Işık Üniversitesi Endüstriyel Tasarım Bölümü 2007 yılında Güzel Sanatlar Fakültesi altında Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü olarak kurulmuş ve özel yetenek sınavı ile öğrenci almıştır. 2013-2014 eğitim öğretim yılında Güzel Sanatlar Fakültesi altında ÖSYM merkezi sınav sistemi ile öğrenci kabul etmiştir. 2015 yılında Mimarlık ve Tasarım Fakültesi'ne bağlı olarak Endüstriyel Tasarım adını almıştır. İlk mezunlarını 2011 yılında vermiştir.
Programı başarı ile tamamlayan öğrencilere "Endüstriyel Tasarım Lisans Diploması"
verilmektedir.
Işık Üniversitesi Endüstriyel Tasarım programında öğrenim görmek isteyen adaylar, ÖSYM tarafından yapılan YKS veya DGS sınavlarına girip yeterli puan almalı ve tercihte bulunmalıdır. Yerleştirme işlemleri ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılmaktadır. Yurtdışında lise öğretimini tamamlamış adaylar da Üniversite tarafından belirlenen koşulları sağladıkları takdirde programa kabul edilebilirler (bkz. Yurt Dışından Öğrenci Kabul Yönergesi).
Bir önlisans programını tamamlayan öğrenciler DGS sınavı ile merkezi yerleştirme kapsamında programa yerleştirilirler. Kurum içi veya kurum dışı lisans programlarından ise yatay geçiş yolu ile Işık Üniversitesi Endüstriyel Tasarım programına kayıt yaptırabilirler. İlaveten hali hazırda Işık Üniversitesi lisans programlarında okuyan öğrenciler de çift anadal veya yandal uygulamaları ile Endüstriyel Tasarım programı öğrencisi olabilirler.
Tüm uygulamalar "Önlisans ve Lisans Düzeyinde Programlar Arası Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik", "Işık Üniversitesi Lisans Düzeyindeki Kurum İçi - Kurum Dışı - Yurt Dışı Programlar Arasında Yatay Geçiş Yapılması Esaslarına İlişkin Yönerge", "Işık Üniversitesi Çift Anadal Programı Yönergesi", "Işık Üniversitesi Yandal Yönergesi" hükümlerine göre yürütülür. Öğrencinin önceki kurumunda aldığı dersler ise Işık Üniversitesi Senatosu'nun not dönüşümüne ilişkin kararı uyarınca (bkz. Not Dönüşüm Tablosu) ilgili kurullar tarafından transfer edilir.
Kayıtlı olduğu programın tüm derslerini başarı ile tamamlayan ve genel not ortalaması en az 2.00
olan öğrenciler diploma almaya hak kazanır (bkz. Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği).
Endüstriyel tasarım, ihtiyaçlar doğrultusunda her türlü ürün ve sistemi algısal, estetik ve işlevsel bütünlüğüyle ele alarak yenilikçi çözüm üreten yaratıcı bir meslektir.
4 yıllık bir egitim süresine sahip olan bu program, ögrencilerin meslek yasamlarında ulusal ve uluslararası pazarlarda sosyo-kültürel sorumluluga sahip, çevreye duyarlı, özgün ve yenilikçilik içeren fikirlerini yaratıcılık ve analitik düsünce çerçevesinde degerlendirerek yeni ürün gelistirme ve tasarlamaları için gerekli donanımı vermeyi amaçlar.
Öğrencilerimiz, 3. sınıftan itibaren eğilimlerine göre ''Etkileşim Tasarımı", "Tasarım Yönetimi", "Yat Tasarımı", "Otomotiv Tasarımı", "Mobilya Tasarımı", "Kent Mobilyaları Tasarımı", "Ambalaj Tasarımı", "Seramik ve Kalıp Teknolojileri" gibi seçmeli derslerle farklı dallarda uzmanlaşmaları için yönlendirilmektedir.
Endüstriyel Tasarım lisans programı eğitimini tamamlayabilmek için en az 143 kredilik (240 AKTS) ders çalışması yapmak gerekmektedir. Öğrenciler aynı zamanda en az 40 iş gününü tamamlayacak şekilde staj yapmalıdır.
