Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Dr. Öğr. Üyesi Zekeriya Deniz Aktan

İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi

Psikoloji Öğretim Üyesi

Tam Zamanlı

Eğitim

2008-2011, Lisans-ÇiftAnadal

Okan Üniversitesi, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi/ Psikoloji Pr. (ücretli)


2005-2010, Lisans

Okan Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi/ Çeviribilim Bölümü/ Mütercimlik-tercümanlık Pr. (almanca) (ücretli)


2013-2017, Doktora

İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü/ Psikoloji (dr)


2011-2012, Yüksek Lisans

Anglia Ruskin University {england}, Klinik Çocuk Psikolojisi

Çalışma Alanları

Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı Klinik Psikoloji Çocuk/Ergen Psikopatolojisi , Psikoterapi Uygulama ve Araştırmaları , Travma/Afet Psikolojisi

Akademik Makaleler

Assessment of Music Therapy as a Therapeutic Intervention Method in Children

4-6 Yaş Aralığındaki Çocukların Duygu Düzenleme Becerilerinin ve Bağlanma Stillerinin İncelenmesi

Akademik Yayınlar

Towards The Multilevel Approach In Medical Sciences

Babalık işlevi: Kuram Kültür ve Klinik

Sağlık Psikolojisi Alan Uygulamaları Kronik Hastalıklar

Grup Psikoterapisine Giriş: Kuram ve Uygulama Örnekleri

Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik Değelendirme Kılavuzu-1

Okul Öncesi Eğitimde Yaratıcılık ve Geliştirilmesi

Bildiriler

Annelerin covid-19 korkusunun, okul öncesi çocukların kızgınlık/saldırganlık, sosyal yetkinlik ve kaygı davranışlarının ve annelerin ebeveynlik tutumunun sosyodemografik verilere göre incelenmesi

Ergenlerde Dijital Oyun Bağımlılık Düzeyinin Çeşitli Sosyodemografik Özelliklere Göre İncelenmesi

An Assessment Among Children Aged Between 9-12: The Relationship Between Children's Drawings and Mental Health Variables As Depression, Anxiety, And Self-Esteem

The traumatic effects on Divorce on childhood

The Mediator Role of Irrational Beliefs Of Children On The Relationship Between Parental Perfectionism And Childhood Anxiety

Examination Of Parental Emotional Availability, Emotion Regulation Difficulties And Game Addiction According To Some Sociodemographic Characteristics Among Late Adolescents

An Assessment of The Relationship Between Personality Traits, Test Anxiety And School Attachment Styles Among Adolescents

An Assessment of the Relationship Between Irrational Beliefs, Self-Esteem and Social Anxiety Among Adolescents

Üniversite Öğrencilerinin Çocuk İhmali ve İstismarına YönelikBilgi Düzeylerinin Karşılaştırılması

Yaratıcılığı Geliştirme Faaliyetlerinin Okul Öncesi Çocuklarının Gelişim Süreçlerine Katkısı

A Study on Perceived Stress of University Students Whether Reed Music Reduces Stress

An Overview of Environmental Knowledge Level of Vocational School Students

An evaluation of the Medical Model and the Family Systemic Model of Psychology and Their Description on the Aetiology of ADHD

Projeler

Ebeveyn Davranışları ve Çocukların Sosyal-Davranışsal Gelişimi: Deprem Sahasında 5-6 yaş Çocuklarla Grup Theraplay® Uygulamasının Etkileri

Çocukluk Çağı Travmalarının Yankıları: Ebeveyn Mentalizasyon Kapasitesinin Çocuğun Sosyo-Duygusal Gelişimine Etkileri

Annelerdeki Hastalık Kaygısının, Çocuklardaki Genel Kaygı, Hastalık Kaygısı, Somatizasyon Belirtileri Ve Yaşam Kalitesi Üzerindeki Etkisi

