Ders Kod (Eski Kod) |
Ders Adı |
Kredi |
PSKO 1104 |
Psikolojide Mesleki Ağ Oluşturma (Networking in Psychological Professions) |
(2+0+0) 2 kredi/ 2 AKTS |
Psikologların mesleki tanımlarının incelenmesi. Psikolojide mesleki bilgi ve paylaşım ağı oluşturmak için öğrenci, akademik kurumların, akademisyenlerin, mesleki kurumların, ve bu kurumlarda çalışan psikologların bir araya getirilmesi. Psikoloji öğrenci oluşumlarının bilinmesi. Mesleki derneklerin ve bu derneklere üyelik şartlarının incelenmesi. Teknolojik olarak psikolojide mesleki ağ oluşturmak için kullanılacak yöntem, uygulama ve bilgilerin öğrenilmesi.
|
PSKO 2106 |
Psikolojide Okuma I |
|
Psikolojide akademik makale ve kitap okuma konusunda temel bilgilerin anlatılması. Farklı alanlardan temel psikoloji makalelerini okuma, özetleme ve çıkarımlama. Psikoloji tarihinden klasik makalelerin okunması ve anlaşılması. Makalelerin farklı bölümlerinde işlenen temaların ayrıştırılması ve bunların tartışılması. Araştırma makalelerinde yer alan psikolojik terimlerin ve kavramların betimlenmesi. Özet, kaynakça gibi farklı makale bölümlerinin yazılması.
|
PSKO 2107 |
Psikolojide Okuma II |
|
Psikolojide ileri seviyede makale okuma. Psikolojinin alt konularından birinde alanyazın taraması yapma, makale derleme ve özetleme. Kütüphane ve Google Scholar'da makalelere ve kitap bölümlerine erişim. Birden fazla makale ve kitap bölümün okunması ve sentezlenmesi. Makalelerin tartışma bölümlerinin özetlenmesi ve eleştirel bir bakış açısı ile incelenmesi. Seçilen bir konu hakkında alanyazın taraması ve konunun analizi.
|
PSKO 4205 (PSY 455T) |
Program Geliştirme ve Değerlendirme (Program Development and Evaluation) |
(3+1+0) 3 kredi / 5 AKTS |
Deneysel, deneysel olmayan ya da yarı-deneysel psikoloji programlarının geliştirilmesi, tasarlanması ve değerlendirme sürecinin planlanması. Ölçüt seçiminin, norm oluşturmanın, ölçek geliştirmenin, gereksinim tespitinin, programın sürdürülebilirliğinin ve nitel değerlendirme yöntemlerinin ve rapor yazımının kazandırılması. Program geliştirme sürecinde yaşanan sorunları tespit etme ve çözüm yolları üretme. Etik ilkelerin öğrenimi ve etik sorunların tespit edilmesi. |
PSKO 3303 (PSY 332T) |
Ahlak Gelişimi (Moral Development) |
(3+0+0) 3 kredi/ 5 AKTS |
Ahlak gelişiminde temel kavramların ve temel kuramların tanıtılması ve tartışılması. Çocuk ve ergenlerde ahlak gelişimine ilişkin kuramların öğretilmesi ve güncel görgül çalışmaların gözden geçirilmesi. Ahlak psikolojisi ile ilgili güncel görgül çalışmaların ve bulgularının izlenmesi ve tartışılması. İlgili bilgilerinin kullanılması ile bireyin ahlak gelişiminin süreçleri ve bu süreçlerin nasıl desteklendiğinin açıklanması.
|
PSKO 4304 (PSY 431T) |
Gelişim Psikolojisinde Seçme Konular (Selected Topics in Developmental Psychology) |
(3+0+0) 3 kredi/ 5 AKTS |
Gelişim psikolojisindeki temel kavramların ve gelişim kuramlarının tanıtılması ve tartışılması. Çocuk yetiştirme tutumları, bağlanma tarzları, toplumsal cinsiyet ve ahlaki gelişim gibi konuların derinlemesine incelenmesi. Gelişim psikolojisiyle ilgili güncel görgül çalışma bulgularının izlenmesi ve tartışılması. Erken çocukluk dönemindeki sosyal, fiziksel, bilişsel ve davranışsal gelişimin incelenmesi. Tüm gelişim dönemlerine ve gelişim alanlarına ilişkin bilgilerin kazandırılması ve bireysel gelişimin teşvikinin açıklanması.
