Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Associate Professor Dr. Asli Tuncay Çelİkel

Faculty Of Economics, Administrative And Social Sciences

Business Administration Lecturer

Full Tıme

Education

2010-2011, Post-Doktora

University Of Sussex, Science, Technology And Policy Research Unit


1997-2001, Lisans

Işık Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi


2001-2003, Yüksek Lisans

Işık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü/ İşletme (dr)


2003-2009, Doktora

Işık Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü/ İşletme (dr)

Work Areas

Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı Yönetim ve Organizasyon Teknoloji ve Yenilik Yönetimi , Uluslararası İşletme Yönetimi , Stratejik Yönetim

Awards

FMV Işık Üniversitesi 14. yıl Hizmet Ödülü

IŞIK ÜNİVERSİTESİ, TÜRKİYE

FMV Işık Üniversitesi 15. Yıl Hizmet Ödülü

IŞIK ÜNİVERSİTESİ, TÜRKİYE

Uluslararası Bilimsel Yayın Ödülü

IŞIK ÜNİVERSİTESİ, TÜRKİYE

Uluslararası Bilimsel Yayın Ödülü

IŞIK ÜNİVERSİTESİ, TÜRKİYE

Uluslararası Bilimsel Yayınları Teşvik Ödülü

TÜBİTAK, TÜRKİYE

Uluslararası Bilimsel Yayınları Teşvik Ödülü

TÜBİTAK, TÜRKİYE

Articles

Internationalisation of R&D into Emerging Markets Fiat's R&D in Brazil Turkey and India

The Limits of R D Internationalization and the Importance of Local Initiatives Turkey as a Critical Case

Publications

Encyclopedia of New Venture Management

Encyclopedia of New Venture Management

Research and Development Collaborations Turkish Automotive Industry

Development Oriented Corporate Social Responsbility

Encyclopedia of New Venture Management

Encyclopedia of New Venture Management

Emerging Patterns of Work and Turkish Labour market Challenges under Globalization

Encyclopedia of Emerging Markets

Proceedings

Integrated Research and Development Networks Case Study of Nestle Company

İş Dünyasında Teknoloji ile Birlikte Gelişen Yeni Beceriler ve İşgücünde Dijital Eşitsizlikler

Ageism and glass ceiling: barriers to advancement for women in Turkish banking

How R D Affiliates Undertakes Capability Building and Competence Creation in Host Locations

Emergence of Global Innovation Networks Evidence From European Multinationals

Recent Developments of R D Activities on Green Automotive Technologies in Turkey and the Role of Turkish Government

The Electric Car Revolution Capabilities of the Multinational Car Manufacturers and the Important Role of the Governments

Dynamic Capabilities in Emerging Markets

National competitiveness A Conceptual Framework and Its Application to Turkey

Corporate Social Capital The Bright Side and the Dark Side

Internationalization of R and D in Multinational Enterprises Evidence from the Turkish Automobile Industry

Factors Affecting R D Collaboration of MNEs with their Local Partner Firms Case Study of Ford Motor Company and Otosan

Innovativeness of Automobile Industry in Turkey An Application of Porter s National Competitiveness Model

Innovative Culture and Total Quality Management as a Tool for Sustainable Competitiveness A Case Study of Turkish Fruit and Vegetable Processing Industry

Business Ethics and Exploring its Alignment with Corporate Social Responsibility (CSR) Practices

Projects

BAP PROJESİ (22B102): Open Innovation Adoption, Challenges and Firm Performance: Insights from Emerging Markets

TİM İnosuit: Kurumsal İnovasyon Sisteminin Oluşturulması

Globalinn The Changing Nature of Internationalization of Innovation in Europe Impact on Firms and the Implications for Innovation Policy in the EU Avrupa daki İnovasyonun Uluslararasılaşarak Değişen Yapısı Firmaların Etkisi ve Avrupa Birliği nin İnovasyon Politikası Uygulamaları

INGINEUS Impact of Networks Globalisation and their Interaction with EU Strategies Küresel İnovasyon Ağlarının AB Stratejisi için Önemi

Memberships

Academy of International Business, Üye 2016

Courses

Course NameTermsLanguage
New Product Development2023-2024İngilizce
PRINCIPLES OF MANAGEMENT2011-2012İngilizce
Principles of Management2009-2010İngilizce
Production Management2009-2010İngilizce
Principles of Management2011-2012, 2013-2014İngilizce
Entrepreneurship and Small Businesses2011-2012, 2013-2014İngilizce
Total Quality Management2009-2010İngilizce
PRINCIPLES OF MANAGEMENT2012-2013, 2014-2016İngilizce
ENTREPRENEURSHIP2015-2016İngilizce
R&D MANAGEMENT2012-2013, 2015-2016İngilizce
R&D Management2011-2012, 2013-2014, 2015-2016İngilizce
Course NameTermsLanguage
İletişim ve Müşteri İlişkileri2023-2024Türkçe
Üretim Yönetimi2013-2014Türkçe
Çağdaş Yönetim2015-2016Türkçe
ÜRETİM YÖNETİMİ2010-2013Türkçe
Üretim Yönetimi2009-2010Türkçe

Managed Theses

YearName SurnameThesis TitleÜniversite
2025YUSUF ENGİN TOSUNDijital pazarlamayla gelişen sosyal medya pazarlamasının tüketicilerin satın alma davranışı üzerindeki etkisiIşık Üniversitesi
2025SENA DÖNMEZÇalışan kadınların motivasyonlarının cam tavan sendromu üzerinden incelenmesi: Bankacılık sektörü örneğiIşık Üniversitesi
2024SANDRA HURMUZEBlockchain's utilization in food supply chainIşık Üniversitesi
2024HASSAN MAHMOODEffect of social media marketing on customer's online purchase intention: An empirical study in PakistanIşık Üniversitesi
2024MERT SAFA TEZELHerzberg's Two-Factor Theory, and knowledge workers' motivation and job satisfaction: A study on academicians at foundation universitiesIşık Üniversitesi
2023ÇAĞDAŞ ORALFactors influencing the customer purchase decision in B2B markets: A surveyIşık Üniversitesi
2023IBTISSAM GHAZIThe impact of influencer marketing as a new strategy for brands: A survey on consumersIşık Üniversitesi
2023RASİM KESKİNGirişimcilik ve iş modeli geliştirme: Teknokentlerde bulunan girişimler üzerine bir araştırmaIşık Üniversitesi
2023TUĞÇE GÜLERMarka değerinin tüketici satın alma niyeti üzerindeki etkisi: Türkiye pazarında bir uygulamaIşık Üniversitesi
2022MELİKE ÖZLEM DEMİRDAĞİnternet ve mobil bankacılıkta hizmet kalite algısının değerlendirilmesi: Özel bir banka örneğiIşık Üniversitesi
2020MÜGE ERTENBağımsız denetçilerde rol belirsizliği, rol çatışması ve algılanan iş yükünün iş tatmini üzerindeki etkisiIşık Üniversitesi