İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji Öğretim Üyesi
Tam ZamanlıEğitim
2008-2011, Lisans-ÇiftAnadal
Okan Üniversitesi, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi/ Psikoloji Pr. (ücretli)
2005-2010, Lisans
Okan Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi/ Çeviribilim Bölümü/ Mütercimlik-tercümanlık Pr. (almanca) (ücretli)
2013-2017, Doktora
İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü/ Psikoloji (dr)
2011-2012, Yüksek Lisans
Anglia Ruskin University {england}, Klinik Çocuk Psikolojisi
Çalışma Alanları
Akademik Makaleler
The Effect of Parenting on Teenagers’ Decision to Drop out of School Daniel HANDANOS, Z. Deniz AKTAN
Assessment of Music Therapy as a Therapeutic Intervention Method in Children
4-6 Yaş Aralığındaki Çocukların Duygu Düzenleme Becerilerinin ve Bağlanma Stillerinin İncelenmesi
Akademik Yayınlar
Towards The Multilevel Approach In Medical Sciences
Babalık işlevi: Kuram Kültür ve Klinik
Sağlık Psikolojisi Alan Uygulamaları Kronik Hastalıklar
Grup Psikoterapisine Giriş: Kuram ve Uygulama Örnekleri
Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Değelendirme Kılavuzu-1
Okul Öncesi Eğitimde Yaratıcılık ve Geliştirilmesi
Bildiriler
Annelerin covid-19 korkusunun, okul öncesi çocukların kızgınlık/saldırganlık, sosyal yetkinlik ve kaygı davranışlarının ve annelerin ebeveynlik tutumunun sosyodemografik verilere göre incelenmesi
Ergenlerde Dijital Oyun Bağımlılık Düzeyinin Çeşitli Sosyodemografik Özelliklere Göre İncelenmesi
An Assessment Among Children Aged Between 9-12: The Relationship Between Children's Drawings and Mental Health Variables As Depression, Anxiety, And Self-Esteem
The traumatic effects on Divorce on childhood
The Mediator Role of Irrational Beliefs Of Children On The Relationship Between Parental Perfectionism And Childhood Anxiety
Examination Of Parental Emotional Availability, Emotion Regulation Difficulties And Game Addiction According To Some Sociodemographic Characteristics Among Late Adolescents
An Assessment of The Relationship Between Personality Traits, Test Anxiety And School Attachment Styles Among Adolescents
An Assessment of the Relationship Between Irrational Beliefs, Self-Esteem and Social Anxiety Among Adolescents
Üniversite Öğrencilerinin Çocuk İhmali ve İstismarına YönelikBilgi Düzeylerinin Karşılaştırılması
Yaratıcılığı Geliştirme Faaliyetlerinin Okul Öncesi Çocuklarının Gelişim Süreçlerine Katkısı
A Study on Perceived Stress of University Students Whether Reed Music Reduces Stress
An Overview of Environmental Knowledge Level of Vocational School Students
An evaluation of the Medical Model and the Family Systemic Model of Psychology and Their Description on the Aetiology of ADHD
Projeler
Ebeveyn Davranışları ve Çocukların Sosyal-Davranışsal Gelişimi: Deprem Sahasında 5-6 yaş Çocuklarla Grup Theraplay® Uygulamasının Etkileri
Çocukluk Çağı Travmalarının Yankıları: Ebeveyn Mentalizasyon Kapasitesinin Çocuğun Sosyo-Duygusal Gelişimine Etkileri