|
PSKO 4305 (PSY 432T) |
Uygulamalı Gelişim Psikolojisinde Proje (Project on Applied Developmental Psychology) |
(3+1+0) 3 kredi / 5 AKTS |
Tüm gelişim dönemlerinde ve gelişim alanlarında elde edilen bilgilerin kullanılarak, bireyin nasıl desteklenmesi gerektiğinin açıklanması. Biyolojik gelişim, bilişsel gelişim, kişilik gelişimi ya da sosyal gelişimle ilgili yapılmış araştırmaları incelemek. Bu doğrultuda kendi araştırmalarını tasarlamak ve uygulama yapmak. Yapılan bu çalışmayı ve sonuçlarını, yazılı rapor olarak teslim etmek ve sözlü sunumunu gerçekleştirmek. (Ön koşul: PSY 231T, üçüncü sınıfta veya son sınıfta olma).
|
PSKO 4306 (PSY 334T) |
Eğitim Psikolojisi (Eğitim Psikolojisi) |
(3+0+0) 3 kredi / 5 AKTS |
İlköğretim okullarında uygulanan psikolojik ilkelerin tartışılması. Eğitim ortamlarındaki öğrencilerin ve öğrenme sürecinin, eğitim müdahalelerinin etkisinin, öğretme psikolojisinin ve okullardaki sosyal psikolojik durumun incelenmesi. Eğitim psikolojisindeki temel kavramların, öğrenme kuramlarının anlaşılması, araştırma yöntemlerinin ve alandaki araştırmaların incelenmesi. Eğitim amaçlarının ve felsefesinin, bilişsel, psikolojik ve davranışsal yaklaşımların, gelişimin, güdülenmenin, bireysel farkların tanıtılması.
|
PSKO 4404 (PSY 421T) |
Sosyal Psikolojide Seçme Konular (Selected Topics in Social psychology) |
(3+0+0) 3 kredi/ 5 AKTS |
Güncel sosyal psikoloji konularındaki araştırma yöntemlerinin öğretilmesi. Kişilerarası ilişkiler, gruplar arası süreçler, sosyal algı, benlik, bilişsel uyumsuzluk, kültür ve sosyal medya gibi güncel sosyal psikoloji konularında yapılmış çalışmaların incelenmesi, yorumlanması ve tartışılması. Sosyal psikolojinin alt konularından birinde yetkinlik kazanılması ve proje hazırlanması. Bu projelerin sınıf içinde sunulması ve bulguların tartışılması.
|
PSKO 4405 (PSY 321T) |
Kültür, Aile ve Toplumsal Cinsiyet (Culture, Family and Gender) |
(3+0+0) 3 kredi/ 6 AKTS |
Toplumsal cinsiyet kavramlarının sosyal, kültürel ve kurumsal yönlerden karşılaştırılması. Toplumsal cinsiyetin kurulmasına ilişkin kuramların, araştırma yöntemlerinin ve tekniklerin ilişkilendirilmesi. Toplumsal cinsiyet, kültür ve aile konularında yapılan araştırmaların incelenmesi ve bulguların tartışılması. Öğrencilerin karmaşık toplumsal cinsiyete ve kültürel ve yerel sorunlara ilişkin analitik düşüncelerinin ve eleştirel yorumlarının disiplinler arası bağlamda tartışılması.
|
PSKO 4406 (PSY 425T) |
Kültürler Arası Psikoloji (Cross-Cultural Psychology) |
(3+0+0) 3 kredi / 5 AKTS |
Kültürel, sosyo-ekonomik ve politik pratiğin bireysel davranışlar ve ilişkiler üzerindeki etkilerinin sorgulanması. Farklı kültürlerde ortaya çıkan davranış ve yaşantıların, kültürün ve psikolojik olguların birbirini nasıl dolayımladığının, psikolojik olguların kültür tarafından nasıl dönüştürüldüğünün incelenmesi. Farklı kültürlerde psikolojik kurultuların ölçülmesine ilişkin yaklaşımların tartışılması. Kültürlere özgü psikolojik bozuklukların tartışılması. Kültürlerarası farklılıkların çalışıldığı araştırmaların incelenmesi. (Ön koşul: Üçüncü sınıfta veya son sınıfta olma)
|
PSKO 4407 (PSY 320T) |
Göç ve Psikoloji (Migration and Psychology) |
(3+0+0) 3 kredi / 5 AKTS |
Global göç olgusunun gözden geçirilmesi. Göç olgusunun, yerel gerçeklik ve aile dinamiği, etnik ve etnisite içi gerilim üzerindeki etkisinin incelenmesi. Göçmenlerin ve iltica edenlerin eğitim sektöründe ve klinik ortamlarda yaşadığı özel gereksinimleri ve karşılaştığı sorunları tanımlayan psikolojik kavramların incelenmesi. Yabancı ülkeye kabul ya da akültürasyon ortamında karşılaşılan önyargılara dayanıklılık düzeylerinin incelenmesi.
