İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü (İngilizce)

İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü (İngilizce)

İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI BÖLÜMÜ (İngilizce)

İç Mimarlık insanların yaşadıkları, kullandıkları mekanların fonksiyonlarına göre, kullanıştan estetik ve konfora uzanan bir yelpazede en iyi hizmet verecek şekilde düzenlenmesine yönelik bir meslektir. 

Bunun gereği, olarak bir iç mimarın ilgi alanı, mobilya tasarımından yeni veya mevcut yapılarda mekan düzenlemelerine kadar uzandığından, yapı bilgisi, ısıtma, havalandırma, aydınlatma gibi teknik ana bilgilere de sahip olması gerekmektedir. Bu nedenle İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Öğretim Programı'nda sanat ve kültüre yönelik derslerin yanısıra teorik ve uygulamalı olarak Yapı Elemanları, İnce Yapı, Mekan Bilgisi, Tesisat gibi mesleki dersler ile tasarım çalışmalarına yer verilmiş, ayrıca Auto CAD,  3D Studio Max, Revit Architecture, Sketch-Up yazılımlarını kapsayan Bilgisayar Destekli Tasarım dersleri ile program tamamlanmıştır. 

İngilizce İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Öğretim Programı'nın düzenlenmesinde akreditasyon ilkeleri de gözönünde bulundurulmuş, ülkemiz ile yabancı ülkelerin önemli kurumlarındaki programlar ile paralellikler sağlanması düşünülmüş ve gerçekleştirilmiştir.  

İç mimarlığın çalışma alanı bugün giderek genişlemekte, mezunlar master, sanatta yeterlilik, doktora gibi akademik çalışmalara katılabilmekte, İç Mimarlar Odası'na üye olabilmekte, iç mimarlık kapsamına giren, dekorasyondan mobilya imalatına kadar özel iş yerleri açabilmekte, resmi ya da özel kurumlarda iş olanakları bulabilmektedirler.

Vision

The vision of the department is training interior architects and designers who

Can catch up with the current trends and construct the future

Are conscious of ethical and social values

Are open to cooperation

Are able to be critical

Are able to come with creative solutions to complex problems

Are strong in communication, creative, inquisitive, and able to adapt to the requirements of the modern era

Can follow the developments in information-communication technologies and new production models

Gained design and implementation skills

Have ability to learn/ study independently with a theoretical, factual mentality

Have a multidisciplinary approach.

Mission

With a multi-faceted education approach, an education perception that is sustained by technological opportunities developed in line with the dynamics of the 21st century is adopted.

With the awareness of the importance of training professionals who take care of the natural environment balance, unique learning process experience is provided to the students in the light of our university's institutional and academic culture.

Our graduates are competent to carry out design, research and application projects, and to take joint and individual responsibilities in interdisciplinary studies with their educations.

İlgili Dosyalar