Işık Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Programı, 1996 yılında üniversitenin kuruluşu ile açılmış, takip eden yılda da öğrenci almıştır. İlk mezunlarını 2000 yılında vermiştir.
Programı başarı ile tamamlayan öğrencilere "Bilgisayar Mühendisliği Lisans Diploması"
verilmektedir.
Işık Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği programında öğrenim görmek isteyen adaylar, ÖSYM tarafından yapılan YKS veya DGS sınavlarına girip yeterli puan almalı ve tercihte bulunmalıdır. Yerleştirme işlemleri ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılmaktadır. Yurtdışında lise öğretimini tamamlamış adaylar da Üniversite tarafından belirlenen koşulları sağladıkları takdirde programa kabul edilebilirler (bkz. Yurt Dışından Öğrenci Kabul Yönergesi).
Bir önlisans programını tamamlayan öğrenciler DGS sınavı ile merkezi yerleştirme kapsamında programa yerleştirilirler. Kurum içi veya kurum dışı lisans programlarından ise yatay geçiş yolu ile Işık Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği programına kayıt yaptırabilirler. İlaveten hali hazırda Işık Üniversitesi lisans programlarında okuyan öğrenciler de çift anadal veya yandal uygulamaları ile Bilgisayar Mühendisliği programı öğrencisi olabilirler.
Tüm uygulamalar "Önlisans ve Lisans Düzeyinde Programlar Arası Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik", "Işık Üniversitesi Lisans Düzeyindeki Kurum İçi - Kurum Dışı - Yurt Dışı Programlar Arasında Yatay Geçiş Yapılması Esaslarına İlişkin Yönerge", "Işık Üniversitesi Çift Anadal Programı Yönergesi", "Işık Üniversitesi Yandal Yönergesi" hükümlerine göre yürütülür. Öğrencinin önceki kurumunda aldığı dersler ise Işık Üniversitesi Senatosu'nun not dönüşümüne ilişkin kararı uyarınca (bkz. Not Dönüşüm Tablosu) ilgili kurullar tarafından transfer edilir.
Kayıtlı olduğu programın tüm derslerini başarı ile tamamlayan ve genel not ortalaması en az 2.00
olan öğrenciler diploma almaya hak kazanır (bkz. Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği).
Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı bilgisayar donanımı, yazılım temelleri ve bilgisayar uygulamaları üzerine bir lisans eğitimi sunmaktadır.
Programın amacı, bilgisayar bilimi ve mühendislik ilkeleri konularında öğrencilere sağlam bir altyapı vermek ve öğrencileri bilgisayar mimarisi, mikroişlemciler, işletim sistemleri, programlama dilleri, algoritmalar, veri tabanları, yazılım mühendisliği ve bilgisayar ağları gibi değişik disiplinlere yönlendirmektir.
Öğrenciler çalışmaları boyunca değişik programlama dilleri ve işletim sistemleri üzerinde geniş uygulamalı tecrübeye sahip olmaktadırlar. Programda yer alan temel meslek derslerinin tamamlanmasından sonra öğrenciler son iki dönemde seçmeli olarak özel konulara yönelik dersler alır ve bir mühendislik projesini tamamlarlar.
Bilgisayar Mühendisliği lisans programı eğitimini tamamlayabilmek için en az 139 kredilik (240 AKTS) ders çalışması yapmak gerekmektedir. Öğrenciler aynı zamanda en az 40 iş gününü tamamlayacak şekilde yaz stajı yapmalıdırlar.
Bilgisayar Mühendisliği mezunları mobil uygulama geliştirme, web uygulama geliştirme, gömülü sistemler, savunma sanayi uygulamaları, bankacılık uygulamaları, bilgisayar ağ altyapı uygulamaları, veritabanı uygulamaları gibi çeşitli alanlarda çalışabilmektedirler. Lisansüstü eğitimlerine devam eden mezunlar akademik alanda da çalışmalarını sürdürebilirler.
Programı başarı ile tamamlayanlar yüksek lisans programlarına ve mezuniyet genel not ortalamalarına göre, doktora programlarına başvurabilirler.