|
PSKO 4408 (PSY 322T) |
İletişim (Communication) |
(3+0+0) 3 kredi / 5 AKTS |
Psikolojide iletişime dair güncel literatürün tanıtılması, araştırma yöntemlerinin öğretilmesi ve tartışılması. Dil ve vücut dili gibi farklı iletişim araçlarının işlevlerinin öğrenilmesi. İletişimde kişisel, çevresel ve kültürel faktörlerin etkisinin incelenmesi. İletişimin gelişimini arttıran faktörlerin araştırılması ve öğrenilmesi. Bu alanda bir projenin hazırlanması. Projenin sınıf içinde sunulması, bulguların anlatılması ve rapor edilmesi.
|
PSKO 4409 (PSY 323T) |
Kent Psikolojisi (Urban Psychology) |
(3+0+0) 3 kredi / 5 AKTS |
Kent psikolojisine ilişkin kritik konular; gruplararası ilişkiler, kültürel çeşitlilik, akültrasyon, ve etnik kimlik, yaşlanma, toplumsal cinsiyet, damgalanan gruplar, SED ve aile yapısı, işsizlik, yoksulluk, suç ve şiddet, evsizlik sorunu, madde bağımlılığı, kent ve zihinsel sağlık, globalleşme, kalabalık sorunu, terörizm, müdahale ve güçlendirme olanakları, gençlerin gelişiminde komşuların etkileri, ebeveyn çocuk yetiştirme tutumları, aile dayanaklılığı, kent okulları, gönüllü kuruluşlar ve sağlık desteğinin incelenmesi.
|
PSKO 4410 (PSY 343T) |
Psikoloji ve Hukuk (Psychology and Law) |
(3+0+0) 3 kredi / 5 AKTS |
Adli psikolojiye ilişkin hukuki vakaların, polis psikolojisinin, bilirkişi görüşünün, adli psikolojik değerlendirmenin, psikopati, çocuk suçluluğu ve suça sürüklenen çocuklar ile ilgili mesleki ve etik sorunların gözden geçirilmesi. Adli ve klinik alanlarda zihinsel sağlık, kamu politikaları ve iş yeri gibi çeşitli konuların incelenmesi. Psikologların görev yaptığı hukuki bağlamlar ve adli psikologların adalet sistemi içindeki rollerinin öğretilmesi.
|
PSKO 4510 (PSY 316T) |
Algı (Perception) |
(3+0+0) 3 kredi / 5 AKTS |
Duyum ve algının biyolojik ve psikolojik temellerinin çeşitli kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde incelenmesi. Ağırlıklı olarak görsel ve işitsel algıyı inceleyen araştırma yöntemlerinin ve araştırma bulgularının ele alınması. Öznel deneyimlerin ve çevresel faktörler ile algı arasındaki etkileşimin açıklanması. Çevremizden duyusal bilgiyi nasıl aldığımızın ve bu bilgiyi çevremizle etkileşime girmek için nasıl kullandığımızın tartışılması. Algısal süreçlerin günlük hayata uygulanmasına ilişkin analiz.
|
PSKO 4511 (PSY 313T) |
Evrimsel Psikoloji (Evolutionary Psychology) |
(3+0+0) 3 kredi / 5 AKTS |
Evrimsel değişim mekanizmalarının tanıtılması. Evrim teorisinin tarihsel temelleri ve ilkelerinin incelenmesi. Biliş, sosyal davranış, dil, duygular ve kültürün evrimsel köklerinin ele alınması. İnsan atalarının hayatta kalmasına ve üremesine yardımcı olan fiziksel ve psikolojik yatkınlıkların etkisinin ele alınması. Hayvanın beyni ve vücudunun, ortamlardaki başarısını kolaylaştırmak için birlikte çalışmak üzere tasarlanan mekanizmalardan nasıl oluştuğunun incelenmesi.