Annelerdeki Hastalık Kaygısının, Çocuklardaki Genel Kaygı, Hastalık Kaygısı, Somatizasyon Belirtileri Ve Yaşam Kalitesi Üzerindeki Etkisi
Üyelikler
Şema Terapi derneği, Üye 2022
Türk Psikologlar Derneği, Üye 2018
Dersler
Ders Adı | Dönemler | Dili |
---|---|---|
Çocuk Ruh Sağlığı | 2015-2018 | Türkçe |
yaratıcılık ve geliştirilmesi | 2017-2018 | Türkçe |
YARATICILIK VE GELİŞTİRİLMESİ | 2012-2014, 2015-2017 | Türkçe |
MEZUNİYET PROJESİ | 2015-2016 | Türkçe |
DAVRANIŞ BİLİMLERİ | 2014-2015 | Türkçe |
Okul Öncesi Çocuk Gelişimi-II | 2012-2015 | Türkçe |
Mezuniyet Projesi | 2012-2015 | Türkçe |
Yaratıcılık ve Geliştirilmesi | 2014-2015 | Türkçe |
Okul Öncesi Çocuk Gelişimi | 2014-2015 | Türkçe |
Okul Öncesi Çocuk Gelişimi-I | 2013-2014 | Türkçe |
Ders Adı | Dönemler | Dili |
---|---|---|
Psikolojiye Giriş | 2016-2018 | Türkçe |
Gelişim Psikolojisi II | 2017-2018 | Türkçe |
Gelişim Psikolojisi | 2017-2018 | Türkçe |
Ruh Sağlığı ve Uyum Problemleri | 2015-2018 | Türkçe |
Psychology of Atypical Children | 2018-2019 | İngilizce |
Atipik Çocuklar Psikolojisi | 2018-2019 | Türkçe |
Ders Adı | Dönemler | Dili |
---|---|---|
PSİKOLOJİK DEĞERLENDİRME II | 2018-2022 | Türkçe |
Süpervizyon-II | 2019-2021 | Türkçe |
Süpervizyon-I | 2019-2021 | Türkçe |
ÇOCUK ERGEN PSİKOTERAPİSİ VE BİLİŞSEL DAVRANIŞÇI TERAPİ UYGULAMALARI | 2019-2022 | Türkçe |
İLERİ PSİKOPATOLOJİ VE BİLİŞSEL DAVRANIŞÇI TERAPİDE TEMEL İLKELER | 2019-2021, 2022-2023 | Türkçe |
PSİKOLOJİK DEĞERLENDİRME I | 2019-2021, 2022-2023 | Türkçe |
Süpervizyon II | 2017-2018 | Türkçe |
Psikolojik Değerlendirme II | 2017-2018 | Türkçe |
Süpervizyon | 2017-2019 | Türkçe |
Psikolojik Değerlendirme | 2017-2018 | Türkçe |
Psikolojik Değerlendirme I | 2018-2019 | Türkçe |
Psikolojik Değerlendirme I - Çocuk ve Ergen | 2016-2017 | Türkçe |
Süpervizyon Projesi | 2016-2017 | Türkçe |
Ders Adı | Dönemler | Dili |
---|---|---|
Psikoterapi ve Süpervizyon-I | 2020-2022 | Türkçe |
Psikoterapi ve Süpervizyon-II | 2020-2021, 2022-2023 | Türkçe |
Klinik Vaka Tartışması I | 2020-2021 | Türkçe |
İleri Psikopatoloji | 2018-2019, 2021-2022 | Türkçe |
Yönetilen Tezler
Yıl | Hazırlayan Ad Soyad | Tez Adı | Üniversite |
---|---|---|---|
2025 | ARİF ERDEM KÖROĞLU | Ergenlerde dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğunun açıklayıcı fenomenolojik analiz ile incelenmesi | Işık Üniversitesi |
2025 | HİLAL ŞİŞMAN | Annelerin Covıd-19 korkusunun okul öncesi çocuklarda kızgınlık/saldırganlık, sosyal yetkinlik ve kaygı davranışları üzerindeki etkisinde annenin ebeveynlik tutumunun aracı etkisinin incelenmesi | Işık Üniversitesi |
2025 | BUĞSE BİLGİN | Annelerin öz yeterlik düzeyinin çocuklardaki ayrılık kaygısı üzerindeki etkisinde annelerin ayrılık kaygısı düzeyinin aracı etkisinin incelenmesi | Işık Üniversitesi |
2024 | GÜLŞAH RABİA ERMEN | Otizm spektrum bozukluğuna sahip çocuklara bakım veren kişilerin algıladıkları sosyal destek ile tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkide adil dünya inanç düzeyinin aracı etkisi | Işık Üniversitesi |
