EĞİTİM
AMAÇLARI
1.
Meslek yaşamına artı değer katacak ikinci bir dilde
temel dil bilgi ve becerilerini edinme.
PROGRAM
ÇIKTILARI
1.
Avrupa Birliği Dil Çerçevesine göre A1 düzeye
gelebilmek için gerekli olan temel sözcük dağarcığı ve dilbilgisine hâkim olmak.
2.
İlgi / uzmanlık alanına giren ve gündelik yaşama dair
basit metinleri anlamak, bu konular hakkında karşılıklı konuşmalar
gerçekleştirmek ve kısa metinler yazmak.
Işık
Üniversitesi Yabancı Diller Okulu (SFL) Seçmeli Diller Programı, tüm lisans
programlarında öğrencilerin taleplerine göre ikinci yabancı dil olarak Çince,
Fransızca, Almanca, İtalyanca, Japonca, Rusça, İspanyolca ve Türk İşaret Dili
öğretmeyi amaçlamaktadır.
Temel
seviyedeki 1101 ve 1102 dersleri her dönem açılarak tüm bölümlerdeki
öğrencilere seçmeli ders olarak sunulmaktadır.
EL
Programının amacı, Işık Üniversitesi lisans öğrencilerini hedef dilde Temel
Kullanıcı seviyesine (A1.1-A1.2) ulaştırmak ve ikinci bir yabancı
dilde becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmaktır.
Şile
kampüsünde öğrenim gören Işık Üniversitesi lisans öğrencilerine temel düzeyde
yabancı dil öğretilmektedir. Programdaki tüm dersler seçmeli ders olup Güz ve
Bahar dönemlerinde alınabilir, bazı dersler yaz öğretiminde de açılmaktadır.
Seçmeli
yabancı diller 1101 ve 1102 derslerine ayrılarak temel düzeyde (A1.1 / A1.2) sunulmaktadır;
A1 seviyesine ulaşmak için her iki dersin de alınması gerekmektedir.
Her
ders haftada 4 saat olmak üzere tüm dönem boyunca toplam 56 saat planlanmıştır.
Seçmeli
Diller Program müfredatı, ders programları, materyaller ve tüm değerlendirmeler,
öğrencilerin ihtiyaçları temel alınarak ELP eğitmenleri tarafından Avrupa
Dilleri Ortak Çerçeve Programına uygun olarak tasarlanmaktadır.
Ders Kodu
|
Ders adı
|
Kredisi
|
CHIN
1101
|
Temel Çince
I
|
(4+0+0) 3
|
Bu dersin amacı "汉语教程 Hanyu Jiaocheng" adlı kitabın ünitelerindeki metinleri okuyup
öğrencilere temel dil bilgisi ve kelimeleri öğretmek, metinler hakkında
sorular oluşturmalarını, cevaplar vermelerini ve görüş ifade etmelerini
sağlamak, Çince tonlamarını dinleme ve doğru telaffuz etmeyi öğrenme, günlük
konuşmalarda okuma ve yazma gibi dört temel beceriyi geliştirme becerilerini
geliştirmek ve onlara Çin ve Uzak Doğu kültürü hakkında faydalı bilgiler
vermektir.
|
||
FREN1101
|
Temel Fransızca I
|
(4+0+0) 3
|
Bu dersin amacı öğrencilere temel dilbilgisi ve
kelimeleri öğretmek, öğrencilerin basit dil biçimlerini ve becerilerini
mesleki ve sosyal yaşamlarında anlamalarını ve kullanmalarını sağlamak, dört
temel beceri olan dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirme
becerilerini geliştirmektir. Ayrıca öğrencilere, gündelik yaşam ve Fransız
kültürü hakkında faydalı bilgiler verilmektedir.
|
||
FREN1102
|
Temel Fransızca II
|
(4+0+0) 3
|
Dersin amacı, Avrupa Birliği Dil Çerçevesine göre A1
seviyesinin tamamlanması, kişinin kendi mesleği, gündelik yaşamı ve Fransız
kültürüyle kıyaslamalı olarak kendi kültürü hakkında konuşabilmesini
sağlayacak temel sunum becerileri sağlamak, çeşitli zaman ve kip yapıları ile
sözcük dağarcığını kullanarak günlük konular ve başka kişiler hakkında daha
detaylı konuşmak ve yazmak için gerekli dilbilgisi çalışmaları sunmaktır.
|
||
GERM1101
|
Temel Almanca I
|
(4+0+0) 3
|
Bu dersin amacı öğrencilere temel Almanca dilbilgisi
ve kelimeleri öğretmek, öğrencilerin basit dil kalıplarını ve becerilerini
mesleki ve sosyal yaşamlarında anlamalarını ve kullanmalarını sağlamak, dört
temel beceri olan dinleme, konuşma, okuma, yazma becerilerini geliştirmek ve
Almanya, Avusturya ve İsviçre kültürleriyle ilgili yararlı bilgiler
sunmaktır.