|
PSKO 4512 (PSY 310T) |
Nöropsikolojik Testler (Neuropsychologial Tests) |
(3+0+0) 3 kredi / 5 AKTS |
Nöropsikolojide temel araştırma yöntem ve yaklaşımlarının tartışılması. Nöropsikolojik değerlendirme ve nöropsikolojik testlerin standardizasyonundaki adımların açıklanması. Nöropsikolojik testlerin uygulanması ve puanlanması. Nöropsikolojik testlerin kullanımı yoluyla bilişsel süreçlerin ve ilgili nörolojik yapıların açıklanması. Bir bireyin güçlü ve zayıf yönleriyle ilgili kapsamlı bir anlayışın tartışılması. Terapi, tedaviler, eğitim yardımı ve ilaçlar için özelleştirilmiş önerilerin incelenmesi. (Ön koşul: PSY 250T)
|
PSKO 4605 (PSY441T) |
Klinik Psikolojide Seçme Konular (Selected Topics in Clinical Psychology) |
(3+0+0) 3 kredi / 5 AKTS |
Klinik psikoloji araştırmalarındaki literatür, temel tekniklerin ve ilkelerin incelenmesi. Psikolojik travma ve travmatik olaylara, şiddete ve depresyona müdahalenin ele alınması. Günlük yaşam olaylarının ve zihinsel sağlık politikalarının incelenmesi. Bireyleri, çiftleri, aileleri, kültürleri ve çeşitli toplulukları etkileyen psikolojik bozuklukların önlenmesi ve tedavisinin tartışılması. Uygulayıcıları etkili müdahaleler ve teknikler geliştirmede yönlendiren araştırma çalışmalarından elde edilen ampirik sonuçların incelenmesi. Önkoşul: PSKO 2601
|
PSKO 4606 (PSY442T) |
Klinik Psikoloji Çalışmaları (Studies in Clinical Psychology) |
(3+0+0) 3 kredi / 5 AKTS |
Klinik, sağlık ve adli psikoloji alanlarını kapsayan klinik ortamlardaki bazı vakaların incelenmesi ve tartışılması. Bir klinik araştırma projesinin yakın zamanda yayımlanmış araştırma, tasarım, uygulama ve değerlendirme konularının incelenmesi. Temel teori, yorumlayıcı fenomenolojik analiz, metin yorumlama ve tematik kodlamanın karşılaştırılması. Bir karşılaştırma grubuna atıfta bulunmadan bireysel vakaya odaklanarak analizde yerleşmiş kategorilerin kullanılması. (Ön koşul: PSY 347T)
|
PSKO 4607 (PSY444T) |
Aile içi İlişkiler ve Terapi Teknikleri (Intra-Family Relations and Therapy Techniques) |
(3+0+0) 3 kredi / 5 AKTS |
Aile terapilerinin tarihsel gelişiminin incelenmesi: kültürel manzara, kilit insanlar, yerler ve olaylar. Aile terapistlerinin insanlara iletişimi geliştirme, aile sorunlarını çözme, aile durumlarını anlama ve idare etme ve daha iyi işleyen bir ev ortamı yaratma konusunda nasıl yardımcı olduklarının ele alınması. Duyguları tanımlama, değerlendirme araştırması, terapi süreci araştırması ve aile teorisinin tanınması. (Ön koşul: PSY 347T)
|
PSKO 4608 (PSY433T) |
Atipik Çocuklar Psikolojisi (Psychology of Atypical Children) |
(3+0+0) 3 kredi / 5 AKTS |
Atipik çocukların toplum tarafından nasıl algılandığının ve onlara nasıl davranıldığının kısaca gözden geçirilmesi. Çocuklarda ve ergenlerde kronik işlevsiz davranışların ve zihinsel hastalığın nedenlerinin incelenmesi. Davranışsal genetik, bağlanma problemleri, adaptasyon yetersizliği ile bilişsel, biyolojik, davranışsal ve çevresel bileşenler arasındaki etkileşimin problemler çerçevesinde tanımlanması. Atipik çocukların özelliklerinin tanımlanması; dikkatsizlik, hiperaktivite ve dürtüsellik.
