Pozitif Psikoterapi:
Pozitif Psikoterapi insancıl, psikodinamik ve davranışçı terapinin sentezi
olup çatışmaların, sorunların pozitif yönlerine ağırlık veren kültürlerarası bir
yaklaşımdır. Pozitif Psikoterapi orijinal bir yaklaşıma sahiptir: Hem terapist, hem de
hasta tarafından kolaylıkla anlaşılabilmesi için günlük yaşamda kullanılan
ifadelerden oluşan temel kavramları, söyleyişleri, hikayeleri kullanmaktadır.
Hikayeler, atasözleri ve farklı kültürlerin olaylarla nasıl başa çıktığı örnekleri
yoluyla ifade edilen bilgelikler terapist ve hasta arasında aracı olarak kullanılır;
çatışma çözümlemede fanteziyi kullanmaya cesaretlendirmede ve gelecek
durumlar için hatırlatıcı yardım olarak kullanılır. Bu temel kavramlar, terapötik
süreç için bir çerçeve sağlamaktadır ve farklı psikoterapötik modeller arasında
iletişimi sağlayacak şekilde kullanılmaktadır.
Hedef Kitle:
Lisans mezunu olan ve kendi yetenek ve çatışmalarının farkına varıp geliştirmek
isteyen herkes programa katılabilir. Henüz lisans seviyesinde öğrenim görmekte
olan öğrenciler de programdan faydalanabilir. Bunlarla sınırla kalmamakla beraber
özellikle Tıp, Psikoloji, İdari Bilimler, İnsan Kaynakları alanlarında ve/veya Psikolojik
Danışman, Sosyal Çalışmacı, Yüksek Hemşire, Sağlık Yöneticisi olarak çalışanlar da
eğitimden elde edecekleri kazanımları iş hayatlarında uygulayabilecektir.
Amaç:
Bu eğitimin amacı Pozitif Psikoterapinin temel kavram ve tekniklerini vermektedir.
Temel Eğitim Programı toplam 200 saatten oluşmaktadır. Programın 120 saatlik kısmı 4 bölümden oluşup
teorik ve metodolojik çalışma ve kendini-keşif grup çalışmaları içerir. Ayrıca 30 saatlik intervizyon
çalışması, 40 saatlik literatür, kitap okuma ve yazılı ödevleri ve toplam 10 saatlik yazılı ve sözlü sınav
uygulaması vardır. 6-7-8 Aralık 2013 programı 1. bölümü içermektedir.
Özet Bilgi:
-
Pozitif Kavramsallaştırma
PP tüm insanların doğaları gereği iyi oldukları ve SEVME ve BİLME olmak üzere
iki temel kapasiteye sahip oldukları görüşüne dayanır. Her insanın bu becerileri
geliştirilebilir. Çatışmalar bu becerilerin geliştirilmesini engelleyen meydan
okumalar, zorluklar olarak yorumlanır. Bu temel görüşten hareketle bir çok
yenilikçi terapötik kavram ve teknik geliştirilmiştir.
İnsanın doğası gereği iyi olduğu ve birçok beceri ve büyük bir potansiyelle
donatılmış olduğunun kabulü, kimi hastalıkların ve bozuklukların dahi bir çeşit
yetenek olduğu ve pozitif bir biçimde yorumlanması anlayışını doğurur. Örneğin;
depresyon, çatışmalara derin duygularla tepki verebilme yeteneği olarak
değerlendirilebilir. PP, her insanın bir beden, akıl, duygu ve ruh bütünlüğü
olduğuna inanır. Terapötik sürecin amacı, danışanın yeteneklerini geliştirmek ve
yaşam dengesini bulmak konusunda ona yardımcı olmaktır.
-
Denge Modeli
İnsan yaşamı insan varlığının 4 boyutu içinde yapılandırılmıştır: Beden/Sağlık,
İş/Başarı, Bağlantılar/İlişkiler ve Gelecek/Fanteziler. Çatışmalar çoğaldığında
insanlar problemleri ile baş edebilmek için bu boyutlardan biri ile tepki vermeye
yönelirler. Bazı bireyler bedensel belirtiler geliştirerek tepki verir. Bazıları kaçış
yolunu çalışmakta bulur, bazıları ilişkiler kurma ya da bozmada, bazıları da
maneviyat ve fantezilerde. Yaşam dengesi, hastanın zamanını ve enerjisini bu
dört boyuta benlik saygısını koruyacak uygun bir biçimde paylaştırması anlamına
gelmektedir. PP kişiye bunu yapabilmesi için ihtiyaç duyduğu bilgi donanımını ve
cesareti sağlamayı hedefler.
-
Öyküler, Bilgece Sözler ve Kültürler Arası Örnekler
Hikâyeler, atasözleri, farklı kültürlerin olaylara nasıl tepki verdikleri ile ilgili
örnekler çerçevesinde tanımlanan bilgece sözler, atasözleri ve deyimler çatışma
çözümlemede fantezi kullanmayı teşvik eder, bazen de direnci ortadan kaldırır.
Ayrıca gelecekteki durumlar için hatırlatıcı rol oynar ve hasta ile terapist
arasında bir iletişim, modelleme aracı olarak kullanılır.
Terapistin kültürel davranış farklarini bilmesi hastasına yaklaşımda fayda sağlar.
