” boyuttaki inşasını Doğu ve Batı kültürleri arasındaki iktidar ilişkileri bağlamında sorgulamaktadır.

( 2 + 0 + 0 )
2
3

AKTS

3

Kredi

2

Saatler

(2 + 0 + 0 )

Sanat, Toplum, İnsan

CORE0501

Bu ders, çeşitli tarihsel dönemlerden sanat eserlerinin, nesnelerinin ve işlerinin incelenmesi yoluyla sanatın anlamı, dönüşümü ve işlevini öğrenciye aktarmayı ve sanat tarihine kısa bir giriş yapmayı amaçlamaktadır. Resim, heykel, mimarlık, tasarım, baskı, fotoğraf, enstalasyon, performans, reklamlar ve hareketli görüntü gibi çok çeşitli medya ve mecra aracılığıyla görsel kültürün nesneleri ve pratiklerini tartışmaya açarak, ders öğrencilere sanatsal üretimin sosyal kültürel ve tarihsel koşullarına dair kapsamlı, disiplinlerarası ve yaratıcı bir bakış açısı kazandıracaktır.

( 2 + 0 + 0 )
2
3

AKTS

3

Kredi

2

Saatler

(2 + 0 + 0 )

İktisada Giriş

ECON1005

Kaynaklar ve kıtlık; arz ve talep; karma ekonomi; pazar yapısı; milli gelir, konjonktür dalgalanmaları, işsizlik, ve enflasyon; para, banka ve para politikası; uluslar arası ticaret ve finans.

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Akademik İngilizce 1

ENGL1101

Veri betimleme. Metin çözümleme. Sadeleştirilmiş araştırma metinlerinin ve veri grafiklerinin özeti ve kendi sözcükleriyle ifade edilmesi. IMRAD Özeti. Bilgiye dayalı görüş ifade etmek için eleştirel düşünce ve mantıksal tartışma becerileri. Akademik bir ortamdaki izleyenlere bilgi sunumu.

( 4 + 0 + 0 )
3
4

AKTS

4

Kredi

3

Saatler

(4 + 0 + 0 )

Akademik İngilizce 2

ENGL1102

Eleştirel düşünme ve mantıksal tartışma. Akademik araştırma. Anotasyon, kaynak gösterme, alıntılama. Argümanları, çıkarımı ve mantıksal bütünlüğü tanımlamak. Münazara. Değerlendirme özeti. Mülakat.

( 4 + 0 + 0 )
3
4

AKTS

4

Kredi

3

Saatler

(4 + 0 + 0 )

İleri Akademik İngilizce 1A

ENGL2103

Akademik yazın türlerine giriş. Belirli bilimsel alanlardaki temel kişiler. Farklı kaynakların sentezlenmesi. Önemli bilim insanları. Bilimsel süreçler. Farklı araştırma yöntemleriyle yazılmış raporlar. Laboratuar raporu ya da literatür araştırması. Edilgen çatı, zarf cümlecikleri, sıfat cümlecikleri. Belli bir alana özgü temel sözcük dağarcığı.

( 4 + 0 + 0 )
3
4

AKTS

4

Kredi

3

Saatler

(4 + 0 + 0 )

İleri Akademik İngilizce 2A

ENGL2104

Akademik yaşamın belli alanlarına özgü temel kuramlar. Teknik şemalar. Yazılı bir argümandaki temel retorik özellikler. Belli alanların gelecekteki bilimsel gelişmeleri. Literatür taraması yazımı için gerekli akademik kaynaklar. Literatür taramasının sunumu. Teknik şemalardaki parça-bütün ilişkisi için gerekli olan dil yapıları. Gelecek zaman, isim cümlecikleri. Belli bir alana özgü temel akademik sözcük dağarcığı.

( 4 + 0 + 0 )
3
4

AKTS

4

Kredi

3

Saatler

(4 + 0 + 0 )

Bilgisayar Okur-Yazarlığı

ITEC1001

Enformasyon teknolojilerinde temel kuramın ve terminolojinin tanıtımı. Microsoft Word gibi bir kelime işlemcide gereken dil değiştirme, karakter ekleme, stilleri kullanma, paragraf formatlama gibi temel beceriler. Microsoft Excel gibi bir iş çizelgesinde temel beceriler. Bu çizelgelerde matematiksel formüllerin kullanımı ve hesaplamalar ile grafikler oluşturulması.

( 0 + 0 + 0 )
0
1

AKTS

1

Kredi

0

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Veri Ambarlama ve Veri Madenciliği

ITEC4433

Veri madenciliğinin temel kavram ve yöntemleri. Veritabanları, veri ambarları, veri madenciliği ve yapay öğrenme arasındaki ilişki. Veri madenciliği işlevleri: birliktelik, kavram tanımlama, sınıflama, öngörme ve öbekleme. Her işlev için çeşitli algoritmalar: karar ağaçları, yapay sinir ağları, Bayes sınıflandırması, lojistik bağlanım. K-ortalamalı öbekleme. Veri madenciliği yazılımları.