|
PSKO 4609 (PSY 446T) |
Okul Psikolojisine Giriş (Introduction to School Psychology) |
(3+0+0) 3 kredi / 5 AKTS |
Çocukların okul deneyimleriyle ilgili teorik ve pratik araştırmaların incelenmesi. Öğretmenler, akranlar ve ebeveynlerle ilişkilerin belirlenmesi. Okul ortamında zorbalık, saldırganlık ve şiddet dahil okulla ilgili sorunların ve önleyici programların tespiti. Okul psikologlarının temel eğitim ve öğretiminin onları bir dizi psikolojik tanı, değerlendirme, müdahale, önleme, sağlığın teşviki ve geliştirilmesi için nasıl hazırladığına ilişkin tartışmalar. Program geliştirme ve değerlendirme hizmetlerinin, okullar, aileler ve diğer sistemler bağlamında, çocukların ve gençlerin gelişim süreçlerine odaklanarak incelenmesi. (Ön koşul: PSY 231T)
|
PSKO 4610 (PSY 345T) |
Psikolojik Testler (Psychological Tests) |
(3+0+0) 3 kredi / 5 AKTS |
Psikolojik test ve ölçüm teorileri ve ilkelerine giriş. Ölçüm araçlarının ve puanlama türlerinin araştırılması. Klasik ve / veya modern test teorilerinin ve ölçümde geçerlilik ve güvenilirlik konularının incelenmesi. Çeşitli psikolojik testlerin gözden geçirilmesi. Rorschach, TAT, WAIS ve MMPI gibi özel testlerin incelenmesi. Psikolojik değerlendirmeyle ilgili sosyal ve etik konular üzerine tartışma.
|
PSKO 4611 (PSY 411T) |
Psikofarmakoloji (Psychopharmacology) |
(3+0+0) 3 kredi / 5 AKTS |
Psikopatolojinin tedavisinde kulanılan ilaçların tartışılması. Psikopatolojiyi ve farmakolojik müdahalelerin altında yatan nörobiyolojik süreçlerin, halen kullanılmakta olan ilaçların yanı sıra duygudurumu, davranışı ve bilişi etkileyen yeni ilaçlara vurgu yapılması. Psikiyatrik bozuklukların tedavisinde kullanılan ilaçları ve suistimal edilebilecek maddeleri de içine alan klinik psikofarmakolojik araştırmalara ilişkin gelişmelerin, stratejilerin, tekniklerin, sorunlar ve zorlukların vurgulanarak incelenmesi. (Ön koşul: PSKO 2601)
|
PSKO 4612 (PSY448T) |
Psikolojik Bağımlılık (Psychological Dependence) |
(3+0+0) 3 kredi / 5 AKTS |
Çeşitli psikolojik bağımlılık türlerinin ve davranışsal, sosyal ve biyolojik temellerinin incelenmesi. Madde kullanımı sonrasında, bağımlılık sürecinde ya da madde çekildiğinde meydana gelen beyin kimyasallarında, duygusal durumlarda, motivasyonda, iritabilite ve kaygıdaki değişikliklerin tanımlanması. Bağımlılık nedenleri ve devam etmesinde rol oynayan etkenlere ilişkin psikolojik kuramların ve modellerin. Tedavi ve destek müdahalelerinin tartışılması. (Ön koşul: PSY 347T; üçüncü sınıfta veya son sınıfta olma)
|
PSKO 4613 |
Psikoterapi Tekniklerine Giriş (Introduction to Psychotherapy Techniques) |
(3+0+0) 3 kredi / 5 AKTS |
Psikoterapide çeşitli kuramlara ve bunların uygulamalarına giriş; psikoterapi yöntemlerinin temel örüntülerinin tarihsel bir perspektifden incelenmesi; vaka formülasyonunun tanıtılması, hasta-terapist ilişkisinin ekollere göre farklılıklarının anlatılması;. vaka örnekleri bağlamında psikoterapiye ilişkin çeşitli yaklaşımların tartışılması; rol yapma; psikoterapi becerileri odaklı tartışmalar.
