Misyonumuza ve amaçlarımıza uygun öğrenme hedeflerimizi vermeden önce Endüstri Mühendisliği programımızın yapısına değinmekte fayda bulunmaktadır.
Endüstri Mühendisliği programı klasik Endüstri Mühendisliği programından ziyade, Türk ekonomisinin her sektörü için gün geçtikçe önem kazanan Yöneylem Araştırması (YA) (Operations Research) yönelimli bir programdır.
Programın çekirdek dersleri YA dersleridir. Son sınıf derslerinde çok sayıda seçmeli ders konularak programa o günün bilimsel ve ekonomik koşullarına uyan bir esneklik kazandırılmıştır. Özellikle mesleki derslerde öğrenmenin pekiştirilmesine yönelik ödev ve projelerde kullanılacak bilgisayar laboratuvarı ve paket yazılımlar Şile kampüsünde kurulmuştur. Proje ve Araştırmalarda kullanılmak üzere ayrı bir laboratuvar da Şile kampüsünde kurulmuştur.
Program Çıktıları
|
||
1
|
(a)
|
Matematik, fen bilimleri ve
Endüstri Mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi.
|
(b)
|
Bu alanlardaki kuramsal ve
uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde
kullanabilme becerisi.
|
|
2
|
(a)
|
Karmaşık mühendislik problemlerini
tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
|
(b)
|
Bu amaçla uygun analiz ve modelleme
yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
3
|
(a)
|
Karmaşık bir sistemi, süreci,
cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli
gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi.
|
(b)
|
Bu amaçla modern tasarım
yöntemlerini uygulama becerisi.
|
|
4
|
(a)
|
Mühendislik uygulamalarında
karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern
teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi.
|
(b)
|
Bilişim teknolojilerini etkin bir
şekilde kullanma becerisi.
|
|
5
|
(a)
|
Karmaşık mühendislik problemlerinin
veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama
becerisi.
|
(b)
|
Deney yapma, veri toplama,
sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
|
|
6
|
(a)
|
Disiplin içi takımlarda etkin
biçimde çalışabilme becerisi.
|
(b)
|
Çok disiplinli takımlarda etkin
biçimde çalışabilme becerisi.
|
|
(c)
|
Bireysel çalışma becerisi.
|
|
7
|
(a)
|
Sözlü ve yazılı etkin iletişim
kurma becerisi.
|
(b)
|
En az bir yabancı dil bilgisi.
|
|
(c)
|
Etkin rapor yazma ve yazılı
raporları anlama becerisi.
|
|
(d)
|
Tasarım ve üretim raporları
hazırlayabilme becerisi.
|
|
(e)
|
Etkin sunum yapabilme becerisi.
|
|
(f)
|
Açık ve anlaşılır talimat verme ve
alma becerisi.
|
|
8
|
(a)
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği
konusunda farkındalık.
|
(b)
|
Bilgiye erişebilme, bilim ve
teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
9
|
(a)
|
Etik ilkelerine uygun davranma,
mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi.
|
(b)
|
Mühendislik uygulamalarında
kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
10
|
(a)
|
Proje yönetimi, risk yönetimi ve
değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.
|
(b)
|
Girişimcilik, yenilikçilik hakkında
farkındalık.
|
|
(c)
|
Sürdürülebilir kalkınma hakkında
bilgi.
|
|
11
|
(a)
|
Mühendislik uygulamalarının
evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki
etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi.
|
(b)
|
Mühendislik çözümlerinin hukuksal
sonuçları konusunda farkındalık.
|