( 3 + 0 + 0 )
3
6

AKTS

6

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Matematik I

MATH1301

Gerçel sayılar kümesi. Fonksiyonlar. Özel fonksiyonlar. Simetri, kaydırma ve yansıtmalar. Doğrular. Karesel fonksiyonlar. Denklem sistemleri. Üstel ve logaritmik fonksiyonlar. Logaritmanın özellikleri. Limitler ve süreklilik. Türev. Türev kuralları. Zincir kuralı. Logaritmik ve üstel fonksiyonların türevleri. Kapalı türev. Logaritmik türev. Yüksek mertebeden türevler. Yerel ekstremum değerleri. Kapalı aralıkta mutlak ekstremum değerleri. Konkavlık. İkinci türev testi. Asimptotlar

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Ayrık Matematik

MATH2103

Önerme mantığı. Doğruluk tabloları. Mantıksal denklikler. Önerme fonksiyonları ve niceleyiciler. Çıkarım kuralları. İspat yöntemleri ve stratejileri. Kümeler. Kümeler üzerinde işlemler. Fonksiyonlar. Diziler ve toplamlar. Bölünebilirlik. Modüler aritmetik. Tümevarım ve güçlü tümevarım. Özyinelemeli tanımlar ve yapısal tümevarım. Temel sayma teknikleri. Güvercin yuvası ilkesi. Permütasyonlar ve kombinasyonlar. Ekleme-çıkarma. Bağıntılar. Denklik bağıntıları. Çizgeler. Ağaçlar.

( 3 + 0 + 1 )
3
6

AKTS

6

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 1 )

Olasılık

MATH2201

Sayma yöntemleri. Olasılığın temel konuları. Olasılık aksiyomları. Örnek uzay. Koşullu olasılık. Rastlantısal değişkenler. Ayrık rastlantısal değişkenler. Olasılık kütle fonksiyonu. Beklenen değer. Varyans ve standart sapma. Ayrık değişken aileleri. Sürekli rastlantısal değişkenler. Dağılım fonksiyonu. Olasılık yoğunluk fonksiyonu. Beklenen değer. Sürekli rastlantısal değişken aileleri. Rastlantısal değişken çiftleri. Ortak dağılım fonksiyonu. Marjinaller. Ortak yoğunluk ve kütle fonksiyonları. İki rastlantısal değişkene bağlı fonksiyonlar.

( 3 + 0 + 1 )
3
6

AKTS

6

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 1 )

İstatistik I

MATH2203

İstatistiğe giriş. Veri tanımı ve frekans dağılımları. Veri tanımı ve grafik gösterimler. Merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri. Olasılık ve permütasyon ve kombinasyon. Kesikli olasılık dağılımlar Sürekli olasılık dağılımları. Normal olasılık dağılımı. Örnekleme yöntemleri ve örneklem istatistiğinin dağılımı. Merkezi limit teoremi. Nokta tahmin ve güven aralığı.

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Bilişim Yönetimi için İleri Java

MISY1102

Yazılım geliştirmenin karmaşıklığı. Yazılım geliştirmede kullanılan önemli modeller. Nesne-yönelimli programlama temellerine giriş. Nesneler. Sınıflar. Oluşturucu metotlar. Yok edici metotlar. Çöp toplayıcı. Statik değişkenler. Sabitler. Metotlar. Görünürlük. Kapsam. this operatörü. Soyutlama. Kapsülleme. Nesnelerle düşünme. Kalıtım. Süper sınıf. Alt sınıf. Aşırı ezme. Aşırı yükleme. Çok biçimlilik. Tip dönüşümü. Bağlama. Arayüzler. Soyut sınıflar. Comparable ve clonable arayüzleri. İstisna yönetimi. İleri veri yapıları ve algoritmalar. Algoritma etkinliği. Uzman uygulama geliştirme. Veritabanı programlama. Çok-kanallılık. Paralel programlama.

( 2 + 2 + 0 )
3
7

AKTS

7

Kredi

3

Saatler

(2 + 2 + 0 )

Algoritmalara Giriş

MISY1113

Problem çözme ve programlama. Soyutlama. Problem ve göstergelerin analiz edilmesi. Parçalama. Desen tanıma. Akış diyagramları. Temel veri tipleri. Değişkenler. Sözde kod. Kontrol yapıları: Sıralama ifadesi. Karar ifadesi. Seçenekler sunma. Mantıksal yapılar. Bileşik mantık operatörleri. Tekrarlama yapıları. Döngüler. Algoritma tasarımı. Örnekler.