Üyelikler

Şema Terapi derneği, Üye 2022

Türk Psikologlar Derneği, Üye 2018

Dersler

Ders Adı Dönemler Dili
Çocuk Ruh Sağlığı 2015-2018 Türkçe
yaratıcılık ve geliştirilmesi 2017-2018 Türkçe
YARATICILIK VE GELİŞTİRİLMESİ 2012-2014, 2015-2017 Türkçe
MEZUNİYET PROJESİ 2015-2016 Türkçe
DAVRANIŞ BİLİMLERİ 2014-2015 Türkçe
Okul Öncesi Çocuk Gelişimi-II 2012-2015 Türkçe
Mezuniyet Projesi 2012-2015 Türkçe
Yaratıcılık ve Geliştirilmesi 2014-2015 Türkçe
Okul Öncesi Çocuk Gelişimi 2014-2015 Türkçe
Okul Öncesi Çocuk Gelişimi-I 2013-2014 Türkçe
Ders Adı Dönemler Dili
Psikolojiye Giriş 2016-2018 Türkçe
Gelişim Psikolojisi II 2017-2018 Türkçe
Gelişim Psikolojisi 2017-2018 Türkçe
Ruh Sağlığı ve Uyum Problemleri 2015-2018 Türkçe
Psychology of Atypical Children 2018-2019 İngilizce
Atipik Çocuklar Psikolojisi 2018-2019 Türkçe
Ders Adı Dönemler Dili
PSİKOLOJİK DEĞERLENDİRME II 2018-2022 Türkçe
Süpervizyon-II 2019-2021 Türkçe
Süpervizyon-I 2019-2021 Türkçe
ÇOCUK ERGEN PSİKOTERAPİSİ VE BİLİŞSEL DAVRANIŞÇI TERAPİ UYGULAMALARI 2019-2022 Türkçe
İLERİ PSİKOPATOLOJİ VE BİLİŞSEL DAVRANIŞÇI TERAPİDE TEMEL İLKELER 2019-2021, 2022-2023 Türkçe
PSİKOLOJİK DEĞERLENDİRME I 2019-2021, 2022-2023 Türkçe
Süpervizyon II 2017-2018 Türkçe
Psikolojik Değerlendirme II 2017-2018 Türkçe
Süpervizyon 2017-2019 Türkçe
Psikolojik Değerlendirme 2017-2018 Türkçe
Psikolojik Değerlendirme I 2018-2019 Türkçe
Psikolojik Değerlendirme I - Çocuk ve Ergen 2016-2017 Türkçe
Süpervizyon Projesi 2016-2017 Türkçe
Ders Adı Dönemler Dili
Psikoterapi ve Süpervizyon-I 2020-2022 Türkçe
Psikoterapi ve Süpervizyon-II 2020-2021, 2022-2023 Türkçe
Klinik Vaka Tartışması I 2020-2021 Türkçe
İleri Psikopatoloji 2018-2019, 2021-2022 Türkçe