Endüstriyel tasarımcılar, endüstriyel üretimin geçerli olduğu otomotiv, beyaz eşya, ev ve ofis mobilyaları, kent mobilyaları, elektrikli ev aletleri, iletişim teknolojileri, ev gereçleri, kişisel aksesuarlar, ambalaj, aydınlatma gibi çok geniş bir sektörel alanda tasarımcılık ya da danışmanlık hizmetleri verirler. Lisansüstü eğitimlerine devam eden mezunlar akademik alanda da çalışmalarını sürdürebilirler.
Programı başarı ile tamamlayanlar yüksek lisans programlarına ve mezuniyet genel not ortalamalarına göre, doktora programlarına başvurabilirler.
Endüstriyel Tasarım programı Işık Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği' nde belirtilen ölçme ve değerlendirme hükümlerini uygular.
Örgün eğitim, Türkçe
Prof. Beril Anılanmert (Bölüm Başkanı) 444 07 99 / 6220, beril.anilanmert@isikun.edu.tr
Sevtap Akdağ (Fakülte Sekreteri) 444 07 99 - 7206, sevtap.akdag@isikun.edu.tr
ERASMUS+ (3 ülkede ? üniversite ile) programları (bkz. http://www.isikun.edu.tr/international/ )
1. YIL / 1. Yarıyıl / Güz | 1. YIL / 2. Yarıyıl / Bahar | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dersin Adı | Saatler | Kredi | AKTS | Tür | Kodu | Dersin Adı | Saatler | Kredi | AKTS | Tür |
ENT 101 | Temel Tasarım I | 0+0+6 | 3 | 5 | D1 | ENT 102 | Temel Tasarım II | 0+0+6 | 3 | 5 | D1 |
ENT 111 | Endüstriyel Tasarımda | 2+0+2 | 3 | 5 | D1 | ENT 124 | Endüstriyel Tasarıma Giriş | 2+0+2 | 3 | 5 | D1 |
Görselleştirme | |||||||||||
ENT 121 | Teknik Çizim I | 0+0+6 | 3 | 5 | D1 | ENT 122 | Teknik Çizim II | 0+0+6 | 3 | 5 | D1 |
HSS 103T | Sanat Tarihi | 3+0+0 | 3 | 3 | SS | ENT 132 | Tasarım Tarihi | 3+0+0 | 3 | 3 | SS |
MATH 103T | Matematik I | 3+0+0 | 3 | 5 | S | ARCH 112T | Statik-Mukavemet | 3+1+0 | 3 | 5 | S |
ING 101 | Genel İngilizce I | 3+1+0 | 3 | 5 | L | ING 102 | Genel İngilizce II | 3+1+0 | 3 | 5 | L |
Dönem Kredileri | 18 | 28 | Dönem Kredileri | 18 | 28 | ||||||
2. YIL / 3. Yarıyıl / Güz | 2. YIL / 4. Yarıyıl / Bahar | ||||||||||
Kodu | Dersin Adı | Saatler | Kredi | AKTS | Tür | Kodu | Dersin Adı | Saatler | Kredi | AKTS | Tür |
ENT 201 | Endüstriyel Tasarım Stüdyosu I | 0+0+8 | 4 | 10 | D1 | ENT 202 | Endüstriyel Tasarım Stüdyosu II | 0+0+8 | 4 | 10 | D1 |
ENT 211 | Bilgisayar Destekli Endüstriyel | 2+0+2 | 3 | 5 | D1 | ENT 212 | Bilgisayar Destekli Endüstriyel | 2+0+2 | 3 | 5 | D1 |
Tasarım I | Tasarım II | ||||||||||
ENT 221 | Malzeme ve Üretim Yöntemleri I | 2+0+2 | 3 | 5 | D1 | ENT 222 | Malzeme ve Üretim Yöntemleri II | 2+0+2 | 3 | 5 | D1 |
ENT 213 | Mock Up ve Prototip Yapım | 2+0+2 | 3 | 4 | D1 | ENT 214 | Mock Up ve Prototip Yapım | 2+0+2 | 3 | 4 | D1 |
Teknikleri I | Teknikleri II | ||||||||||
ENT 223 | Ergonomi | 2+0+2 | 3 | 4 | S | ENT 292 | Sektörel Etkinlikler | 2+0+2 | 3 | 4 | D1 |
TUR 101 | Türkçe I | 2+0+0 | 2 | 2 | H | TUR 102 | Türkçe II | 2+0+0 | 2 | 2 | H |
ENT 290 | Sektör Stajı I | NC | |||||||||
Dönem Kredileri | 18 | 30 | Dönem Kredileri | 18 | 30 | ||||||
3. YIL / 5. Yarıyıl / Güz | 3. YIL / 6. Yarıyıl / Bahar | ||||||||||
Kodu | Dersin Adı | Saatler | Kredi | AKTS | Tür | Kodu | Dersin Adı | Saatler | Kredi | AKTS | Tür |