( 3 + 0 + 0 )
3
7

AKTS

7

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Programlamaya Giriş

MISY1114

C dilinin temelleri. C diline genel bakış. C dilinin tarihçesi. Merhaba dünya. C programlamanın temel yapısı. Temel öğeler. Anahtar sözcükler. Tanımlayıcılar. Biçim belirleyicileri. Veri tipleri. Değişkenler. Sabitler. Operatörler. Enumlar. Karar verme. Döngüler. Kontrol akış ifadeleri. Diziler. Karakter katarları. Fonksiyonlar. İşaretçiler. Yapılar. Birlikler. Komut satırı argümanları.

( 2 + 2 + 0 )
3
7

AKTS

7

Kredi

3

Saatler

(2 + 2 + 0 )

Endüstri Stajı I

MISY2291

Mesleki bilgi ve becerilerin bir iş yerinde uygulamalı eğitim sonrasında raporlanması.

( 2 + 0 + 0 )
1
1

AKTS

1

Kredi

1

Saatler

(2 + 0 + 0 )

İleri Veritabanı Sistemleri

MISY3116

Bağıntısal veritabanı sistemlerinin temelleri, bağıntısal cebir, SQL, veri dizimi, yedekleme sistemleri, dosya yönetimi, indeksleme teknikleri (ağaç temelli ve fonksiyon temelli). Sorgu işleme metodolojisi, bağıntısal operatörlerin uygulanması, dış sıralama, sorgu optimizasyonu. İşlem modelleri, aynı anda kullanım control algoritmaları, veritabanı kurtarma.

( 3 + 0 + 0 )
3
7

AKTS

7

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Endüstri Stajı II

MISY3391

Mesleki bilgi ve becerilerin bir iş yerinde uygulamalı eğitim sonrasında raporlanması.

( 2 + 0 + 0 )
1
1

AKTS

1

Kredi

1

Saatler

(2 + 0 + 0 )

Nesnelerin İnterneti

MISY4461

Nesnelerin internetine giriş. Akıllı bağlanma. Kullanma durumları, uygulanma gereksinimleri. Akıllı cihazlar, akıllı sağlık, akıllı ev ve bina, akıllı şehirler, akıllı giysiler ve giyilebilir teknolojiler, akıllı enerji, akıllı alışveriş, akıllı arabalar, akıllı fabrika, akıllı işletmeler. Nesnelerin internetinin hayatımıza etkisi. Firmalarda uygulamalar.

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Proje

MISY4901

Enformasyon Teknolojileri Yönetimi alanında bir akademik tanışman gözetiminde yapılacak ve sonuçları proje raporu ve sözlü sunum halinde bölüm öğretim kadrosuna sunulacak olan tasarım ve geliştirme projesi.

( 0 + 0 + 0 )
3
10

AKTS

10

Kredi

3

Saatler

(0 + 0 + 0 )

Alan Seçmeli-I

MISY-AE-I

Alan Seçmeli-I

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Alan Seçmeli-II

MISY-AE-II

Alan Seçmeli-II

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Alan Seçmeli-III

MISY-AE-III

Alan Seçmeli-III

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Alan Seçmeli-IV

MISY-AE-IV

Alan Seçmeli-IV

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Alan Seçmeli-V

MISY-AE-V

Alan Seçmeli-V

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Genel Seçmeli-I

MISY-GE-I

Genel Seçmeli-I

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Genel Seçmeli-II

MISY-GE-II

Genel Seçmeli-II

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Genel Seçmeli-III

MISY-GE-III

Genel Seçmeli-III

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Genel Seçmeli-IV

MISY-GE-IV

Genel Seçmeli-IV

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Genel Seçmeli-V

MISY-GE-V

Genel Seçmeli-V

( 3 + 0 + 0 )
3
5

AKTS

5

Kredi

3

Saatler

(3 + 0 + 0 )

Oryantasyon

ORDE0105

Oryantasyon dersi öğrencilere üniversite hayatına uyum sürecinde ihtiyaç duyacakları akademik ve sosyal yetkinlikleri kazandırmayı hedeflemektedir. Dersi tamamlayan öğrencilerin iletişim, sosyal, profesyonel ve etik sorumluluklar gibi ilerleyen dönemlerde ve profesyonel hayatta faydalı olacak kazanımları edinmelerinin yanında, 21. Yüzyıl yetkinlikleri olarak tanımlanan yetkinlikler hakkında farkındalık kazanmaları amaçlanmaktadır. Ders, birinci sınıf bahar döneminde okutulması planlanan Kariyer Planlama dersi için giriş dersi niteliği de taşımaktadır.

( 0 + 0 + 0 )
0
1

AKTS

1

Kredi

0

Saatler

(0 + 0 + 0 )