Yönetilen Tezler

Yıl Hazırlayan Ad Soyad Tez Adı Üniversite
2025 ARİF ERDEM KÖROĞLU Ergenlerde dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğunun açıklayıcı fenomenolojik analiz ile incelenmesi Işık Üniversitesi
2025 HİLAL ŞİŞMAN Annelerin Covıd-19 korkusunun okul öncesi çocuklarda kızgınlık/saldırganlık, sosyal yetkinlik ve kaygı davranışları üzerindeki etkisinde annenin ebeveynlik tutumunun aracı etkisinin incelenmesi Işık Üniversitesi
2025 BUĞSE BİLGİN Annelerin öz yeterlik düzeyinin çocuklardaki ayrılık kaygısı üzerindeki etkisinde annelerin ayrılık kaygısı düzeyinin aracı etkisinin incelenmesi Işık Üniversitesi
2024 GÜLŞAH RABİA ERMEN Otizm spektrum bozukluğuna sahip çocuklara bakım veren kişilerin algıladıkları sosyal destek ile tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkide adil dünya inanç düzeyinin aracı etkisi Işık Üniversitesi
2024 SİNEM SÖKER Geç ergenlik dönemindeki bireylerde gelişmleri kaçırma korkusu ile sosyal medya bağımlılığı arasındaki ilişkide kendilik değerinin biçimlendirici rolü Işık Üniversitesi
2024 DİLARA GÜRSES Annelerin psikolojik dayanıklılık düzeyleri ve duygu sosyalleştirme stratejileri ile 48-72 aylık çocukların duygu düzenleme becerileri arasındaki ilişki Işık Üniversitesi
2024 FATMA HİLAL ÖZMEN Son ergenlik döneminde belirsizliğe tahammülsüzlük ve aleksitimi arasındaki ilişkide anksiyetenin aracı etkisi Işık Üniversitesi
2024 ECEM DEMİRTÜRK Ebeveyn erken dönem uyumsuz şemalarının çocuğun problem davranışları ile ilişkisinde ebeveyn bağlanma stilinin aracı etkisi Işık Üniversitesi
2024 İPEK SU YILMAZ Annenin hastalık kaygısı ile çocuğun hastalık kaygısı arasındaki ilişkide çocuğun bilinçli farkındalık düzeyinin aracı rolü Işık Üniversitesi
2024 BEYZA ÜNLÜ Annenin hastalık kaygısı ile çocuğun hastalık kaygısı arasındaki ilişkide çocuğun duygu düzenleme becerisinin aracı rolü Işık Üniversitesi
2024 GÜLİN YÜKSEL Ergenlerde maruz kalınan akran zorbalığı ve kaygı düzeyi arasındaki ilişkide bilişsel esneklik becerisinin etkisinin incelenmesi Işık Üniversitesi
2023 ECEM KESKİN Son ergenlik dönemindeki bireylerde ebeveynin duygusal erişilebilirliği ve psikolojik sağlamlık arasındaki ilişkide duygusal özerkliğin biçimlendirici rolünün incelenmesi Işık Üniversitesi
2023 İPEK ÜLKÜMEN Geç ergenlik dönemindeki bireylerde ebeveyn duygusal erişilebilirliği ile oyun bağımlılığı arasındaki ilişkide duygu düzenlemenin aracı rolünün incelenmesi Işık Üniversitesi
2023 GÜNAY AFANDİYEVA Annelerin ebeveyn rolüne ilişkin kendilik algıları ile çocuklarının beslenme sürecine yönelik tutumları arasındaki ilişkide akılcı olmayan inançların biçimlendirici rolü Maltepe Üniversitesi
2023 DAMLA AKPINAR Beliren yetişkinlikte narsisizm, algılanan ebevenylik biçimleri ve sosyal medyanın kendini nesneleştirme üzerindeki etkisi Işık Üniversitesi
2022 ECE YILDIRIM Geç ergenlik dönemindeki bireylerde duygusal yemenin yordayıcıları olarak irrasyonel inanışlar ve sosyal görünüş kaygısı Işık Üniversitesi
2022 ECE AYDEMİR Geç ergenlik döneminde psikolojik iyi oluşun yordayıcıları olarak romantik ilişkilerde akılcı olmayan inançlar ve öz yeterlik Işık Üniversitesi
2022 AFRANUR YILMAZ Son ergenlik döneminde dissosiyatif bulgular ile ruminasyon arasındaki ilişkide duyguları ifade etmenin rolü Işık Üniversitesi