|
PSKO 4614 |
Psikolojik Travma (Psychological Trauma) |
(3+0+0) 3 kredi / 5 AKTS |
Afet, ölümcül hastalık, savaş, işkence, tecavüz ve şiddet gibi travma yaşantıları olan bireylerin sorunlarının tanı ve tedavisine ilişkin bakış açılarının gözden geçirilmesi
|
PSKO 4411 (PSY 423T) |
Kişilerarası İlişkiler (Interpersonal Relationships) |
(3+0+0) 3 kredi / 5 AKTS |
Güncel kişilerarası psikoloji konularındaki araştırma yöntemlerinin öğretilmesi. Benlik, öz-benlik kavramı, romantik ilişkiler ve bağlanma gibi güncel alanlarda yapılmış çalışılmaların yorumlanması ve tartışılması. Paylaşma ilişkileri hakkındaki sosyal psikolojik kavram ve kuramların tanıtılması. İletişimde dil ve dil ötesi kullanımı. Kişilerarası ilişkiler alanındaki konularından birinde yetkinlik kazandırılması. Proje hazırlığı. Projelerin sınıf içinde sunulması ve tartışılması. (Ön koşul: Üçüncü sınıfta veya son sınıfta olma)
|
PSKO 4412 (PSY 422T) |
Uygulamalı Sosyal Psikolojide Proje (Project on Applied Social Psychology) |
(3+0+0) 3 kredi / 5 AKTS |
Uygulamalı sosyal psikolojide temel kavramlar ve yöntemlerin tanıtılması. Uygulama esaslarının öğretilmesi. Bir akademik danışman yönetiminde sosyal psikoloji alanında kısa süreli uygulamalı bir projenin tasarlanması. Uygulama adımlarının belirlenmesi. Uygulama adımlarının her hafta incelenmesi ve tartışılması. Kısa süreli bir projenin uygulanması ve sonuçların tartışılması. Proje bulgularının rapor edilmesi ve poster sunumunun yapılması. (Ön koşul: PSY 221, üçüncü sınıfta veya son sınıfta olma)
|
PSKO 4414 (PSY 461T) |
Endüstri Psikolojisinde Seçme Konular (Selected Topics in Industrial Psychology) |
(3+0+0) 3 kredi / 5 AKTS |
Endüsti psikolojisi araştırmalarındaki literatürün, temel tekniklerin ve ilkelerin incelenmesi. Endüstri psikolojisinde çeşitli araştırma tekniklerinin ve kuramların tartışılması. Liderlik, başarı yönetimi, takım çalışması, motivasyon, stratejiler, değişim yönetimi, örgütsel iklim, tazminat, çatışma, yaratıcılık, kültür, karar verme, ayrımcılık, adalet, iş dizaynı, iş performansı, örgütsel bağlılık, personel seçme ve yerleştirme gibi çeşitli konuların derinlemesine incelenmesi.
Önkoşul: PSY 360T
|
PSKO 4415 (PSY 462T) |
Endüstri Psikolojisi Çalışmaları (Studies in Industrial Psychology) |
(3+0+0) 3 kredi / 5 AKTS |
İş yerindeki insan davranışlarının, örgütlerin bireylerin davranışlarını nasıl etkilediğinin ve örgütler arası etkileşimin derinlemesine incelenmesi. Örgütsel davranış, stres, tükenmişlik, işten ayrılma, işsizlik, örgütsel iyi oluş, mesleki özdeşleşme, vatandaşlık davranışı, duygular, performans değerlendirme, çalışan değerlendirme ve çalışanların niteliği konularına ilişkin araştırmaların bir öğretim üyesinin önderliğinde öğrenciler tarafından tasarlanması, uygulanması, yorumlanması ve değerlendirilmesi. (Ön koşul: PSY 210T,
PSY 360T)
|
PSKO 4416 (PSY 464T) |
Örgütlerde Davranış Analizi (Organizational Behavior Analysis) |
(3+0+0) 3 kredi / 5 AKTS |
Örgütlerde çalışan bireyin grubuyla, grubun örgütle ve örgütün tüm toplumsal sistemle olan ilişkilerini gözden geçirilmesi. Çalışan davranışlarını açıklayan kuramların tanıtılması. İş bağlamında, çalışan seçimi, ergonomi, örgütsel gelişim kapsamında eğitim ve geliştirme. Vaka çalışmaları bağlamında örgütü bir bütün olarak amaçlarına ulaştıracak üretkenliğin ve verimin arttırılması için verilen bilginin nasıl kullanılacağının vurgulanması. (Ön koşul: PSY 360T)
