Eğitmenler İçin Sık Sorulan Sorular

Eğitmenler İçin Sık Sorulan Sorular

  • 1. Uzaktan Eğitim sistemine nasıl bağlanabilirim?

    https://isikuniversity.mrooms.net adresine Kullanıcı Adı ve Şifrenizle giriş yaparak online derslerinize ulaşabilirsiniz.

  • 2. Kullanıcı Adı ve Parolamı nereden öğrenebilirim?

    uzem.destek@isikun.edu.tr adresine mail atarak kullanıcı adı ve parola bilgilerinizi öğrenebilirsiniz.

  • 3. Girişte Kullanıcı Adı ve Parola hatalı uyarısı alıyorum, ne yapmalıyım?

    uzem.destek@isikun.edu.tr adresine sorununuzu iletebilirsiniz.

  • 4. Sisteme bağlandıktan sonra derslerimi göremiyorum. Neden göremiyorum ve bu konuda ne yapabilirim?

    Sisteme bağlandıktan sonra Kurslarım bağlantısına tıklayarak açılan sayfada derslerinizi görebilirsiniz. Sistem ayarlarından dolayı ders listeleriniz bazen sekmeli bir biçime görüntülenmektedir. Kurslarım sayfasında Course ve 2019 sekmelerinde derslerinizi görebilirsiniz. Her iki yöntem ile de derslerinize ulaşamıyorsanız uzem.destek@isikun.edu.tr adresine mail atarak destek talep edebilirsiniz.

  • 5. Derse nasıl doküman ekleyebilirim?

    Doküman eklemek istediğiniz derse tıklayın.
     Ders sayfasında sol kısımdaki İçindekiler menüsünden doküman eklemek istediğiniz haftayı seçin.
     İlgili haftada Öğrenim Etkinliği Oluştur seçeneğine tıklayın.
     Açılan pencerede Kaynaklar sekmesine tıklayın.
     Bu sekmede Kaynak seçeneğini kullanarak doküman ekleyebilirsiniz.

    II. Yöntem: Ders sayfasında ilgili haftada Sürükle-Bırak yöntemi ile de dokümanlarınızı ekleyebilirsiniz.

  • 6. Derse yeni bir bölüm nasıl oluşturabilirim ve isimlendirebilirim?

    Derse yeni bölüm eklemek ve isimlendirmek için;
     Ders sayfasında sol kısımda bulunan Yeni Bölüm Oluştur seçeneğine tıklayın.
     Açılan sayfada Bölüm Oluştur butonuna tıklayın ( Mevcut ders ayarlarından dolayı, sistem belirli bir aralık vererek bölüm eklemenizi isteyecektir.)
     Oluşturulan bölüm İçindekiler bölümünün en altına eklenmiş olacaktır. Bu bölüme tıklayın.
    Bölümü Düzenle seçeneğine tıklayın.
     Açılan sayfada Özel Ayar kutucuğunu işaretleyip gerekli isimlendirme işlemini yaptıktan sonra Bölüm Oluştur butonuna tıklayın.

  • 7. Dersin yoklamasını nasıl alabilirim?

    Yoklama almak için;
     Ders sayfasında Öğrenim Etkinliği Oluştur seçeneğine tıklayın.
    Etkinlikler sekmesinde Yoklama seçeneğine tıklayın.
     Açılan sayfada Kaydet ve Geri Dön butonuna tıklayın.
     Eklenen yoklama etkinliğine tıklayın.
    Oturum Ekle seçeneğine tıklayın.
     Açılan sayfada yoklamasını almak istediğiniz tarih ve saati ayarlayın.  Kaydet seçeneğine tıklayın.  Eklediğiniz oturumun sağında bulunan Play simgesine tıklayın. Sınıf listesi karşınıza gelecektir.
     Öğrenci isimlerinin yanında bulunan radyo butonlarını kullanarak yoklamayı gerçekleştirebilirsiniz.

  • 8. Derslerimde kayıtlı öğrenci listesine nereden ulaşabilirim?

    Ders sayfasında, sayfanın en altında bulunan Kayıtlı Kullanıcılar butonuna tıklayarak derse kayıtlı öğrencileri görebilirsiniz.

  • 9. Dersimde bulunan öğrencilere nasıl mesaj iletebilirim?

    Öğrencilere mesaj iletmek için;
     Ders sayfasında en altta bulunan Kayıtlı Kullanıcılar butonuna tıklayın.
     Açılan kullanıcılar sayfasında en altta yer alan Tümünü Seç butonuna tıklayın.
     Tümünü Seç butonunun yanında bulunan Seçili Kullanıcılar ile açılır listesinden Mesaj Gönder seçeneğini seçin.
     Açılan pencereye iletmek istediğiniz mesajı yazın.
     Mesaj Gönder butonuna tıklayın.

  • 10. Canlı sınıfa nasıl bağlanabilirim?