|
||
GERM1102
|
Temel Almanca II
|
(4+0+0) 3
|
Dersin amacı, öğrencilerin Avrupa Ortak Diller
Çerçevesine göre A1 seviyesine ulaştırmak ve halihazırda temel Almanca edinmiş
öğrencilerin seviyelerini daha ayrıntılı iletişim kurabilecekleri bir aşamaya
yükseltmelerine yardımcı olmaktır. Ayrıca bu ders öğrencilere Alman,
Avusturya ve İsviçre toplumu ve kültürü hakkında temel bilgiler sağlayarak,
çeşitli kültürel etkinlik ve aktivitelere odaklanıp öğrencilerin kelime
dağarcığını zenginleştirmeyi hedeflemektedir.
|
||
ITAL1101
|
Temel İtalyanca I
|
(4+0+0) 3
|
Bu dersin amacı öğrencilere temel dilbilgisi ve
kelimeleri öğretmek, öğrencilerin basit dil biçimlerini ve becerilerini
mesleki ve sosyal yaşamlarında anlamalarını ve kullanmalarını sağlamak, dört
temel beceri olan dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirme
becerilerini geliştirmektir. Ayrıca öğrencilere, gündelik yaşam, İtalya ve
İtalyan kültürü hakkında faydalı bilgiler verilmektedir.
|
||
ITAL1102
|
Temel İtalyanca II
|
(4+0+0) 3
|
Dersin amacı, öğrencilerin Avrupa Ortak Diller
Çerçevesine göre A1 seviyesine ulaştırmak ve halihazırda temel İtalyanca edinmiş
öğrencilerin seviyelerini daha ayrıntılı iletişim kurabilecekleri bir aşamaya
yükseltmelerine yardımcı olmaktır. Ayrıca bu ders öğrencilere İtalyan toplumu
ve kültürü hakkında temel bilgiler sağlayarak, çeşitli kültürel etkinlik ve
aktivitelere odaklanıp öğrencilerin kelime dağarcığını zenginleştirmeyi
hedeflemektedir.
|
||
SPAN1101
|
Temel İspanyolca I
|
(4+0+0) 3
|
Temel İspanyolca I dersi, öğrencilere İspanyol
dilini ve İspanyol kültürünün çeşitli yönlerini tanıtmak için tasarlanmıştır.
Dersin amacı öğrencilerin akademik yaşam, aile, boş zaman aktiviteleri,
tatil, sosyal yaşam, gelenek ve görenekler konularında yazılı ve sözlü dili
anlama becerilerini geliştirmektir. Dersteki çalışmalarda, metinlerle ilgili
sorular sorup cevaplar verilmesi, görüşlerin ifade edilebilmesi
hedeflenmektedir. Ayrıca, temel dilbilgisi yapılarını, kelimeleri ve
ifadeleri kavramak, bireysel veya grup halinde alıştırmalar yapmak, farklı
İspanyol aksanlarını dinlemek ve doğru telaffuz etmeyi öğrenmek dersin
amaçları arasındadır.
|
||
SPAN1102
|
Temel İspanyolca II
|
(4+0+0) 3
|
Dersin amacı, öğrencilerin Avrupa Ortak Diller
Çerçevesine göre A1 seviyesine ulaştırmak ve halihazırda temel İspanyolca
edinmiş öğrencilerin seviyelerini daha ayrıntılı iletişim kurabilecekleri bir
aşamaya yükseltmelerine yardımcı olmaktır. Ayrıca bu ders öğrencilere İspanya
ve Latin Amerika toplumu ve kültürü hakkında temel bilgiler sağlayarak,
çeşitli kültürel etkinlik ve aktivitelere odaklanıp öğrencilerin kelime
dağarcığını zenginleştirmeyi hedeflemektedir.
|
||
TSLA1101
|
Türk İşaret Dili
|
(3+0+0) 3
|
Dersin hedefi,
Türk İşaret Dilinde nesnelerin anlamlarını öğretmek ve öğrencilere
sağır/işitme engelli bireylerle iletişim kurabilmelerini sağlamaktır.
|
Ölçme ve Değerlendirme
Tablo 1: Ölçme ve
Değerlendirme Kriterleri
Değerlendirme Türü
|
Yüzdesi
|
1.
QUIZ
|
%10
|
2.
QUIZ
|
%10
|
VİZE
SINAVI
|
%20
|
FİNAL
SINAVI
|
%35
|
YOKLAMA
|
%10
|
SÖZLÜ
SINAV
(DERS
İÇİ KATILIM)
|
%15
|
Tablo 2: ELP Not
Cetveli
85-
100 à AA
84- 80 à BA
79- 70 à BB
69- 65 à CB
64- 60 à CC
59- 55 à DC
54- 50 à DD
49 ve altı à F
|