|
PSKO 4504 (PSY 310T) |
Nöropsikoloji (Neuropsychology) |
(3+0+0) 3 kredi / 5 AKTS |
Nöropsikoloji alanındaki sinirsel sistemlerle duyum, algı ve bellek gibi bilişsel süreçler arasındaki bağlantıların incelenmesi. Temel araştırma yöntemlerinin ve nöropsikoloji alanındaki araştırmaların tartışılması. Nöropsikolojik ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin tanıtılması. Demans, bilişsel bozukluklar ve beyin hasarları gibi nöropsikolojik bozuklukların ilişkilendirilmesi. Beyin ve zihin ile bağlantıcılık ve kütle etkinliği arasındaki bağın üzerine tartışılması. (Ön koşul: PSY 252T)
|
PSKO 3505 (PSY 314T) |
Fizyolojik Psikoloji (Physiological Psychology) |
(3+0+0) 3 kredi / 5 AKTS |
Merkezi sinir sisteminin, fizyolojik psikolojinin kökenlerinin, bilgi işleme ve karar verme süreçlerinin analizinin yapılması. Sinir sisteminin öğrenme, karar verme ve algılama süreçleri üzerindeki etkisinin tanımlanması. Algı, dikkat, öğrenme, hafıza, motor işlevler, duygu, uyku, motivasyon, uyarılma, dil gelişimi, cinsel davranış, içgüdüsel davranış ve kronobiyoloji konularının fizyolojik yönlerinin vurgulanması. Biyolojik psikoloji, bilişsel psikoloji, sinirbilim ve bilinç arasındaki karşılaştırmanın yapılması.
|
PSKO 4506 (PSY 315T) |
Biliş ve Duygu (Cognition and Emotion) |
(3+0+0) 3 kredi / 5 AKTS |
Biliş ve duygunun nörolojik ve biyolojik temellerinin açıklanması. Bilişsel ve duygusal süreçlerin temel prensiplerinin tanıtılması. Çevresel faktörlerin biliş ve duygu üzerindeki etkisinin incelenmesi. Duyguların yapısına, bilişlerle ilişkilerine ve bellek ile karar verme süreçlerine etkisi gibi konuların, kuramların ve araştırma bulgularının tartışılması. Farklı çevresel faktörlerle dugular ve bilişler arasındaki ilişkilarin açıklanması. (Ön koşul: PSY 252T)
|
PSKO 4507 (PSY 415T) |
Bilişsel Psikolojide Araştırma (Research in Cognitive Psychology) |
(3+0+0) 3 kredi / 5 AKTS |
İnsan beyninin çalışma sisteminin tanımlanması. İlgili alan yazının incelenmesi. Bilimsel araştırma sonuçlarının tartışılması. İnsanların psikolojik zorluklarla baş edebilmesi için yeni yolların geliştirilmesi. Bilişsel psikoloji araştırmalarındaki temel teknik ve prensiplerin tanıtılması. Biliş ve duygu alanında bir araştırmanın gerçekleştirilmesi. Araştırmanın tasarlanması. Araştırma materyallerin hazırlanması. Veri toplanması. Veri analizi. Sonuçların yazılı bir rapor veya poster sunumu. (Ön koşul: PSY 210T, PSY 252T))
|
PSKO 4508 (PSY 430T) |
Dil ve Kavram Gelişimi (Language and Concept Development) |
(3+0+0) 3 kredi / 5 AKTS |
Dil edinimi ve dil ile bilişsel gelişim arasındaki ilişkiyi açıklayan kuramsal yaklaşımların ve araştırmaların incelenmesi. Dil ediniminin sosyal ve biyolojik temellerinin, dili oluştruran farklı yapıların (örnegin fonoloji, kelime dağarcığı, morfoloji ve sentaks) gelişimine ilişkin kuramların incelenmesi. Dil ile biliş arasındaki ilişkiyi inceleyen araştırmaların; duyma engelli (sağır) çocuklar, iki dil bilen çocuklar veya gelişimsel bozuklukları olan çocuklar gibi özel popülasyonlarda dil gelişimini inceleyen araştırmaların tartışılması. (Ön koşul: PSY 252T, üçüncü sınıfta veya son sınıfta olma)