Bilgisayar Mühendisliği programı Işık Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği' nde belirtilen ölçme ve değerlendirme hükümlerini uygular.
Örgün eğitim, İngilizce
Prof. Dr. Olcay Taner YILDIZ (Bölüm Başkanı) 444 07 99 / 7157, olcay.yildiz@isikun.edu.tr
Nihan Beritan (Bölüm Sekreteri) 444 07 99 - 7122, nihan.beritan@isikun.edu.tr, Fax: (0 216) 712 14 72
Değişim (Amerika Birleşik Devletleri, Meksika, Güney Kore), ERASMUS+ (8 ülkede 11 üniversite ile) programları (bkz. http://www.isikun.edu.tr/international/ )
1. Dönem | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Önkoşul | Kod | Adı | T | P | L | Kredi | AKTS |
CSE007 | Bilgisayar Bilimleri Oryantasyonu | 1 | 0 | 0 | 1 | 1 | |
CSE111 | Programlamanın Temelleri | 3 | 0 | 2 | 4 | 7 | |
ENG101 | Akademik İngilizce I | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
ENGG101 | Mühendisler İçin Bilgisayar Okur Yazarlığı | NC | |||||
HSS100 | Profesyonel Etik | 1 | 0 | 0 | 1 | 1 | |
MATH101 | Diferansiyel ve İntegral Hesap I | 3 | 0 | 2 | 4 | 7 | |
PHYS101 | Genel Fizik I | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
PHYS103 | Fizik Laboratuarı I | 0 | 0 | 2 | 1 | 2 | |
TUR101 | Türkçe I | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
Dönem Kredi Toplamı | 16 | 0 | 6 | 19 | 30 | ||
2. Dönem | |||||||
Önkoşul | Kod | Adı | T | P | L | Kredi | AKTS |
CSE_S-I | Temel Bilim Seçmeli Ders | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
CSE111 | CSE112 | Nesne Yönelimli Programlama | 2 | 0 | 2 | 3 | 6 |
ENG101 | ENG102 | Akademik İngilizce II | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
MATH101 | MATH102 | Diferansiyel ve Integral Hesap II | 3 | 0 | 2 | 4 | 7 |
PHYS102 | Genel Fizik II | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
PHYS104 | Fizik Laboratuarı II | 0 | 0 | 2 | 1 | 2 | |
TUR102 | Türkçe II | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
Dönem Kredi Toplamı | 16 | 0 | 6 | 19 | 32 | ||
3. Dönem | |||||||
Önkoşul | Kod | Adı | T | P | L | Kredi | AKTS |
CSE112 | CSE202 | Veri Yapıları ve Algoritmalar | 3 | 1 | 2 | 4 | 6 |
EE225 | Elektrik Devreleri | 3 | 1 | 0 | 3 | 5 | |
EE227 | Elektrik Devreleri Lab. | 0 | 0 | 2 | 1 | 2 | |
HIST101 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
MATH142 | Ayrık Matematik | 3 | 1 | 0 | 3 | 4 | |
MATH200 | Lineer Cebir | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
MATH230 | Olasılık | 3 | 1 | 0 | 3 | 5 | |
Dönem Kredi Toplamı | 17 | 4 | 4 | 19 | 29 | ||
4. Dönem | |||||||
Önkoşul | Kod | Adı | T | P | L | Kredi | AKTS |
CSE112 | CSE222 | Veritabanı Sistemleri | 3 | 1 | 2 | 4 | 7 |
CSE111 | CSE252 | İnsan – Bilgisayar Etkileşimine Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
CSE290 | Endüstri Stajı I | ||||||
ECO101 | Ekonomiye Giriş I | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
EE240 | Mantık Devreleri Tasarımı | 3 | 1 | 0 | 3 | 6 | |
EE242 | Mantık Devreleri Tasarımı Lab. | 0 | 0 | 2 | 1 | 2 | |
HIST102 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi II | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
MATH230 | IE256 | Mühendisler için İstatistik | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Dönem Kredi Toplamı | 19 | 33 | |||||
5. Dönem | |||||||