    Canlı sınıfa bağlanmak için;
     Online yapacağınız derse tıklayın.
     Ders sayfasında sol kısımda bulunan İçindekiler menüsünden Giriş sekmesine tıklayın.
     Giriş sekmesinde yer alan "Canlı Derslere Giriş İçin Tıklayınız" bağlantısına tıklayın.
     Açılan sayfada Oturuma Katıl butonuna tıklayın. Hiçbir kurulum yapmadan sanal sınıfa yönlendirileceksiniz.

  • 11. Hangi cihazlarla canlı ders yapabilirim?

    Canlı derslerinizi; Kişisel bilgisayarınız, Tabletiniz, Akıllı telefonlarınızdan yürütebilirsiniz. Bu işlem için;
     Telefonunuza ya da tabletinize Blackboard(mavi simgeli) uygulamasını indirmeniz gerekmektedir.
     İndirdikten sonra tarayıcıdan isikuniversity.mrooms.net adresine bağlanın.
     Ders sayfasında Canlı Derslere Giriş İçin Tıklayınız bağlantısına tıklayın.
     Oturuma Katıl butonuna tıklayın.
     Gelen sayfada indirdiğiniz Blackboard(mavi simgeli) uygulamasını seçin. Sanal sınıfa yönlendirileceksiniz.

  • 12. Sanal sınıfa doküman ekleme ve derste kullanma işlemlerini nasıl gerçekleştirebilirim?

    Bu işlem için;
     Sanal sınıfa bağlandıktan sonra sol alt köşede bulunan Collaborate Paneli simgesine tıklayın.
     Açılan panelde üçüncü simge olan İçerik Paylaş simgesine tıklayın.
    Dosya Seç seçeneğini kullanarak dosyanızı seçin ve yükleyin. ( Sanal sınıf PDF, PPT ve Resim dosyalarını desteklemektedir.)
     Yükleme işlemi gerçekleştikten sonra Şimdi Paylaş seçeneğine tıklayın.
     Dokümanınızın sayfalarından paylaşmak istediğinize tıklayın. İlgili sayfalar sanal sınıf ekranında belirecektir.

  • 13. Bilgisayarımdaki herhangi bir uygulamayı canlı derste kullanabilir miyim?

    Evet, kullanabilirsiniz. Bu işlem için;
     Sanal sınıfta sağ alt köşedeki Collaborate Paneli simgesine tıklayın.
     Açılan panelde İçerik Paylaş sekmesine tıklayın.
    Bir Uygulama/Ekran Paylaş seçeneğine tıklayın.
     Sadece ilgili uygulamayı paylaşmak istiyorsanız Sadece Bir Uygulama seçeneğini,
     Tüm ekranınızı paylaşmak istiyorsanız Tüm Ekran seçeneğini kullanabilirsiniz. **Bu paylaşımları gerçekleştirmek için uygulamaların arka planda açık olması gerekmektedir.

  • 14. Canlı derse bağlanmak için hangi donanımlara sahip olmam gerekir?

    Canlı derse bağlanmak ve gerçekleştirmek için; mikrofon ve kameraya sahip olmanız gerekir. Derslerde kamera ve ses paylaşımı zorunludur.

  • 15. Canlı dersi nasıl kaydederim?

    Canlı dersinizi kaydetmek için;
     Sanal sınıfta sol üst köşede bulunan Oturum Paneli simgesine tıklayın.
     Açılan panelde Kayda Başla seçeneğine tıklayın.

  • 16. Canlı derslerde öğrencilerle nasıl iletişim kurabilirim ?

    Derste bulunan öğrencileri Collaborate panelinde Katılımcılar sekmesinde görebilirsiniz. Sohbet sekmesini kullanarak öğrencilerle yazılı veya Mikrofon kullanarak sesli iletişim kurabilirsiniz.

  • 17. Dersimi ders gününde gerçekleştiremeyeceğim durumlarda ne yapmam gerekir?

    Dersinizi ders gününde gerçekleştirmeyeceğiniz durumlarda telafi dersi yapmanız ve ders yapamayacağınızın bilgisini uzem.destek@isikun.edu.tr adresine bildirmeniz gerekmektedir.

  • 18. Telafi derslerimi ne zaman gerçekleştirebilirim?

    Telafi derslerini hafta sonu dersinizin saatinde gerçekleştirmeniz gerekmektedir.

  • 19. Eski ders kayıtlarıma nereden ulaşabilirim?

    Sistem üzerinde ders kayıtlarınıza ulaşmak için; İlgili dersin sayfasında sol kısımda bulunan İçindekiler menüsünde yer alan hafta aralıklarına tıklayarak veya dersin Giriş sekmesinde yer alan Canlı Derslere Giriş İçin Tıklayınız bağlantısına tıklayarak, açılan sayfada Kayıtlar başlığı altından ulaşabilirsiniz.

İlgili Dosyalar