2024 | SİNEM SÖKER | Geç ergenlik dönemindeki bireylerde gelişmleri kaçırma korkusu ile sosyal medya bağımlılığı arasındaki ilişkide kendilik değerinin biçimlendirici rolü | Işık Üniversitesi |
2024 | DİLARA GÜRSES | Annelerin psikolojik dayanıklılık düzeyleri ve duygu sosyalleştirme stratejileri ile 48-72 aylık çocukların duygu düzenleme becerileri arasındaki ilişki | Işık Üniversitesi |
2024 | FATMA HİLAL ÖZMEN | Son ergenlik döneminde belirsizliğe tahammülsüzlük ve aleksitimi arasındaki ilişkide anksiyetenin aracı etkisi | Işık Üniversitesi |
2024 | ECEM DEMİRTÜRK | Ebeveyn erken dönem uyumsuz şemalarının çocuğun problem davranışları ile ilişkisinde ebeveyn bağlanma stilinin aracı etkisi | Işık Üniversitesi |
2024 | İPEK SU YILMAZ | Annenin hastalık kaygısı ile çocuğun hastalık kaygısı arasındaki ilişkide çocuğun bilinçli farkındalık düzeyinin aracı rolü | Işık Üniversitesi |
2024 | BEYZA ÜNLÜ | Annenin hastalık kaygısı ile çocuğun hastalık kaygısı arasındaki ilişkide çocuğun duygu düzenleme becerisinin aracı rolü | Işık Üniversitesi |
2024 | GÜLİN YÜKSEL | Ergenlerde maruz kalınan akran zorbalığı ve kaygı düzeyi arasındaki ilişkide bilişsel esneklik becerisinin etkisinin incelenmesi | Işık Üniversitesi |
2023 | ECEM KESKİN | Son ergenlik dönemindeki bireylerde ebeveynin duygusal erişilebilirliği ve psikolojik sağlamlık arasındaki ilişkide duygusal özerkliğin biçimlendirici rolünün incelenmesi | Işık Üniversitesi |
2023 | İPEK ÜLKÜMEN | Geç ergenlik dönemindeki bireylerde ebeveyn duygusal erişilebilirliği ile oyun bağımlılığı arasındaki ilişkide duygu düzenlemenin aracı rolünün incelenmesi | Işık Üniversitesi |
2023 | GÜNAY AFANDİYEVA | Annelerin ebeveyn rolüne ilişkin kendilik algıları ile çocuklarının beslenme sürecine yönelik tutumları arasındaki ilişkide akılcı olmayan inançların biçimlendirici rolü | Maltepe Üniversitesi |
2023 | DAMLA AKPINAR | Beliren yetişkinlikte narsisizm, algılanan ebevenylik biçimleri ve sosyal medyanın kendini nesneleştirme üzerindeki etkisi | Işık Üniversitesi |
2022 | ECE YILDIRIM | Geç ergenlik dönemindeki bireylerde duygusal yemenin yordayıcıları olarak irrasyonel inanışlar ve sosyal görünüş kaygısı | Işık Üniversitesi |
2022 | ECE AYDEMİR | Geç ergenlik döneminde psikolojik iyi oluşun yordayıcıları olarak romantik ilişkilerde akılcı olmayan inançlar ve öz yeterlik | Işık Üniversitesi |
2022 | AFRANUR YILMAZ | Son ergenlik döneminde dissosiyatif bulgular ile ruminasyon arasındaki ilişkide duyguları ifade etmenin rolü | Işık Üniversitesi |
2021 | GÜLGÜN UZUNOĞLU | Ergenlerde adet öncesi gerginlik sendromu ile ruh sağlığı değişkenleri arasındaki ilişkinin analizi | Işık Üniversitesi |
2021 | EDA YARDIMCI | Son ergenlik dönemindeki bireylerde cinsel yönelim ve yaşam tatmini arasındaki ilişkide depresyonun aracı etkisi | Işık Üniversitesi |