|
PSKO 4509 (PSY 470T) |
Psikolinguistiğe Giriş (Introduction to Psycholinguistics) |
(3+0+0) 3 kredi / 5 AKTS |
Zihin ile dil arasındaki ilişkinin ve dilin biyolojik temellerinin tanıtılması. İnsanlarda dil gelişim süreçlerinin, farklı dil yapıları, dil modaliteleri, dil becerileri ve dil ile diğer iletişim sistemleri arasındaki farklar temelinde psikolinguistik açıdan incelenmesi. Dil kullanımı için hangi dil bilgisinin gerekli olduğu ve normal dil kullanımının hangi bilişsel süreçleri içerdiğinin tartışılması. (Ön koşul: PSY 252T)
|
PSKO 4801 |
Uygulamalı Psikoterapiye Giriş (Introduction to Applied Psychotherapy) |
(3+0+0) 3 kredi / 5 AKTS |
Psikoterapide çeşitli kuramlara ve bunların uygulamalarına giriş; psikoterapi yöntemlerinin temel örüntülerinin tarihsel bir perspektifden incelenmesi; vaka formülasyonunun tanıtılması, hasta-terapist ilişkisinin ekollere göre farklılıklarının anlatılması;. vaka örnekleri bağlamında psikoterapiye ilişkin çeşitli yaklaşımların tartışılması; rol yapma; psikoterapi becerileri odaklı tartışmalar.
|
PSKO 4802 |
Grup Terapi tekniklerine Giriş (Introduction to Group Therapy Techniques) |
(3+0+0) 3 kredi / 5 AKTS |
Grup terapisi tekniklerine giriş; grup oluşturma; grup dinamiği; grup rehberliği ile ilgili teoriler; liderlik stilleri, teknikleri ve rolleri; grup müdahalelerine ilişkin etik konular.
|
PSKO 4803 |
Musik Terapisine Giriş (Introduction to Music Therapy) |
(3+0+0) 3 kredi / 5 AKTS |
Kanıta dayalı müzik terapi ve günümüz sağlık sistemindeki yeri,sağlıkta müzik uygulamaları, müzik tıbbı ve müzik terapi tarihi, müzik terapinin kullanıldığı alanlar, müzik terapinin müziğin sağaltıcı etkisini kullanan diğer yöntemlerden ayrımı ve teorik zemini, olgu örnekleri, videolar ve atölyeler.
|
PSKO 4804 |
Psiko-onkolojiye Giriş (Introduction to Psycho-oncology) |
(3+0+0) 3 kredi / 5 AKTS |
Psiko-onkoloji alanına giriş, kanser hastalarının reaksiyonları, kanser teşhisini açıklamada yaklaşımlar, hastaların ve ailelerin kanser teşhisine yönelik reaksiyonları, kanserli hastalarda psikolojik bozukluklar, bakım verenlere psikolojik destek,etik sorunlar ve kanser tedavisinde riskler, klinik değerlendirme ve kriz müdahalesi, kanser hastaları için etkili psikoterapi teknikleri.
|
PSKO 4805 |
Sinirbilimdeki Gelişmeler (Advances in Neuroscience) |
(3+0+0) 3 kredi / 5 AKTS |
Sinirbilim alandaki gelişmeleri, bilişsel araştırma, nöropsikiyatrik hastalıklar ve görüntüleme yöntemleriyle tanıtmak. DEHB, OKB, Şizofreni, Demans, Otizm, Bipolar bozukluk, kişilik bozuklukları, vb. gibi çeşitli nöropsikiyatrik durumlarla ilgili en son araştırmaların sunulması ve tartışılması. EEG ve MRG gibi yaygın görüntüleme yöntemlerinin öğrenilmesi.
|
PSKO 4901 |
Proje (Project) |
(0+0+0) 0 kredi/ 2 AKTS |
Psikolojinin alt dallarından birinde bitirme projesi. Belli bir konunun, ilgili değişkenlerin seçilmesi ve araştırmanın uygulanması veya seçilen bir psikoloji konusuna ilişkin bir gözden geçirme yazısının tamamlanması.
|
PSKO 4902 |
Klinik Staj (Clinical Internship) |
(0+0+0) 0 kredi/ 2 AKTS |
Klinik psikolojide gönüllü staj. Terapist hasta etkileşimini gözleme, süpervizör denetiminde hastayla görüşme, bir reaksiyon yazısının ve bitirme raporunun hazırlanması.
|