2021 GÜLGÜN UZUNOĞLU Ergenlerde adet öncesi gerginlik sendromu ile ruh sağlığı değişkenleri arasındaki ilişkinin analizi Işık Üniversitesi
2021 EDA YARDIMCI Son ergenlik dönemindeki bireylerde cinsel yönelim ve yaşam tatmini arasındaki ilişkide depresyonun aracı etkisi Işık Üniversitesi
2021 GİZEM AKSU 12-15 yaş arası ergenlerin zorbalık davranışı ile ebeveynden algıladıkları psikolojik kontrol arasındaki ilişkide olumsuz otomatik düşüncelerin aracı rolünün incelenmesi Işık Üniversitesi
2021 DUYGU KODAK Ergenlerde akılcı olmayan inançlar ile sosyal kaygı arasındaki ilişkide duygu düzenleme becerilerinin aracı etkisi Işık Üniversitesi
2021 HAYAT BOĞDAY Anne kaygı düzeyinin ergen kaygı düzeyi üzerindeki etkisinde ergenin bilinçli farkındalık düzeyinin aracı etkisi Işık Üniversitesi
2021 GİZEM TETİK Ergenlerde algılanan ebeveyn tutumu ve duygusal zeka arasındaki ilişkide, dijital oyun bağımlılığının aracı rolünün incelenmesi Işık Üniversitesi
2021 ELİF ŞAHİNGİRAY Ebeveyn mükemmeliyetçiliğinin çocuktaki kaygı düzeyine etkisi: Çocuktaki mantık dışı inançların aracı rolü Işık Üniversitesi
2021 EDA CEREN YILDIZ Ön ergenlerin olumlu ve olumsuz mükemmeliyetçilik düzeylerinin mantıkdışı inançlar ve problem çözme becerisi ile ilişkisinin incelenmesi Işık Üniversitesi
2021 AYŞE SENA AYHAN Pediatrik astımda algılanan stres düzeyi ile yaşam kalitesi arasındaki ilişkide bilinçli farkındalığın aracı rolünün incelenmesi Işık Üniversitesi
2019 ADEM DENİZ 11-15 yaş arası bir grup ergende akılcı olmayan inançların benlik saygısı ve sosyal kaygı düzeyleri ile ilişkisinin incelenmesi Işık Üniversitesi
2019 FATMA YAĞMUR ÇELİK 9-12 yaş grubu çocukların çizdikleri resimlerle depresyon, kaygı ve özsaygı değişkenleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi Işık Üniversitesi
2019 CANSU GÜNEY 15-18 yaş arası ergenlerde beden imgesi ile sosyal anksiyete arasındaki ilişkide kişilik özelliklerinin aracı etkisinin incelenmesi Işık Üniversitesi
2019 LEYLA BURÇE TULPAR 4-6 yaş aralığındaki çocukların bağlanma stillerinin ve duygu düzenleme becerilerinin incelenmesi Işık Üniversitesi
Yıl Hazırlayan Ad Soyad Tez Adı Üniversite
2024 SEVİM BERRİN İNCİ İZMİR Yavaş Bilişsel Temponun eşlik ettiği Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu tanılı 8-12 yaş arasındaki çocuklarda klinik ve nörobilişsel özelliklerin belirlenmesi ve DEHB ve DEHB+KOKGB tanılı çocuklarla karşılaştırılması Işık Üniversitesi
2024 PELİNSU BULUT ÖZER Çocuklar için Terapötik İttifak Ölçeği'nin psikometrik çalışması ve Zihinselleştirme Temelli Terapi'de terapötik ittifak ilişkisinin incelenmesi Işık Üniversitesi
2024 GÜLGÜN UZUNOĞLU AZMAN Travmatik yaşantıların Obsesif Kompulsif Bozukluk ve Dikkat Eksikliği Hiperaktive Bozukluğu ile ı̇lişkinde aracı ve düzenleyici değişkenlerin etkisinin ı̇ncelenmesi Işık Üniversitesi
2024 NUR İNCİ NAMLI EMDR ile travma odaklı sanat terapisi uygulamalarının çocuk ve ergenlerdeki travma sonrası stres düzeyine etkisinin karşılaştırılması: Sistematik derleme ve meta-analiz Işık Üniversitesi
2024 EDA YARDIMCI HIV ile yaşayan kişilerin sağlık çalışanları tutumlarından bekledikleri stigmatizasyonun psikopatolojik semptomlar üzerindeki yordayıcı etkisi Işık Üniversitesi