Öğr. Gör. Cem Drahşan

E-Posta: cem.drahsan@isikun.edu.tr

Blog: http://otomotiv-tasarimi.blogspot.com/

 

1964 yılında İstanbul’da doğdu. İlk, orta ve lise öğrenimini Terakki Vakfı, Şişli Terakki Lisesi’nde aldı. 1983 yılında girdiği Mimar Sinan Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi, Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü’nden 1987 yılında mezun oldu. 1988 yılında Anadolu Endüstri Holding/Çelik Montaj A.Ş.’de motosiklet tasarımcısı olarak çalışmıştır.1989-1991 yılları arasında MSÜ, Mimarlık Fakültesi, Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü’nde araştırma görevlisi olarak çalışmış olup ve iki dönem Mimarlık Fakültesi Dekanının asistanlığı görevinde bulunmuştur. 1991 yılında Koç Holding/Otosan Pazarlama A.Ş.’de Satış Koordinatörü olarak yönetmeye başladığı Kawasaki motosikletlerinin Türkiye mümessilliğini sonraları Genel Müdür ve Kurucu Ortak sıfatı ile başka şirketlere taşımış, 15 yıllık bu süreçte ürün ve marka yönetimi, satış ve pazarlama konularında yüksek deneyim kazanmıştır. Yine aynı dönem mesleki birikiminin de katkısıyla yapmış olduğu gözlem ve pazar araştırmaları sonucu Kawasaki motosikletlerinin tasarım ekibi ile dirsek temasında bulunarak yeni modellerin planlanması ve tasarımına katkı sağlamıştır. 2005-2008 yılları arasında Türkiye Şirket Müdürü vasfı ile faaliyet gösterdiği Avrupa’nın en büyük plastik ambalaj şirketi Schoeller Arca Systems B.V.’de plastikler, kalıplar ve plastik enjeksiyon üretim süreci konusunda bilgilenme fırsatı bulmuştur. 2008 yılında davet edilerek eğitimciliğe dönüş yaptığı Yeditepe Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü’nde halen yarı zamanlı öğretim görevlisi olarak çalışmasının yanı sıra 2010 yılından bu yana Işık Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Endüstri Ürünleri Tasarımı bölümünde Tasarım Proje, Tasarıma Giriş ve Otomotiv Tasarımı derslerini vermektedir.

“Clay Modeling’’ çalışma teknikleriyle ilgili olarak hazırlamış olduğu bir ders içeriği mevcut olup uzun zamandır üzerinde çalıştığı “Endüstri Tasarımı hakkında konuşan kelimeler’’ isimli çalışmasını bölüm öğrencilerinin kullanımına sunmuştur. Son dönem çalışmalarını ilk ve orta öğrenim yaş grubu çocuklara tasarım eğitiminin aktarılacağı kapsamlı bir proje üzerinde yoğunlaştırmıştır.