Programın Çıktıları

Programın Çıktıları

2011 Bahar dönemi sonunda ilk mezunlarını verecek olan bölümümüz; program çıktılarını, bölümün belirlenmiş amaçları doğrultusunda dönem sonlarında alınan değerlendirmeler ve elde edilen veriler, bölüm içinde oluşturulan çalışma grubunun çalışmaları ve öğretim elemanlarının sağladıkları katkıların ışığı altında belirlemiştir.

Bir lisans programının eğitime dönük hedeflerini ve mezun olacak öğrencilerin sağlaması gereken becerileri bilgi, kavrama, uygulama, analiz, sentez ve değerlendirme gibi bilişsel süreçlere ayırmak olanaklıdır. Bölümümüz program çıktılarından PÇ1 bilgi, uygulama; PÇ2 analiz, sentez ve değerlendirme; PÇ3 sentez; PÇ4 analiz, sentez; PÇ5 uygulama; PÇ6 bilgi, analiz, uygulama; PÇ7 uygulama; PÇ8 kavrama, uygulama; PÇ9 kavrama, uygulama, değerlendirme; PÇ10 uygulama, değerlendirme; PÇ11 bilgi; PÇ12 bilgi, kavrama, uygulama; PÇ13 bilgi, kavrama; PÇ14 bilgi; PÇ15 uygulama, değerlendirme düzeyinde tanımlanmışlardır.

  • PÇ1: Sanata dönük temel tasarım prensiplerini tanır.
  • PÇ2: Tasarım için gerekli araştırmayı yürütür ve sonuçlarını analiz edip yorumlar.
  • PÇ3: Farklı dönemlere ait ögeleri amacına uygun şekilde kullanarak özgün, uygulanabilir giysi ve kumaş tasarlar.
  • PÇ4: Tekstil ham maddelerini tanır.
  • PÇ5: Tasarımın uygulanmasında bilgisayar programlarını etkin kullanır.
  • PÇ6: Tasarımın uygulanması ve ürün üretimine yönelik mesleki - teknik bilgiye sahip olur; bu bağlamda teknolojik araç ve gereçleri tanır.
  • PÇ7: Tasarım-üretim-sunum süreçlerine, disiplinlerarası uyum ilkelerine uygun olarak katılır.
  • PÇ8: Mesleki uygulamalarda disiplinli çalışır.
  • PÇ9: Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini fark eder.
  • PÇ10: Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
  • PÇ11: Etkin görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
  • PÇ12: Güncel ve çağdaş konulara ilişkin bilgi birikimini, mesleki uygulamalarıyla eşleştirir.
  • PÇ13: Moda ve tekstil tasarımına dönük çözümleri, küresel ve toplumsal boyutlarda ilişkilendirir ve etk
  • isini fark eder.
  • PÇ14: Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü, kültürel değerlerin ve çevrenin korunması konularında yeterli bilince sahip olur.
  • PÇ15: Mesleki ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır.

NOT: Program çıktılarının, programın amaçlarıyla ilişkilendirildiğini gösteren Amaç-Çıktı Matrisi(C) ile ders çıktılarının değerlendirme yöntemlerini gösteren Çıktı Ölçme Matrisi(G) aşağıda verilmiştir.

İlgili Dosyalar