Önkoşul | Kod | Adı | T | P | L | Kredi | AKTS |
CSE_F-I | Serbest Seçmeli Ders | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
CSE202+ MATH142 |
CSE312 | Algoritma Analizi | 3 | 1 | 0 | 3 | 7 |
EE240 | CSE341 | Bilgisayar Organizasyonu | 3 | 1 | 0 | 3 | 7 |
EE225 | EE335 | Elektronik | 3 | 1 | 0 | 3 | 5 |
EE337 | Elektronik Lab. | 0 | 0 | 2 | 1 | 2 | |
CSE202 | SE301 | Yazılım Mühendisliği | 3 | 0 | 2 | 4 | 7 |
Dönem Kredi Toplamı | 17 | 33 | |||||
6. Dönem | |||||||
Önkoşul | Kod | Adı | T | P | L | Kredi | AKTS |
CSE_D2-VI | Bölüm İçi Seçmeli Ders | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
CSE_F-II | Serbest Seçmeli Ders | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
CSE_HSS-I | İTB Seçmeli Ders | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
CSE112 | CSE332 | İşletim Sistemleri | 3 | 1 | 0 | 3 | 6 |
CSE334 | Bilgisayar Ağları | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
CSE390 | Endüstri Stajı II | ||||||
Dönem Kredi Toplamı | 15 | 27 | |||||
7. Dönem | |||||||
Önkoşul | Kod | Adı | T | P | L | Kredi | AKTS |
CSE_C-I | Tamamlayıcı Seçmeli Ders | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
CSE_D2-I | Bölüm İçi Seçmeli Ders | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
CSE_D2-II | Bölüm İçi Seçmeli Ders | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
CSE_D2-III | Bölüm İçi Seçmeli Ders | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
CSE_HSS-II | İTB Seçmeli Ders | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
Dönem Kredi Toplamı | 15 | 28 | |||||
8. Dönem | |||||||
Önkoşul | Kod | Adı | T | P | L | Kredi | AKTS |
CSE_C-II | Tamamlayıcı Seçmeli Ders | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
CSE_D2-IV | Bölüm İçi Seçmeli Ders | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
CSE_D2-V | Bölüm İçi Seçmeli Ders | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
CSE_HSS-III | İTB Seçmeli Ders | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
CSE312+ ENGG101 |
CSE490 | Proje | 0 | 0 | 8 | 4 | 7 |
Dönem Kredi Toplamı | 16 | 29 | |||||
TOPLAM | 139 | 240 |
Kod |
Adı |
T |
P |
L |
Kredi |
AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SE302 |
Yazılım Geliştirme Uygulamaları |
1 |
0 |
4 |
3 |
7 |
CSE304 |
Programlama Dillerinin İlkeleri |
3 |
0 |
0 |
3 |
7 |
SE311 |
Internet ve Web Programlama |
2 |
0 |
2 |
3 |
6 |
SE322 |
Sistem Programlama |
2 |
0 |
2 |
3 |
6 |
CSE340 |
Dağıtık Hesaplama |
3 |
0 |
0 |
3 |
6 |
CSE342 |
Mikroişlemciler |
2 |
1 |
2 |
3 |
6 |
CSE415 |
Hesaplama Kuramı |
3 |
0 |
0 |
3 |
6 |
CSE425 |
Çokluortam Teknikleri ve Uygulamaları |
3 |
0 |
0 |
3 |
6 |
CSE432 |
Bilgisayar ve Ağ Güvenliği |
3 |
0 |
0 |
3 |
6 |
CSE450 |
Bilgisayar Grafiği |
3 |
0 |
0 |
3 |
6 |
CSE460 |
Yapay Zeka |
3 |
0 |
0 |
3 |
6 |
SE304 |
Yazılım Proje Yönetimi |
3 |
0 |
0 |
3 |
6 |
CSE462 |
Doğal Dil İşleme |
3 |
0 |
0 |
3 |
6 |
CSE465 |
iOS Yazılım Geliştirme |
3 |
0 |
0 |
3 |
6 |
CSE466 |
Android Yazılım Geliştirme |
3 |
0 |
0 |
3 |
6 |
CSE482 |
İleri Java Programlama |
3 |
0 |
0 |
3 |
6 |
CSE485 |
Veri Madenciliği |
3 |
0 |
0 |
3 |
6 |
CSE486 |
Kablosuz Algılayıcı Ağlar |
3 |
0 |
0 |
3 |
6 |
CSE487 |
Bilgisayarlı Görü |
3 |
0 |
0 |
3 |
6 |
CSE491 |
Yapay Zekanın Matematiksel Temelleri |