ENT 301 | Endüstriyel Tasarım Stüdyosu III | 0+0+8 | 4 | 11 | D1 | ENT 302 | Endüstriyel Tasarım Stüdyosu IV | 0+0+8 | 4 | 11 | D1 |
ENT 311 | Tasarım Yönetimi | 2+0+2 | 3 | 5 | D1 | ENT 322 | Etkileşim Tasarımı | 2+0+2 | 3 | 5 | D1 |
ENT D2-I | Bölüm İçi Seçmeli Ders I | 3 | 5 | D2 | ENT D2-III | Bölüm İçi Seçmeli Ders III | 3 | 5 | D2 | ||
ENT D2-II | Bölüm İçi Seçmeli Ders II | 3 | 5 | D2 | ENT D2-IV | Bölüm İçi Seçmeli Ders IV | 3 | 5 | D2 | ||
ENT C-I | Tamamlayıcı Seçmeli Ders I | 3 | 4 | C | ENT C-II | Tamamlayıcı Seçmeli Ders II | 3 | 4 | C | ||
HIST 101 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I | 2+0+0 | 2 | 2 | H | HIST 102 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi II | 2+0+0 | 2 | 2 | H |
ENT 390 | Sektör Stajı II | NC | |||||||||
Dönem Kredileri | 18 | 32 | Dönem Kredileri | 18 | 32 | ||||||
4. YIL / 7. Yarıyıl / Güz | 4. YIL / 8. Yarıyıl / Bahar | ||||||||||
Kodu | Dersin Adı | Saatler | Kredi | AKTS | Tür | Kodu | Dersin Adı | Saatler | Kredi | AKTS | Tür |
ENT 401 | Endüstriyel Tasarım Stüdyosu V | 0+0+8 | 4 | 13 | D1 | ENT 490 | Endüstriyel Tasarım Bitirme Projesi | 0+0+8 | 4 | 15 | D1 |
ENT 431 | Tasarım Hukuku | 3+0+0 | 3 | 4 | D1 | ENT 412 | Portfolyo Tasarımı | 2+0+2 | 3 | 3 | D1 |
İş Sağlığı ve Güvenliği | 2+2+0 | 3 | İş Sağlığı ve Güvenliği | 2+2+0 | 3 | ||||||
ENT D2-V | Bölüm İçi Seçmeli Ders V | 3 | 5 | D2 | ENT C-III | Tamamlayıcı Seçmeli Ders III | 3+0+0 | 3 | 4 | C | |
F-I | Serbest Seçmeli Ders I | 3 | 4 | F | F-II | Serbest Seçmeli Ders II | 3 | 4 | F | ||
HSS-I | HSS Seçmeli Ders I | 3+0+0 | 3 | 4 | HSS | HSS-II | HSS Seçmeli Ders II | 3+0+0 | 3 | 4 | HSS |
Dönem Kredileri | 19 | Dönem Kredileri | 19 | ||||||||
MEZUNİYET İÇİN GEREKLİ TOPLAM KREDİ / AKTS: 143/ 240 | |||||||||||
D1 + D2 = 90 / 140 = % 64 |
ULAŞTIRMA TASARIMI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kodu | Dersin Adı | Saatler | Kredi | AKTS | Tür |
ENT 361 | Yat Tasarımı I | 2+0+2 | 3 | 5 | D2 |
ENT 362 | Yat Tasarımı II | 2+0+2 | 3 | 5 | D2 |
ENT 363 | Otomotiv Tasarımı I | 2+0+2 | 3 | 5 | D2 |
ENT 364 | Otomotiv Tasarımı II | 2+0+2 | 3 | 5 | D2 |
ENT 461 | Araç İç Tasarımı | 2+0+2 | 3 | 5 | D2 |
ENT 463 | Üretim için Bilgisayar Destekli Modelleme | 2+0+2 | 3 | 5 | D2 |
ÜRÜN TASARIMI | |||||
Kodu | Dersin Adı | Saatler | Kredi | AKTS | Tür |
ENT 351 | Mobilya Tasarımı | 2+0+2 | 3 | 5 | D2 |
ENT 352 | Seramik/Kalıp Teknolojileri | 2+0+2 | 3 | 5 | D2 |
ENT 353 | Aydınlatma Tasarımı | 3+0+0 | 3 | 5 | D2 |
ENT 354 | Ambalaj Tasarımı | 2+0+2 | 3 | 5 | D2 |
ENT 453 | Kent Mobilyaları Tasarımı | 2+0+2 | 3 | 5 | D2 |
ENT 463 | Üretim için Bilgisayar Destekli Modelleme | 2+0+2 | 3 | 5 | D2 |
C / TAMAMLAYICI SEÇMELİ DERSLER | |||||
Kodu | Dersin Adı | Saatler | Kredi | AKTS | Tür |
ENT 371 | Çoklu Ortamda Tasarım | 2+0+2 | 3 | 5 | C |
ENT 372 | Bilim Kurgudan Gerçekliğe Ürün Tasarımı | 2+0+2 | 3 | 5 | C |
ENT 373 | Tasarı Geometri | 2+0+2 | 3 | 5 | C |
ENT 374 | Form ve Strüktür | 2+0+2 | 3 | 5 | C |
ENT 375 | Bilgisayar Destekli Tasarım III | 2+0+2 | 3 | 5 | C |
ENT 376 | Tasarımda Ürün Anlam Bilim | 3+0+0 | 3 | 5 | C |
ENT 377 | Sergileme Tasarımı | 2+0+2 | 3 | 5 | C |
ENT 378 | Ayakkabı Aksesuar Tasarımı | 2+0+2 | 3 | 5 | C |