Örneğin doğu kültürüne mensup bir kişi evine geldiğinde aile bireyleri ve
komşuları ile sohbet ederek kalabalık içinde dinlenirken; bir batılı yalnız ve
sessiz bir ortamda rahatlamayı tercih edebilir. Bu bilgiye sahip olan bir terapist
hastasına daha uygun terapi yöntemi önerebilir. Öyküler, anektodlar ve diğer
kültürlerden örnekler kullanılarak hasta kendi iyileşme sürecinde daha aktif bir
rol oynamaya teşvik edilir.
-
Beş Aşamalı Terapi
Yapılandırılmış beş aşamalı terapi yardımıyla hasta, semptomlarından çatışmanın
çözümüne doğru yönelir. Kendi kendine yardım yoluyla kendisi, ailesi ve çevresi
için bir terapist haline gelmeye cesaretlendirilir. Bu noktada her bir hastanın
özgün ihtiyaçları için esnek bir yaklaşım oluşturmak amacıyla diğer yöntemlerin
kavramlarına da başvurulmaktadır. Pozitif Psikoterapi'nin bu disiplinler arası
yaklaşımı, farklı metotların birlikte çalışabileceği ve işbirliği kurabileceği bir çatı
sunmaktadır. PP'nin yüksek oranda etkili olduğu yapılan çeşitli çalışmalarda
gösterilmiş ve birçok uluslararası saygın dergide yayınlanmıştır.
İçerik:
1. Bölüm: Pozitif Psikoterapiye Giriş ve Pozitif Aile Terapisi - 5 Aşamalı Terapi Modeli
6 Aralık Cuma (1. gün)
- Pozitif Psikoterapi: tanımı, tarihçesi, organizasyon, etkinliği, eğitim modeli.
- Pozitif Psikoterapinin üç temel ilkesi.
- İnsanın pozitif kavramsallaştırılması 'positum' kavramı: çatışmalara reaksiyon kapasitesi olarak hastalık ve bozukluların pozitif fonksiyonu.
- Transkültürel yaklaşım: Çok kültürlü bir dünyada yaşamanın zorlukları ve yararları.
- Pozititif Psikoterapide tedavi yaklaşımları (giriş) Denge Modeli, Model Alma Modeli.
7-8 Aralık Cumartesi-Pazar (2. ve 3. gün)
- Pozitif Aile Terapisi.
- Gelişim potansiyelleri olarak temel yetenekler.
- Gerçek çatışma ve gerçek yetenekler. İkincil yetenekler.
- Birincil yetenekler. Temel çatışma. Aile kültürü, kavramlar ve gelenekler. Kavramlar
ve ilişkilerimiz üzerine kültürel değerlerin etkisi. Gelenekler ve yanlış anlamalar.
- Mikrotravma kavramı ve çatışmanın içeriği. Farklılaşma Analiz Envanteri.
- Geçmiş yaşantılar üzerinde dörtlü model boyutu.
- Geçmiş yaşantılar üzerinde gerçek yeteneklerin gelişimi.
- Psikodinamik hipotez olarak çatışmanın ve bozukluğun pozitif yorumlanması
- İlişkinin ve sorumluluğu 4 boyutu.
- Aile terapisinin ve ilişkide çatışma çözümünün 5 aşaması.
- Süpervizyon ve vaka çalışması.
Belge:
200 saatlik Temel Eğitim Programını tamamlayan katılımcılar
World Association of Positive Psychotherapy (WAPP) onaylı
Basic Consultant of Positive Psychoterapy sertifikası alabilecektir.
Eğitim Yeri:
Maslak Kampüsü: IŞIK ÜNİVERSİTESİ Büyükdere Cad. No:106 34398 Maslak - Istanbul
Eğitim Programı:
Eğitim her biri üçer gün olan toplam dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümün eğitim takvimi
aşağıdaki gibidir, 2., 3. ve 4. bölümlerin tarihleri ileride açıklanacaktır.
Pozitif Psikoterapi Temel Eğitim Programı |
Tarih |
Zaman |
Bölüm |
6 Aralık 2013 | Cuma | 09:30-18:30 |
1. Bölüm Pozitif Psikoterapiye Giriş ve Pozitif Aile Terapisi |
7 Aralık 2013 | Cumartesi | 09:30-18:30 |
8 Aralık 2013 | Pazar | 09:30-18:30 |
|
|
Tarihler açıklanacaktır |
|
2. Bölüm Pozitif Çatışma Çözümü |
|
|
|
|
Tarihler açıklanacaktır |
|
3. Bölüm Terapist-Danışan İlişkisi |
|
|
|
|
Tarihler açıklanacaktır |
|
4. Bölüm Pozitif Psikoterapi'nin Uygulanması |
|
|
|
|
Ücret:
Bütün program (120 saat 4 bölüm) için toplam ücret
anlaşmalı kredi kartlarına 6 taksit olarak 3850TL + KDV
peşin ödemede ise 3500TL + KDV'dir.
Işık Üniversitesi mensupları, öğrencileri ve mezunları için indirimler mevcuttur.
Kayıt:
Kayıt için sem@isikun.edu.tr adresine emaille başvurabilir veya
(0212) 286 49 15
nolu telefondan bize ulaşabilirsiniz.
|
|