2021 | GİZEM AKSU | 12-15 yaş arası ergenlerin zorbalık davranışı ile ebeveynden algıladıkları psikolojik kontrol arasındaki ilişkide olumsuz otomatik düşüncelerin aracı rolünün incelenmesi | Işık Üniversitesi |
2021 | DUYGU KODAK | Ergenlerde akılcı olmayan inançlar ile sosyal kaygı arasındaki ilişkide duygu düzenleme becerilerinin aracı etkisi | Işık Üniversitesi |
2021 | HAYAT BOĞDAY | Anne kaygı düzeyinin ergen kaygı düzeyi üzerindeki etkisinde ergenin bilinçli farkındalık düzeyinin aracı etkisi | Işık Üniversitesi |
2021 | GİZEM TETİK | Ergenlerde algılanan ebeveyn tutumu ve duygusal zeka arasındaki ilişkide, dijital oyun bağımlılığının aracı rolünün incelenmesi | Işık Üniversitesi |
2021 | ELİF ŞAHİNGİRAY | Ebeveyn mükemmeliyetçiliğinin çocuktaki kaygı düzeyine etkisi: Çocuktaki mantık dışı inançların aracı rolü | Işık Üniversitesi |
2021 | EDA CEREN YILDIZ | Ön ergenlerin olumlu ve olumsuz mükemmeliyetçilik düzeylerinin mantıkdışı inançlar ve problem çözme becerisi ile ilişkisinin incelenmesi | Işık Üniversitesi |
2021 | AYŞE SENA AYHAN | Pediatrik astımda algılanan stres düzeyi ile yaşam kalitesi arasındaki ilişkide bilinçli farkındalığın aracı rolünün incelenmesi | Işık Üniversitesi |
2019 | ADEM DENİZ | 11-15 yaş arası bir grup ergende akılcı olmayan inançların benlik saygısı ve sosyal kaygı düzeyleri ile ilişkisinin incelenmesi | Işık Üniversitesi |
2019 | FATMA YAĞMUR ÇELİK | 9-12 yaş grubu çocukların çizdikleri resimlerle depresyon, kaygı ve özsaygı değişkenleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi | Işık Üniversitesi |
2019 | CANSU GÜNEY | 15-18 yaş arası ergenlerde beden imgesi ile sosyal anksiyete arasındaki ilişkide kişilik özelliklerinin aracı etkisinin incelenmesi | Işık Üniversitesi |
2019 | LEYLA BURÇE TULPAR | 4-6 yaş aralığındaki çocukların bağlanma stillerinin ve duygu düzenleme becerilerinin incelenmesi | Işık Üniversitesi |
Yıl | Hazırlayan Ad Soyad | Tez Adı | Üniversite |
---|---|---|---|
2024 | SEVİM BERRİN İNCİ İZMİR | Yavaş Bilişsel Temponun eşlik ettiği Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu tanılı 8-12 yaş arasındaki çocuklarda klinik ve nörobilişsel özelliklerin belirlenmesi ve DEHB ve DEHB+KOKGB tanılı çocuklarla karşılaştırılması | Işık Üniversitesi |
2024 | PELİNSU BULUT ÖZER | Çocuklar için Terapötik İttifak Ölçeği'nin psikometrik çalışması ve Zihinselleştirme Temelli Terapi'de terapötik ittifak ilişkisinin incelenmesi | Işık Üniversitesi |
2024 | GÜLGÜN UZUNOĞLU AZMAN | Travmatik yaşantıların Obsesif Kompulsif Bozukluk ve Dikkat Eksikliği Hiperaktive Bozukluğu ile ı̇lişkinde aracı ve düzenleyici değişkenlerin etkisinin ı̇ncelenmesi | Işık Üniversitesi |
2024 | NUR İNCİ NAMLI | EMDR ile travma odaklı sanat terapisi uygulamalarının çocuk ve ergenlerdeki travma sonrası stres düzeyine etkisinin karşılaştırılması: Sistematik derleme ve meta-analiz | Işık Üniversitesi |
2024 | EDA YARDIMCI | HIV ile yaşayan kişilerin sağlık çalışanları tutumlarından bekledikleri stigmatizasyonun psikopatolojik semptomlar üzerindeki yordayıcı etkisi | Işık Üniversitesi |