ENT 379 | Tasarımda İleri Görselleştirme | 2+0+2 | 3 | 5 | C |
ENT 471 | Tasarım ve Kimlik | 3+0+0 | 3 | 5 | C |
ENT 472 | Tasarım Kuramları | 3+0+0 | 3 | 5 | C |
ENT 474 | Pazarlama | 3+0+0 | 3 | 5 | C |
ENT 476 | Ulaştırma Sistemleri Model Yapımı | 2+0+2 | 3 | 5 | C |
ENT 478 | Engelliler için Tasarım | 2+0+2 | 3 | 5 | C |
ARCH101T | Mimarlığa Giriş | 3+0+0 | 3 | 5 | C |
ARCH104T | Bina Bilgisi | 2+0+2 | 3 | 5 | C |
ARCH203T | Mimarlık Tarihi I | 3+0+0 | 3 | 5 | C |
ARCH204T | Mimarlık Tarihi II | 3+0+0 | 3 | 5 | C |
ARCH308T | Fiziksel Çevre Kontrolü | 2+0+2 | 3 | 5 | C |
GSB 483 | Sıcak Cam Üfleme (Atölye Çalışması) | 0+0+6 | 3 | 5 | C |
GSB 484 | Kalıpla Cam Şekillendirme (Atölye Çalışması) | 0+0+6 | 3 | 5 | C |
GRT 262 | İllüstrasyon | 3+0+0 | 3 | 5 | C |
GRT 312 | Baskıresim III | 2+0+2 | 3 | 5 | C |
GRT 357 | Grafik Amaçlı Bilgisayar Programlama | 3+0+0 | 3 | 5 | C |
GRT 463 | Göstergebilim | 3+0+0 | 3 | 5 | C |
GRT 466 | Oyun Tasarımı | 3+0+0 | 3 | 5 | C |
GRT 464 | Ekslibris Tasarımı | 3+0+0 | 3 | 5 | C |
GRT 354 | Dijital İllüstrasyon | 3+0+0 | 3 | 5 | C |
MTT373 | Moda Fotoğrafçılığı | 3+0+0 | 3 | 5 | C |
STV261 | Diksiyon ve Etkili Konuşma | 3+0+0 | 3 | 5 | C |
STV 311 | İleri Grafik Animasyon Tekniği | 3+0+0 | 3 | 5 | C |
STV 471 | Mekan Algısı ve Sinema | 3+0+0 | 3 | 5 | C |
IMB 277 | Mekan ve Sinema | 3+0+0 | 3 | 5 | C |
IMB 376 | Yarının Yaşamı ve Akıllı Binalar | 3+0+0 | 3 | 5 | C |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) 6. Düzey (Lisans) Eğitimi Yeterlilikleri | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PÇ1 | PÇ2 | PÇ3 | PÇ4 | PÇ5 | PÇ6 | PÇ7 | PÇ8 | PÇ9 | PÇ10 | PÇ11 | |||
Bilgi | Kuramsal | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |||||||||||
Olgusal | |||||||||||||
Beceri | Bilişsel | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | |||||||||||
Uygulamalı | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||||||||
Yetkinlik | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |||||||||||
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak | |||||||||||||
sorumluluk alabilme. | |||||||||||||
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | |||||||||||||
Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | ||||||||||||
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |||||||||||||
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | |||||||||||||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | ||||||||||||
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin | |||||||||||||
çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | |||||||||||||
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | |||||||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | |||||||||||||
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||||||||||||
Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | ||||||||||||
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |||||||||||||
TYYÇBilgisayarTemel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) 6. Düzey(LİSANS Eğitimi) | |||||||||||||
PÇ1 | PÇ2 | PÇ3 | PÇ4 | PÇ5 | PÇ6 | PÇ7 | PÇ8 | PÇ9 | PÇ10 | PÇ11 | |||
Bilgi | Kuramsal | 1. İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve | |||||||||||