3 |
0 |
0 |
3 |
6 |
TYYÇ Bilgisayar Temel Alanı |
PÇ1 |
PÇ2 |
PÇ3 |
PÇ4 |
PÇ5 |
PÇ6 |
PÇ7 |
PÇ8 |
PÇ9 |
PÇ10 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. |
|||||||||||
Beceri |
Bilişsel |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
x | |||||||||
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
x | |||||||||||
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
x | |||||||||||
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
x | x | ||||||||||
Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
x | |||||||||||
Yetkinlik |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1-Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
x | |||||||||
2-Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
x | |||||||||||
Yetkinlik |
Öğrenme Yetkinliği |
1-Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
x | x | ||||||||
2-Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
x | x | ||||||||||
3-Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
x | x | ||||||||||
4-Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
x | |||||||||||
5-Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
x | |||||||||||
6-Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
x | x | ||||||||||
7-Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
x | x | ||||||||||
Yetkinlik |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
x | |||||||||
2-Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. |
||||||||||||
3-Teknik resim kullanarak iletişim kurar. |
||||||||||||
4-Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
||||||||||||
5-Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
||||||||||||
Yetkinlik |
Alana Özgü Yetkinlik |
1-Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
||||||||||
2-Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |
||||||||||||
3-Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. |
○: Kısmi katkı, ●: Tam katkı
Ders Kodu |
PÇ1 |
PÇ2 |
PÇ3 |
PÇ4 |
PÇ5 |
PÇ6 |
PÇ7 |
PÇ8 |
PÇ9 |
PÇ10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
CSE007 |
○ |
○ |
○ |
○ |
○ |
○ |
● |
○ |
||
CSE111 |
● |
● |
● |
● |
● |
|||||
CSE112 |
● |
● |
● |
● |
● |
|||||
CSE202 |
○ |
● |
● |
● |
● |
● |
||||
CSE222 |
○ |
● |
● |
● |
● |
|||||
CSE252 |
○ |
● |
● |
● |
● |
● |
||||
CSE312 |
○ |
● |
● |
● |
● |
|||||
CSE332 |
○ |
○ |
● |
○ |
○ |
● |
||||
CSE334 |
○ |
○ |
○ |
● |
● |
○ |
● |
|||
CSE341 |
○ |
● |
○ |
● |
● |
● |
||||
SE301 |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
○ |
|||
CSE490 |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
○ |
○ |
||
CSE290 |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
||
CSE390 |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
● |
||
ENGG101 |
○ |
○ |
||||||||
HSS100 |
● |
● |
||||||||
MATH101, MATH102, IE256, MATH142, MATH200, MATH230, CSE_S-I, PHYS101 |
● |
|||||||||
PHYS103 |
● |
○ |
● |
● |
||||||
PHYS104 |
● |
● |
|
|
|
|
● |
● |
|
|
PHYS102 |
● |
● |
||||||||
EE225, EE335, EE240 |
○ |
● |
||||||||
EE227, EE337, EE242 |
● |
○ |
● |
● |
||||||
ECO101 |
● |
● |
||||||||
ENG101, ENG102,TUR101, |
● |
● |
||||||||
Serbest Seçmeli |
● |
|||||||||
İTB Seçmeli |
● |
○ |
● |
|||||||
Mesleki seçmeli |
● |
● |
● |
● |
● |
|||||
Tamamlayıcı seçmeli |
● |
● |
● |