Olgusal | araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, | ||||||||||||
kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||||||
2.Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||||||
3. İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||||||
4.İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve | |||||||||||||
standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||||||
5.Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
6.Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa | |||||||||||||
sahiptir. | |||||||||||||
7.İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||||||
Beceri | Bilişsel | 1. Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | |||||||||||
Uygulamalı | 2.Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | ||||||||||||
3. Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine | |||||||||||||
sahiptir. | |||||||||||||
4.Alanıyla ilgili kuramsal / kavramsal bilgiyi, bilişsel ve kılgısal becerileri, | |||||||||||||
araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. | |||||||||||||
5.Alternatif mimari tasarım, planlama kurguları ve çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | |||||||||||||
6.Disiplinler arası etkileşimli mimari tasarım / planlama / tasarım konusunda beceri sahibi olur. Sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri bağlama ilişkin verilerin yorumunda, sorunların tanımında, ustalık ve inovasyon sergileyen almaşık mimari tasarım / planlama / tasarım kararlarının / projelerin / çözümlerin geliştirilmesinde kullanır. | |||||||||||||
Yetkinlikler | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 1. Bir mimari tasarım / planlama / tasarım projesini bağımsız | |||||||||||
olarak yürütür, bu süreçler için araştırma projeleri planlar ve yürütür, | |||||||||||||
yeni sentezler üretir. | |||||||||||||
2. Alanıyla ilgili bireysel çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve çok | |||||||||||||
disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluk alır. Bunun için gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir. | |||||||||||||
3. Bir mimari tasarım / planlama / tasarım projesinde ortak çalışmaları planlar, sorumluluk alır ve yürütür. | |||||||||||||
Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik (eleştirel, karşı | ||||||||||||
tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir. | |||||||||||||
2. Geleceğe yönelik olur, kişisel ve mesleki gelişimi için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur, öğrenme gereksinimleri | |||||||||||||
ni belirler, bunun için planlar yapar ve bunları uygular. | |||||||||||||
3. Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. | |||||||||||||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 1. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı, sözlü ve görsel | ||||||||||||
olarak aktarır, bilgiyi nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan | |||||||||||||
ve olmayan kişilerle paylaşır. | |||||||||||||
2. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için projeler, | |||||||||||||
işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | |||||||||||||
3. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde | |||||||||||||
kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | |||||||||||||
4. En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar | |||||||||||||
yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim (bilgi ve iletişim) teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | |||||||||||||
Alana Özgü Yetkinlik | 1. Meslek alanında, mesleki uygulamada ve mesleki araştırmalarda, etik ve davranış kurallarına ilişkin kavrayış, davranma alışkanlığı ve toplumsal | ||||||||||||
sorumluluk bilinciyle hareket eder. | |||||||||||||
2. Mimari tasarım / planlama / tasarım süreçlerinde olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak karar verebilmek için gerekli | |||||||||||||
temeli oluşturacak verileri toplar, değerlendirir ve yorumlar. | |||||||||||||
3. Alanındaki mevcut bilgiyi eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla değerlendirebilme, sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri disiplininin | |||||||||||||
gerektirdiği profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun | |||||||||||||
olarak, olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak kullanır. | |||||||||||||
4. İnsan değerinin bilgisiyle, insan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında | |||||||||||||
gerekli duyarlılığı göstererek, adalet bilinciyle karar verir ve hareket eder. | |||||||||||||
5. Mesleğinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, | |||||||||||||
doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik | |||||||||||||
ilkeler konusunda gerekli duyarlılığı göstererek adil davranış konularında kişisel duyarlılığa sahiptir. | |||||||||||||
6. Yaşadığı tarihsel dönemde, yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibidir. |
Ders Kodu | PÇ1 | PÇ2 | PÇ3 | PÇ4 | PÇ5 | PÇ6 | PÇ7 | PÇ8 | PÇ9 | PÇ10 | PÇ11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ENT101 |
○ | ○ | ● | ○ | ○ | ○ | |||||
ENT111 |
○ | ● | ○ | ○ | |||||||
ENT121 |
● | ● | |||||||||
ENT102 |
○ | ○ | ● | ○ | ○ | ○ | |||||
ENT124 |
● | ● | ○ | ● | ● | ● | ○ | ● | |||
ENT122 |
● |
● |
|||||||||
ENT132 |
○ | ● | ○ | ● | |||||||
ENT201 |
● | ● | ● | ○ | ● | ● | ● | ● | |||
ENT211 |
● | ● | |||||||||
ENT221 |
○ | ● | ○ | ||||||||
ENT213 |
● | ● | |||||||||
ENT223 |
● | ○ | ○ | ○ | ● | ||||||
ENT202 |
● | ● | ● | ○ | ● | ● | ○ | ● | ● | ||
ENT212 |
● | ● | |||||||||
ENT222 |
○ | ● | ○ | ||||||||
ENT214 |
● | ● | |||||||||
ENT292 |
○ | ○ | ● | ||||||||
ENT301 |
● | ● | ● | ● | ○ | ● | ● | ● | ● | ||
ENT311 |
● | ○ | ● | ● | ○ | ● | ● | ||||
ENT302 |
● | ● | ● | ○ | ● | ● | ○ | ● | ● | ||
ENT322 |
● | ○ | ○ | ○ | ● | ||||||
ENT401 |
● | ● | ● | ○ | ● | ● | ○ | ● | ● | ||
ENT431 |
○ | ● | ○ | ||||||||
ENT490 |
● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● | ● |
ENT412 |
○ | ● | ○ | ○ | |||||||
HSS130T |
○ | ○ | ○ | ● | |||||||
MATH103T |
○ | ○ | ○ | ||||||||
ARCH112T |
○ | ○ | ○ | ||||||||
ING101, ING102,TUR101, |
○ | ○ | ○ | ○ | ○ | ○ | |||||
Serbest Seçmeli |
○ | ○ | |||||||||
Mesleki seçmeli |
● | ○ | ○ | ○ | ○ | ○ | ○ | ○ | ○ | ● | ● |
Tamamlayıcı seçmeli |
○ | ○ | ○ | ○ | ○ | ○ | ○ | ○ | ○ | ○ | ○ |